Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία: Τα σενάρια για το άνοιγμά τους που εξετάζει το υπ. Παιδείας

«Τα σχολεία μας θα ανοίξουν -εφόσον κριθεί απαραίτητο» είπε την Τρίτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας δίνοντας προφανώς το κυβερνητικό στίγμα για το άνοιγμα των σχολείων σε αναμονή της σημερινής εισήγησης των μελών της επιτροπής του υπ. Υγείας για το πώς θα πρέπει να γίνει η σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι απαραίτητες θεωρούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου, όπως επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια αποτελούν προτεραιότητα.

Για τις προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, η κυρία Κεραμέως απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως και αρκέστηκε να πει ότι υπάρχουν σενάρια για την κάλυψη της ύλης.

Για να πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές έως τα μέσα Ιουλίου πρέπει να ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου, με πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με πληροφορίες τις 22 και 29 Ιουνίου.

Το υπουργείο Παιδείας έχει προετοιμαστεί για όλα τα σενάρια και ετοιμάζει τα βήματα για σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα, πάντα με τις οδηγίες των ειδικών. «Θα περιμένουμε την ανάλυση των δεδομένων και θα ακούσουμε τους ειδικούς. Αυτοί θα μας κατευθυνθούν και για το άνοιγμα των σχολείων» επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας.  Η κ. Κεραμέως, τόνισε ότι θα επανέλθουμε σταδιακά σε μία νέα πραγματικότητα. «Η καθημερινότητά μας θα είναι διαφορετική, αυτό θα ισχύσει και για τα σχολεία».

Προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου – Εισηγήσεις για άνοιγμα όλων των σχολείων

Το σενάριο που επικρατεί με γνώμονα την δημόσια υγεία είναι το σταδιακό το άνοιγμα των σχολείων, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ λυκείου για τους οποίους έχει ανακοινωθεί η μείωση της εξεταστέας ύλης ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί o αριθμός των εισακτέων για τα Πανεπιστήμια. Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει κατά κύματα επιστροφή στα θρανία, σε διαφορετικές ημερομηνίες για να μην υπάρξει συνωστισμός και να μπορούν να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής στις σχολικές μονάδες.

Την ίδια ώρα εισηγήσεις για να ανοίξουν τα σχολεία σε ένα διάστημα δεκαπέντε-είκοσι ημερών με στόχο να «αποδεσμευθούν» οι γονείς και να μπορέσει να επανακινηθεί η οικονομία δέχεται το κυβερνητικό επιτελείο.

Οι εισηγήσεις περιλαμβάνουν αυστηρές προϋποθέσεις και το σχέδιο επαναλειτουργίας αφορά τις σχολικές μονάδες στο σύνολό τους. Σύμφωνα με όσα προτείνονται, οι ηλικιωμένοι που συνοικούν σε σπίτια με μαθητές θα πρέπει να απομακρυνθούν, πηγαίνοντας στα χωριά, ώστε από τη στιγμή που τα παιδιά θα επιστρέψουν στα θρανία να μην έρχονται σε επαφή με τους συγγενείς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Προκειμένου, μάλιστα, να διασφαλισθεί ότι δεν θα τεθούν σε κίνδυνο και οι γονείς μαθητών που τυχόν ανήκουν σε αυτές τις ομάδες, προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα να εξακολουθήσουν να μην πηγαίνουν στα σχολεία τα παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.

Υπάρχει πάντως, προβληματισμός για το αν όλοι οι ηλικιωμένοι έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν σε άλλα σπίτια. Παράλληλα, η μετακίνηση ηλικιωμένων στην επαρχία και σε περιοχές που το σύστημα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης είναι αδύναμο, δημιουργεί κινδύνους δημιουργίας νέων εστιών στην περιφέρεια. Αλλωστε, αυτός ο κίνδυνος ακριβώς έχει οδηγήσει στην απαγόρευση των μετακινήσεων από τον τόπο κατοικίας προς άλλες περιοχές.

Οι εισηγήσεις αυτές «ζυγίζονται» στο κυβερνητικό επιτελείο και οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τις επόμενες ημέρες και να ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό στο διάγγελμά του, μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Σημειώνεται ότι αυτές οι εισηγήσεις ακολουθούν άλλες, που ήθελαν την επαναλειτουργία των σχολείων να γίνεται σταδιακά, με λίγους μαθητές σε κάθε τάξη και με τους νεώτερους σε ηλικία εκπαιδευτικούς.

Συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα δημοτικά

Στα δημοτικά σχολεία συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για κάλυψη επιπλέον ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Αυτή η δυνατότητα αφορά σε όλες τις βαθμίδες . Ωστόσο, οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, πέραν της ύλης που έχει καλυφθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία. Ειδικά για το Δημοτικό πρέπει να καλυφθούν ενότητες που είναι σημαντικές σε γλώσσα και μαθηματικά για να πάνε στην επόμενη χρονιά

Στο σχέδιο για επιστροφή, αυτή ξεκινά με την Γ΄ Λυκείου και μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και όχι στο σύνολο των μαθημάτων. Τα μαθήματα αυτά μελετάται να ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου ή ακόμα και λίγο νωρίτερα στις 11 Μαΐου. Τα τμήματα αυτά σχεδιάζεται να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές ενώ η διδασκαλία για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα ολοκληρωθεί, έως τις 15 Ιουνίου.

