Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος τουριστικής σεζόν | Δεν ήταν τελικά χρονιά ρεκόρ το 2022 για την Ελλάδα

Την Κυριακή 6 Νοεμβρίου έπεσε η αυλαία για τη τουριστική σεζόν του 2022, με όλους τους θερινούς προορισμούς της χώρας να αποχαιρετούν τους τελευταίους ταξιδιώτες ενός ιδιαίτερου καλοκαιριού, του πρώτου μετά την πανδημία. Μόνο το αεροδρόμιο του Ηρακλείου θα συνεχίσει να υποδέχεται κάποιους Γερμανούς τουρίστες για τις επόμενες δύο εβδομάδες, με λιγοστές μονάδες να μένουν ανοιχτές στο νησί για να τους εξυπηρετήσουν.

Η μεγάλη διεθνής έκθεση τουρισμού WTM που ξεκινά σήμερα στο Λονδίνο, θα φέρει τα πρώτα μηνύματα για τη σεζόν του 2023, μου μεν στα σχέδια των tour operators φαίνονται αισιόδοξα, όμως η ενεργειακή κρίση σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, σκορπά την αβεβαιότητα.

Ένας γενικός τίτλος που θα μπορούσε να μπει για το φετινό καλοκαίρι του ελληνικού τουρισμού θα ήταν: «Αεροπορικές αφίξεις VS οδικών σημειώσατε ένα». Ο «χρυσός» Οκτώβρης που μόλις ολοκληρώθηκε, θα δείξει πλέον με βεβαιότητα για σχεδόν το σύνολο της χώρας την αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων φέτος σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019. Τα 1,6 εκατομμύρια ξένων τουριστών που ήρθαν τον Οκτώβριο πριν από την πανδημία, ήδη ξεπερνιούνται από τα στοιχεία των αεροδρομίων της χώρας για φέτος και άρα το -0,2% που ήταν η μείωση από την αρχή του έτους και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θα καλυφθεί.

Οι οδικές αφίξεις των ξένων τουριστών όμως, θα «χαλάσουν τα νούμερα». Ήδη μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη που ουσιαστικά και ολοκληρώνονται οι προσελεύσεις τουριστών μέσω των μεθοριακών μας σταθμών, δείχνουν μείωση πάνω από 35%. Λείπουν ουσιαστικά σχεδόν 6 εκατομμύρια ταξιδιώτες, που προέρχονταν κυρίως από τις χώρες των Βαλκανίων. Από αυτούς τα 2,5 εκατ. είναι Βούλγαροι, 500.000 από τη Β. Μακεδονία, 300.000 από Αλβανία και άλλες τόσες από Τουρκία.

Ποια είναι τα νούμερα

Το σύνολο των αεροπορικών αφίξεων ξένων τουριστών από την αρχή του έτους και μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, ανέρχονται σε 18,4 εκατομμύρια με μείωση 0,2% σε σχέση με το 2019, ενώ οι οδικές διεθνείς αφίξεις σε 6,62 εκατομμύρια, καταγράφοντας πτώση 35,4% έναντι του ’19. Αν υπολογίσουμε και τα νούμερα που εκτιμώνται με μικρή απόκλιση για τον Οκτώβριο, θα μιλάμε για περίπου 27 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες, που ίσως στο κλείσιμο του έτους φτάσουν τα 29 εκατ., αντί των 33 περίπου εκατομμυρίων του 2019.

Τι κατόρθωσε και τι δεν κατάφερε η Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι

Το μεγάλο κατόρθωμα της χώρας είναι το γεγονός ότι κατάφερε μέχρι και το τέλος Αυγούστου και παρά τη μείωση στη εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση κατά -12,4%, να συγκρατήσει την πτώση των εσόδων της. Σύμφωνα με την τράπεζα της Ελλάδος οι ταξιδιωτικές εισπράξεις την ίδια περίοδο εμφάνισαν μείωση κατά 3,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και διαμορφώθηκαν στα 12,74 δισ. ευρώ.

Ένα κατόρθωμα ακόμη είναι το ότι η χώρα κατάφερε να καλύψει σε ένα βαθμό τις απώλειες των περίπου 600.000 Ρώσων τουριστών και των αρκετών χιλιάδων Ουκρανών που ήρθαν στη χώρα μας διακοπές το 2019. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Κρήτη, όπου μόνο μέσω των αεροδρομίων της έφτασαν στο νησί το 2019 πάνω από 300.000 Ρώσοι και Ουκρανοί τουρίστες.

