Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεχίζεται ο “πόλεμος” στα σουπερμάρκετ

Ένα νέο επεισόδιο του ανηλεούς «πολέμου» που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην ΑΒ Βασιλόπουλος και τη Lidl Hellas βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγες ημέρες.

Η δεύτερη, η οποία ως hard discounter, ως εκπτωτική αλυσίδα είναι γνωστή για την δραστηριότητά της κυρίως στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «τρέχει» μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία μέσω κυρίως της τηλεόρασης για τις προσφορές που διενεργεί σε επώνυμα προϊόντα. Ο λόγος; Το λάφυρο που εν προκειμένω είναι οι πρώην πελάτες της Μαρινόπουλος οι οποίοι έχουν «πολιτογραφηθεί» ως κυνηγοί προσφορών, αλλά και ως αγοραστές φθηνών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αξίζει να υπενθυμίσουμε πριν από μερικές εβδομάδες η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl «αντιπαρατέθηκαν» για το ποιος πουλά φθηνότερα με αφορμή τη μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία της πρώτης με κεντρικό σύνθημα «Αληθινά χαμηλές τιμές κάθε μέρα».

Οι προσφορές τις οποίες διαφημίζει η Lidl αφορούν αλλαντικά, τυροκομικά, σνακ, αναψυκτικά, ελαιόλαδο, αλκοολούχα ποτά, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας και υγιεινής με προϊόντα από κορυφαίες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες (Unilever, Henkel, ΜΕΓΑ, Rolco, Coca-Cola 3E, Σουρωτή, ΦΑΓΕ, Creta Farms, Vivartia, Μινέρβα, Κρι Κρι, Καλλιμάνης, Κολιός κ.α.).

Πρόκειται μάλιστα για πρακτική που θα συνεχισθεί, καθώς η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα των επώνυμων προϊόντων που διαθέτει στα ράφια της και δη αυτά που παρουσιάζουν μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα.

Πρόσφατα, άλλωστε, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Λουξ – Μαρλαφέκας κ. Γιάννης Μαρλαφέκας έκανε γνωστό ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τη Lidl έτσι ώστε από τις αρχές του 2017 τα αναψυκτικά Λουξ να βρίσκονται στα ράφια της εκπτωτικής αλυσίδας.

Σήμερα το ποσοστό επώνυμων προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων της ανέρχεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, σε περίπου 15%.

Σε καμία περίπτωση η Lidl δεν πρόκειται να προβεί σε αλλαγή του χαρακτήρα της. Αυτό που επιδιώκει η εταιρεία είναι να εκμεταλλευθεί το momentum, την ήδη θετική για την ίδια συγκυρία. Έχοντας αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από τον τζίρο του Μαρινόπουλου, κυρίως λόγω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει, θέλει να το αυξήσει, προχωρώντας σε προσφορές στα επώνυμα προϊόντα. Σε πρόσφατη συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Λεωνίδας Βρεττάκος υποστήριξε ότι από τον τζίρο του Μαρινόπουλου που δεν έφυγε προς άλλα κανάλια (μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων και χονδρεμπόριο) η ΑΒ έχει πάρει το 35% και η Lidl το 18%. Άλλες πηγές, πάντως, από τραπεζικούς κύκλους, καθώς και αναλυτές της αγοράς υποστηρίζουν ότι η Lidl έχει αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο, ενώ στην Αττική, πολλοί καταναλωτές της Μαρινόπουλος έχουν στραφεί στο δίκτυο της Σκλαβενίτης.

Ανεξαρτήτως του ποιος έχει αποσπάσει το μεγαλύτερο μερίδιο, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η  Lidl  που έχουν επιλέξει να «κονταροχτυπηθούν» δημοσίως, απαντώντας η μία επιχείρηση στις προκλήσεις τις άλλες, σίγουρα εμφανίζουν πολύ καλές επιδόσεις. Η ΑΒ αναμένεται να κλείσει το 2016 με τζίρο περίπου 2,2 δισ. ευρώ έναντι 1,94 δισ. ευρώ το 2015, ενώ οι πωλήσεις της Lidl στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016 «έτρεχαν» σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IRI με ρυθμό 10,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Lidl το 2015 υπολογίζεται ότι ανήλθαν σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

