Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σήμα κινδύνου για τα air-condition και τον κοροναϊό – 9+1 συμβουλές για τη χρήση τους

Να ανάψω το κλιματιστικό το καλοκαίρι; Κι αν το ανάψω, προστατεύομαι από τον κορωνοϊό; Οι δύο αυτές ερωτήσεις απασχολούν όλο και περισσότερο κόσμο (ενοίκους και εργαζομένους) ενόψει των υψηλών – συνήθως – θερμοκρασιών του ελληνικού καλοκαιριού. Κι αυτό διότι οι κλιματιστικές μονάδες, με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, ενδέχεται – υπό προϋποθέσεις – να διευκολύνουν την αερογενή μετάδοση με μηχανικό τρόπο από άτομα που είναι ήδη φορείς.

Εδώ, ωστόσο θα πρέπει να γίνει σαφές, πως το να μη λειτουργεί το κλιματιστικό στην Αθήνα (αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας ) με θερμοκρασίες (συνήθως) άνω των 34 βαθμών είναι πολύ έως αρκετά δύσκολο… Κι αυτό διότι, με βάση την τελευταία απογραφή, το 70% των κατοικιών, δηλαδή γύρω στα 4.600.000 σπίτια, είτε δεν έχουν καθόλου είτε έχουν ανεπαρκή μόνωση και δεν διαθέτουν σωστά συστήματα εξαερισμού… Κοινώς είναι «ενεργειακά σουρωτήρια» (!). Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως η ζωή των ενοίκων σε αυτά είναι πολύ δύσκολη χωρίς τη λειτουργία των κλιματιστικών.

Δείτε επίσης: Σοκαριστικοί αριθμοί – Έως και 80 εκατομμύρια νέοι άνεργοι στην Κίνα
Ετσι, είναι σαφές πως η απάντηση στα προαναφερόμενα ερωτήματα, δεν μπορεί να είναι απλώς ένα «ναι» ή ένα «όχι». Το σίγουρο πάντως είναι ότι απαιτείται έγκαιρη συντήρηση και ιδιαίτερη προσοχή στην αλλαγή και την αναβάθμιση των φίλτρων (ανάλογα το είδος του κλιματιστικού).

«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν έναν οδηγό με 10 συμβουλές για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία των κλιματιστικών αλλά και την προστασία ενοίκων και εργαζομένων.

Προηγουμένως όμως (δηλαδή προτού δοθούν απαντήσεις στα δύο αυτά ερωτήματα) είναι απαραίτητο να γίνει αναφορά στη σχέση των ατμοσφαιρικών ρύπων με τους θανάτους από τον κορωνοϊό, μια και το «καθαρό» από ρύπους περιβάλλον και η ανεκτή υγρασία είναι ορισμένα από τα ζητούμενα για τη χρήση κλιματιστικών τόσο στις κατοικίες όσο και στους επαγγελματικούς χώρους.

Ατμοσφαιρική ρύπανση και Covid-19
Οπως αναφέρει μιλώντας στα «ΝΕΑ» η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τομέας Φυσικής Περιβάλλοντος – Μετεωρολογίας ) και επικεφαλής της Ομάδας Μελετών Κτιριακού Περιβάλλοντος και του Εργαστηρίου Μέτρησης Ποιότητας Εσωτερικού Περιβάλλοντος Μαργαρίτα Ασημακοπούλου, από πρόσφατες μελέτες έχει αποδειχθεί ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με πολύ υψηλοτέρα ποσοστά θανάτου Covid-19.

«Από μελέτη του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ διαπιστώθηκε ότι αύξηση μόνο ενός μικρογραμμαρίου ανά κυβικό μέτρο (1μg/m3) των αιωρούμενων σωματιδίων (PM 2,5) σχετίζεται με αύξηση 15% στο ποσοστό θνησιμότητας Covid-19» τονίζει.

Ετσι, κατά την ίδια, φαίνεται ξεκάθαρα πως έχει πολύ μεγάλη σημασία η εφαρμογή των κανόνων που αφορούν την ποιότητα του αέρα (όρια ρύπανσης) για την προστασία της ανθρώπινης υγείας τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την κρίση Covid-19. Και αυτό δεν αφορά μόνο τα αιωρούμενα σωματίδια, μα και άλλους ρύπους, όπως μονοξείδιο του άνθρακα (CO), διοξείδιο του αζώτου (NO2) και όζον (Ο3), όπου η βραχυπρόθεσμη έκθεση σε υψηλές συγκεντρώσεις θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο μόλυνσης από Covid-19.

