Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΤΑΙΠΕΔ | Ανέφικτος ο φετινός στόχος των ιδιωτικοποιήσεων

Αθήνα

Η Ελλάδα πιθανόν να μην πιάσει τον φετινό στόχο των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις λόγω καθυστερήσεων στη συμφωνία για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με την γερμανική Fraport, δήλωσε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ σε συνέντευξη στο Reuters την Τετάρτη.

Με βάση το τρίτο μνημόνιο, ύψους 86 δις ευρώ, που υπογράφηκε τον περασμένο μήνα, ο στόχος των εσόδων από τις ιδιωτικοποιήσεις διαμορφώνεται στα 1,4 δις ευρώ για φέτος.
Η κοινοπραξία Fraport-Slentel επελέγη στα τέλη του 2014 ως ο προτιμητέος επενδυτής για την διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προσφέροντας 1,2 δις ευρώ.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση από την έναρξη της κρίσης χρέους.

Αλλά η συμφωνία, καθώς και άλλες ιδιωτικοποιήσεις, όπως η πώληση ποσοστού 67% στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ πάγωσαν αφότου ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου.

Παρά το ότι το πρόγραμμα έχει επανεκκινήσει, η συμφωνία με την Fraport ίσως να μην ολοκληρωθεί εγκαίρως ώστε να μπορέσει να εισπραχθεί το τίμημα του 1,2 δις ευρώ μέχρι τον Δεκέμβριο, αν και ο στόχος των εσόδων για το 2016 φαίνεται ρεαλιστικός, δήλωσε ο Πιτσιόρλας.

Ο στόχος των εσόδων από το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων έχει προσδιοριστεί στα 3,7 δις ευρώ για το 2016 και στα 1,3 δις ευρώ για το 2017.

«Μέχρι το τέλος του 2015, το ΤΑΙΠΕΔ θα υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό τμήμα της πρώτης φάσης αυτού του προγράμματος, όμως ο οικονομικός στόχος του 1,4 δις είναι ανέφικτος» δήλωσε ο Πιτσιόρλας.

«Αντίθετα, θεωρώ ρεαλιστικό να πετύχουμε τους στόχους του 2016.»

Ο Πιτσιόρλας, ο έκτος κατά σειρά επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ από την σύσταση του Ταμείου το 2010, αναμένει η συμφωνία με την Fraport να ολοκληρωθεί φέτος, αλλά θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση και να εισπραχθεί το τίμημα.

Με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές, η Fraport θα αναλάβει την διαχείριση των αεροδρομίων τον Μάρτιο.

«Εάν η Fraport δεν είναι έτοιμη για την υπογραφή της σύμβασης στις αρχές Οκτωβρίου, οπότε λήγει και η εγγυητική της επιστολή, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μια μικρή παράταση» είπε ο Πιτσιόρλας.

«Μετά την υπογραφή, απαιτούνται διαδικασίες αρκετών μηνών μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση και να καταβληθεί το τίμημα των 1,234 δις».

Η Fraport από την πλευρά της δήλωσε τον Αύγουστο ότι δεν περιμένει πια ολοκλήρωση της συμφωνίας φέτος λόγω της μακράς διακοπής των διαπραγματεύσεων.

Το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων έχει αποφέρει έσοδα 3,5 δις ευρώ περίπου από το 2010 και μετά, πολύ χαμηλότερα του αρχικού στόχου των 50 δις ευρώ. Ο στόχος αυτός έχει αναθεωρηθεί πτωτικά πολλές φορές λόγω των μη ικανοποιητικών εσόδων.

Ο Πιτσιόρλας είπε ότι το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα συνεδριάσει την Πέμπτη για να εγκρίνει την αλλαγή της προκήρυξης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.

Οι επενδυτές θα κληθούν να υποβάλουν προσφορές για το 51% του λιμανιού μέχρι τον Φεβρουάριο αντί του 67% που είχε αρχικά ανακοινωθεί ότι πωλείτο με τη δυνατότητα να αποκτήσουν επιπλέον 16% ανάλογα με τις επενδύσεις που θα κάνουν.

«Συνεχίζουν να ενδιαφέρονται πολύ ενεργά και οι 8 προεπιλεγέντες και ο νικητής θα κληθεί να επενδύσει γύρω στα 100 εκατ. ευρώ περίπου», είπε.

Η APM terminals, η Duferco Holding, η Russian Railways, η International Containers Terminal Services και η Mitsui & Co είναι ανάμεσα στους προεπιλεγέντες.

Φέτος η πώληση του ΔΕΣΦΑ

Η κυβέρνηση πέτυχε το 2013 συμφωνία με την αζέρικη SOCAR για την πώληση του 16% του ΔΕΣΦΑ, αλλά η συναλλαγή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί λόγω ενστάσεων της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού.

