Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Τα διόδια της Εγνατίας, οι κοσμικές σήραγγες του Hawking και η επικινδυνότητα της παράκαμψης της Καβάλας

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να προβάλλει ο καθένας προκειμένου να δικαιολογήσει την αντίθεσή του σε πολιτικές που επιβάλλουν νέα διόδια στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

Είναι αφοπλιστικά αυτονόητο ότι σε ένα σύγχρονο κράτος που σέβεται τον πολίτη, τα τέλη διοδίων πρέπει να προορίζονται αποκλειστικά για τη συντήρηση των δρόμων, επομένως για την ασφάλεια των χρηστών και των περιουσιών. Παρόμοια τέλη εισπράττονται μέσω του ειδικού φόρου στα καύσιμα αλλά και μέσω των τελών κυκλοφορίας που διαρκώς αυξάνονται. Όλοι όμως έχουμε προσωπική εικόνα ως χρήστες ότι οι δρόμοι δεν συντηρούνται επαρκώς, αντιθέτως υπάρχουν σημεία ιδιαίτερα επικίνδυνα.

Από την άλλη, τα έσοδα από τα διόδια δεν προορίζονται για τη βελτίωση του δικτύου αλλά καλύπτουν αλλότριες ανάγκες π.χ την αποπληρωμή του χρέους, ή ακόμη χειρότερο, τις επιθυμίες των υποψήφιων παραχωρησιούχων. Ειδικότερα για την περιοχή μας, δεν είναι υπερβολικός ο ισχυρισμός ότι τα πολλά και ακριβά διόδια στην Εγνατία οδηγούν την Καβάλα και γενικά την Περιφέρεια ΑΜΘ σε απομόνωση.  Αυτό που συμβαίνει όμως με την τελευταία ΚΥΑ για την τοποθέτηση νέων μετωπικών και πλευρικών διοδίων, σχεδόν σε κάθε είσοδο και έξοδο της Εγνατίας ξεπερνά κάθε όριο λογικής, κάθε όριο φαντασίας.

Εύστοχα υποστηρίζουν οι γνωρίζοντες ότι η Εγνατία δεν θα είναι πλέον ο οδικός αναπτυξιακός άξονας που φέρνει λαούς και τοπικές κοινωνίες πιο κοντά αλλά ένα σύμπλεγμα διοδίων με ενδιάμεσα τμήματα οδικού άξονα.  Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ επισπεύδουν την κατασκευή νέων διοδίων προκειμένου το προϊόν να γίνει ελκυστικότερο στους υποψήφιους παραχωρησιούχους, που δεν είναι λίγοι.

Ο Stephen Ηawking θα αισθάνεται βαθειά ικανοποίηση βλέποντας να επιβεβαιώνονται οι θεωρίες του περί κοσμικών σηράγγων.

Με λίγη δόση φαντασίας, τα αμέτρητα μετωπικά και πλευρικά διόδια θα μετατρέψουν την Εγνατία Οδό σε μια ιδιότυπη χωροχρονική κοσμική σήραγγα. Οχήματα και οδηγοί, όσοι κάνουν το λάθος να εισέλθουν σ’ αυτήν, θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι πεπερασμένης απόστασης που ίσως τους οδηγήσει σε έναν προορισμό που θα μπορούσε να είναι έτη φωτός μακριά μέσω του συμβατικού χώρου.  Και ποιος ξέρει ακόμη, ίσως καταφέρουν να επιστρέψουν πριν από τη στιγμή που ξεκίνησαν.

