Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Συνωστισμός» αγωγών φυσικού αερίου | Μαζί με τον TAP έρχεται και ο Poseidon

Άλλος ένας αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου, ο οποίος θα ξεκινά από τον Έβρο, οδεύει προς υλοποίηση. Πρόκειται για τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Ιταλίας με την κωδική ονομασία «Ποσειδών», ο οποίος θα ενώσει τα συστήματα φυσικού αερίου των δύο χωρών και θα ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου για να καταλήξει στο Οτράντο της Ιταλίας, ενώ ο ελληνοϊταλικός αγωγός θα «τρέχει» δίπλα ακριβώς από τον TAP.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, στις 31 Ιουλίου 2018 κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία αφορά στο χερσαίο τμήμα (760 χλμ. περίπου) του αγωγού από την ελληνο-ιταλική κοινοπραξία IGI Poseidon (ΔΕΠΑ 50% και Edison 50%) στο ΥΠΕΝ.

Η εκπόνηση της ΜΠΕ, αποσκοπεί στην προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και στη μεγιστοποίηση των οικονομικών και κοινωνικών οφελών στις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει ο νέος αγωγός. Σημειώνεται ότι ο αγωγός αναμένεται να περάσει από συνολικά 14 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.

Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές, ενώ στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα ακολουθήσει μετά τον έλεγχο πληρότητας της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΝ.

Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα είχε προηγηθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος η οποία βγήκε στον «αέρα» σχετικά με τον αγωγό. Μετά το πέρας του Expression of Interest, θα συνταχθεί μία λίστα προεπιλογής και θα δοθούν τα τεύχη στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι θα καταθέσουν τις προσφορές τους.

Διευκρινίζεται βέβαια ότι οι τελικές αποφάσεις για τα παραπάνω έργα αναμένεται να ληφθούν τον Σεπτέμβριο του 2019, κατά τη λήψη της οριστικής απόφασης υλοποίησης του έργου (Final Investment Agreement).

Η ταυτότητα του «Ποσειδώνα»

Ο νέος αγωγός θα ξεκινήσει από τους Κήπους Έβρου και με κατεύθυνση προς τα δυτικά, θα συνδεθεί με έναν σταθμό συμπίεσης στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίαςστην Περιφέρεια Ηπείρου, με τελικό προορισμό την Ιταλία.

Πιο συγκεκριμένα, η υποθαλάσσια όδευση του αγωγού στην Αδριατική Θάλασσα θα τερματίσει στο Οτράντο της Νότιας Ιταλίας, στην Απουλία, όπου και θα συνδεθεί με το εθνικό σύστημα μεταφοράς της γειτονικής χώρας.

Το έργο σχεδιάζεται να αναπτυχθεί ως ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), χωρίς εμπλοκή του με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου αγγίζει το 1,25 δισ. ευρώ (918 εκατ. και 325 εκατ. ευρώ, ποσά χωρίς ΦΠΑ).

Το συνολικό υπεράκτιο μήκος του αγωγού Poseidon θα φτάσει τα 205 χλμ., ενώ το χερσαίο τμήμα των σωλήνων θα έχει μήκος περίπου 11 χλμ. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα φτάσει σε βάθος 1.380 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ο αγωγός Poseidon σχεδιάζεται να έχει αρχική χωρητικότητα 10 δισ. κ.μ./έτος με δυνατότητα αναβάθμισης έως 20 δισ. κ.μ./έτος προκειμένου να είναι σε θέση να διοχετεύει αυξημένες ποσότητες από πολλαπλές πηγές, τόσο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα όσο και από τον μελλοντικό EastMed ο οποίος θα φέρνει φυσικό αέριο από τη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου προς τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Πρωταθλητές” ακρίβειας το ελαιόλαδο και το κρέας – Αύξηση και στον καφέ στην εστίαση

Φωτιά στους λογαριασμούς των νοικοκυριών βάζουν ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας την τελευταία 5ετια με βάση τα στοιχεία της Eurostat με αποτέλεσμα να είναι πιο ακριβή από τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, το ανοδικό «ράλι» στο κόστος του ελαιολάδου αναγκάζει πολλούς ιδιοκτήτες εστιατορίων να μην προμηθεύονται συσκευασίες για όλα τα τραπέζια, αλλά λιγότερες ή ακόμη και καθόλου. Μάλιστα, αρκετοί είναι εκείνοι που αντικατέστησαν το μπουκάλι με… ψεκαστήρα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συντάξεις χηρείας | Η μείωση 50% μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μηδενισμό των αποδοχών

Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές τοποθετείται η περικοπή των συντάξεων χηρείας του ιδιωτικού τομέα (σε Δημόσιο και ΟΓΑ έχουν γίνει περικοπές την προηγούμενη τετραετία), που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε πλήρη εξαφάνιση -σε ακραίες περιπτώσεις- των απολαβών που σήμερα έχουν χιλιάδες συνταξιούχοι.

