Quantcast
Connect with us

ΕΚΛΟΓΕΣ

Τα «καυτά» προαπαιτούμενα του Σεπτεμβρίου και της νέας κυβέρνησης

Βαρύς λογαριασμός το επόμενο τρίμηνο

Οι μνημονιακές υποχρεώσεις του Σεπτεμβρίου που έχουν παγώσει λόγω των εκλογών πιέζουν ήδη την όποια κυβέρνηση σχηματιστεί μετά τις εκλογές, καθώς μαζί με τις δεσμεύσεις του Οκτωβρίου φέρνουν 3 δισ. ευρώ της δόσης στη χώρα μετά την αξιολόγηση της τρόικας.

Το νέο μνημόνιο προβλέπει αλλαγές οι οποίες περνούν από αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος, με ενσωμάτωση της έκτακτης εισφοράς, και φτάνουν έως σαρωτικές κατασχέσεις με αυτοματοποιημένη διαδικασία και ηλεκτρονικά κατασχετήρια.

Από την 1η Οκτωβρίου όμως, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, όπως ακριβώς προβλέπει το Μνημόνιο, προετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο που προβλέπει αυτόματες κατασχέσεις τραπεζικών καταθέσεων, μετά από διασταύρωση στοιχείων καταθετών και ληξιπρόθεσμων οφειλετών με χρέη άνω των 70.000 ευρώ σε πρώτη φάση.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να αυξηθούν τα πρόστιμα για την μη έκδοση αποδείξεων καθώς η Ελλάδα δεσμεύθηκε να θεσπίσει έως τον Οκτώβριο νέες ποινικές νομικές διατάξεις για την φοροδιαφυγή.

Σήμερα τα πρόστιμα για τη μη έκδοση αποδείξεων είναι 250 ευρώ ανά απόδειξη όταν την παράβαση πραγματοποιεί επιχείρηση που τηρεί απλογραφικά βιβλία και 500 ευρώ ανά απόδειξη όταν την παράβαση πραγματοποιεί επιχείρηση που τηρεί διπλογραφικά βιβλία.