Είναι αλήθεια πως τα χρονικά περιθώρια για μια αποτελεσματική αντίδραση είναι περιορισμένα. Ο αγώνας των φορέων και των τοπικών κοινωνιών πρέπει ασφαλώς να είναι πολιτικός με την έννοια της άσκησης πίεσης προς την κεντρική εξουσία, κινηματικός με την έννοια της μαζικής αντίδρασης αλλά και νομικός με την άσκηση των ενδεδειγμένων ένδικων μέσων. Παρακάμπτοντας χάριν οικονομίας όσα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί, καταθέτω μια νέα παράμετρο που κατά την άποψή μου καθιστά την τοποθέτηση διοδίων, ειδικά στο τμήμα της παράκαμψης της Καβάλας από τον Άγιο Σίλα μέχρι την Άσπρη Άμμο, απαγορευτική:

Το τμήμα της παράκαμψης Καβάλας είναι το πλέον επικίνδυνο τμήμα της Εγνατίας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο. Το ομολογούν μελετητές της Εγνατίας, το γνωρίζει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, το γνωρίζει το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού, το γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, το μαρτυρεί το ανώτατο όριο ταχύτητας των 70 Km/h, το επιβεβαιώνουν τα ατυχήματα που έχουν συμβεί μέχρι τώρα.  Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, στα πλαίσια των πρόσφατων συζητήσεων για τον Ε61 οι μελετητές ενημέρωσαν για τις προσπάθειες αναζήτησης βελτιωτικών λύσεων που αφορούν την παράκαμψη, που όμως δεν τελεσφόρησαν. Επομένως, πριν η πολιτεία σκεφτεί να τοποθετήσει νέα διόδια, οφείλει να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να αρθεί η επικινδυνότητα του συγκεκριμένου δρόμου, προς χάριν της ασφάλειας των πολιτών που έτσι κι αλλιώς πρέπει να έχει προτεραιότητα. Είναι αδιανόητο, οι πολίτες που συνέβαλαν μέσω της φορολογίας στην κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, να καλούνται σε πρόσθετη επιβάρυνση με διόδια για ένα δίκτυο που δεν παρέχει ασφάλεια.

Παράλληλα λοιπόν με όσα έχουν αποφασιστεί, πρέπει άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές και νομικές ενέργειες προβάλλοντας το θέμα της επικινδυνότητας, ως απάντηση στην πρόκληση για την κατασκευή νέων διοδίων.

Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ακόμη ότι είμαστε μια Επαρχία, μια Περιφέρεια της Ευρώπης, συνεπώς η ασφάλεια του συγκεκριμένου τμήματος αφορά όλους τους Ευρωπαίους πολίτες-χρήστες και επομένως μπορούμε να απευθυνθούμε και στα αρμόδια κοινοτικά όργανα.

Το θέμα της επικινδυνότητας μπορεί να αποτελέσει την κερκόπορτα που θα οδηγήσει στην ακύρωση της κατασκευής των  διοδίων τουλάχιστον της παράκαμψης της Καβάλας, αίτημα που ορθώς είναι στην προτεραιότητα των φορέων. Όσο για τους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων που σχετίζονται επίσης με τις δεσμεύσεις λόγω των μνημονίων, η απάντηση συνοδεύεται με πολλά ερωτηματικά. Καλή επιτυχία στους αγώνες που άργησαν να έρθουν.

Καβάλα, 05 Ιουνίου 2017

Λάζαρος Βασιλειάδης

kavalapress

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Κυψέλη: Η στιγμή της σύλληψης του οδηγού με το τζιπ που χτυπούσε διαδοχικά σταθμευμένα οχήματα

Τρελή πορεία ακολούθησε ο μεθυσμένος οδηγός ενός τζιπ μέρα μεσημέρι στην Κυψέλη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός προσπάθησε να μπει με μεγάλη ταχύτητα στην οδό Κεφαλληνίας στην Κυψέλη με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του οχήματος και να πέσει πάνω σε σταθμευμένα όχημα προκαλώντας μικρές και μεγάλες υλικές ζημιές.

Οι κάτοικοι της περιοχής βγήκαν έντρομοι στα μπαλκόνια τους για να διαπιστώσουν τι έχει συμβεί καθώς άκουσαν έναν μεγάλο κρότο και αντίκρισαν το μαύρο όχημα να χτυπά διαδοχικά τα σταθμευμένα οχήματα.