Ωστόσο, συζητείται επίσης ότι συνήθως οι μαθητές της Γ λυκείου, δεν παρακολουθούν μαθήματα τις τελευταίες ημέρες και χρησιμοποιούν τον χρόνο τους για επαναλήψεις. Οι μαθητές θα εξετάζονται ανάλογα με το μέγεθος της τάξης, αν δηλαδή είναι 10 ανά τάξη θα έχουν δύο επιτηρητές, εάν είναι πέντε σε μικρότερη τάξη θα υπάρχει ένας επιτηρητής.

Με βάση αυτό το σχέδιο θα χρησιμοποιηθούν όλες οι τάξεις των σχολείων, ακόμα και των γυμνασίων καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να δημιουργηθεί κανένα θέμα με τον συγχωτισμό μαθητών. Στην επιτήρηση θα πάρουν μέρος πολλοί εκπαιδευτικοί αναπληρωτές ενώ αν χρειασθεί θα χρησιμοποιηθούν και δάσκαλοι. Ερωτηματικό παραμένει η ηλικία των επιτηρητών. Ετσι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μπορούν αξιοποιηθούν όλες οι αίθουσες προκειμένου οι 150 περίπου μαθητές που εξετάζονται ανά συγκρότημα να διανεμηθούν για να υπάρχει πρόβλημα.

Στο σενάριο εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση, δεν φαίνεται πιθανό, προκειμένου να εξασφαλισθεί το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς όλοι πρέπει να εξετασθούν στα ίδια θέματα με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.

Ολα αυτά βέβαια όπως είναι αντιληπτό, βρίσκονται σε συνάρτηση με την πορεία που θα ακολουθήσει η διάδοση του κορωνοϊού αν δηλαδή μέχρι τότε θα έχει συρρικνωθεί ή και εξαφανισθεί πλήρως. Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τον επικεφαλής της επιτροπής του υπουργείου Υγείας καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα , ούτως ώστε να ληφθούν οι κρίσιμες αποφάσεις με βάση τις συστάσεις των ειδικών και τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι τότε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα σχολεία παραμένουν κλειστά έως τις 10 Μαΐου οπότε και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Για τα πανεπιστήμια η υπουργός ξεκαθαρίζει ότι δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο καθώς το 96% των προπτυχιακών μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.

Έρχονται αλλαγές στην εκπαίδευση

H επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, το νέο πλαίσιο για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, οι νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ρυθμίσεις για την προσέλκυση ξένων φοιτητών (π.χ. δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ των πτυχίων εκτός Ε.Ε. υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών σε ελληνικά ΑΕΙ) είναι από τα θέματα που θα περιλαμβάνει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα ανακοινώσει σήμερα σε διαδικτυακή συνέντευξη η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης.

Επίσης, στο νομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν διορθωτικές διατάξεις για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, επαναφορά των Λατινικών και τον τρόπο εκλογής πρυτάνεων ενώ δεν θα ανακοινωθούν ρυθμίσεις για τις νέες δομές εκπαίδευσης και για τη διαδικασία επιλογής στελεχών. Στη συνέχεια το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Στο σχέδιο περιέχονται ρυθμίσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο αφορά στους μαθητές οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α΄λυκείου και μεταξύ άλλων επαναφέρει τα λατινικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και την Τράπεζα θεμάτων.

Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει:
– Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου για την απόκτηση του οποίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
– Θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.
– Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
– Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια, όπως και τον αριθμό των εισακτέων .
– Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού και κατάργηση των 7ωρων.
– Αλλαγές θα υπάρχουν και στο σύστημα των απουσιών.
– Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών απο τη νέα σχολική χρονιά
– Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
– Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
– Ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλειστά σχολεία ενόψει αφρικανικής σκόνης (εγκύκλιος)

Εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Υγείας σχετικά με τη νέα «επίσκεψη» της αφρικανικής σκόνης και τη λειτουργεία των σχολείων..

Το υπουργείο Υγείας, σε συνέχεια των πρόσφατων μετεωρολογικών προγνώσεων αναφορικά με εκδήλωση φαινομένων μεταφοράς αφρικανικής σκόνης από αύριο Τετάρτη 9 Μαΐου 2024, εξέδωσε εγκύκλιο με θέμα: «Προστασία της Δημόσιας Υγείας στην περίπτωση μεταφοράς αφρικανικής σκόνης».

Με την εν λόγω εγκύκλιο παρέχονται συστάσεις και γενικά μέτρα προφύλαξης της υγείας του πληθυσμού εξαιτίας της επιβάρυνσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας, ενώ προβλέπεται ακόμη και το κλείσιμο των σχολείων στην περίπτωση που υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αφρικανικής σκόνης στην ατμόσφαιρα.