Η SOCAR επιβεβαίωσε την περασμένη εβδομάδα το ενδιαφέρον της για την εξαγορά του ποσοστού και ο Πιτσιόρλας είπε ότι η πώληση θα ολοκληρωθεί εντός του έτους.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει έντονο ενδιαφέρον ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως η βέλγικη Fluxys, για συμμετοχή στη διαμόρφωση του τελικού σχήματος που θα πάρει το σύνολο του 66% των μετοχών, καθώς η Socar για λόγους που έχουν να κάνουν με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα πρέπει να μεταβιβάσει το 17% σε τρίτη εταιρεία», δήλωσε ο Πιτσιόρλας.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ήταν αισιόδοξος για την έκβαση της υπόθεσης με τον Αστέρα Βουλιαγμένης, όπου το Συμβούλιο της Επικρατείας μπλόκαρε νωρίτερα φέτος την πώληση στο αραβοτουρκικό fund λόγω του χωροταξικού.

«Για τον Αστέρα εκτιμώ ότι άμεσα θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές που κέρδισαν το διαγωνισμό ώστε να βρεθεί λύση που θα ικανοποιεί τόσο το business plan του επενδυτή όσο και τους όρους που τέθηκαν με τη γνωμοδότησή του ΣτΕ.»

Ο Πιτσιόρλας είπε επίσης ότι η υλοποίηση της σύμβασης για την παραχώρηση του Ελληνικού στην Lamda Development θα ξεκινήσει αμέσως μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου.

 in.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με τη σημαντική συμβολή και της Kourtidis Group, ο Δήμος Παγγαίου έφτασε στη πρώτη πανελλαδική δεκάδα έκδοσης οικοδομικών αδειών

Εξαιρετικά σημαντική υπήρξε η συμβολή του ομίλου εταιρειών Κουρτίδη στο να φιγουράρει ο Δήμος Παγγαίου Καβάλας στην πρώτη δεκάδα των περιοχών της χώρας, με τις περισσότερες οικοδομικές άδειες για το 2023.

Σύμφωνα λοιπόν με την πρόσφατη δημοσιοποίηση στοιχείων από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο Δήμος Παγγαίου βρέθηκε στην 9η θέση πανελλαδικά, με 160 οικοδομικές άδειες και 64.475 τετραγωνικά μέτρα, γεγονός που αντικατοπτρίζει ένα ισχυρό επίπεδο δραστηριότητας και ανάπτυξης.

Από το σύνολο των οικοδομικών αδειών, στην Kourtidis Group χορηγήθηκε το 20,6% των αδειών και με την οικοδομική δραστηριότητα του σε τετραγωνικά μέτρα να αγγίζει το 30,5%. Τα εντυπωσιακά αυτά ποσοστά αντιπροσωπεύουν την έκδοση 33 οικοδομικών αδειών για τον όμιλο Κουρτίδη, από τις 160 συνολικά, με συνολική οικοδομική δραστηριότητα 19.680 τετραγωνικών μέτρων.

Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα του Δήμου Παγγαίου αποτελούν μία «έκπληξη» καθώς αποτελεί μία σχετικά «άγνωστη» περιοχή για τα ελληνικά δεδομένα, η δραστηριότητα της Kourtidis Group, με έδρα την Παραλία Οφρυνίου και με μια πορεία στον χώρο των κατασκευών από το 1996, έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην τοπική οικοδομική ανάπτυξη. Με την πάροδο των ετών, επεκτείνει και εξελίσσει σταθερά την παρουσία του:

  • 20 άδειες το 2021
  • 25 άδειες το 2022
  • 33 άδειες το 2023

Η αύξηση των οικοδομικών αδειών από τον όμιλο Κουρτίδη αντανακλά τη δέσμευσή του να επενδύσει στην ευρύτερη περιοχή και να συμβάλει ενεργά στην οικονομική ευημερία. Κάθε νέα άδεια δεν αντιπροσωπεύει απλώς ένα οικοδομικό έργο, αλλά μια ευκαιρία για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την τόνωση των τοπικών επιχειρήσεων και την προώθηση της συνολικής ανάπτυξης του τόπου.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου το πρωί της Τρίτης 14 Μαϊου, η οποία περιόδευσε στην πόλη και συζήτησε με αρμόδιους για τα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης συνόδευσαν στον Δ. Νέστου Υποψήφιοι Ευρωβουλετές

Τελική ευθεία για την Κυριακή των Ευρωεκλογών με τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές να περιοδεύουν στην επικράτεια αποκτώντας εικόνα για τα θέματα κάθε τόπου.

Στο πλευρό του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Λευτέρη Αυγενάκη, βρέθηκαν το πρωί της Δευτέρας 13 Μαϊου στην Χρυσούπολη και υποψήφιοι Ευρωβουλευτές με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να συζητήσουν με τους αγρότες και τους αρμόδιους φορείς που παρευρέθησαν, για τα θέματα του πρωτογενούς τομέα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en