Αναλυτικά τα προαπαιτούμενα του νέου μνημονίου για Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Προαπαιτούμενα Προθεσμία
 Κατασχέσεις.  Ηλεκτρονική  αποστολή σε πιστωτικά ιδρύματα στοιχείων οφειλετών, δέσμευση, κατάσχεση. Για οφειλέτες με χρέη στην εφορία άνω των 70.000 ευρώ ,αυτοματοποιημένη διαδικασία κατάσχεσης. Σεπ-15
Έλεγχοι. Καθορισμός κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου για προτεραιοποίηση υποθέσεων είσπραξης Σεπ-15
Ηλεκτρονικές κατασχέσεις. Έκδοση απόφασης  Γ.Γ.Δ.Ε. με σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Οικονομικών ως προς το ύψος της δαπάνης ώστε, να επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης που εφαρμόζεται κατά τη διαδικασία προμηθειών του Δημοσίου, η προμήθεια της παροχής υπηρεσίας για την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού διενέργειας ηλεκτρονικών κατασχέσεων εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων μέσω ενός πλήρως αυτοματοποιημένου συστήματος κεντρικής επεξεργασίας, με απευθείας ανάθεση. Σεπ-15
ΦΠΑ . Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών ορίζονται τα πρώτα νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί η κατάργηση της έκπτωσης 30% στον ΦΠΑ. Σεπ-15
Έλεγχοι,. Έκδοση απόφασης ΓΓΔΕ  με σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Οικονομικών  για την προμήθεια με απευθείας ανάθεση ειδικού λογισμικού ερευνών και ανάλυσης στοιχείων (ΥΕΔΔΕ) Σεπ-15
Φορολογία πλοίων. Έκδοση απόφασης για να εφαρμοστεί η ψηφισμένη αύξηση της φορολογίας στα πλοία. Σεπ-15
ΣΔΟΕ. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών που εκδίδονται μέχρι τις
20 Σεπτεμβρίου 2015 καθορίζονται οι λεπτομέρειες της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων τελωνειακών και φορολογικών ελέγχων από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ . Θα πρέπει να μεταφερθούν επίσης 500 υπάλληλοι και να εκδοθούν διαπιστωτικές πράξεις για τη μεταφορά υλικοτεχνικής υποδομής, φυσικών και μαγνητικών αρχείων. Θα πρέπει να εκδοθεί υπουργική απόφαση για τη μεταφορά 3.500 υποθέσεων που ελέγχονται από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ. 
Σεπ-15
ΚΤΕΟ. Πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, μετά από διασταύρωση στοιχείων. Σεπ-15
Αγρότες. Σταδιακή κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντίζελ για τους αγρότες σε δύο ίσα στάδια τον Οκτώβριο του 2015 και τον Οκτώβριο του 2016 Οκτ-15
ΕΝΦΙΑ. Έναρξη της διαδικασίας είσπραξης του ΕΝΦΙΑ για το 2015 ώστε να εκδοθούν εκκαθαριστικά σημειώματα τον Οκτώβριο του 2015, με την τελευταία δόση να καταβάλλεται το Φεβρουάριο του 2016 Οκτ-15
Φορολογία εισοδήματος. Μεταρρύθμιση του κώδικα φορολογίας εισοδήματος με αλλαγές στην κλίμακα και το αφορολόγητο. Οκτ-15
Φορολογία αγροτών. Σταδιακή κατάργηση της προτιμησιακής φορολογικής μεταχείρισης των αγροτών στο πλαίσιο του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, με ποσοστά που ορίζονται στο 20% για το φορολογικό έτος 2016 και στο 26% για το φορολογικό έτος 2017 Οκτ-15
Τυχερά παιχνίδια. Επέκταση της φορολόγησης των μεικτών εσόδων από τυχερά παιχνίδια (GGR), ύψους 30%, στα παιχνίδια VTL που αναμένεται ότι θα εγκατασταθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και το 2016 Οκτ-15
Ενοίκια. Αύξηση του φορολογικού συντελεστή επί του ετήσιου εισοδήματος από ενοίκια, για εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ στο 15% (από 11%) και για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ στο 35% (από 33%) Οκτ-15
Ναυτιλία. Σταδιακή κατάργηση της ειδικής φορολογικής μεταχείρισης του ναυτιλιακού κλάδου Οκτ-15
Επίδομα θέρμανσης. Καλύτερη στόχευση της επιλεξιμότητας ώστε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι δαπάνες για τις επιδοτήσεις πετρελαίου θέρμανσης στον προϋπολογισμό του 2016 Οκτ-15
Ποινολόγιο εφορίας. Θέσπιση νέων νομικών διατάξεων για τη φοροδιαφυγή και την απάτη προκειμένου να τροποποιηθεί ο ειδικός ποινικός Ν. 2523/1997 και κάθε άλλη συναφής νομοθεσίας καθώς και αντικατάσταση του άρθρου 55 παράγραφοι 1 και 2 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών ( σχετικά με τις ποινές και τα πρόστιμα), με σκοπό, μεταξύ άλλων, τον εκσυγχρονισμό και τη διεύρυνση του ορισμού της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους Σεπ-15
Πρόστιμα. Κατάργηση όλων των προστίμων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ), συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που επιβάλλονται βάσει του Ν. 2523/1997 και έκδοση εγκυκλίου εφαρμογής. Σεπ-15
 Αποδείξεις,. Ηπιότερες ποινές για τις απλές παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης θα αντιμετωπίζεται ως απλή αλλά σοβαρή παράβαση της διαδικασίας για τον ΦΠΑ. Σεπ-15
Επιστροφές φόρου. Απλοποίηση του χρονοδιαγράμματος σχετικά με την πίστωση φόρου για τη φορολογία εισοδήματος Οκτ-15
Εισφορά αλληλεγγύης. Αναμόρφωση και ενσωμάτωση στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος  της εισφοράς αλληλεγγύης επί του εισοδήματος, από το 2016, ώστε να επιτυγχάνεται με αποτελεσματικότερο τρόπο η προοδευτικότητα του συστήματος φορολογίας εισοδήματος Οκτ-15
Φοροαπαλλαγές. Εντοπισμός όλων των κινήτρων που αφορούν τη φορολόγηση εισοδήματος των επιχειρήσεων και ενσωμάτωσή των εξαιρέσεων από τη φορολόγηση στον ΚΦΕ, καταργώντας εκείνες που κρίνονται αναποτελεσματικές ή άδικες Οκτ-15
Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Επανεξέταση και μεταρρύθμιση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων , συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης για την αναγκαστική εκποίηση περιουσιακών στοιχείων σε δημόσιους πλειστηριασμούς Οκτ-15
Έλεγχοι στην έδρα. Εξασφάλιση της επαρκούς πρόσβασης της φορολογικής διοίκησης στις εγκαταστάσεις των φορολογουμένων για τη διεξαγωγή ελέγχων εγκαίρως και για σκοπούς επιβολής του νόμου Οκτ-15
Συλλογικές επενδύσεις. Επανεξέταση του πλαισίου φορολογίας κεφαλαίου και επεξεργασία του φορολογικού πλαισίου για τους φορείς συλλογικών επενδύσεων και τους συμμετέχοντες σε αυτούς, σύμφωνα με τον ΚΦΕ και τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ Οκτ-15
Παρακράτηση φόρου τεχνικών υπηρεσιών. Επανεξέταση της παρακράτησης φόρου επί των τεχνικών υπηρεσιών Οκτ-15
Αντικειμενικές αξίες. Ενόψει τυχόν αναθεώρησης των ζωνών αντικειμενικών αξιών ακινήτων, θα γίνει προσαρμογή των φορολογικών συντελεστών επί της ακίνητης περιουσίας, εφόσον κρίνεται αναγκαίο, για να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα από το φόρο ακίνητης περιουσίας  το 2016 θα ανέλθουν τουλάχιστον στο ποσό των 2,65 δις ευρώ, και θα προσαρμοστεί η εναλλακτική ελάχιστη φορολογία επί του εισοδήματος φυσικών προσώπων Οκτ-15
Τεκμήρια. Επανεξέταση της λειτουργίας της εναλλακτικής ελάχιστης φορολογίας (συμπεριλαμβανομένης της διόρθωσης τυχόν υπαναχωρήσεων) Οκτ-15
Φοροαποφυγή. Εκμηδενισμός των δυνατοτήτων αποφυγής της φορολογίας εισοδήματος Οκτ-15
Ποιος είναι αγρότης. Αυστηρότερος ορισμός των αγροτών Οκτ-15
   
