Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σκέρτσος | Γιατί χρειάζονται στοχευμένα μέτρα στη διασκέδαση και όχι οριζόντια παντού

Τα… διδάγματα από τα δύο χρόνια πανδημίας, καθώς και τα νέα δεδομένα που προκαλεί η μετάλλαξη Omicron παρουσιάζει, με ανάρτησή του στο Facebook, ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, ξεκαθαρίζοντας στην ουσία ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να πάει σε οριζόντια μέτρα, τύπου λοκντάουν, αλλά σε στοχευμένα.

Αυτά, όπως προκύπτει, αφορούν στις ηλικές 18-40 ετών, καθώς και στους χώρους διασκέδασης.

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Σκέρτσου:

Η αναμενόμενη έκρηξη κρουσμάτων κορωνοϊού που παρατηρείται, πλέον, και στη χώρα μας λόγω της ιδιαίτερα μεταδοτικής παραλλαγής “Ο” προκαλεί εύλογα σε πολλούς από εμάς ανησυχία, σύγχυση ή απογοήτευση. Δεν είναι παράλογα συναισθήματα. Ο κορωνοϊός έχει δοκιμάσει τα νεύρα και τις αντοχές μας πολλές φορές έως σήμερα.

Δύο χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας και ένα χρόνο από την έναρξη του εμβολιασμού, πολλοί και πολλές που τηρούν ευλαβικά όλο αυτό το διάστημα τις οδηγίες ειδικών και πολιτείας, νιώθουν εγκλωβισμένοι σε ένα μαρτύριο δίχως τέλος. Κάπως σαν τον Σίσυφο που ήταν καταδικασμένος από τους Θεούς στην αρχαία μυθολογία να σπρώχνει ισοβίως με πολύ κόπο μια βαριά πέτρα έως την κορυφή ενός βουνού…για να τη βλέπει λίγο πριν φτάσει στην κορυφή να ξανακυλάει κάθε φορά στη βάση του.

Ένα πραγματικό βασανιστήριο για τον Σίσυφο που δεν έχει όμως στην πραγματικότητα κάποια ομοιότητα με τη φάση στην οποία βρισκόμαστε, πλέον, στην πανδημία και θα εξηγήσω γιατί.
Σχεδόν δυο χρόνια μετά την έλευση της πανδημίας δεν είμαστε «τυφλοί» όπως ήμασταν τον Μάρτιο του 2020 για να δικαιολογούνται οριζόντια μέτρα τύπου lockdown, όπως εισηγούνται κάποιοι ή λαμβάνουν μεμονωμένες χώρες. Οι λόγοι είναι οι εξής:

1) H νέα έξαρση κρουσμάτων δεν αποτελεί μια εθνική ιδιαιτερότητα, κάτι που συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Είναι μια παγκόσμια πραγματικότητα τον τελευταίο ενάμιση μήνα, από την Κίνα και την Αυστραλία έως την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Τις τελευταίες μάλιστα ημέρες σημειώθηκε νέο παγκόσμιο ρεκόρ ημερήσιων κρουσμάτων (1,45 εκ.) από την αρχή της πανδημίας. Τα κρούσματα έχουν αυξηθεί πχ στη Γαλλία απο 25,520 στα τέλη Νοεμβρίου σε 72.218 τις τελευταίες 7 ημέρες, στο Ηνωμένο Βασίλειο απο 43.060 σε 108.124, και στην Πορτογαλία από 2.761 σε 8.324.

2) H Ελλάδα δεν σφύριξε ποτέ το τέλος της πανδημίας, καθώς διατηρούνται σε ισχύ έως σήμερα πολλά μέτρα -περισσότερα από αρκετές χώρες της ΕΕ- που προσαρμόζονται κάθε φορά στο δυναμικό χαρακτήρα της πανδημίας και τα νέα δεδομένα που διαμορφώνει ο εμβολιασμός ή άλλοι παράγοντες. Τα περί «τέλους της πανδημίας» θα μπορούσε να τα ισχυριστεί κάποιος πχ για τη Δανία, που τον Σεπτέμβριο κατήργησε ΟΛΑ τα μέτρα δημόσιας υγείας ή για το Ηνωμένο Βασίλειο που έπραξε το ίδιο. Όχι όμως για τη χώρα μας, όπου πχ η μάσκα δεν καταργήθηκε ποτέ από κλειστούς και ανοιχτούς χώρους με υψηλή συνάθροιση και ισχύουν αυστηροί κανόνες ελεγχόμενης πρόσβασης σε κλειστούς χώρους αλλά και υποχρεωτικό εργαστηριακό και αυτοδιαγνωστικό testing για μεγάλα τμήματα του πληθυσμού.

