Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Σουλτς | Η ΕΕ δεν θα αφήσει μόνη την Κύπρο μετά τη λύση του Κυπριακού

Στην Μεγαλόνησο αύριο ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το μήνυμα ότι οι κύπριοι πολίτες δεν θα μείνουν μόνοι τους την επομένη της λύσης του Κυπριακού και ότι η ΕΕ αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για ένα ευημερές και ένα λαμπρό μέλλον για όλους τους Κυπρίους, στο πλαίσιο μιας ομοσπονδιακής Κύπρου, στέλνει ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, σε συνέντευξή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενόψει της επίσημης επίσκεψής του στην Κύπρο.

Ο κ. Σουλτς θα φθάσει στην Κύπρο αύριο το βράδυ.

Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είπε πως δεν έχει αμφιβολία πως, παρόλο που βρισκόμαστε κοντά σε μια διευθέτηση, υπάρχει ακόμα δουλειά να γίνει και χρειάζεται να καταβληθούν προσπάθειες, ακόμη και μετά την επανένωση. «Η διεθνής κοινότητα και η ΕΕ πρέπει να είναι έτοιμες να βοηθήσουν, όπου αυτό είναι επωφελές», επεσήμανε.

Ερωτηθείς για το σκοπό της επίσκεψής του στην Κύπρο και τα θέματα που βρίσκονται στην ατζέντα των συναντήσεών τους στο νησί, ο κ. Σουλτς ανέφερε πως «οι Κύπριοι έχουν μπροστά τους ορισμένους κρίσιμους μήνες. Η πιθανότητα επανένωσης δεν ήταν ποτέ τόσο κοντά. Δεν ήταν ποτέ τόσο απτή. Θα επισκεφθώ την Κύπρο για να δείξω τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη διαδικασία που έχει αναληφθεί και υποστηρίζεται δημόσια τόσο από τον Πρόεδρο Αναστασιάδη όσο και από τον ηγέτη της τουρκοκυπριακής κοινότητες Μουσταφά Ακιντζί με τις αξιοσημείωτες προσπάθειες που κάνουν».

Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είπε ως η διατήρηση του μομέντουμ είναι ουσιώδους σημασίας και πιστεύει πως εκτός από το να δέχονται την υποβοηθητική λεκτική υποστήριξη της διεθνούς κοινότητας, οι Κύπριοι και οι ηγέτες τους μπορούν να ωφεληθούν από μια άμεση στήριξη επί του εδάφους.

Ανέφερε πως στο πλαίσιο αυτό θα επιδιώξει να εξετάσει με διάφορους παράγοντες με ποιο τρόπο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μπορεί να βοηθήσει καλύτερα τη διαδικασία. Ερωτηθείς πώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αξιολογεί τις προσπάθειες για μια λύση στην Κύπρο και πώς βλέπει το ρόλο της Κύπρου στην ΕΕ μετά από μια λύση, ο κ. Σουλτς ανέφερε πως οι προσπάθειες που γίνονται από όλες τις πλευρές για επίλυση του θέματος της διαίρεσης της Κύπρου δεν είναι τίποτε λιγότερο από αξιοσημείωτες. “Η ταχύτητα και το βάθος των συνομιλιών είναι εντυπωσιακά”, επεσήμανε.

Σημείωσε πως βλέπει ότι θα υπάρξει ένας ανανεωμένος ρόλος για την Κύπρο μετά τη λύση, γιατί θα αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση στην ΕΕ που θα δείχνει ότι βαθιά ριζωμένες διχαστικές καταστάσεις μπορούν να υπερπηδηθούν μέσω της διπλωματίας, με υπομονή και επιμονή.

Σε μια εποχή κατά την οποία ο πολιτισμός του “εμείς” εναντίον “αυτών” επικρατεί ολοένα και περισσότερο, η Κύπρος μετά τη λύση μπορεί να παρέχει ένα αντίβαρο και μια αναγκαία ανάσα φρέσκου αέρα για τους Κύπριους, για την ΕΕ και για ολόκληρη την περιοχή της Μεσογείου, σημείωσε.