Σύμφωνα με τον νόμο του 2016 (Κατρούγκαλου) αλλά και την ερμηνευτική εγκύκλιο Τσακλόγλου (τέλος 2023), οι συνταξιούχοι χηρείας θα υποστούν μείωση των αποδοχών τους τουλάχιστον κατά 50%. Και αυτό καθώς μετά το τέλος της τριετίας, στο οποίο ο δικαιούχος της σύνταξης χηρείας λάμβανε το 70%, θα πρέπει τώρα να λάβει το 35% και μόνο όμως του ανταποδοτικού σκέλους της σύνταξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν οι συνταξιούχοι λαμβάνουν μια σύνταξη εξ ιδίου δικαιώματος, από τη σύνταξη χηρείας που εισπράττουν θα λάβουν το ποσό που υπερβαίνει τα 384 ευρώ της εθνικής σύνταξης, όπως ξεκαθαρίζει η ερμηνευτική εγκύκλιος Τσακλόγλου.

Να σημειώσουμε ακόμα ότι όταν ξεκίνησαν οι πρώτες περικοπές (2020), οι αντιδράσεις των συνταξιούχων ήταν έντονες, υποχρεώνοντας μάλιστα τον ΕΦΚΑ να επιστρέψει πίσω τα ποσά που είχαν περικοπεί. Τώρα έρχεται η εφαρμογή του νόμου και για τις συντάξεις χηρείας των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα και, σύμφωνα με την πρόβλεψη του νόμου, οι συντάξεις αυτές, εφόσον έχει παρέλθει τριετία από την καταβολή τους, θα περικοπούν ως αποδοχές εις διπλούν.

Δραματικές περικοπές και επιστροφές ποσών

Οπως σωστά επισημαίνει το ΕΝΔΙΣΥ (Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων), υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να είναι δεκάδες χιλιάδες οι δικαιούχοι που θα τύχουν νέων περικοπών στις συντάξεις χηρείας που λαμβάνουν, ενώ θα κληθούν να επιστρέψουν και αναδρομικά ποσά προς τα δημόσια ταμεία, καθώς το μέτρο θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί από τον Οκτώβριο του 2020!

Μπροστά στο σοβαρό αυτό ενδεχόμενο ακόμα και να μηδενιστούν τα ποσά της σύνταξης χηρείας για κάποιους δικαιούχους, το Δίκτυο ζητά να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία που περικόπτει στο μισό τις συντάξεις χηρείας εξ ιδίου δικαιώματος και για δικαιούχους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα. Συγκεκριμένα, ζητά από την κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας να νομοθετήσει σχετικά ώστε να παραμείνει η καταβολή των συντάξεων χηρείας στο 70% των αρχικών ποσών, εφ’ όρου ζωής του κάθε δικαιούχου, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για ένα άδικο μέτρο που κακώς εφαρμόστηκε σε χιλιάδες συνταξιούχους στο Δημόσιο και στον ΟΓΑ, και στους δικαιούχους αυτούς η κυβέρνηση οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα πίσω».

«Δεν μπορεί τώρα να γίνεται περικοπή της παροχής στο όνομα κάποιας δημοσιονομικής εξισορρόπησης» σημειώνει ακόμα το Δίκτυο των συνταξιούχων, υπενθυμίζοντας ότι το συγκεκριμένο μέτρο θεσμοθετήθηκε το 2016, εν μέσω Μνημονίων και βαθιάς οικονομικής κρίσης, και η κυβέρνηση «επιδιώκει να υφαρπάξει ένα μέρος του εισοδήματός τους από συνταξιούχους που διαβιούν μόνοι και έχουν απόλυτη ανάγκη την οικονομική ενίσχυση».

avgi.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en