Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Τα Λιμάνια στη δίνη της πολιτικής παθογένειας

Ένα από τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της πατρίδας μας, τα οποία λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε, είναι και της Αλεξανδρούπολης. Εύλογα λοιπόν, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελίξεις γύρω από την αξιοποίηση και την ανάπτυξη τους.

Στις μέρες μας, στην επικαιρότητα βρίσκεται το πρώτο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς. Τη «ρότα» του, κατά πάσα πιθανότητα, θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα λιμάνια.

Επί σειρά ετών, παρακολουθούμε τις ατέρμονες κυβερνητικές διαδικασίες και συνδικαλιστικές κωλυσιεργίες, που αποτρέπουν την ολοκλήρωση μιας ορθής λιμενικής πολιτικής προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.

Όταν τη δεκαετία 1998-2008, η Ευρώπη, μείωνε το κράτος και στα λιμάνια, μέσα από «Συμβάσεις Παραχώρησης», στην Ελλάδα οι κυβερνώντες το διόγκωναν μέσα από ένα σύστημα πελατειακών σχέσεων.

Έτσι, με τη συνδρομή και άλλων «στραβών» πολιτικών, φτάσαμε στην υπογραφή των «μνημονίων».

Τα «μνημόνια», επέβαλαν αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας συμπεριλαμβανομένων και των δώδεκα λιμανιών Α.Ε, για να μπουν χρήματα στο Ταμείο. Στα περίφημα “προαπαιτούμενα”, ήταν και είναι να προχωρήσει η αξιοποίησή των ελληνικών λιμανιών, αρχίζοντας από τον Πειραιά.

Δυστυχώς, τους κυβερνώντες δεν τους δίδαξε τίποτα το παρελθόν. Έτσι ακόμη και στην κρίσιμη περίοδο των μνημονίων (2010-2014), συνεχίστηκαν οι πανταχόθεν αντιδράσεις και κωλυσιεργίες για την «αξιοποίηση» των λιμανιών. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και δεν υλοποιήθηκε το πρόσφορο μοντέλο των «Συμβάσεων Παραχώρησης» που αφορούσε συγκεκριμένους χώρους των λιμανιών, συγκεκριμένες δραστηριότητες και για συγκεκριμένο χρόνο. Κάτι, που ίσχυε και θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί ακόμη και στην προ μνημονίων εποχή. «Σύμβαση Παραχώρησης», σημαίνει ενοικίαση και όχι πώληση της δημόσιας περιουσίας.

Η “παραχώρηση” της προβλήτας ΙΙ εμπορευματοκιβωτίων του Ικονίου, στην Cosco είναι η μοναδική εξαίρεση αλλά και χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελληνικής πολιτικής παθογένειας. Ενώ και τα δυο κόμματα (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) πίστευαν το ίδιο στο θέμα της παραχώρησης λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτες, άλλα πρότειναν όταν ήταν κυβέρνηση και άλλα όταν ήταν αντιπολίτευση. Όταν συγκυβέρνησαν, συμφώνησαν.

Θυμόμαστε όλοι, τις σφοδρές αντιπαραθέσεις στη Βουλή, τις απεργίες διαρκείας, τους ξυλοδαρμούς, τα δακρυγόνα, τους θεατρινισμούς και τόσα άλλα, για την “παραχώρηση” στην Cosco, που έπληξαν την οικονομία και το κύρος της πατρίδας μας.

Κι όμως, η ελληνική πολιτική παθογένεια και κάτω από τις πιέσεις των δανειστών συνεχίστηκε. Το Φεβρουάριο του 2014, στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, έγινε ενημέρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε. όπου ο αγοραστής-επενδυτής θα μπορούσε να αναπτύξει όλες (conteiners terminal, car terminal, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευαστική κλπ) τις δραστηριότητες του λιμανιού.

Τότε, ξέσπασε θύελλα αντιδράσεων εξαιτίας της έναρξης της διαδικασίας πώλησης του πλειοψηφικού «πακέτου» των μετοχών του ΟΛΠ. Σύσσωμη η αντιπολίτευση και 34 φορείς του Πειραιά εξέφρασαν δυναμικά την αντίθεση τους, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.

Σήμερα, ο υπουργός Οικονομίας, σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg, δηλώνει (14-5-2015), ότι προχωρά κανονικά η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος, επίσης, μιλώντας στους δημοσιογράφους, παραδέχεται πως η πώληση του λιμανιού του Πειραιά αποτελεί μέρος των διαπραγματεύσεων και ότι η κυβέρνηση συμφωνεί για την ιδιωτικοποίησή του για να έρθει σε συμβιβασμό με τους πιστωτές της.

Η συζήτηση πλέον γίνεται για το αν το ποσοστό πώλησης των μετοχών θα είναι 51% ή μεγαλύτερο. Πώληση μετοχών, έμμεσα, σημαίνει παραχώρηση δημόσιας περιουσίας. Με τη «μετοχοποίηση», ελλοχεύει ο κίνδυνος να περιέλθει το λιμάνι ως δημόσια περιουσία σε ιδιώτες και μακροπρόθεσμα να χάσει η εθνική οικονομία αλλά και να χαθεί η εθνική κυριαρχία.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Οι ίδιοι πολιτικοί, για το ίδιο θέμα, άλλα πρεσβεύουν ως αντιπολίτευση και άλλα ως κυβέρνηση.