Ερωτηθείς αν συμφωνεί με τη θέση πως το γεγονός ότι η Κύπρος είναι μέλος της ΕΕ αποτελεί ικανοποιητική εγγύηση για την ασφάλεια της χώρας και του λαού της μετά τη λύση, ο κ. Σουλτς είπε πως ένας από τους λόγους που τα κυρίαρχα κράτη έχουν επιλέξει να ενταχθούν στην ΕΕ είναι ότι η ειρήνη και η σταθερότητα της κάθε χώρας εξυπηρετούνται καλύτερα εντός της ΕΕ.

Ερωτηθείς με ποιους τρόπους μπορεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξει τις προσπάθειες για λύση του Κυπριακού, ο κ. Σουλτς ανέφερε πως με την επίσκεψή του στην Κύπρο επιθυμεί να μεταφέρει στους Κύπριους πολίτες ένα μήνυμα ελπίδας εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

«Ένα πολιτικό μήνυμα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ότι οι Κύπριοι πολίτες δεν θα αφεθούν μόνοι τους την επομένη της επανένωσης και ότι η ΕΕ αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για ένα ευημερές και ένα λαμπρό μέλλον για όλους τους Κυπρίους, στο πλαίσιο μιας ομοσπονδιακής Κύπρου», υπογράμμισε.

Ανέφερε πως δεν έχει αμφιβολία πως «παρόλο που μια διευθέτηση βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, υπάρχει ακόμα δουλειά να γίνει και χρειάζεται να καταβληθούν προσπάθειες, ακόμη και μετά την επανένωση. Η διεθνής κοινότητα και η ΕΕ πρέπει να είναι έτοιμες να βοηθήσουν, όπου αυτό είναι επωφελές».

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Φωτιά στο Μάτι | Εξι κατηγορούμενοι ένοχοι για την τραγωδία

Την απόφασή του επί της ενοχής των 21 κατηγορουμένων στη δίκη για τη φωτιά στο Μάτι ανακοίνωσε το πρωί της Δευτέρας το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έπειτα από μακρά ακροαματική διαδικασία.

Συνολικά το δικαστήριο έκρινε ενόχους 6 από τους συνολικά 21 κατηγορουμένους με συγγενείς θυμάτων που βρίσκονταν στην αίθουσα να φωνάζουν «ντροπή σας» προς το δικαστήριο. «Μπράβο σας, μπραβο σας, έχετε χάσει παιδί;», «όλοι αθώοι, έπρεπε από μόνοι τους να μπoυν στη φυλακη», φώναζαν οι συγγενείς των θυμάτων.

Ειδικότερα με την απόφαση του το δικαστήριο υιοθέτησε εν μέρει την εισαγγελική πρόταση και κήρυξε ενόχους τους:

  • – Σωτήρη Τερζούδη τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματική βλάβη από αμέλεια για την εκτροπή ελικοπτέρου)
  • – Βασίλη Ματθαιόπουλο τότε υπαρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για το θάνατο 9 ανθρώπων στη θάλασσα),
  • – Ιωάννη Φωστιέρη τότε επικεφαλής του ΕΣΚΕ (ανθρωποκτονία από αμέλεια)
  • – Νικόλαο Παναγιωτόπουλο τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων),
  • – Χαράλαμπο Χιώνη τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων) και
  • – Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο κάτοικο από την αυλή του οποίου ξεκίνησε η φωτιά.

Αθώοι κρίθηκαν τα στελέχη της Πυροσβεστικής Χρήστος ΓκολφίνοςΦίλιππος ΠαντελεάκοςΔαμιανός ΠαπαδόπουλοςΧρήστος ΛάμπρηςΧρήστος ΔροσόπουλοςΓεώργιος Πορτοζούδης και Στέφανος Κολοκούρης, ο τότε αξιωματικός στα Εναέρια Μέσα της ΕΛΑΣ Χαράλαμπος Συρογιάννης, ο τότε γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Ιωάννης Καπάκης, η τότε περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου και οι τότε δήμαρχοι Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης και Πεντέλης Δημήτριος-Στέργιος Καψάλης.