   
Ακατάσχετο μισθών. Εφαρμογή της κατάργησης του ανώτατου ορίου ύψους 25% επί των μισθών και συντάξεων και μείωση όλων των κατώτατων ορίων ύψους 1.500 ευρώ ( 1.250 για μισθούς και συντάξεις, 1.000 ευρώ για καταθέσεις) Σεπ-15
Μείωση των εκατό δόσεων. Τροποποίηση των ρυθμίσεων του 2014 και του 2015 για την σε δόσεις καταβολή οφειλών από φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, ώστε να αποκλείονται όσοι δεν καταβάλουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τη θέσπιση απαίτησης για τη φορολογική διοίκηση και τη διοίκηση των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης για τη συντόμευση της διάρκειας της ρύθμισης για όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν νωρίτερα, Σεπ-15
Αύξηση επιτοκίων. Καθιέρωση επιτοκίων της ελεύθερης αγοράς ( 5%), με παράλληλη παροχή προστασίας στους ευάλωτους οφειλέτες (με οφειλές κάτω των 5.000 ευρώ). Για οφειλέτες με χρέη κάτω των 5.000 ευρώ για να μην αυξηθεί το επιτόκιο θα πρέπει να πληρούνται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Σεπ-15
Πάγια ρύθμιση 12 δόσεων.  Τροποποίηση της βασικής ρύθμισης δόσεων του ΚΦΔ ώστε να προσαρμοστούν τα επιτόκια βάσει της ελεύθερης αγοράς ( μείωση από 8% σε 5%), καθώς και αναστολή, έως το τέλος του 2017, των απαιτήσεων επαλήθευσης από τρίτους και τραπεζικών εγγυήσεων Σεπ-15
Λογισμικό για απάτη ΦΠΑ. Επίσπευση της διαδικασίας δημόσιας σύμβασης για την απόκτηση λογισμικού  ( από τους Βέλγους) για την ανάλυση του δικτύου ΦΠΑ Σεπ-15
Ιδιώτες για τις κατασχέσεις. Επίσπευση της διαδικασίας δημόσιας σύμβασης για την περαιτέρω αυτοματοποίηση της είσπραξης οφειλών, μεταξύ άλλων με την καθιέρωση πλήρως αυτοματοποιημένων διαδικασιών κατάσχεσης Σεπ-15
Έναρξη κατασχέσεων. Λήψη άμεσων μέτρων επιβολής όσον αφορά τους οφειλέτες που δεν καταβάλουν εγκαίρως τις δόσεις τους ή τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους Σεπ-15
Όχι στις αμνηστίες. Οι αρχές δεν θα θεσπίσουν νέες ρυθμίσεις δόσεων ή άλλες ρυθμίσεις αμνηστίας ή διακανονισμού, ούτε θα τροποποιήσουν τις ισχύουσες ρυθμίσεις π.χ. παρατείνοντας προθεσμίες συνεχης
Μέτρα για φορολογική συμμόρφωση. Έγκριση από την κυβέρνηση ολοκληρωμένου σχεδίου για την αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης Οκτ-15
Πλαστικό χρήμα. Επεξεργασία από την κυβέρνηση, με την Τράπεζα της Ελλάδας και τον ιδιωτικό τομέα, κοστολογημένου σχεδίου για την προώθηση και τη διευκόλυνση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών και τη μείωση της χρήσης μετρητών με την εφαρμογή που θα αρχίζει από το Μάρτιο του 2016 Οκτ-15
Μαύρες λίστες. Δημοσιοποίηση από την κυβέρνηση του καταλόγου οφειλετών για οφειλές από φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που εκκρεμούν για περισσότερο από τρεις μήνες Οκτ-15
Καταθέσεις εξωτερικού . Κατάρτιση συνολικού σχεδίου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με βάση την αποτελεσματική διυπηρεσιακή συνεργασία, το οποίο θα περιλαμβάνει:·  Τον εντοπισμό των μη δηλωμένων καταθέσεων μέσω ελέγχων των τραπεζικών συναλλαγών σε τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό·  Τη θέσπιση προγράμματος εθελοντικής γνωστοποίησης με κατάλληλες κυρώσεις, κατάλληλα κίνητρα και διαδικασίες επαλήθευσης, σύμφωνα με τη διεθνή βέλτιστη πρακτική και χωρίς καμία αμνηστευτική διάταξη