Αυτό που στην πραγματικότητα παρακολουθούμε να βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες είναι το εξής: η μεν ΑΒ Βασιλόπουλος επιχειρεί να αποτινάξει την εικόνα του ακριβού σούπερ μάρκετ, που την κυνηγά εν μέρει ακόμη, παρά το γεγονός ότι εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία έχει αλλάξει σημαντικά η τιμολογιακή της πολιτική. Η δε Lidl επιδιώκει να καταστήσει σαφές ότι στα καταστήματά της μπορεί να βρει ο καταναλωτής γνωστά επώνυμα προϊόντα και μάλιστα σε προσφορά.

Οι άλλοι, βεβαίως, λιανέμποροι κάθε άλλο παρά κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια. Σχεδιάζουν και δρομολογούν τις επόμενες κινήσεις τους προκειμένου να αποσπάσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη πριν το δίκτυο της Μαρινόπουλος ανακάμψει (υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι το δικαστικό θρίλερ για τη διάσωσή της έχει αίσιο τέλος και η εταιρεία περάσει στον έλεγχο της Σκλαβενίτης).

Της Δήμητρας Μανιφάβα

businessnews

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Υποχώρηση τιμών έως 50% σε φρούτα και λαχανικά | Οι τιμές λιανικής παραμένουν στα ύψη

Αντίστροφη πορεία από αυτή που ακολουθούν οι τιμές των οπωροκηπευτικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ καταγράφεται στις χονδρικές τιμές τους.

Αν και τα στοιχεία του πληθωρισμού της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον Απρίλιο δείχνουν ότι οι αυξήσεις στα φρούτα «τρέχουν» με ρυθμό 11,6% και στα λαχανικά με 6,1% σε ετήσια βάση, από τα δελτία τιμών του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) φαίνεται ότι οι τιμές χονδρικής έχουν υποχωρήσει έως και 50%, ειδικά στα κηπευτικά, σημειώνει ο «Ελεύθερος Τύπος».

Μισή τιμή

Στη μισή τιμή, στα 0,50 ευρώ το κιλό, από 1 ευρώ πέρυσι τον Μάιο, πωλούνται στη χονδρική τα αγγουράκια, όταν οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ στα 1,15 ευρώ το κιλό. Κατά 50% φθηνότερα, στα 1,10 ευρώ, από 2,20 ευρώ το κιλό πέρυσι, διατίθενται στις κεντρικές αγορές τα ντοματίνια, τα οποία, ωστόσο, στη λιανική κοστίζουν πάνω από 2,5 ευρώ το κιλό. Μεγάλη πτώση (-42,3%) παρατηρείται και στα φασολάκια (τσαουλιά), με την τιμή χονδρικής να διαμορφώνεται στα 1,5 ευρώ το κιλό από 2,6 ευρώ πέρυσι.

Μείωση κατά 30% εμφανίζει η χονδρική τιμή των φρέσκων κρεμμυδιών στα 1,2 από 1,7 ευρώ το κιλό, με την τιμή τους, ωστόσο, στα ράφια να είναι υπερδιπλάσια, στα 2,5 ευρώ το κιλό. Ακολουθούν με πτώση 25% τα καρότα, στα 0,60 από 0,80 ευρώ το κιλό, οι μακριές πιπεριές στα 0,90 από 1,20 ευρώ τον Μάιο του 2023 και οι ντομάτες, οι οποίες στη χονδρική πωλούνται μόλις στα 0,60 ευρώ το κιλό από 0,80 ευρώ έναν χρόνο πριν. Ωστόσο, στα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά αγοράζουν τις ντομάτες από 1,48 ευρώ και πάνω.

 

Κατά 0,20 ευρώ φθηνότερα σε σχέση με πέρυσι αγοράζουν οι έμποροι το σέλινο και τα κολοκύθια, ενώ μειωμένες είναι οι χονδρικές τιμές σε βλίτα (-6,7%), ξερά κρεμμύδια (-15%) και πατάτες (-11,1%). Αμετάβλητες παραμένουν οι τιμές στα λάχανα και τα μαρούλια, στα 0,30 ευρώ, στα ιταλικά ραδίκια (0,80 ευρώ το κιλό) και στο σπανάκι (1 ευρώ το κιλό), ενώ λογικές είναι και οι λιανικές τιμές τους.