Στον αντίποδα, τα εκατομμύρια των τουριστών που χάθηκαν από τον οδικό τουρισμό φέτος, οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Αφενός ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση και αφετέρου η αδυναμία της Ελλάδας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη είσοδο των ξένων, μέσω των μεθοριακών μας σταθμών. Οι ουρές των πολλών χιλιομέτρων, όλο το 24ωρο, απέτρεψαν όπως φάνηκε πολλούς από το να έρθουν, ενώ υπήρξαν και άλλα θέμα με τις βίζα.

Οι παραδοσιακές αγορές εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, κατέγραψαν σχεδόν στο σύνολο τους αύξηση φέτος και σε σχέση με το 2019, ειδικά η Αγγλία και η Γερμανία.

Οι πρωταθλητές του ελληνικού τουρισμού το 2022

Η Σαντορίνη θα στεφτεί σίγουρα η βασίλισσα της φετινής τουριστικής σεζόν, αφού σχεδόν διπλασίασε τους ξένους τουρίστες που έφτασαν στο νησί με απευθείας πτήσεις και αναμένεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου ότι ξεπέρασαν τις 825.000 αντί των 520.000 το 2019. Στο αεροδρόμιο της Μυκόνου σημειώθηκε επίσης διψήφια σημαντική αύξηση διεθνών αφίξεων μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη, κατά 23,2%

Ως ο καλύτερος μήνας μετά την πανδημία για το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν ο Οκτώβριος που μας πέρασε. Η επιβατική κίνηση του Ελ. Βενιζέλος κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου ανήλθε σε 2,29 εκατ., ελάχιστα μειωμένη κατά 0,5% σε σχέση με το ’19. Η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε μείωση της τάξης του 2,6% τον Οκτώβριο, ενώ στο σύνολο του έτους οι διεθνείς επιβάτες είναι μειωμένοι κατά 14,9%.

Στα αναλυτικά στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, που είναι διαθέσιμα μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο των Αθηνών καταγράφηκαν 4,3 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -830 χιλ. και ποσοστό -16,1%. Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου καταγράφηκαν 1,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -309 χιλ. και ποσοστό -16,5%

Το Ηράκλειο μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου υποδέχθηκε σχεδόν 3,4 εκατομμύρια ξένους τουρίστες, αντί 3,3 εκατ. του συνόλου του 2019. Στο αεροδρόμιο των Χανίων η αύξηση είναι μεγάλη αφού μέχρι 31/9 οι αφίξεις ανήλθαν σε 1,2 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 13,8%.

Στο αεροδρόμιο της Ρόδου οι διεθνείς αφίξεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2,6 εκατομμύρια, αντί 2,3 το ίδιο διάστημα του ’19. Και στο αεροδρόμιο της Κω οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις μέχρι τις 31/9 διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 3,4%.

Στην Κέρκυρα οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 1,6 εκατ. μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου παρουσιάζοντας 15,3%, ενώ και στο Άκτιο οι αφίξεις για το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 21,3%. Αυξητική είναι η τάση και στην Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά κατά 4,4% και 7,2% αντίστοιχα.

Ποιες αγορές κατέγραψαν άνοδο

Από τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το INΣΕΤΕ προκύπτει ότι από τις αρχές του έτους και μέχρι το τέλος Αυγούστου, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά +8,8% και διαμορφώθηκε σε 2,89 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά +14,2% και διαμορφώθηκε σε 1,314 εκατ. ταξιδιώτες.

Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-27, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά +21,0% και διαμορφώθηκε σε 3 εκατ., ενώ αυτή από τις ΗΠΑ μειώθηκε κατά -17,8% και διαμορφώθηκε σε 647.000 ταξιδιώτες. Τέλος, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά -93,1% και διαμορφώθηκε σε 27.000 ταξιδιώτες.

Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-27 μειώθηκε κατά 19,4% και διαμορφώθηκε σε 7,1 εκατ. ταξιδιώτες.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Financial Times για Ελλάδα | Ισχυρή ανάπτυξη, αλλά η φτωχότερη της Ευρωζώνης

Στο ιστορικό πλαίσιο γύρω από την ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία στέκονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, τονίζοντας ότι η χώρα έχει μεν ισχυρές επιδόσεις, ωστόσο είναι παράλληλα η φτωχότερη της Ευρωζώνης.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P αναθεώρησε την προοπτική της χώρας σε «θετική». Οι Financial Times στέκονται στα νέα στοιχεία της Eurostat για τη μείωση του δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ στο 162% το 2023. Επισημαίνουν, επιπλέον, ότι η ελληνική οικονομία από το 2019, πριν από την πανδημία, αναπτυσσόταν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον ρυθμό της ευρωζώνης.

Οι FT επικαλούνται δήλωση του οικονομολόγου της BNP Paribas, Guillaume Derrien, ο οποίος είπε ότι «η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η έντονη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν».

Ωστόσο…

Ωστόσο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια – και όχι αρκετά για να τους απομακρύνει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους στην Ευρωζώνη.

Όπως αναφέρουν οι FT, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της Ε.Ε. μέχρι το 2009. Από τότε, 10 χώρες έχουν δει το βιοτικό επίπεδο να ξεπερνά αυτό της Ελλάδας. Πλέον, η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία και παραμένει ουραγός στην Ευρωζώνη. «Καθώς το χάσμα με τη Βουλγαρία μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της Ε.Ε.» επισημαίνουν οι FT.

Πώς συνυπάρχουν αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας; Η απάντηση, σύμφωνα με τους FT, βρίσκεται στον απόηχο της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με αποτέλεσμα να συμπιεστούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κατεδαφιστεί η οικονομία, τονίζεται στο δημοσίευμα. Όπως σημειώνεται, η έκταση της οικονομικής ζημιάς ήταν σπάνια για καιρό ειρήνης.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της Ε.Ε. στο σύνολό της έχει μεγεθυνθεί κατά 17%. Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, σημείωσε στους FT ο Γιώργος Λαγαρίας, επικεφαλής οικονομολόγος στη Mazars Wealth Management.

Όπως αναφέρουν οι FT, oι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022 -τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ- υποχωρώντας κατά 30% από τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αναφέρουν επιπλέον ότι υπάρχουν ανησυχίες και για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας, με φόντο την κλιματική αλλαγή και το δημογραφικό πρόβλημα.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να γιορταστεί, αλλά πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που άφησε τη χώρα σε μια τρύπα, από την οποία η Ελλάδα ενδέχεται να βγει μια γενιά μετά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του Πάσχα» | Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές δείχνουν για φέτος τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης. «Κάτι άλλωστε που αποτελούσε και βασική επιδίωξη του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα» σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή λίγο κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρνί από 9,78 ευρώ μέχρι 9,99 ευρώ το κιλό.

Ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2023 είναι και η τιμή στο κατσίκι, το οποίο είναι λίγο πιο ακριβό από το αρνί. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν στο «Καλάθι του Πάσχα» ελάχιστα κάτω από τα 10 ευρώ έως και 10,99% το κιλό. Αμετάβλητες παρέμειναν και οι τιμές στο τσουρέκι εν συγκρίσει με το 2023, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι τιμές σε προϊόντα όπως είναι τα αυγά ή η φέτα.

Όπως σχολίασαν τα ίδια στελέχη, τα εργαλεία που παρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την αγορά, αποδίδουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των αλλεπάλληλων κρίσεων και των πληθωριστικών πιέσεων. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν βασικά προϊόντα για να γεμίσουν το πασχαλινό τους τραπέζι σε ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023. Και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται.

Επιπλέον, όπως σημείωσαν «το φρένο που μπαίνει στις τιμές βασικών προϊόντων του Καλαθιού του Πάσχα σε συνδυασμό με την ήδη παρατηρούμενη θετική απόδοση των μέτρων για τον έλεγχο των τιμών στα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αισιόδοξο πλαίσιο προβλέψεων για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος έχει ήδη υποχωρήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι στο 5,3% τον Μάρτιο 2024 από 8,2% τον Ιανουάριο. Έχει πέσει σχεδόν 3% σε δύο μήνες ενώ το τελευταίο δίμηνο οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί κατά 1,2%».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en