·  Αίτημα προς τα κράτη μέλη της ΕΕ για την παροχή δεδομένων περί ιδιοκτησίας και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από Έλληνες πολίτες, καθώς και τον τρόπο χρησιμοποίησης των δεδομένων αυτών.

Νοε-15
Περιουσιολόγιο. Την καθιέρωση περιουσιολογίου και τη βελτίωση της παρακολούθησης Νοε-15
Λαθρεμπόριο καυσίμων. Θέσπιση μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης (σταθερών ή κινητών), για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων Νοε-15
Βάση δεδομένων για ενδοομιλικές συναλλαγές. Δημιουργία βάσης δεδομένων για την παρακολούθηση των ισολογισμών μητρικών και θυγατρικών επιχειρήσεων για τη βελτίωση των κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου για τις ενδοομιλικές συναλλαγές Νοε-15
Έλεγχοι καταθέσεων σε βάθος δεκαετίας. Υπογραφή Υπουργική Απόφασης που θα προβλέπει την επέκταση του έμμεσου μητρώου τραπεζικών λογαριασμών ώστε να παρέχεται το ιστορικό συναλλαγών σε βάθος 10 ετών Σεπ-15
Φορολογικό πιστοποιητικό. Μείωση- λαμβάνοντας υπόψη την τεχνική βοήθεια- των περιορισμών στη διεξαγωγή ελέγχων των φορολογικών δηλώσεων, με την επιφύλαξη του συστήματος εξωτερικού φορολογικού πιστοποιητικού Οκτ-15
Παραγραφή υποθέσεων. Θέσπιση μέτρων για την ιεράρχηση των φορολογικών ελέγχων με βάση την ανάλυση κινδύνου και όχι, όπως συμβαίνει σήμερα, την αρχαιότητα (δηλ. το έτος παραγραφής) Νοε-15
Διαγραφή ληξιπρόθεσμων οφειλών. Βελτίωση των κανόνων περί διαγραφής μη εισπράξιμων φόρων Οκτ-15
Ελεγκτές. Αφαίρεση της προσωπικής αστικής ευθύνης των φορολογικών υπαλλήλων για τη λήψη μέτρων είσπραξης παλαιών οφειλών Οκτ-15
Εθνική στρατηγική εισπράξεων. Πρόταση και εφαρμογή εντός του 2016 εθνικής στρατηγικής είσπραξης, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω αυτοματοποίησης της είσπραξης οφειλών Οκτ-15
Ανασφάλιστα οχήματα. Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για ανασφάλιστα οχήματα Νοε-15
ΚΤΕΟ. Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για τη μη πραγματοποίηση υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων οχημάτων (ΚΤΕΟ) Νοε-15
Συχνότητες. Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των εισφορών για τη χρήση συχνοτήτων χωρίς άδεια Νοε-15
Προκαταβολές φορολογικών διαφορών. Επιβολή, εφόσον είναι νομίμως δυνατόν, της προκαταβολικής είσπραξης σε περιπτώσεις φορολογικών διαφορών Νοε-15
ΚΕΑΟ. Παροχή στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών  (ΚΕΑΟ) πρόσβασης στο έμμεσο μητρώο τραπεζικών λογαριασμών και σε στοιχεία της φορολογικής διοίκησης Σεπ-15
   
