Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 0,40 ευρώ θα έπρεπε να πωλείται η βενζίνη

Η τιμή του πετρελαίου διεθνώς κατέρρευσε κάτω από το μηδέν την Δευτέρα 20 Απριλίου στη Νέα Υόρκη, κλείνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία με αρνητικές τιμές εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.

Η μεγάλη πτώση της ζήτησης, αλλά και η υποχώρηση των διεθνών τιμών έχουν οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα 15ετίας και τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα. Ωστόσο η τιμή για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης εξακολουθεί να υπερβαίνει το 1,1 ευρώ ενώ το πετρέλαιο κίνησης δεν πέφτει κάτω από τα 0,95 ευρώ το λίτρο.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το newsauto.gr σύμφωνα με στελέχη της ελληνικής αγοράς καυσίμων η πτώση της κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου έχει ξεπεράσει το 70% και στο πετρέλαιο κίνησης το 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου η πτώση στην αμόλυβδη βενζίνη περιορίστηκε στο 60% και στο πετρέλαιο κίνησης στο 45%.

Να πρέπει να τονίσουμε πως δεν έχει καταγραφεί ποτέ να διαπραγματεύονται οι τιμές του πετρελαίου με αρνητικό πρόσημο και το προηγούμενο ιστορικό χαμηλό είχε σημειωθεί το 1986 με την τιμή να ανέρχεται σε 10,4 δολάρια ανά βαρέλι.

Ωστόσο παρά το γεγονός πως έχουμε αρνητικές τιμές δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο και στις τιμές λιανικής των καυσίμων στα πρατήρια και οι καταναλωτές απλά έχουν διαπιστώσει μια μείωση στην τιμή διάθεσης των καυσίμων έως και 30% με αποτέλεσμα οι χαμηλότερες τιμές για κάθε λίτρο αμόλυβδης να κυμαίνονται σε πάνω από 1,1 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης σε 0,95 ευρώ.

Ο λόγος διατήρησης των υψηλών τιμών στα καύσιμα στην Ελλάδα δεν είναι άλλος από τους φόρους, οι οποίοι αυξήθηκαν άνω του 200% απο παλαιότερες Κυβερνήσεις με αποκορύφωμα τον κάθετο διπλασιασμό του φόρου κατανάλωσης που έγινε επι κυβερνήσεως Γιώργου παπανδρέου με Υπουργό Οικονομικών των Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Σημειώστε πως αν δεν υπήρχαν οι τόσο υψηλοί φόροι τότε το κόστος ανά λίτρο θα κυμαίνονταν κάτω από 0,40 ευρώ το λίτρο εκ των οποίων τα μισά θα εισέπρατταν τα διυλιστήρια και τα υπόλοιπα οι εταιρείες καυσίμων και οι πρατηριούχοι.

Έτσι διαμορφώνονται οι τιμές στα καύσιμα

Η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 09/04/2020 διαμορφώθηκε στα 0,2135 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας (02/04/2020) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,019 ευρώ ανά λίτρο (1,9 λεπτά).

Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 0,9713 ευρώ ανά λίτρο.

Η μέση τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Παρασκευή 10/04/2020 διαμορφώθηκε στα 1,364 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή της προηγούμενης εβδομάδας (03/04/2020) σημειώθηκε μείωση κατά 0,025 ευρώ ανά λίτρο (2,5 λεπτά).

Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1791 ανά λίτρο (17,91 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 15,66 %, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 71,21%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 13,13%.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Τις πληγές τους μετρούν οι αγρότες σε Παγγαίο και Νέστο | Ανυπολόγιστες καταστροφές σε καλλιέργειες

Τις πληγές τους μετρούν και οι αγρότες στο Οφρυνιο Καβάλας μετά τη θεομηνία που έπληξε για σχεδόν μία ώρα την περιοχή προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές σε καλλιέργειες βερίκοκου.

Όπως λένε αγρότες που καλλιεργούν βερίκοκα «το 95% περίπου της παραγωγής έχει καταστραφεί, έπεσε στο έδαφος και πλέον δεν μπορεί ούτε να πωληθεί ούτε να δοθεί για κομπόστα ή για χυμό».

Μεγάλες είναι οι ζημιές που έχουν υποστεί και όσοι καλλιεργούν ελιές και σιτηρά, ενώ, περιμένουν το κλιμάκιο του ΕΛΓΑ, που θα πάει να εκτιμήσει την κατάσταση και να αρχίσει η διαδικασία απόδοσης των αποζημιώσεων καθώς όπως λένε τα έξοδα τρέχουν και η χρονιά πλέον είναι χαμένη γι’ αυτούς τους ανθρώπους.