Αθώοι κρίθηκαν, παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση οι Βάιος Θανασιάς τότε αντιδήμαρχος δήμου Μαραθώνα, Ευάγγελος Μπουρνούς τότε δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου, Αντώνης Παλπατζής τότε αντιδήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου.

«Χάθηκε η ντροπή», δήλωσε δικηγόρος θυμάτων μετά την απόφαση του δικαστηρίου.
protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χαλκίδα | Πέταξαν σκύλο σε κάδο απορριμμάτων και τον έκαψαν

Άγρια κτηνωδία σημειώθηκε, τα ξημερώματα του Σαββάτου (27/04), στη Χαλκίδα αφού άγνωστος δράστης πέταξε σκύλο σε κάδο απορριμμάτων και τον έκαψε.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα eviathema.gr, άγνωστος πέταξε μέσα σε κάδο απορριμμάτων του κοιμητηρίου έναν σκύλο και έπειτα έβαλε φωτιά και τον έκαψε. Κάτοικοι ειδοποίησαν τις αρμόδιες Αρχές και άμεσα στο σημείο έσπευσαν άνδρες της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας Χαλκίδας..

Αφού έγινε η κατάσβεση της φωτιάς και ανασύρθηκε η σορός του άτυχου ζώου, έγινε σκανάρισμα για τσιπ χωρίς αποτέλεσμα. Οι αστυνομικές Αρχές ερευνούν το περιστατικό για τον εντοπισμό του δράστη.

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πόλεμος «χωρίς ιερό και όσιο» | Γιατί χτύπησε σήμερα ειδικά το Ισραήλ

Η αναμενόμενη επίθεση-αντίποινα του Ισραήλ στο Ιράν, ξεκίνησε αιφνιαδιστικά όχι μετά το εβραϊκό Πάσχα, όπως θα ανέμεναν πολύ, αλλά σε μια ημέρα με υψηλό συμβολισμό κατά τη γνώμη του Διεθνολόγου-Οθωμανολόγου, Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος μιλώντας στο Newsbomb.gr ερμηνεύει τα γεγονότα:

«Καταρχάς, πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι εθνικοί συμβολισμοί, που ανάγονται στην μακραίωνη ιστορία των λαών της Μέσης Ανατολής, έχουν τεράστια σημασία και, όπως αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να καθορίσουν την πολιτική των κρατών, ακόμα και για πράγματα τόσο σοβαρά, όσο ο πόλεμος. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολα αντιληπτό τη Δύση, που σκέφτεται, περισσότερο ρεαλιστικά και με οικονομικά κριτήρια», σημειώνει στην αρχή της συζήτησής μας.

Όπως ο ίδιος είχε αναφέρει ήδη δημόσια από χθες το μεσημέρι, η ισραηλινή επίθεση ήταν για αυτόν αναμενόμενη ειδικά αυτό το διάστημα, και μάλιστα η σημερινή ημέρα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για τον «εχθρό»: Είναι η Ιερή Παρασκευή για τους Ιρανούς που συμπίπτει με τα 85α γενέθλια του Χαμενέϊ.

Για τους αντιμαχόμενους, έχει ιδιαίτερη σημασία το χτύπημα στον εχθρό να επέρχεται είτε τη στιγμή που δεν το περιμένουν, είτε ακριβώς την «ιερή» τους ημέρα. Το ιερό Σάββατο των Εβραίων χτύπησαν οι Ιρανοί, την ιερή Παρασκευή τους χτύπησαν οι Ισραηλινοί.

«Το Πέσαχ/ Πάσχα θυμίζει στους Εβραίουςτον αγώνα απελευθέρωσης από τους Αιγυπτίους και επομένως αποτελεί ένα άριστο εμψυχωτικό εναρκτήριο λάκτισμα να τελειώνουν με τα θέματά τους», υπογραμμίζει. «Οφείλουμε να διαβάζουμε τον κάθε λαό σύμφωνα με τον δικό του αξιακό κώδικα και όχι με αυτό που στρεβλά νομίζουμε, ή ορίζουν τα θεωρητικά φασόν εγχειρίδια δυτικής σκέψης», προσθέτει.