Μητρώα ΦΠΑ. Θέσπιση νομοθεσίας για την επιτάχυνση των διαδικασιών διαγραφής και τον περιορισμό της επανεγγραφής στα μητρώα ΦΠΑ για την προστασία των εσόδων από τον ΦΠΑ Οκτ-15
Απάτη ΦΠΑ. Θέσπιση της δευτερογενούς νομοθεσίας που απαιτείται για τη σημαντική ενίσχυση της αναδιοργάνωσης του τμήματος επιβολής του ΦΠΑ, προκειμένου να ενισχυθεί η επιβολή του ΦΠΑ και να καταπολεμηθεί η αλυσιδωτή απάτη στον τομέα του ΦΠΑ (τύπου “καρουσέλ”) Οκτ-15
Αύξηση ορίου απαλλαγής ΦΠΑ. Υποβολή αιτήματος στην Επιτροπή ΦΠΑ της ΕΕ και εκπόνηση αξιολόγησης των επιπτώσεων που θα έχει η αύξηση του κατώτατου ορίου ΦΠΑ στα 25.000 ευρώ Οκτ-15
Εισπράξεις μεγάλων οφειλών. Ενίσχυση της Μονάδας Μεγάλων Οφειλετών (ΕΜΕΙΣ), για τη βελτίωση της ικανότητας της επί θεμάτων που αφορούν την εκκαθάριση και την είσπραξη φόρων, καθώς και στελέχωσή της- με ιδιαίτερα ικανούς νομικούς συμβούλους, υποστηριζόμενους από διεθνή ανεξάρτητη εταιρία εμπειρογνωμόνων- για την εκτίμηση της βιωσιμότητας των οφειλετών. Οκτ-15
   
Αυτονομία ΓΓΔΕ. Θέσπιση νομοθεσίας για την ίδρυση αυτόνομου φορέα εσόδων με την οποία θα προσδιορίζονται: α) η νομική μορφή, η οργάνωση, το καθεστώς και το πεδίο άσκησης των αρμοδιοτήτων του φορέα, β) οι εξουσίες και οι λειτουργίες του Διευθύνοντος Συμβούλου και του ανεξάρτητου Διοικητικού Συμβουλίου, γ) η σχέση με το Υπουργείο Οικονομικών και άλλους κυβερνητικούς φορείς, δ) η ευελιξία όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους  του φορέα και η σχέση του με δημόσια διοίκηση, ε) η αυτονομία του προϋπολογισμού του, με τη δική του Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) και νέο τρόπο χρηματοδότησης για την εναρμόνιση των κινήτρων με την είσπραξη των εσόδων και για τη διασφάλιση της προβλεψιμότητας και της ευελιξίας του προϋπολογισμού, στ) υποβολή εκθέσεων στην κυβέρνηση και το κοινοβούλιο Οκτ-15
 
 
Λαθρεμπόριο.  Δημιουργία τριών κινητών ομάδων δίωξης/επιβολής του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου Σεπ-15

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΛΟΓΕΣ

Δήμητρα Πανταζίδου | «Πρώτη προτεραιότητα σε έναν δήμο θα πρέπει να είναι ο Κοινωνικός Τομέας»

Με τον συνδυασμό «Ώρα Δημιουργίας» της υποψήφιας δημάρχου Καβάλας, Αναστασίας Ιωσηφίδου, κατέρχεται ως υποψήφια τοπική σύμβουλος Καβάλας, η Δήμητρα Πανταζίδου, η οποία σε συνέντευξή της στον «Αναλυτή» εξηγεί τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κοινά.

Ποιος ήταν ο λόγος που σας ώθησε να κατέλθετε ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις εκλογές του ερχόμενου Οκτωβρίου;

«Ο λόγος της καθόδου μου στις επικείμενες δημοτικές εκλογές, ως υποψήφιας τοπικής συμβούλου Καβάλας, είναι η ειλικρινής διάθεσή μου για προσφορά στον Δήμο μας. Προσφορά κυρίως στο κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής η οποία θα πρέπει να γίνει εντονότερη και εμφανέστερη σε όλο τον Δήμο.

Η Ώρα Δημιουργίας και η Αναστασία Ιωσηφίδου έχει συγκεκριμένο πλάνο γύρω από τα θέμα του κοινωνικού τομέα, όπως για παράδειγμα η ενίσχυση των κοινωνικών δομών αλλά και η ενίσχυση με υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικό του σημαντικού θεσμού «Βοήθεια στο σπίτι».

Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής που πρέπει να εφαρμοστεί στον δήμο μας είναι η ενίσχυση της δυναμικής του ρόλου του Κοινωνικού Παντοπωλείου αλλά και η δέσμευση της παράταξης ότι κανένας συμπολίτης μας δεν θα μείνει χωρίς γιορτινό τραπέζι και κανένα παιδί χωρίς δώρο.

