Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 103 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια

Το σχέδιο δράσης του ΤΧΣ.

Το ύψος των μη εξυπηρετούμενων «ανοιγμάτων» των 4 συστημικών τραπεζών κατά την 31η Δεκεμβρίου 2015 έχει αγγίξει το δυσθεώρητο ύψος των 103 δισ. ευρώ, γεγονός που επιβάλει την άμεση και αποτελεσματική ενασχόληση όλων των εμπλεκόμενων μερών, με διάθεση συνεργασίας και κοινωνικής ευαισθησίας, όπου απαιτείται. Οι νομοθετικές και κανονιστικές παρεμβάσεις από την πλευρά της Κυβέρνησης και της Τράπεζας της Ελλάδος αντίστοιχα, δύνανται να διαμορφώσουν σταδιακά ένα πλαίσιο δράσης που θα επιτρέψει την ανάταση της χρηματοπιστωτικής αγοράς προς όφελος της Ελληνικής οικονομίας, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής, επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), Άρης Ξενόφος, στην παρουσίαση της μελέτης που πρόσφατα ολοκλήρωσε το Ταμείο, αναφορικά με τα «Μη Εξυπηρετούμενα Ανοίγματα Μεγάλων Επιχειρήσεων».

Συγκεκριμένα, το σχέδιο δράσης του ΤΧΣ για τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα μεγάλων επιχειρήσεων περιλαμβάνει 5 άξονες που αφορούν:

1. Την έρευνα, τον εντοπισμό και την ιεράρχηση των περιορισμών και εμποδίων για την αναδιάρθρωση μεγάλων εταιρικών χρεών που κατέχουν οι ελληνικές τράπεζες, με στόχο την ανάπτυξη μιας δυναμικής αγοράς ΜΕΑ. Συγκεκριμένα τα εν λόγω εμπόδια έχουν κατηγοριοποιηθεί στις ακόλουθες κύριες κατηγορίες:

α) Nομικά & Κανονιστικά (π.χ. περιορισμοί στην προώθηση των δικαιωμάτων των πιστωτών, περιορισμένη προστασία στελεχών όταν προβαίνουν στην αναδιάρθρωση υφιστάμενων δανείων, περιορισμοί στο κανονιστικό πλαίσιο για την εξυπηρέτηση και πώληση μη εξυπηρετούμενων δανείων, περιορισμένα κίνητρα για εξωδικαστικούς συμβιβασμούς κλπ).

β) Φορολογικά/Λογιστικά (π.χ. οι πολύ υψηλοί φόροι ακινήτων οι οποίοι έχουν επηρεάσει αρνητικά την εν λόγω αγορά).

γ) Θέματα Τραπεζικής Αγοράς όπου η έλλειψη ενός πλαισίου συντονισμού, ενιαίας προσέγγισης / διαδικασίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων πλευρών (ιδιωτών, δημοσίου, οφειλετών), καθώς και η έλλειψη εξειδίκευσης προηγμένων λύσεων αναδιάρθρωσης, ενίοτε παρατείνει και πολλές φορές εμποδίζει την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης. Επιπρόσθετα χρειάζονται κατάλληλες μεταρρυθμίσεις προκειμένου να είναι εφικτή, ταχεία και αποτελεσματική η λειτουργία του εν λόγου μηχανισμού συντονισμού.

2. Το σχεδιασμό πλαισίου συντονισμού μεταξύ των τραπεζών.

– Το ΤΧΣ θα πρέπει να σχεδιάσει ένα μηχανισμό συντονισμού μεταξύ των τραπεζών) για τις μεγάλες εταιρικές αναδιαρθρώσεις.

– Στόχος της πρότασης είναι η παροχή κατευθυντήριων οδηγιών και αρχών προκειμένου να εξασφαλιστεί η εξεύρεση λύσεων, η επιτάχυνση της διαδικασίας και η συγκέντρωση/ανταλλαγή τεχνογνωσίας, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τα σχετικά εγχειρίδια άλλων χωρών, και τα διεθνή πρότυπα συνεργασίας προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα.

3. Τον προσδιορισμό περιμέτρου προβληματικών επιχειρήσεων και κλάδων.