3) H συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας διαθέτει αυξημένη προστασία αντισωμάτων στον κορωνοϊό χάρη στον εμβολιασμό και την ενισχυτική δόση. Στη χώρα μας το 70% του γενικού πληθυσμού και 8 στους 10 ενήλικες έχουν κάνει τουλάχιστον μια δόση του εμβολίου. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμη ψηλότερο, αγγίζει πλέον το 88% για τους ευάλωτους πολίτες άνω των 60 ετών και αυξάνεται καθημερινά. Αντίστοιχα, σημαντική είναι η θωράκιση του εμβολιασμένου πληθυσμού με την ενισχυτική τρίτη δόση που είναι αναγκαία για την ήπια νόσηση από Covid. Το 75% των δικαιούχων τρίτης δόσης έχει εμβολιαστεί ή κλείσει ραντεβού. Στις ευάλωτες ηλικίες άνω των 60 ετών το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 90%.

4) Eίναι κακόβουλη πλάνη να αναπαράγεται ότι ο εμβολιασμός προστατεύει τους εμβολιασμένους από τη νόσηση ή τη μετάδοση. Ο εμβολιασμός περιορίζει αισθητά τα βαριά συμπτώματα της νόσησης, όπως συμβαίνει πχ και με το εμβόλιο της γρίπης. Οι εμβολιασμένοι και μεταδίδουν και νοσούν αλλά πολύ ηπιότερα. Σκοπός του εμβολιασμού του γενικού πληθυσμού είναι ακριβώς να καταστήσει ενδημικό τον ιό με ήπια νόσηση για τη συντριπτική του πλειονότητα πλην εξαιρέσεων με βαριά υποκείμενα νοσήματα σε μεγαλες ηλικίες.

5) H Ελλάδα είχε το πλεονέκτημα της μικρής καθυστέρησης στην έλευση της “Ο” συγκριτικά με άλλες χώρες άρα και της παρατήρησης των συνεπειών που έχει σε βαριές νοσηλείες και θανάτους εκεί. Σε όσες χώρες, λοιπόν, έχει προηγηθεί ήδη η έξαρση κρουσμάτων εξαιτίας της νέας παραλλαγής, αυτή δε φαίνεται έως τώρα να συνοδεύεται από αντίστοιχη πίεση στα συστήματα υγείας με έκρηξη νοσηλειών σε μεθ και θανάτους. Αυτό συμβαίνει λόγω της διαφαινόμενης μειωμένης νοσηρότητας της Ο συγκριτικά με τη Δ. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Γερμανίας όπου από 10.439 κρούσματα Ο, τα 124 νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ και 4 απεβίωσαν ή του Ηνωμένου Βασιλείου όπου η έκρηξη κρουσμάτων δεν έχει φέρει έως τώρα αντίστοιχες νοσηλείες.

6) Ειδικά στη χώρα μας η τρέχουσα ημερήσια ιχνηλάτηση κρουσμάτων δείχνει ότι η συντριπτική τους πλειονότητα βρίσκεται στις ηλικίες 18 έως 40 ετών και σχετίζονται με χώρους διασκέδασης. Γι’ αυτό και απαιτούνται στοχευμένα μέτρα εκεί αντί για οριζόντια μέτρα παντού.

Τα παραπάνω δεδομένα δεν δικαιολογούν, συνεπώς, ούτε πανικό αλλά ούτε και εφησυχασμό. Βρισκόμαστε σε μια φάση της πανδημίας που έχουμε κερδίσει την εμπειρία της γνώσης και της συγκριτικής παρατήρησης που δεν είχαμε πριν δυο χρόνια. Γνωρίζουμε ποια είναι τα ευάλωτα σημεία της χώρας μας, δηλαδή το δημογραφικό και εν μέρει το εμβολιαστικό μας προφίλ, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του εθνικού συστήματος υγείας. Γνωρίζουμε, ταυτόχρονα, τα όρια και τις αντοχές της οικονομίας αλλά και της ψυχολογίας των ανθρώπων.