Η κοινωνική πολιτική πρέπει να εστιάσει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής του καθένα από εμάς έτσι ώστε συνάνθρωποι μας και οικογένειες με αποδεδειγμένη αδυναμία (και δυστυχώς υπάρχουν αρκετές στον δήμο Καβάλας) με δίκαια κριτήρια που δεν δημιουργούν αποκλεισμούς άνευ λόγου να έχουν πλήρη απαλλαγή δημοτικών τελών και φυσικά την δυνατότητα να προμηθεύονται προϊόντα από το κοινωνικό παντοπωλείο.»

Γιατί επιλέξατε να συστρατευτείτε με την Αναστασία Ιωσηφίδου και τον συνδυασμό Ώρα Δημιουργίας;

«Στο πρόσωπο της Αναστασίας Ιωσηφίδου διέκρινα μία δυναμική και έμπειρη στα αυτοδιοικητικά δρώμενα γυναίκα η οποία έχοντας καταφέρει ήδη πολλά πράγματα στην διοίκηση της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ για πέντε χρόνια μπορεί να καταφέρει ακόμα περισσότερα και να οδηγήσει τον Δήμο Καβάλας εκεί που πραγματικά του αρμόζει και εκεί που θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται! Το μόνο που χρειάζεται είναι την ψήφο των συνδημοτών μας για να το αποδείξει.»

Τέλος, ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους πολίτες του Δήμου Καβάλας και γιατί να επιλέξουν να σας ψηφίσουν;

«Ο Δήμος Καβάλας πρέπει να σταθεί αρωγός και να βοηθά όλους τους δημότες και τις οικογένειες που τον χρειάζονται και να μην μένει απλός θεατής. Θεωρώ ως την πιο κατάλληλη επιλογή για να υπάρξει σοβαρή και αποτελεσματική κοινωνική πολιτική στον Δήμο Καβάλας είναι η παράταξη της Αναστασίας Ιωσηφίδου για αυτό στις 8 Οκτωβρίου στηρίζουμε την Ώρα Δημιουργίας. Σας ευχαριστώ.»

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Ειρήνη Βρανά: Στόχος και Χρέος, το αναπτυξιακό επίπεδο της Καβάλας.

ΣΤΟΧΟΣ και ΧΡΕΟΣ μας να ανεβάσουμε αναπτυξιακό επίπεδο την περιοχή μας!

Οι καλύτερες στιγμές στη ζωή είναι αυτές που τις φοβόμαστε τόσο όσο τις θέλουμε.

Όταν πήρα την απόφαση να συμμετέχω στο ψηφοδέλτιο της Ν.Δ έτσι ένιωθα. Η αγάπη μου όμως για τα κοινά και τον τόπο μου νίκησαν το συναίσθημα της αμφιβολίας, αν πήρα τη σωστή απόφαση, και ταυτόχρονα οπλίστηκα με δύναμη να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις που προέκυψαν από αυτή τη τιμητική για μένα Βουλευτική Υποψηφιότητα .

Ιδιαίτερο ρόλο σε αυτή την απόφαση έπαιξε και η συμμετοχή μου στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας ως μέλος του Δ.Σ , όπου διαπίστωσα πόσα πολλά μπορώ και οφείλω να κάνω για την ανάπτυξη της πόλης και του νομού μας καθώς και πόσο πολύ με ελκύει η προοπτική να βάλω και εγώ ενα λιθαράκι σε αυτήν την προσπάθεια .

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να κρατήσουμε την οικονομία μας σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης .

Αγωνίζομαι να είμαι άνθρωπος και ενεργός πολίτης. Αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη.

Γιατί πιστεύω σε αυτή την κρίσιμη για τη χώρα περίοδο ο καθένας έχει την υποχρέωση να προσφέρει ώστε η πατρίδα μας να συνεχίσει με σταθερότητα την πορεία προς τα εμπρός και να εξασφαλίσουμε το μέλλον των ανθρώπων και των παιδιών μας.

Διότι αν για κάτι μπορούμε να είμαστε περήφανοι ως Νέα Δημοκρατία, είναι το γεγονός ότι σταθήκαμε δίπλα στον πολίτη, στον κάθε επιχειρηματία όταν οι αντίπαλοι μας, που δεν δοκιμάστηκαν από μία σειρά πρωτοφανών κρίσεων που μας χτύπησαν την πόρτα, ασκούν μόνο τοξική κριτική και πρακτικές λαϊκισμού και μίζερης καταστροφολογίας . Αυτές, ωστόσο υποχωρούν μπροστά στην ορμή του χρέους της δικής μας παράταξης που είναι, να στηρίζει πάντα τους πιο αδύναμους και το έχουμε αποδείξει με τα μέτρα που έχει πάρει η Κυβέρνηση του Kyriakos Mitsotakis και αυτά που πρόκειται να υλοποιηθούν εφόσον έχουμε αυτοδύναμη Κυβέρνηση στις εκλογές της 25ης Ιουνίου.