Ολική ζημιά σε ακτινίδια

Σε απόγνωση είναι οι καλλιεργητές ακτινιδίων στο Νέστο. Οι ισχυροί άνεμοι, τη Μεγάλη Παρασκευή, βρήκαν τα φυτά πάνω στην ανθοφορία, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της παραγωγής. Η ζημιά στα ακτινίδια αγγίζει το 80% και θα φανεί περισσότερο τις επόμενες ημέρες.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ | Οι πληρωμές που θα γίνουν έως τις 10 Μαΐου

Πληρωμές κατά την περίοδο 8 έως 10 Μαΐου, ύψους 62.244.037 ευρώ θα γίνουν σε 60.583 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του  e- ΕΦΚΑ  και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

Ειδικότερα:

1. Από τον e-ΕΦΚΑ από τις 8 έως 10 Μαΐου θα καταβληθούν 20.800.000 ευρώ σε 830 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

• Στις 9 Μαΐου θα καταβληθούν για Επιδόματα Μητρότητας, Κυοφορίας, Ασθενείας, Ατυχήματος, Έξοδα Κηδείας 13.744.037 ευρώ σε 30.693 δικαιούχους.

2. Από τη ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:

• 12 εκατ. ευρώ σε 20.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.

• 10 εκατ. ευρώ σε 8.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.

• 5 εκατ. ευρώ σε 60 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

• 700.000 ευρώ σε 1000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Αυγενάκης | Απλοποιείται η διαδικασία καταβολής «πρόσθετων τελών» στους γεωτεχνικούς

«Την απλοποίηση της διαδικασίας καταβολής των «πρόσθετων τελών» προς τους γεωτεχνικούς, ώστε να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις προωθεί το ΥΠΑΑΤ, το οποίο αναμένει τις προτάσεις των Γενικών Διευθύνσεων Κτηνιατρικής και Τροφίμων».

Αυτό επισημαίνει ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, απαντώντας σε Ερώτηση του βουλευτή Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, Ζεϊμπέκ Χουσεϊν.

«Περαιτέρω», σημειώνει ο κ. ΥπΑΑΤ,«από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του υπουργείου έχουν μεταφερθεί όλα τα αναλογούντα ποσά στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτωνπου αφορούν στο έτος 2022 (ποσού 250.000€) και, μέχρι τέλους Ιουνίου 2024, θα έχουν μεταφερθεί και τα ποσά που αφορούν στα «πρόσθετα τέλη» έτους 2023, εφόσον έχει παραληφθεί από τη ΓΔΟΥ το σύνολο των αιτημάτων των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Για τον κίνδυνο να χαθούν τα δεδουλευμένα των Γεωτεχνικών, όπως αυτά που αφορούν στην Π.Ε. Άρτας», προσθέτει, «προωθήθηκε σχετική ρύθμιση, η οποία επιλύει το πρόβλημα της παραγραφής και αναμένεται η καταβολή τους».

Όσον αφορά τη στελέχωση του ΥΠΑΑΤκαι ειδικότερα στον κλάδο ΠΕ Γεωτεχνικών, στον οποίο, σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α΄232), περιλαμβάνονται οι ειδικότητες ΠΕ Γεωπόνων, ΠΕ Γεωλόγων, ΠΕ Δασολόγων, ΠΕ Ιχθυολόγων και ΠΕ Κτηνιάτρων, έχει ως εξής:

ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΛΥΜΜΕΝΕΣ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΕΣ ΚΕΝΕΣ
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ 1007 804 197 6
ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΕΙΣ 14 14 0 0
ΣΥΝΟΛΟ 1021 818 197 6

Επισημαίνεται ότι οι θέσεις που έχουν δεσμευτεί αφορούν στον 1ο κύκλο Κινητικότητας του 2024, καθώς και στον Προγραμματισμό Προσλήψεων για τα έτη 2020-2024.

Τέλος, σχετικά με την απεργία των Γεωτεχνικών ο κ. Αυγενάκης αναφέρει ότι,  αφενός η προσφυγή στη Δικαιοσύνη κρίθηκε αναγκαία με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και αφετέρου, με την υπ’ αριθ. 361/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, κηρύχθηκε  παράνομη και καταχρηστική.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en