Ένας νέος κύκλος οριζόντιων περιοριστικών μέτρων μπορεί να γίνεται δεκτός για λίγο διάστημα από πολλούς ανθρώπους, όχι όμως παρατεταμένα και επαναλαμβανόμενα, όταν μάλιστα έχουμε θωρακίσει τον πληθυσμό με τον εμβολιασμό, το σύστημα υγείας με προσωπικό και κλίνες, και τη δημόσια διοίκηση με πολύ περισσότερα εργαλεία παρακολούθησης, ελέγχου και αξιολόγησης της πανδημίας συγκριτικά με δυο χρόνια πριν.

Μπορούμε να διαχειριστούμε με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα και αυτό το κύμα της πανδημίας. Με συχνό testing πριν και μετά από κάθε συμμετοχή σε κοινωνική εκδήλωση, αυστηρότερη επιλογή των κοινωνικών μας επαφών και ιδιαίτερη προσοχή από τους νεότερους στην προστασία των μεγαλύτερων, ώστε ο κύκλος της μεταδοτικοτητας να μην περάσει στους άνω των 60 στα οικογενειακά τραπέζια των γιορτών.

Στο κατώφλι του 2022 όλοι θα θέλαμε να έχουμε αφήσει πίσω μας την πανδημία. Είναι παρηγορητικό, για εμένα τουλάχιστον, ότι αυτή η ταλαιπωρία αφορά και ενώνει με έναν τρόπο όλη την ανθρωπότητα. Δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτό. Ούτε και τα έχουμε πάει χειρότερα από τους άλλους. Το αντίθετο ισχύει. Ας μη χάνουμε την πίστη μας, λοιπόν, και την εμπιστοσύνη στην κοινή, συλλογική προσπάθεια.

Συμβιώνουμε με τον ιό, προσαρμοζόμαστε κάθε φορά στις διακυμάνσεις του μέχρι να τον νικήσουμε και το κυριότερο εμπιστευόμαστε την επιστήμη. Μπορεί να μην έχει όλες τις απαντήσεις σε κάθε ερώτηση κάθε δεδομένη στιγμή, αλλά είναι το καλύτερο που έχουμε.

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μιχαηλίδου | Περισσότερα από 100.000 παιδιά θα κάνουν φέτος διακοπές στις παιδικές κατασκηνώσεις της ΔΥΠΑ και του ΕΦΚΑ

«Περισσότερα από 100.000 παιδιά θα έχουν φέτος τη δυνατότητα να κάνουν έως και 30 ημέρες διακοπές στις παιδικές κατασκηνώσεις, μέσω του προγράμματος της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) και του αντίστοιχου προγράμματος του ΕΦΚΑ» δήλωσε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, με αφορμή τη χθεσινή έναρξη του προγράμματος της ΔΥΠΑ.

«Με αυτή τη δράση της ΔΥΠΑ, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ» επεσήμανε η κα Μιχαηλίδου, «δίνουμε 70.000 vouchers σε οικογένειες που έχουν εισόδημα έως 30.000 ευρώ, προκειμένου τα παιδιά τους να μπορούν να κάνουν τουλάχιστον δύο εβδομάδες διακοπές στις κατασκηνώσεις. Μάλιστα, στις κατασκηνώσεις που λειτουργούν στους πυρόπληκτους δήμους Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας, αλλά και σε κατασκηνώσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας, η διαμονή μπορεί να έχει διάρκεια έως 30 ημέρες». Όπως ανέφερε η υπουργός Εργασίας, ειδική πρόνοια υπάρχει για τις ευάλωτες ομάδες καθώς προβλέπεται μοριοδότηση για τα άτομα με αναπηρία και τους μονογονείς. Επίσης, για πρώτη φορά, μοριοδοτούνται όσοι δεν έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα στο παρελθόν και όσοι έκαναν αίτηση τα τελευταία δύο χρόνια αλλά δεν έλαβαν επιταγή.

Παράλληλα, με το κατασκηνωτικό πρόγραμμα της ΔΥΠΑ, τις επόμενες ημέρες εκκινεί και το αντίστοιχο πρόγραμμα του ΕΦΚΑ, υπογράμμισε η κ. Μιχαηλίδου. Το κατασκηνωτικό πρόγραμμα του ΕΦΚΑ είναι προϋπολογισμού 18,427 εκατ. ευρώ και αφορά συνολικά 36.000 παιδιά, ηλικίας 6-16 ετών.