Αφρικανική σκόνη

Αναλυτικότερα και όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο:

Η μεταφορά σκόνης από την έρημο Σαχάρα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Ανάλογα με την εκτίμηση των μέσων ημερήσιων (24ωρων) επιπέδων συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων, όπως ανακοινώνεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες (υπουργείο Περιβάλλοντος, υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Π.Ε. ) και για συγκεντρώσεις μεγαλύτερες από 50μg/m3 οι συστάσεις και τα μέτρα προστασίας του πληθυσμού έχουν ως εξής:

24ωρη συγκέντρωση ΑΣ10 (μg/m3) Συστάσεις σε άτομα αυξημένου κινδύνου Συστάσεις στον γενικό πληθυσμό
51-75 Ενήλικες με αναπνευστικό πρόβλημα, ενήλικες καρδιοπαθείς και παιδιά με αναπνευστικά προβλήματα θα πρέπει να περιορίσουν κάθε έντονη σωματική άσκηση, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους. Καμία
76-100 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα ή καρδιοπαθείς και παιδιά θα πρέπει να περιορίσουν κάθε έντονη σωματική δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές του ανακουφιστικού φαρμάκου.
· Άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική τους δραστηριότητα.
Κάθε άτομο που αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική του άσκηση- δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους.
101-150 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
· καρδιοπαθείς
· παιδιά καθώς και
· τα άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική άσκηση-δραστηριότητα και το χρόνο παραμονής τους σε εξωτερικούς χώρους.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου.
Κάθε άτομο θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική άσκηση ιδιαίτερα αν αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό
>150 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
· καρδιοπαθείς
· παιδιά καθώς και
· τα άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να αποφύγουν κάθε σωματική άσκηση-δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους.
Επίσης, συνιστάται η αποφυγή παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου. Επί επιμονής συμπτωμάτων συνιστάται επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό.
Σε κάθε άτομο συνιστάται να αποφύγει κάθε σωματική άσκηση σε εξωτερικούς χώρους και να περιορίσει το χρόνο παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.

Επίσης στην εγκύκλιο αναφέρεται:

24ωρη συγκέντρωση ΑΣ10 (μg/m3) Μέτρα για την προστασία του πληθυσμού
>150 Διακοπή λειτουργίας των δημόσιων ή ιδιωτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών, παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Επιπλέον μέτρα προφύλαξης

Επιπλέον συστήνεται η λήψη των ακόλουθων μέτρων προφύλαξης του πληθυσμού:

  • Παραμονή σε κλειστούς χώρους. Σε περίπτωση όπου κατοικημένες περιοχές βρίσκονται εντός της ζώνης εκδήλωσης του επεισοδίου κι επηρεάζονται από την μεταφορά της σκόνης προτείνεται η ελάττωση των άσκοπων μετακινήσεων και η παραμονή σε κλειστούς χώρους χωρίς απευθείας επικοινωνία με τον εξωτερικό αέρα (κλείσιμο παραθύρων, πορτών και λοιπών διόδων αέρα προς το εσωτερικό).
  • Εφόσον οι κατοικίες διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, προτείνεται η χρήση του στη λειτουργία ανακύκλωσης του εσωτερικού αέρα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση της ποιότητας του αέρα στους εσωτερικούς χώρους. Η επιλογή εισαγωγής «φρέσκου αέρα» που παρέχεται από ορισμένα συστήματα κλιματισμού πρέπει να απενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του επεισοδίου για να αποφευχθεί η εισροή καπνού από το εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, είναι απαραίτητη η σωστή συντήρηση των φίλτρων των συστημάτων κλιματισμού.
  • Μείωση των πηγών ρύπανσης του εσωτερικού αέρα εντός του σπιτιού. Κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου πρέπει να αποφεύγεται το κάπνισμα στο εσωτερικό των κατοικιών, το μαγείρεμα με τη χρήση ψησταριάς, η χρήση τζακιού για ψήσιμο/μαγείρεμα/θέρμανση, η χρήση αεροζόλ και οποιασδήποτε άλλης πηγής που ενδέχεται να επιβαρύνει την ποιότητα του εσωτερικού αέρα.

Για την Περιφέρεια Αττικής, το κοινό μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας ενώ για τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας η αρμοδιότητα ενημέρωσης ανήκει στον οικείο Περιφερειάρχη.

Η εγκύκλιος

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Δήμαρχος Σερρών θα τιμήσει την μαθήτρια του 4ου Γυμνασίου Σερρών Μαριάνθη Μαυρουδή

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα θα τιμήσει την μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου του 4ου Γυμνασίου Σερρών, Μαριάνθη Μαυρουδή, η οποία απέσπασε το 1ο βραβείο Ποίησης Γυμνασίου στον 12ο λογοτεχνικό διαγωνισμό εφηβικού διηγήματος και ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης» με το ποίημα “Όνειρα εφηβικά”.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024 και ώρα 12:00 μ.μ. στο γραφείο της Δημάρχου Σερρών. 

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en