Εξαιρέσεις

Στα λαχανικά, τα μόνα προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί στη χονδρική είναι τα φασολάκια μπαρμπούνια, στα 1,5 από 1,3 ευρώ το κιλό πέρυσι, και στο σκόρδο, η τιμή του οποίου έχει ανέβει κατά 30,4% από τα 0,23 στα 0,3 ευρώ το τεμάχιο.

Μειώσεις στα εποχής: «Ασανσέρ» το κόστος των φρούτων

Μικτή εικόνα παρατηρείται στα φρούτα, με τα εποχής να καταγράφουν σημαντικές μειώσεις σε σχέση με πέρυσι και τα υπόλοιπα να πωλούνται ακριβότερα.

Τη μεγαλύτερη πτώση τιμής (-27,3%) εμφανίζουν τα πεπόνια, στα 0,80 από τα 1,10 ευρώ το κιλό πέρυσι, ωστόσο, στο ράφι καταλήγουν σε υπερδιπλάσια τιμή, στα 1,5 ευρώ το κιλό. Ακολουθούν τα πορτοκάλια με -25% λόγω των αθρόων εισαγωγών από την Αίγυπτο και τα καρπούζια (-24,2%), η χονδρική τιμή των οποίων διαμορφώνεται στα 0,50 από 0,66 ευρώ το κιλό πέρυσι. Κατά 16,6% φθηνότερες πωλούνται φέτος στη χονδρική οι φράουλες, στα 1,5 ευρώ το κιλό, ωστόσο, στα σούπερ μάρκετ η τιμή τους αγγίζει τα 3,98 ευρώ το κιλό, με την «ψαλίδα» να διαμορφώνεται στο 165%!

Αντίθετα, ανοδική πορεία ακολουθούν οι τιμές των ακτινιδίων, στα 1,8 από 1,4 ευρώ το κιλό πέρυσι (+28,6%), και των λεμονιών, στα 0,80 από 0,65 ευρώ το κιλό (+23%). Κατά 22,2% ακριβότερα διατίθενται στις κεντρικές αγορές τα μήλα Στάρκιν Ντελίσιους, στα 1,10 από 0,90 ευρώ το κιλό και τα αχλάδια Κρυστάλλια, η τιμή των οποίων έχει ανέβει από τα 1,3 στα 1,5 ευρώ το κιλό.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάξεις Ιουνίου | Πότε ξεκινούν οι πρώτες πληρωμές

Στο τέλος του Μαΐου θα γίνει η καταβολή των συντάξεων, όπως ανακοίνωσε ο e-ΕΦΚΑ.

Συγκεκριμένα, οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ μισθωτών και μη μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

Στις 28/5/2024, ημέρα Τρίτη, θα καταβληθούν οι συντάξεις των τέως Ταμείων μη μισθωτών (ΟΓΑ, ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ) και οι συντάξεις ΟΠΣ-ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι από 1/1/2017 και έπειτα (ν. 4387/2016) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών).

Στις 30/5/2024, ημέρα Πέμπτη, θα καταβληθούν οι συντάξεις των τέως Ταμείων μισθωτών (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) και οι κύριες και επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ

Κυνήγι αγριόχοιρων στην Π.Ε. Καβάλας από το Δασαρχείο

Ενημερώνουμε τους κατοίκους της Καβάλας ότι το Δασαρχείο έχει οργανώσει ομάδες για το κυνήγι αγριόχοιρων και αδέσποτων χοίρων.

Οι ομάδες αυτές θα δραστηριοποιούνται σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές κάθε Τετάρτη και Σάββατο από τις 29 Μαΐου έως τις 29 Ιουνίου 2024, εκτός από τα καταφύγια άγριας ζωής και τις προστατευόμενες περιοχές. Προσέχετε ιδιαίτερα όταν βρίσκεστε στην ύπαιθρο.

 

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en