Ποιους και πόσους αφορά το κατασκηνωτικό πρόγραμμα της ΔΥΠΑ

Σκοπός του προγράμματος διαμονής παιδιών σε παιδικές κατασκηνώσεις είναι η ψυχαγωγία των τέκνων εργαζομένων και ανέργων. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η επιδότηση των δικαιούχων για τη διαμονή́ των παιδιών τους σε παιδικές κατασκηνώσεις με τη χορήγηση επιταγής διαμονής σε παιδικές κατασκηνώσεις.

Το πρόγραμμα αφορά σε 70.000 επιταγές για παιδιά ηλικίας 6-16 ετών και θα υλοποιηθεί από τις 15 Ιουνίου 2024 έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2024 για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης και έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2024 για τα παιδιά με αναπηρία με ποσοστό 50% και άνω.

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων για τη συμμετοχή τους στο «πρόγραμμα διαμονής παιδιών σε παιδικές κατασκηνώσεις έτους 2024» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) ξεκίνησε τη Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαΐου και ώρα 11:00.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), με τους κωδικούς TAXISnet, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/kataskenoseis/programmata-kataskenoseon-oaed.

Η πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή για τις αιτήσεις δικαιούχων έως τις 12 Μαΐου και ώρα 23:59.

Δικαιούχοι είναι οι γονείς ή οι ασκούντες την επιμέλεια (ανάδοχοι, κηδεμόνες κ.ο.κ.) ωφελούμενων παιδιών, οι οποίοι:

  • είναι εργαζόμενοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων ή
  •  είναι ασφαλισμένοι στον e-ΕΦΚΑ -στην επαγγελματική τους κατηγορία- με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της ΔΥΠΑ οποτεδήποτε στο διάστημα από 01/01/2023 έως την προηγουμένη της λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων ή
  • είναι άνεργοι με συνεχόμενο χρονικό διάστημα ανεργίας τουλάχιστον τριών μηνών κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Το εισόδημα των δικαιούχων όλων των κατηγοριών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 30.000 ευρώ, εκτός αν πρόκειται για μακροχρόνια ανέργους, οι οποίοι, αν είναι διαζευγμένοι ή έγγαμοι, πρέπει να έχουν εισόδημα έως 16.000 ευρώ ή 24.000 ευρώ αντίστοιχα, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ ανά τέκνο, ενώ αν είναι μονογονείς, πρέπει να έχουν εισόδημα έως 29.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ ανά τέκνο, μετά το πρώτο.

Σημειώνεται ότι οι δικαιούχοι επιδοτούνται για τη διαμονή των ωφελούμενων παιδιών τους σε παιδική κατασκήνωση του μητρώου παρόχων της ΔΥΠΑ με τη χορήγηση επιταγής διαμονής σε παιδικές κατασκηνώσεις, η οποία έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού.

Ποιους και πόσους αφορά το κατασκηνωτικό πρόγραμμα του ΕΦΚΑ

Παράλληλα, με το κατασκηνωτικό πρόγραμμα της ΔΥΠΑ, που από την 1η Μαΐου δέχεται αιτήσεις, τις επόμενες ημέρες, εκκινεί και το αντίστοιχο πρόγραμμα του ΕΦΚΑ.

Το κατασκηνωτικό πρόγραμμα του ΕΦΚΑ, προϋπολογισμού 18,427 εκατ. ευρώ, αφορά συνολικά 36.000 παιδιά, ηλικίας 6-16 ετών. Η καλοκαιρινή κατασκηνωτική περίοδος του ΕΦΚΑ ξεκινά τη 15η Ιουνίου και ολοκληρώνεται στις 30 Αυγούστου, αποτελούμενη από πέντε κατασκηνωτικές περιόδους συνεχούς διαμονής 15 ημερών εκάστη για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 10 ημερών για τα παιδιά με αναπηρία.

