Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συναγερμός στα νησιά για το μεταναστευτικό -Νέες αφίξεις από την Τουρκία

Την εμφάνισή τους ανοιχτά των νησιών του Αιγαίου που βρίσκονται κοντά στην Τουρκία κάνουν σιγά-σιγά βάρκες που μεταφέρουν πρόσφυγες.

Αυτές οι εικόνες, σε συνδυασμό με τις απειλές που εξαπολύει σχεδόν σε καθημερινή βάση η Τουρκία (είτε διά στόματος του Ταγίπ Ερντογάν, είτε των υπουργών του) πως η χώρα θα ανοίξει και πάλι την κάνουλα των προσφυγικών ροών, έχουν προκαλέσει τρόμο στις τοπικές κοινωνίες των ελληνικών νησιών. Ηδη ο δήμαρχος της Κω αλλά και η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου έχουν στείλει επιστολές σε πρωθυπουργό, αρμόδιους υπουργούς και αρχηγούς πολιτικών κομμάτων, επισημαίνοντας πως τα νησιά δεν αντέχουν πλέον και δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε ένα νέα κύμα άφιξης προσφύγων.

Γεμίζουν κάθε ημέρα με μετανάστες τα hotspots στα νησιά
Ειδικότερα, σήμερα Δευτέρα, νωρίς το πρωί, περισυνελέγη, ανοικτά της Σκάλας Συκαμνιάς, μια πλαστική βάρκα με 34 άτομα που μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Στη συνέχεια, θα προωθηθούν για καταγραφή στο hotspot της Μόριας. Σημειώνεται ότι στη Λέσβο από την 15 Ιουλίου, ημέρα του πραξικοπήματος στην Τουρκία, έχει σημειωθεί ροή εκατοντάδων προσφύγων και μεταναστών, ενώ το τριήμερο από την περασμένη Παρασκευή έως και το σημερινό συμβάν δεν σημειώθηκε καμία άφιξη.

Το ίδιο διάστημα, στη Χίο έφθασαν 51 πρόσφυγες και μετανάστες, ενώ στη Σάμο οι ροές παραμένουν εδώ και πολύ καιρό μηδενικές. Σήμερα, Δευτέρα, στη Λέσβο βρίσκονται εγκλωβισμένοι 3.559 άνθρωποι, στη Χίο 2.598 και στη Σάμο 103.5. Συνολικά στα νησιά του βορείου Αιγαίου βρίσκονται 7.192 πρόσφυγες ή μετανάστες.

Η Τουρκία απειλεί με αποχώρηση από τη συμφωνία για το προσφυγικό
H Τουρκία θα πρέπει να αποσυρθεί από τη συμφωνία που σύναψε με την ΕΕ με στόχο την αναχαίτιση των προσφυγικών ροών, εάν οι Βρυξέλλες δεν προχωρήσουν στην κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης θεωρήσεων εισόδου για τους Τούρκους υπηκόους που ταξιδεύουν στον χώρο Σένγκεν. Τα παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου, επισημαίνοντας σε συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung ότι η συμφωνία για την αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος είχε απτά αποτελέσματα χάρη στα «πολύ σοβαρά μέτρα» που ελήφθησαν από την Άγκυρα.

«Ωστόσο, όλα αυτά εξαρτώνται από την κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης βίζας για τους πολίτες μας, που αποτελεί επίσης στοιχείο της συμφωνίας της 18ης Μαρτίου», είπε ο Τσαβούσογλου, σύμφωνα με αποσπάσματα της συνέντευξης που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, ενώ ολόκληρη θα δημοσιευθεί αύριο.

Κραυγή αγωνίας από τον δήμαρχο της Κω
Την έντονη ανησυχία του εκφράζει ο δήμαρχος Κω Γιώργος Κυρίτσης για τον κίνδυνο να καταστεί ανενεργός η συμφωνία ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Τουρκία για το μεταναστευτικό.
Ο κ. Κυρίτσης απέστειλε επιστολή προς τον πρωθυπουργό, τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους αρχηγούς των κομμάτων. Ο δήμαρχος επισημαίνει ότι η Κως έκανε μια μεγάλη προσπάθεια, προκειμένου να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις από τις ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές στον τουρισμό της, καταφέρνοντας να μειώσει τις απώλειες.

Όπως αναφέρει, «θα ήταν καταστροφικό σε αυτή τη φάση, που εμείς τουλάχιστον συνεχίζουμε την προσπάθεια για να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες, να αντιμετωπίσουμε ξανά ένα ανεξέλεγκτο μεταναστευτικό ρεύμα». Ο δήμαρχος Κω, στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς, αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Τα νησιά μας, που είναι ο πλέον ευαίσθητος εθνικός χώρος, δεν μπορούν να μετατραπούν σε αποθήκες ψυχών, όπως θέλουν κάποιοι. Γιατί αυτό συμβαίνει αυτή τη στιγμή, που τα σύνορα είναι κλειστά και όλες σχεδόν οι χώρες δεν δέχονται να φιλοξενήσουν πρόσφυγες που έχουν εγκλωβιστεί στην Ελλάδα και στα νησιά μας».