Διερχόμενοι πολίτες κατάφεραν να ακινητοποιήσουν τον οδηγό και να τον κρατήσουν στο σημείο ώστε να μην διαφύγει και να συλληφθεί από τους αστυνομικούς.

newsbomb.gr

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πώς «διαβάζει» η κυβέρνηση το βαλκανικό σκηνικό | Στόχος για ήρεμο καλοκαίρι στα ελληνοτουρκικά και μηνύματα σε Σκόπια και Τίρανα

Μέσα σε ένα ρευστό γεωπολιτικό σκηνικό στην ευρύτερη περιοχή, στόχος της κυβέρνησης είναι να μην ανοίξουν νέα μέτωπα στη βαλκανική γειτονιά. Στην Αθήνα υπάρχει ικανοποίηση για το γεγονός πως μετά το τετ α τετ του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν φαίνεται πως θα διατηρηθούν τα ήρεμα νερά παρά τις διαφωνίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή σαφή μηνύματα εκπέμπονται προς την Βόρεια Μακεδονία για την τήρηση των συμφωνηθέντων αλλά και προς την Αλβανία μετά την «άκαιρη» – όπως χαρακτηρίστηκε – επίσκεψη του Έντι Ράμα.

Χθές από τον Έβρο ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην συνάντησή του με τον Τούρκο πρόεδρο και σημείωσε πως έγινε μια αποτίμηση της συνολικής προόδου των σχέσεων των δύο χωρών. «Eπιδιώκουμε πάντα καλές σχέσεις με τη γείτονα» σημείωσε για να προσθέσει «όμως γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ελλάδα δεν αποκλίνει από τις πάγιες θέσεις της και θα υπερασπίζεται πάντα με αυτοπεποίθηση την εθνική της κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα».

Σε αυτή τη χρονική συγκυρία επιχειρείται να μπει μπροστά μια θετική ατζέντα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και να προχωρήσει η συνεργασία σε τομείς όπως η οικονομία και η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Τα πιο δύσκολα θέματα έχουν πάρει μετάθεση για αργότερα και στόχος είναι οι όποιες διαφορές υπάρχουν να μην παράγουν αυτόματα εντάσεις

«Δεν είμαι αιθεροβάμων, ούτε αφελής. Γνωρίζω ότι υπάρχουν πολύ ισχυρές θέσεις της Τουρκίας που ανατρέχουν από δεκαετίας. Θέλω να μπορούμε να συζητούμε σε ένα πνεύμα διαβουλευτικό, να μπορούμε να διαφωνούμε αλλά πολιτισμένα χωρίς να δημιουργούμε εντάσεις και κρίσεις και να προωθούμε μια θετική ατζέντα με αμοιβαία επωφελείς συμφωνίες» σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης. Παράλληλα κατέστησε σαφές πως τα θαλάσσια πάρκα θα γίνουν παρά τις αντιδράσεις της Τουρκίας (να σημειωθεί πως ο υπουργός Εξωτερικών της γειτονικής χώρας χθες αναφέρθηκε εκ νέου στο θέμα των θαλάσσιων πάρκων). Με την Αθήνα να έχει βάλει τις κόκκινες γραμμές της και να σημειώνει πως δεν πρόκειται να συζητηθούν θέματα κυριαρχίας.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να γίνουν τρεις ακόμα συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και στόχος είναι να διατηρηθούν ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας. «Στο πεδίο αντιλαμβανόμαστε όλοι την αξία του να έχουμε σχεδόν μηδενικές ροές από τα ανατολικά μας σύνορα και να μην έχουμε παραβιάσεις του εναερίου χώρου» σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Τι λέει η κυβέρνηση για τη Βόρεια Μακεδονία

Να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα είναι το μήνυμα της κυβέρνησης προς την Βόρεια Μακεδονία και αυτό που επισημαίνεται είναι πως πρέπει να υπάρξει συμμόρφωση προς τη Συμφωνία των Πρεσπών. Από τη στιγμή που μία διεθνής συνθήκη κυρώνεται στα κοινοβούλια αποκτά ισχύ ανώτερη και από το νόμο σημειώνεται και υπενθυμίζεται με νόημα πως η τήρηση της Συμφωνίας συνιστά προϋπόθεση για την ενταξιακή πορεία της γείτονος.