Μάλιστα, η καλοκαιρινή κατασκηνωτική περίοδος για ωφελούμενα τέκνα με αναπηρία που οι γονείς τους δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις κατασκηνωτικές περιόδους με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, θα αρχίσει, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ήτοι το τελευταίο δεκαήμερο του μηνός Αυγούστου ή το πρώτο δεκαήμερο του μηνός Σεπτεμβρίου και για 10 ημέρες συνεχούς διαμονής.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κασσελάκης για Μάτι | Με αυτό το άρθρο έπεσαν στα μαλακά οι κατηγορούμενοι

«Η σκέψη μου αυτές τις μέρες είναι με τις οικογένειες των ανθρώπων στο Μάτι, που περίμεναν δικαίωση έξι ολόκληρα χρόνια, και είδαν τους υπεύθυνους να πληρώνουν και να φεύγουν σαν «κύριοι», αναφέρει σε ανάρτησή του στα social media ο Στέφανος Κασσελάκης.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παραθέτει αποσπάσματα που αναφέρονται στο άρθρο του ποινικού με το οποίο όπως λέει «έπεσαν στα μαλακά οι κατηγορούμενοι για την τραγωδία στο Μάτι, τους οποίους ο κ. Μητσοτάκης αναβάθμισε μόλις έγινε πρωθυπουργός».

Η ανάρτηση του κ. Κασσελάκη:

«Η σκέψη μου αυτές τις μέρες είναι με τις οικογένειες των ανθρώπων στο Μάτι, που περίμεναν δικαίωση έξι ολόκληρα χρόνια, και είδαν τους υπεύθυνους να πληρώνουν και να φεύγουν σαν «κύριοι».

Θέλετε να μάθετε την αλήθεια για τις απαράδεκτα χαμηλές ποινές στη δίκη για το Μάτι;

Ας δούμε μαζί πρώτα το κατ’ επάγγελμα ψέμα του κ. Μητσοτάκη.

Ας δούμε μαζί και την αλήθεια, από τον ποινικολόγο κ. Καπερνάρο, ο οποίος εξηγεί πώς τα κακουργήματα βαφτίστηκαν πλημμελήματα για να φτάσουμε σε αυτές τις ποινές.

Σας διαβάζω κι ένα απόσπασμα από την ανάρτηση του δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω, κ. Σωτηρόπουλου:

Το ίδιο άρθρο 302, όπως ίσχυε με τον Π.Κ. του 1950, ίσχυε το 2018, το 2019, το ίδιο κι απαράλλαχτο ισχύει και σήμερα.

Με αυτό το άρθρο λοιπόν έπεσαν στα μαλακά οι κατηγορούμενοι για την τραγωδία στο Μάτι, τους οποίους ο κ. Μητσοτάκης αναβάθμισε μόλις έγινε Πρωθυπουργός.

Δείτε τώρα ποιος επιτρέπει σε καταδικασμένους να εξαγοράζουν τις ποινές τους και να είναι ελεύθεροι.

Εξηγεί ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Βερβεσός, πώς η ΝΔ άλλαξε τον Ποινικό Κώδικα ώστε οι ένοχοι να πληρώνουν και να φεύγουν.

Αυτή η δικαιοσύνη της ατιμωρησίας πρέπει να αλλάξει. Και σας υπόσχομαι ότι θ’ αλλάξει»

Πηγή: ethnos.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Mειώνονται οι προμήθειες στα POS για συναλλαγές μικρού κόστους

«Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος» και κάπως έτσι, αφού οι εμπλεκόμενοι στην εκκαθάριση των μικροσυναλλαγών με κάρτες δεν μείωσαν αυτοβούλως τις προμήθειές τους, το κράτος ανέλαβε δράση.

Υλοποιώντας λοιπόν την προειδοποίησή του, το ΥΠΕΘΟ έφερε τροπολογία στη Βουλή με την οποία οι προμήθειες για συναλλαγές αξίας ως 10 ευρώ με κάρτα μειώνονται ως εξής:

Η ανώτατη προμήθεια εκκαθάρισης που χρεώνεται έμπορος από πάροχο υπηρεσιών πληρωμών δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,50% της αξίας συναλλαγής.
Η ανώτατη διατραπεζική προμήθεια δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,10% της αξίας συναλλαγής για χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών και το 0,15% της αξίας συναλλαγής για πιστωτικές κάρτες ιδιωτών.
Η ανώτατη χρέωση του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών από διεθνείς οργανισμούς καρτών δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,10% της αξίας συναλλαγής.
Ο… τιμοκατάλογος του ΥΠΕΘΟ έχει ισχύ για 3 χρόνια και αφορά συγκεκριμένες επιχειρήσεις, που ανήκουν στη «μικρή λιανική», δηλαδή:

Παντοπωλεία και mini markets
Πρακτορεία Τύπου και περίπτερα
Βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες
Είδη καπνιστών, καπνοπωλεία
Αρτοποιεία
Ταξί
Καταστήματα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών ειδών
Καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων
Στεγνοκαθαριστήρια
Καταστήματα επιδιόρθωσης υποδημάτων
Ραφεία, επιδιορθώσεις/μεταποιήσεις ενδυμάτων
Καταστήματα ειδών ραπτικής, πλεκτικής, ιδίως υφασμάτων
Διάφορα καταστήματα τροφίμων, ψιλικατζίδικα, εξειδικευμένα καταστήματα
Διάφορα καταστήματα γενικών εμπορευμάτων
Καταστήματα ποικίλων ειδών (ψιλικών)
Λύση και στον «Τειρεσία»
Με νομοθετική ρύθμιση λύνεται και το άλλο πρόβλημα που προέκυψε στην πορεία της υποχρεωτικής εγκατάστασης POS παντού και της διασύνδεσής τους με τις ταμειακές μηχανές και το Taxis.

Πλησιάζοντας λοιπόν προς τις καταληκτικές προθεσμίες -και πριν τις παρατάσεις-, έφταναν στο ΥΠΕΘΟ όλο και περισσότερες περιπτώσεις επιτηδευματιών στους οποίους οι τράπεζες έβαζαν «μπλόκο» στα POS επειδή ήταν γραμμένοι στα κατάστιχα του «Τειρεσία». Κι αν σε κάποιες περιπτώσεις από αυτές οι επιτηδευματίες ειλικρινώς επιθυμούσαν να επιλυθεί το πρόβλημα, η γενική αίσθηση στο ΥΠΕΘΟ ήταν ότι, αν εξαιρεθεί μια τόσο μεγάλη μάζα επιχειρήσεων, θα άνοιγε μια ωραιότατη «τρύπα» στο ηλεκτρονικό δίχτυ που στήνεται μετά κόπων και βασάνων.

Η ρύθμιση του ΥΠΕΘΟ απαγορεύει στις τράπεζες την πρακτική αυτή, η οποία στρεβλώνει τις συνθήκες της αγοράς, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις-κακοπληρωτές να βρίσκονται σε ευνοϊκότερη θέση απέναντι στη Φορολογική Διοίκηση σε σχέση με τους συνεπείς επιχειρηματίες, καθώς δεν θα προχωρούν στη διασύνδεση ΡOS με τις ταμειακές τους μηχανές και θα είναι δυσκολότερος ο φορολογικός τους έλεγχος.

ADVERTISEMENT

Για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των τραπεζών απειλείται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ ανά παράβαση, ωστόσο μπαίνουν και δικλίδες ασφαλείας απέναντι στους «πονηρούς» επιτηδευματίες, καθώς με Απόφαση θα οριστούν:

α) η ελάχιστη προκαταβολή της ετήσιας αμοιβής τους,

β) το ποσό της εγγύησης που πρέπει να τους παρασχεθεί,

γ) το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πραγματοποίηση των συναλλαγών μέχρι την εκκαθάρισή τους, το οποίο θεωρείται επαρκές για την εξασφάλιση των απαιτήσεών τους.

Τέλη «με τον μήνα»
Στην τροπολογία-σκούπα συμπεριλαμβάνεται και η συνήθης διάταξη, με την οποία όσοι έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους μπορούν από αύριο, 1η Μαΐου, να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους- με τον γνωστό ηλεκτρονικό τρόπο- και να μη χάσουν την πασχαλινή έξοδο.

Η δυνατότητα αυτή δίνεται άπαξ, άρα δεν μπορεί κάποιος να άρει την ακινησία του οχήματος του πάνω από μία φορά τον χρόνο. Τα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στους μήνες κατά τους οποίους το όχημα θα παραμείνει σε κυκλοφορία και θα πρέπει να πληρωθούν πριν από την άρση της ακινησίας.

iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en