Δυστυχώς, όπως και σε πολλά άλλα θέματα, στο βωμό της πολιτικής σκοπιμότητας και του κακώς εννοουμένου πολιτικού κόστους, «ναυάγησαν» και στη «λιμενική πολιτική».

Τώρα, που ο κόμπος έφτασε στο χτένι, δεν αρκεί η απλή παραχώρηση μέρους των λιμανιών. Τώρα, για να ικανοποιήσουμε τους δανειστές πρέπει να τα δώσουμε όλα.

Κρίμα… Και το κρίμα, βαρύνει πρωτίστως τις προηγούμενες κυβερνήσεις, μνημονιακές και μη, που είχαν το χρόνο και τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε «συμβάσεις παραχώρησης», δίνοντας ανάσα στην ελληνική οικονομία, και δεν το έπραξαν.

Όμως… ο καιρός περνά… οι δανειστές πιέζουν… η οικονομία πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Επιτέλους, πρέπει να παρθούν αποφάσεις. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση, να βρουν σήμερα κοινό παρονομαστή.

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α)

alexpolisonline.com

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Η Σαμοθράκη θα προβληθεί στις αγορές της Ρουμανίας

Συνάντηση με τον Έλληνα επίτιμο πρόξενο στην Κωνστάντζα κ. Θεόδωρο Σκανδαλίδη είχε ο δήμαρχος Σαμοθράκης κ. Αθανάσιος Βίτσας.

Ο δήμαρχος Σαμοθράκης επισημαίνει:

” Με χαρά υποδέχθηκα στο γραφείο και γνώρισα τον Έλληνα επίτιμο πρόξενο στην Κωνστάντζα κ. Θεόδωρο Σκανδαλίδη.

Διπλή η χαρά και η τιμή που πρόκειται για συντοπίτη.

Με τον κ. Σκανδαλίδη συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε και να προβάλλουμε τη Σαμοθράκη στην αγορά της Κωνστάντζας και γενικότερα της Ρουμανίας.”

focustonevro.gr

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Έβρος | Παράνομοι μετανάστες βρήκαν καταφύγιο στην εκκλησία του Διλόφου

Στην εκκλησία στο χωριό Δίλοφο Τριγώνου στον Έβρο βρήκαν καταφύγιο την Μεγάλη Παρασκευή 15 παράνομοι μετανάστες. 

Συγκεκριμένα την ώρα της ακολουθίας τού Επιταφίου στον οικισμό του Διλόφου περίπου 15 παράνομοι μετανάστες βρέθηκαν έξω απο την εκκλησία  της Αγίας Τριάδας προκειμένου να προφυλαχθούν από την έντονη καταιγίδα που είχε ξεσπάσει.

Οι παράνομοι μετανάστες οι οποίοι μόλις είχαν περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα βρήκαν καταφύγιο στην εκκλησία για λίγη ώρα. Αν και συνηθισμενοι οι κάτοικοι του Διλόφου ολα αυτα τα χρόνια ανησύχησαν μόλις τους αντιλήφθηκαν και ειδοποίησαν την Αστυνομία όπου ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία.

e-evros.gr

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

150 δέματα σε άπορες οικογένειες από τη Μητρόπολη Διδυμοτείχου

Η επί του Σταυρού Θυσία του Θεανθρώπου για την σωτηρία των ανθρώπων υπήρξε διαχρονικά πηγή έμπνευσης των χριστιανών για έργα ευποιΐας, φιλανθρωπίας και αλληλεγγύης.

Ακολουθώντας τα ίχνη του Κυρίου μας η Εκκλησία, με τις προνοιακές και κοινωνικές δομές της, σε κάθε ευκαιρία εκδηλώνει την αγάπη Της, το ενδιαφέρον και την συμπαράστασή Της στους αναγκεμένους αδελφούς μας στηρίζοντας άπορες, πολύτεκνες και εμπερίστατες οικογένειες ή και μοναχικά πρόσωπα, που έχουν ανάγκη μιας ιδιαίτερης φροντίδας.

Εν όψει, λοιπόν, των εορτών του Αγίου Πάσχα, την Μεγάλη Δευτέρα, 29η του μηνός Απριλίου ε.έ. παρουσία του Σεβ. Μητροπολίτου Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνού, προνοία της Ιεράς Μητροπόλεως και σε συνεργασία με τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ʺΑποστολήʺ και την υπεραγορά ʺΜασούτηʺ διενεμήθησαν 150 δέματα σε ισάριθμες άπορες οικογένειες. Προνοία ωσαύτως της Ιεράς Μητροπόλεως και σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ʺΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣʺ διενεμήθησαν άλλα 50 δέματα σε πολύτεκνες οικογένειες και μοναχικά πρόσωπα που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα. Τέλος, επιδόθησαν από τον Σεβασμιώτατο προσωπικά σε 105 δικαιούχους τα επιδόματα, που χορηγεί η Εκκλησία της Ελλάδος στις τρίτεκνες χριστιανικές οικογένειες της Θράκης.

Ο Σεβασμιώτατος αφού ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο για την αμέριστη και ανύστακτη φροντίδα του για την ακριτική Θράκη, και τους χορηγούς των δράσεων, ευχήθηκε στους ευεργετουμένους το ανέσπερο Φως της Αναστάσεως να πλημμυρίζει τη ζωή τους και των οικογενειών τους.

evros24.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en