Η επιστολή του δημάρχου
ΘΕΜΑ : ‘’ Ο Δήμαρχος Κω κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στον Πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς για τους κινδύνους από μια ανεξέλεγκτη αύξηση των μεταναστευτικών ροών, λόγω των εξελίξεων στην Τουρκία’’
Την έντονη ανησυχία του εκφράζει ο Δήμαρχος Κω κ. Κυρίτσης για τον κίνδυνο να καταστεί ανενεργός η συμφωνία ανάμεσα στην Ε.Ε. και την Τουρκία για το μεταναστευτικό, με επιστολή που απέστειλε προς τον Πρωθυπουργό, τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και τους αρχηγούς των κομμάτων.
Ο Δήμαρχος Κω επισημαίνει ότι η Κως έκανε μια μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις από τις ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές στον τουρισμό της, καταφέρνοντας να μειώσει τις απώλειες.
Όπως αναφέρει ‘’θα ήταν καταστροφικό, σε αυτή τη φάση, που εμείς τουλάχιστον συνεχίζουμε την προσπάθεια για να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες, να αντιμετωπίσουμε ξανά ένα ανεξέλεγκτο μεταναστευτικό ρεύμα.’’
Ο Δήμαρχος Κω κ. Κυρίτσης στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς τονίζει ότι:
‘’Θα ήταν τραγικό, η Ελλάδα να εμφανιστεί και πάλι ανέτοιμη. Κυρίως όμως θα ήταν εγκληματικό, να υιοθετηθεί μια παθητική στάση, να αποτελέσει η Ελλάδα το ‘’χρήσιμο ηλίθιο’’.
Η Κως δεν αντέχει να ζήσει ξανά τις ίδιες εικόνες. Η ίδια η χώρα δεν αντέχει να διαχειριστεί νέες μεταναστευτικές ροές.
Τα νησιά μας, που είναι ο πλέον ευαίσθητος εθνικός χώρος, δεν μπορούν να μετατραπούν σε αποθήκες ψυχών, όπως θέλουν κάποιοι.
Γιατί αυτό συμβαίνει αυτή τη στιγμή, που τα σύνορα είναι κλειστά και όλες σχεδόν οι χώρες δεν δέχονται να φιλοξενήσουν πρόσφυγες που έχουν εγκλωβιστεί στην Ελλάδα και στα νησιά μας.’’
Ο Δήμαρχος Κω καταλήγει στην επιστολή του λέγοντας:
‘’ Η Κως δεν πρόκειται να θυσιαστεί, ως τουριστικός προορισμός, για να ικανοποιηθούν κάποιοι.
Η Ελλάδα οφείλει να είναι έτοιμη απέναντι στο ενδεχόμενο να βρεθεί αντιμέτωπη με ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές, να εγκαταλείψει την παθητική στάση. Να καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να μετατραπεί σε αποθήκη ψυχών ούτε να θυσιάσει τα νησιά και τον τουρισμό της.
Σε αυτό το πλαίσιο απαιτείται μια συνολική αναθεώρηση της έως σήμερα ακολουθούμενης πολιτικής στο μεταναστευτικό.
Σας ζητώ, στο μέτρο των δυνατοτήτων παρέμβασης που διαθέτετε, να αναλάβετε σχετική πρωτοβουλία.’’
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμαρχος Κω είχε εκφράσει την ανησυχία του για τα προβληματικά σημεία τη συμφωνίας Ε.Ε-Τουρκίας αλλά και τους κινδύνους, με επιστολή του προς τον κ. Αβραμόπουλο από τις 18 Μαΐου.

Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου σε Μουζάλα: Τα νησιά δεν μπορούν να φιλοξενήσουν άλλους πρόσφυγες
Ανησυχητική είναι και πάλι η κατάσταση που διαμορφώνεται στα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε σχέση με το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα. Η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου, επισημαίνοντας την ανάγκη αποφάσεων εκ μέρους της κυβέρνησης, απέστειλε στον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Μουζάλα και στον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας και επικεφαλής του Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου Διαχείρισης Προσφυγικής Κρίσης κ. Δημήτρη Βίτσα σχετική επιστολή.

Η περιφερειάρχης υπογραμμίζει την ανάγκη να αντιληφθούν όλοι -και να δράσουν αντίστοιχα- ότι τα νησιά μας δεν έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν πρόσφυγες και μετανάστες πέρα από τη χωρητικότητα των ήδη θεσμοθετημένων και οργανωμένων hotspots.

Η επιστολή
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια σταθερή και μάλλον αυξανόμενη ροή μεταναστών και προσφύγων στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Με δεδομένο ότι η χωρητικότητα των 3 Hot Spots έχει ήδη ξεπεραστεί, παρακαλούμε όπως ληφθεί εγκαίρως πρόνοια αποσυμφόρησης των νησιών .
Εκτιμάμε ότι η κατάσταση που εν δυνάμει τείνει να διαμορφωθεί θέτει το ζήτημα με ακόμα πιο επείγοντα , σε σύγκριση με το παρελθόν, τρόπο.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en