Υπενθυμίζεται πως την Κυριακή στην ορκωμοσία της η νέα Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Βόρειας ΜακεδονίαςΓκορντάνα Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα, αποκάλεσε τη χώρα της «Μακεδονία». Έντονη ήταν η αντίδραση της κυβέρνησης, σαφή μηνύματα εστάλησαν από ΗΠΑ και Βρυξέλλες, ενώ αντιδράσεις υπήρξαν και στο εσωτερικό της γείτονος.

Η ονομασία εμφανίζεται στη Συμφωνία των Πρεσπών και δε μπορεί υπό οποιαδήποτε συνθήκη να τροποποιηθεί επισημαίνεται από την Αθήνα. Όσον αφορά τα μνημόνια που ακόμα δεν έχουν περάσει ακόμα από την Βουλή από την κυβέρνηση τονίζεται πως αυτά θα έρθουν προς ψήφιση όταν πειστεί η ελληνική πλευρά ότι υπάρχει πλήρης συμμόρφωση της γειτονικής χώρας.

Στο θέμα αναφέρθηκε χθες η Ντόρα Μπακογιάννη η οποία σημείωσε πως τα μνημόνια πρέπει να τα ψηφίσουμε και συμπλήρωσε «μπορούσαμε να το έχουμε κάνει νωρίτερα. Να δεχθώ αυτή την κριτική. Αν το κάνουμε σήμερα στέλνουμε ένα μήνυμα ότι ετεροπροσδιοριζόμαστε. Ο κ. Γεραπετρίτης έχει πει ότι εντός του 2024 θα ψηφιστούν. Αλλά αν το κάνουμε σήμερα θα δείξουμε μία κίνηση περίπου ότι κάτι φοβόμαστε και ότι ετεροπροσδιοριζόμαστε»

Οι αναφορές στις κινήσεις Ράμα

Μηνύματα εκπέμπονται και προς την Αλβανία μετά την απόφαση του πρωθυπουργού της γείτονος Έντι Ράμα να πραγματοποιήσει ιδιωτική επίσκεψη στην Αθήνα και να μιλήσει σε ομοεθνείς του. Η επίσκεψη αυτή από την κυβερνητική πλευρά θεωρείται άκυρη καθώς γίνεται λίγο πριν τις ευρωεκλογές, ενώ δεν πέρασε απαρατήρητο πως πραγματοποιήθηκε ένα χρόνο μετά την σύλληψη του Φρέντι Μπελέρη. Μάλιστα στο θέμα του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας -που παραμένει στη φυλακή- ο Αλβανός πρωθυπουργός εμφανίζεται αμετακίνητος.

Από την ελληνική πλευρά επισημαίνεται πως το κράτος δικαίου, τα δικαιώματα των μειονοτήτων οι εγγυήσεις του κοινοτικού κεκτημένου δεν είναι ένα διμερές ζήτημα, είναι ένα ζήτημα αμιγώς ευρωπαϊκό. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο υπουργός Εξωτερικών «εμείς είμαστε υπέρ της ειρήνης και της ευρωπαϊκής πορείας όλων των κρατών των Δυτικών Βαλκανίων, όμως θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι υποχωρήσεις σε θεμελιώδη δε μπορούν να γίνουν». Υπενθύμισε πως το πρώτο κεφάλαιο που θα ανοίξει για την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας είναι η τήρηση των θεμελιωδών ελευθεριών, όπου θα τεθούν όλα τα θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των μειονοτήτων, των πολιτικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en