Ο Δημήτρης Σταθακόπουλος θεωρεί ότι παρά τις «προειδοποιήσεις» της Δύσης και τις εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση, η «στόχευση» του Ιράν με τελικό σκοπό την ανατροπή του καθεστώτος των μουλάδων, γίνεται με τη σιωπηρή συγκατάθεσή της. Και εξηγεί:

«Παρότι το Ιράν το αρνείται, το Ισραήλ δεν ακούει κανέναν, παρά μόνον τον εαυτό του και δρά όταν και όπως νομίζει. Παρά τα όσα ακούτε για εγκράτεια, από ΗΠΑ και αραβικό κόσμο, ουσιαστικά ο,τι και να λένε λεκτικά, πρακτικά “κλείνουν το μάτι” στο Ισραήλ δηλαδή το αφήνουν να «βγάλει το φίδι» από την τρύπα και γι αυτούς, ως πληρεξούσιός τους ».

Όσο για τη συνέχεια, ο ίδιος εκτιμά:

Το Εβραϊκό Πέσαχ/Πάσχα (πέρασμα) ξεκινάει φέτος , τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Μεγάλη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ. Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοσή τους : אחת המצוות החשובות ביותר של פסח, ציווי המהווה את שיאו של טקס הפסח, היא סיפור האגדה, או סיפור יציאת מצרים: הנרטיב מתחיל בסיכום היסטורי קצר, ממשיך בתיאור הסבל שסבלו בני ישראל, עוקב אחר מניין המכות שפקדו את המצרים ומסתיים במזמור לקב”ה, על ניסיו, שהעניקו לעמו את חירותם. Μια από τις σημαντικότερες μιτσβότ/εντολή του Πέσαχ – η οποία είναι η κορύφωση της ιεροτελεστίας του – είναι η αφήγηση της Αγκαντά, δηλαδή της Ιστορίας της Εξόδου από την Αίγυπτο.

Η αφήγηση αρχίζει με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, συνεχίζει με την περιγραφή των δεινών που υπέφεραν οι Ισραηλίτες, ακολουθεί η απαρίθμηση των πληγών που έπληξαν τους Αιγυπτίους και ολοκληρώνεται μ’ έναν ύμνο στον Μεγαλοδύναμο, για τα θαύματα Του, που έδωσε στον λαό Του την ελευθερία του.

Όπερ μεθερμηνευόμενον, μέσα στο εβραϊκό Πέσαχ , αναμένω τη “νέα απελευθέρωση/ Πέρασμα” του Ισραήλ, δηλ. Ράφα (μετά τη Χαμάς – Γάζα) , Λίβανο ( Χεζμπολάχ) , Ιράν σε ανύποπτο μη αναμενόμενο χρόνο/ στιγμή και σε μη προφανείς στόχους».

«Στόχος του Ισραήλ είναι να αρχίσει την εκ των έσω αποδόμηση του καθεστώτος των Μουλλάδων και των “Φρουρών της Επανάστασης” για να επανέλθει το Ιράν στην κατάσταση ante 1979, με σύνδεση πάλι με τη Δύση και μεταφορά των αποθεμάτων ενέργειας, χερσαία, μέσω Ισραήλ προς την Ευρώπη», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.

Από τον «Ευρωπαϊκό Πόλεμο» στα 10 κριτήρια του Παγκόσμιου Πολέμου

Κατά τον διεθνολόγο-νομικό, δε, τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει, όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr:

Ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αρχικά ονομαζόταν «Ευρωπαϊκός Πόλεμος», εξηγεί ο Δημήτρης Σταθακόπουλος. Οι αμερικανικές εφημερίδες υιοθέτησαν τον όρο «Παγκόσμιος Πόλεμος» όταν η Αμερική εισήλθε σ’ αυτόν το 1917. Οι Βρετανοί προτιμούσαν τον όρο «Μεγάλος Πόλεμος» μέχρι τη δεκαετία του 1940, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Ουίνστον Τσώρτσιλ, που τον ονόμασε «Παγκόσμιο Πόλεμο» στον Η τόμο των απομνημονευμάτων του ( 1927) για την Παγκόσμια Κρίση.