– Ο μηχανισμός συντονισμού θα απευθύνεται σε μεγάλες εταιρείες λαμβάνοντας υπ’ όψη τη δυνατότητα ή μη αναδιάρθρωσης, τον αριθμό των τραπεζών που έχει έκθεση ο όμιλος, και επιλεγμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες ανά όμιλο ή ακόμα και σε σύνολο κλάδων (αναγνώριση προβληματικών κλάδων, προτεραιοποίηση με βάση την επίπτωση ενδεχόμενης κλαδικής αναδιάρθρωσης στην εθνική οικονομία και συνοπτική αξιολόγηση των επιλεγμένων κλάδων) που χρήζουν αναδιάρθρωσης.

– Από την ανάλυση των δεδομένων που ελήφθησαν ~170 Όμιλοι (με ~ Euro11δις μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων και ~Euro15 δις συνολική έκθεση) και 5 κλάδοι θα μπορούσαν να εμπίπτουν στο εύρος εφαρμογής του μηχανισμού.

4. Την αξιολόγηση των υφιστάμενων δυνατοτήτων του τραπεζικού τομέα.

– Οι τράπεζες θα πρέπει να ενισχύσουν περαιτέρω τις δυνατότητες αναδιάρθρωσης των δανείων μεγάλων επιχειρήσεων:

α) να κατηγοριοποιήσουν (segmentation) τις υποθέσεις και να τις συνδέσουν με συγκεκριμένες λύσεις μέσω επέκτασης των αναλύσεων, σαφούς καθορισμού των ορίων για διαφορετικές κατηγορίες πελατών και σύνδεση πελατών με συγκεκριμένες επιλογές αναδιάρθρωσης.

β) να ενθαρρύνουν τη χρήση εξελιγμένων και μακράς διάρκειας λύσεων αναδιάρθρωσης με επέκταση και τυποποίηση της εφαρμογής των πιο περίπλοκων και μακροπρόθεσμων λύσεων (π.χ. κεφαλαιοποίηση χρέους, λειτουργική αναδιάρθρωση).

γ) να αναπτύξουν τις ικανότητες και την εξειδίκευση του προσωπικού υπεύθυνο για την αναδιάρθρωση εταιρικών δανείων με επιπλέον σεμινάρια εκπαίδευσης και τοποθέτηση πρόσθετου προσωπικού με την κατάλληλη τεχνογνωσία και

δ) να βελτιώσουν την ποιότητα και τον όγκο της απαιτούμενης πληροφορίας και να καθορίσουν συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης (KPIs) καθώς και να θεσπίσουν κίνητρα για την ενίσχυση των συστημάτων και υποδομών πληροφορικής

5. Τη διεύρυνση του ρόλου των κεφαλαιαγορών

– Για την ενεργή συμμετοχή επενδυτών στις κεφαλαιαγορές (capital market players) απαιτείται ένα προοδευτικό νομικό, κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο γύρω από τις πτωχευτικές διαδικασίες καθώς και ευνοϊκές μακροοικονομικές συνθήκες.

– Οι παράγοντες των κεφαλαιαγορών καθώς και άλλοι ειδικοί αναδιαρθρώσεων, πρέπει να βρίσκονται σε στενή συνεργασία με τις τράπεζες, στο πλαίσιο ενός μηχανισμού συντονισμού ή ενός οχήματος αναδιάρθρωσης κεφαλαίων.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλλες τιμές σε κάθε χώρα για το ίδιο προϊόν!

Σε χαμηλότερα επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα καταστήματα λιανεμπορίου σε Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ρουμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η συγκεκριμένη οργανωμένη έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συμμετοχή των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ στην Γενική Συνέλευση Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά

Στην Κεφαλλονιά βρίσκεται η Διοικούσα Επιτροπή της ΚΕΕΕ καθώς και εκπρόσωποι από Επιμελητήρια όλης της χώρας, πολιτικοί, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι φορέων και κοινωνικών εταίρων, για να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ.

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης της οικονομίας των Ιονίων νήσων αλλά και τα ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του νησιού, αλλά και εν γένει οι επιχειρήσεις της χώρας, θα τεθούν σε διάλογο, με τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων, όπως ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Σκρέκας, η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, ο τέως υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος.

Ακόμα, από την αντιπολίτευση αναμένεται να βρεθούν στο νησί, η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, καθώς και ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Παύλος Γερουλάνος. Εκπρόσωποι όλων των πολιτικών παρατάξεων έχουν προσκληθεί, ως είθισται, και αναμένεται η συμμετοχή πολλών από αυτούς.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en