Γιατί ο διχασμός και η δημαγωγία ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Η «Ελλάδα 2» με τη νέα Ν.Δ προχωρεί πλέον μπροστά και κοιτάζει ψηλά !

Το πραγματικό ζητούμενο της εκλογικής αναμέτρησης στις 25 Ιουνίου δεν είναι απλά οι πολίτες να επιβεβαιώσουν την επιλογή που έκαναν την 21η Μαΐου , αλλά να δώσουν ακόμα υψηλότερα ποσοστά στη Ν.Δ για ένα και μοναδικό λόγο .

Γιατί είμαστε εδώ για τους πολλούς , όχι για τους λίγους. Είμαστε μία παράταξη βαθιά λαϊκή, η οποία πρώτα από όλα στρέφει το βλέμμα της στους πιο αδύναμους συμπολίτες μας, αυτούς που χρειάζονται τη στήριξη του κράτους.

Η επιτυχημένη οικονομική πολιτική της λελογισμένης μείωσης των φόρων, της στήριξης, της ανάπτυξης, των επενδύσεων πρέπει να συνεχιστεί και την επόμενη τετραετία ώστε αυτή η πορεία της προκοπής, την οποία έχει χαράξει η κυβέρνηση του Kyriakos Mitsotakis να μην διακοπεί. Το έργο της Κυβέρνησης της Ν.Δ περιλαμβάνει μεγάλες πρωτοβουλίες που συνοδεύονται από χιλιάδες άλλες μικρότερες εξίσου σημαντικές με κοινό στόχο την «Ανάπτυξη για Όλους». Και όλες να κατατείνουν σε ένα σύνθημα : ´ Το είπαμε , το κάνανε ‘ ! Λέξεις με ουσιαστικό αντίκρισμα . Γιατί οι άνθρωποι μοιάζουν στις υποσχέσεις τους, μόνο στις πράξεις διαφέρουν.

Την περίοδο της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη τα εμπόδια μετατράπηκαν σε ευκαιρίες. Έτσι η τουριστική περίοδος που ξεκίνησε αποδεικνύει ότι η διαχείριση μετά την κρίση της πανδημίας έφερε την Ελλάδα να πρωταγωνιστεί στους δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης . Αυτό μπορώ να το επιβεβαιώσω και με την προσωπική άποψη και εμπειρία που έχω λόγω της επιχειρηματικής μου δραστηριότητας στον Τουρισμό .

Αυτό σημαίνει πολύτιμο εισόδημα, νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη .

Στην πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου μας στη Θάσο αναφέρθηκε ότι δίνει ουσιαστική στήριξη στις υποδομές που έχει και θα αποκτήσει το νησί μας και τη χαρακτήρισε ‘ναυαρχίδα’ του τουρισμού στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης .

Το ίδιο βλέπουμε να συμβαίνει και στο ηπειρωτικό παραλιακό κομμάτι της Καβάλας και στη ΒΙ.ΠΕ, να δυναμώνεται η οικονομία του νομού μας με νέες επενδύσεις απαιτήσεων, όπως εξήγγειλε ο δικός μας Υφυπουργός Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας στο Υπουργείο Εξωτερικών : Costas Fragoyiannis.

Παράλληλα η στήριξη των επιχειρήσεων με μείωση φόρων και εξωστρέφεια συντείνουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας καλά αμειβόμενων που είναι μία πραγματικότητα.

Οι πολίτες πρέπει να σκεφτούν σοβαρά -και αυτοί που δεν μας ψήφισαν – να μας εμπιστευτούν στην κάλπη της 21ης Ιουνίου.

Η χώρα χρειάζεται σήμερα μία αξιόπιστη, σοβαρή και στιβαρή διακυβέρνηση.

Αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω εκ νέου για την αγάπη με την οποία ένιωσα πραγματικά ότι με αγκαλιάσατε στο διάστημα της σύντομης προεκλογικής μου εκστρατείας, που οργανώθηκε από το περίσσευμα αγάπης φίλων και εθελοντών και την εμπιστοσύνη που μου δείξατε τιμώντας με, με τη ψήφο σας.

