Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις… μπάρες των διοδίων μπλοκάρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Ερωτηματικά για το ΤΑΙΠΕΔ που καλείται να μεταβάλλει τον σχεδιασμό του. Τι συμβαίνει με τη διένεξη με την πιστώτρια τράπεζα

Picture 0 for Στις... μπάρες των διοδίων μπλοκάρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Picture 0 for Στις… μπάρες των διοδίων μπλοκάρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Από ηλεκτρονικά διόδια περνάει ο διαγωνισμός παραχώρησης σε ιδιώτη της Εγνατίας Οδού, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ αναγκαστικά πλέον θα πρέπει να μεταβάλλει το σχεδιασμό του που ήταν στην παλαιά λογική των μετωπικών διοδίων. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων είχε παρέμβει με αποτέλεσμα να παγώσει ο διαγωνισμός της ΕΟΑΕ για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων.
Έτσι, όπως φαίνεται, η παραχώρηση της Εγνατίας και των καθέτων της, δεν κολλάει μόνο στη διαφορά που υπάρχει με την πιστώτρια Τράπεζα Πειραιώς η οποία έχει οδηγήσει τις εμπλεκόμενες πλευρές στα δικαστήρια. Όπως πληροφορείται η Voria.gr, ήδη υπάρχουν επαφές με την Τράπεζα προκειμένου οι διαφορές να λυθούν εξωδικαστικά και να μην περιμένουν για άλλο ένα περίπου χρόνο τις αποφάσεις των δικαστών ( οι αγωγές θα συνεκδικαστούν 5/11/2015).

Η παραχώρηση βρίσκει μπροστά της τις μπάρες των διοδίων, που για να σηκωθούν, θα πρέπει να ξεπαγώσει ο διαγωνισμός που είχε γίνει το 2011 για την «Προµήθεια, Εγκατάσταση, Προσωρινή Λειτουργία και Συντήρηση Συστήµατος Ηλεκτρονικών ∆ιοδίων (ΣΗ∆) απρόσκοπτης διέλευσης από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας (Multi – lane Free Flow) στην Εγνατία Οδό στους Κάθετους Άξονες και σε άλλες οδούς αρµοδιότητας της Εγνατία Οδός».
Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, προβλέπεται η προµήθεια και εγκατάσταση εξοπλισµού µε το «κλειδί στο χέρι» (turn key), η προσωρινή λειτουργία και συντήρηση ενός ολοκληρωµένου συστήµατος ηλεκτρονικών διοδίων απρόσκοπτης διέλευσης από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας (Multi – lane Free Flow) µε τεχνολογία µικροκυµάτων DSRC 5,8 GHz, µε χρήση ποµποδεκτών (OBU) και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας οχηµάτων», σε συνολικά 35 «σταθμούς».

Μετά τη σχετική υπουργική απόφαση που ορίζει ότι από 1/1/2017 τα διόδια θα πρέπει να είναι ηλεκτρονικά, η Εγνατία Οδός Α.Ε. κάλεσε ήδη τις πέντε κοινοπραξίες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και συμμετείχαν στο διαγωνισμό που γινόταν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό, σύμφωνα με πληροφορίες, είχαν συμμετάσχει οι: ΟΤΕ – ΙΒΜ, Autostrada – JP & ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ – SISE – EFCON, ΑΚΤΩΡ -ΙΒΙ και ΑΕΓΕΚ -ΕΝΕΤ.

Τώρα γιατί το ΤΑΙΠΕΔ έκλινε υπέρ των μετωπικών διοδίων, όταν τα ηλεκτρονικά διόδια είναι σαφώς δικαιότερα για το χρήστη και οπωσδήποτε πλησιέστερα στην τεχνολογική εξέλιξη, είναι ένα λογικό ερώτημα. Πιθανώς η απάντηση βρίσκεται στο ότι τα ηλεκτρονικά διόδια σημαίνουν και μικρότερα έσοδα για τον παραχωρησιούχο, αφού οι χρήστες πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν. Πέρα από αυτό, είναι και το μεγάλο κόστος εκκίνησης του συστήματος, που απαιτεί δαπάνη πολλών εκατομμυρίων , οπωσδήποτε άνω των 10 εκατ. ευρώ, ίσως άνω των 15 και 20 εκατ. ευρώ για ένα άξονα οδικό που έχει πάνω από 70 κόμβους.

Ωστόσο, θα υπάρχουν και κάποια μετωπικά διόδια, που θα εγκατασταθούν στους κάθετους άξονες, κοντά στα σύνορα. Εάν βρεθεί χρηματοδότηση , ίσως μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, θα μπορούσαν και αύριο να εγκατασταθούν διόδια στους Ευζώνους, ενώ σε κάποια επόμενη εργολαβία θα συμπεριληφθούν και τα διόδια στον Προμαχώνα, όπως είπε στη Voria. gr ο πρόεδρος της Ε.Ο.Α.Ε. καθηγητής Πάρις Σαββαΐδης. Για το μεθοριακό σταθμό στη Κρυσταλλοπηγή, το θέμα δεν είναι άμεσο αφού ο κάθετος είναι ακόμη υπό κατασκευή.

Να σημειωθεί ότι το κόστος για κάθε σταθμό μετωπικών διοδίων κυμαίνεται από 800 χλδ ευρώ έως 1,2 εκατ. ευρώ.

Η νομική διένεξη με την Τράπεζα Πειραιώς

Σε ό,τι αφορά τη διένεξη με την Τράπεζα Πειραιώς, αυτή παραμένει μία ανοικτή πολυμέτωπη υπόθεση. Η Τράπεζα, σημειωτέον, έχει καταγγείλει τη δανειακή σύμβαση με την Εγνατία Οδό Α.Ε., κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας, του ΤΑΙΠΕΔ και του ελληνικού δημοσίου και, έχει επίσης προσφύγει στο ΣτΕ καθώς υποστηρίζει ότι με τη μεταβίβαση του δικαιώματος εκμετάλλευσης του οδικού άξονα, χάνει το εμπράγματο δικαίωμα που έχει, αφού το ομολογιακό δάνειο που είχε χορηγήσει το 2006 στην Εταιρεία, είχε ως ενέχυρο τα διόδια.

Η Πειραιώς, έχει καταγγείλει τη σύμβαση με την Εταιρεία, η Εγνατία Οδός Α.Ε. άσκησε αγωγή γιατί θεωρεί ότι δεν έχουν συντρέξει οι λόγοι καταγγελίας, πως η δανειακή σύμβαση ισχύει και συνεχίζει να καταβάλλει τα έσοδα από τα διόδια που έχουν εγκατασταθεί.

Σε αυτή τη διένεξη, υπάρχει μία διαφορά μεταξύ των δύο πλευρών της τάξης των 25 εκατ. ευρώ και η οποία αφορά τόκους υπερημερίας που χρεώνει η Τράπεζα.

Βεβαίως, για να γυρίσουμε στο θέμα της παραχώρησης, το ζητούμενο είναι πώς η απαίτηση της Τράπεζας θα ενταχθεί στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης.

Συμπερασματικά και παρά την απόρριψη της προσφυγής των υπαλλήλων από την Ολομέλεια του ΣτΕ, υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος να διανυθεί μέχρι να προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλλες τιμές σε κάθε χώρα για το ίδιο προϊόν!

Σε χαμηλότερα επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα καταστήματα λιανεμπορίου σε Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ρουμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η συγκεκριμένη οργανωμένη έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en