Ο «Β Παγκόσμιος Πόλεμος», πιθανολογήθηκε πως θα γίνει ήδη απο τον Φεβρουάριο του 1919, με ένα άρθρο του Manchester Guardian. Ο Φράνκλινος Ντ. Ρούσβελτ, χαρακτήρισε δημόσια τον πόλεμο ως «Δεύτερο Παγκόσμιο» στις 7 Δεκεμβρίου 1941 , όταν χτυπήθηκε το Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες. Αντίθετα , στη Βρετανία, ο πόλεμος αυτός χαρακτηριζόταν απλώς ως «ο πόλεμος» μέχρι το 1949. Έως το 1950 ο δεύτερος Π.Π. ονομαζόταν «Πόλεμος για τον Πολιτισμό» ή/και «Πόλεμος ενάντια στην υποδούλωση», ή «ο πόλεμος επιβίωσης».

Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένας πόλεμος ως παγκόσμιος είναι τα παρακάτω και κρίνονται εκ των υστέρων απο τους ιστορικούς:

  1. Οικονομία
  2. Ενέργεια

  3. Αναθεωρητισμός. Ειδικά στα καθ’ ημάς , ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας για τη Συνθήκη της Λωζάνης κ.ά

  4. Ολοκληρωτικές τάσεις με ενεργό φασισμό και ναζισμό σε πολλές χώρες. Δεσποτισμός

  5. Παγκόσμια Λαϊκή δυσαρέσκεια

  6. Αδυναμία εκλεγμένων Δημοκρατικών ηγετών να βρουν βιώσιμες λύσεις. Αύξηση Λαϊκισμού

  7. Αδυναμία διεθνών οργανισμών , ΟΗΕ, Ε.Ε , ΝΑΤΟ κ.ά να βρουν διέξοδο.

  8. Περιβαλλοντολογικά και διατροφικά προβλήματα.

  9. Προσφυγικό – μεταναστευτικό , Human Trafficking.

  10. Ορατή σύγκρουση πολιτισμών, με δημογραφική παρακμή του παλαιού Δυτικού κόσμου , έλλειψη εργατικών χεριών, δημογραφική αύξηση των υπολοίπων και υπερσυγκέντρωση πυρηνικών και λοιπών καταστροφικών όπλων στα χέρια μη Δυτικών, διατεθειμένων (προς το παρόν στα λόγια) να τα χρησιμοποιήσουν.

Εφόσον και τα 10 παραπάνω κριτήρια υπήρξαν στους δύο προηγούμενους παγκόσμιους πολέμους και υπάρχουν και σήμερα, πιθανολογώ πως οι ιστορικοί του μέλλοντος, σφόδρα πιθανά θα ονομάσουν τις σημερινές τρέχουσες συγκρούσεις ως Παγκόσμιες και «Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Να σας θυμίσω», συνέχει ο Διεθνολόγος-Νομικός, αυτό που δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ, Άλεξ Γκάντλερ: «Κάποιες φορές η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη και ο κατευνασμός δεν είναι καλό πράγμα. Μπορούμε να δούμε τις ιστορικές αναφορές ” …. όπως για παράδειγμα του Τσάμπερλεϊν , τον λάθος κατευνασμό του προς τον Χίτλερ και την λάθος εκτίμησή του για τον Πόλεμο που ερχόταν».

«Προσωπικά και υποκειμενικά μιλώντας, είμαι αισιόδοξος, ελπίζοντας πως τελικά θα κάνω λάθος. Εν τούτοις στη ζωή μου είμαι 100% ρεαλιστής και ουδέποτε εθελοτυφλώ», καταλήγει ο καθηγητής..

newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en