Νιώθω αυξημένη την προσωπική μου ευθύνη απέναντι σε όλους τους ψηφοφόρους μου και δη στα παιδιά που ψήφισαν για πρώτη φορά , πολλά εκ των οποίων είναι φίλοι και φίλες του γιου και της κόρης μου και στα άτομα επίσης που ήμουν προσωπική επιλογή τους παρότι δεν ανήκουν στην παράταξη μας. Γιατί ως παράταξη, αντιτάσσουμε στον κομματικό φανατισμό τη δύναμη των ιδεών και τις ταλαντούχες προσωπικότητες των στελεχών μας.

Η κάλπη της 25ης Ιουνίου είναι κενή αλλά δεν είμαστε σε πολιτικό κενό. Οι ψηφοφόροι μας δεν μας έδωσαν λευκή επιταγή. Σεβόμαστε τη λαϊκή εντολή της 21ης Μαΐου και ζητάμε πληρεξούσιο υλοποίησης του προγράμματος μας στο ακέραιο.

Σας καλώ να δώσουμε ακόμη έναν αγώνα ποιότητας και επιχειρημάτων και να προχωρήσουμε μαζί να ανεβάσουμε αναπτυξιακό επίπεδο τον νομό μας.

Να ρίξουμε την ανεργία κάτω από το 10% και να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερες επενδύσεις.

Χρειαζόμαστε ασφαλή Κοινοβουλευτική Πλειοψηφία. Αυτή άλλωστε που είχαμε.

Όπως πολύ σωστά επισήμανε ο Αβραάμ Λίνκολν : Η ψήφος είναι πιο δυνατή από τη σφαίρα. Με τη σφαίρα μπορεί να σκοτώσεις τον εχθρό σου. Με τη ψήφο μπορεί να σκοτώσεις το μέλλον των παιδιών σου .

Ψηφίζουμε με σύνεση και λογική για το μέλλον μας και των παιδιών μας !

Στις εκλογές αυτές ψηφίζουμε για την Ανάπτυξη και τη Σταθερότητα !

Διότι μόνο η Ν.Δ έχει συγκροτημένο και κοστολογημένο πρόγραμμα , τη βούληση και τη θέληση να αναλάβει την ευθύνη της διακυβέρνησης της Ανάπτυξης , της ασφάλειας και της σταθερότητας του τόπου μας!

Ειρήνη Βρανά

Υποψήφια Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας Π.Ε Καβάλας

Continue Reading

ΕΚΛΟΓΕΣ

Άδεια για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος

H ΓΣΕΕ με το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ), ενημερώνει τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα για τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές με σκοπό την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος (ΥΑ 46445/ ΦΕΚ Β΄2989/6-5-20231).

Συγκεκριμένα ισχύουν τα εξής:

  • Όλες οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όσοι γενικώς απασχολούν προσωπικό και υπάγονται στον ιδιωτικό τομέα, υποχρεούνται να χορηγήσουν στο προσωπικό τους ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές για την διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος κατά τις βουλευτικές εκλογές της 21ης Μαΐου 2023.
  • Ο αριθμός των ημερών αδείας, που χορηγείται για το σκοπό αυτό και που καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβαση των εργαζομένων στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή τους απ΄ αυτόν, καθορίζεται ως εξής:

Α. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:

i) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.

ii) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.

iii) Σε όσους μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς
ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

 

Β. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας
εργασίας:

i) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100 – 200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.

ii) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.

iii) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω χορηγείται άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.

iv) Σε όσους μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς
ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

Γ. Τα παραπάνω ισχύουν και ως προς τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ, καθώς και στο προσωπικό των υπολοίπων νομικών προσώπων του δημοσίου Τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας (Εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών ΔΙΔΑΔ/Φ.18.33/2632/οικ.7623/28-4-2023 2

Επισημαίνεται ότι:

1) Για εκείνους τους εργαζόμενους, που πρέπει να μετακινηθούν με βάση τα παραπάνω για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος η Κυριακή 21 Μαΐου 2023 (ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας) είναι εργάσιμη μέρα, τότε αυτή θεωρείται ως μέρα ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές, πέραν αυτών που ορίζονται παραπάνω.

2) Η ειδική άδεια απουσίας για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος δεν συμψηφίζεται με την ετήσια άδεια με αποδοχές (άδεια αναψυχής).

3) Με την από 24-5-2019 και αριθμό πρωτοκόλλου οικ. 23400/662 Εγκύκλιο 3 του Υπουργείου Εργασίας, δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με την ύπαρξη σπουδαίου λόγου αποχής από την εργασία λόγω κλήσης και συμμετοχής εργαζόμενου σε εφορευτική επιτροπή για τη διεξαγωγή εκλογών.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en