Υγιεινό εσωτερικό περιβάλλον
Kαι εδώ μπαίνουν στη συζήτηση τα κλιματιστικά, αφού το ζητούμενο στη λειτουργία των κτιρίων είναι ένα κατά το δυνατόν υγιεινό περιβάλλον. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως ο αέρας μέσα στους κλειστούς χώρους πρέπει να ανανεώνεται συχνά. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Μαργαρίτα Ασημακοπούλου, στον συνήθη τρόπο λειτουργίας όλων των επαγγελματικά λειτουργούντων κτιρίων το κεντρικό σύστημα κλιματισμού για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας ανανεώνει με φρέσκο αέρα τον εσωτερικό του χώρο με ένα σε πολλές περιπτώσεις μονοψήφιο ποσοστό ενώ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον διψήφιο (!).

«Την ίδια ώρα, ακόμη και η προγραμματισμένη συντήρησή του συνήθως εξαντλεί τον μέγιστο προβλεπόμενο χρόνο από τον κατασκευαστή του δημιουργώντας γνωστά και άγνωστα μέχρι τώρα προβλήματα υγιούς λειτουργίας» συμπληρώνει. «Επίσης άλλοι μικρότεροι επαγγελματικοί χώροι χρησιμοποιούν τοπικές μονάδες κλιματισμού χωρίς δυνατότητα ανανέωσης του αέρα. Οι περιπτώσεις αυτές θα πρέπει ιδιαίτερα να προσεχτούν».

Σε ό,τι αφορά τώρα τις κατοικίες, που σε πολύ μικρό ποσοστό διαθέτουν κεντρικά συστήματα κλιματισμού, εδώ, κατά την επικεφαλής της Ομάδας Μελετών Κτιριακού Περιβάλλοντος και του Εργαστηρίου Μέτρησης Ποιότητας Εσωτερικού Περιβάλλοντος, ούτε ο τρόπος χρήσης είναι από καμία άποψη σωστός ούτε η συντήρηση ακολουθεί τα ενδεδειγμένα πρότυπα.

Γραφεία, ξενοδοχεία, μεταφορές
Στο μεταξύ, τα νοσοκομεία, τα γραφεία, τα ξενοδοχεία, τα τρένα και τα αεροπλάνα παρουσιάζουν μοναδικές προκλήσεις, κατά τους ειδικούς, κατά τη διαδικασία μετριασμού και προστασίας όλων των χρηστών από ένα ξέσπασμα μολυσματικών ασθενειών.

«Γι’ αυτό είναι απολύτως απαραίτητο να επανεξεταστούν άμεσα τα μελλοντικά πρωτόκολλα σχεδιασμού και λειτουργίας, λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος των πανδημιών και τον κρίσιμο ρόλο των κεντρικών μονάδων κλιματισμού και εξαερισμού κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων» ξεκαθαρίζει η Μαργαρίτα Ασημακοπούλου.

Οπως λέει, για παράδειγμα στο νοσοκομείο μια παράμετρος που πρέπει να μελετηθεί είναι ο διαχωρισμός των μέσων κλιματισμού από τις διατάξεις εξαερισμού. Κι αυτό διότι η αποσύνδεση αυτών των λειτουργιών επιτρέπει αποκεντρωμένα συστήματα μηχανικού ή παθητικού εξαερισμού ενσωματωμένα σε πολυλειτουργικές προσόψεις με ανάκτηση θερμότητας και 100% παράδοση εξωτερικού αέρα.

9+1 πολύτιμες συμβουλές για τη χρήση των air-condition
1 Ολα τα δημόσια κτίρια πρέπει άμεσα να προβούν σε εκπόνηση ολιστικής μελέτης του τρόπου λειτουργίας τους για υγιεινό εσωτερικό περιβάλλον σε επίπεδο κλιματισμού, θέρμανσης, εξαερισμού και υδραυλικών εγκαταστάσεων (προδιαγραφές σε κουζίνες, προδιαγραφές τουαλέτας).

2Να ακολουθηθούν αυστηρά οι προγραμματισμένες συντηρήσεις και να διεξαχθούν έκτακτες συντηρήσεις πριν από την καλοκαιρινή λειτουργία των κλιματιστικών μονάδων σε κτίρια, γραφεία, χώρους εστίασης, λεωφορεία, τρένα, μετρό (ΜΜΜ). Συνίσταται η αναβάθμιση των φίλτρων των υφιστάμενων μονάδων όπου αυτό είναι εφικτό. Και σε κάθε περίπτωση, η προγραμματισμένη συντήρηση να μην εξαντλεί τον μέγιστο προβλεπόμενο χρόνο από τον κατασκευαστή τους.

3Στους μικρότερους επαγγελματικούς χώρους, με τοπικές μονάδες κλιματισμού οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα ανανέωσης του αέρα, πρέπει να δοθούν αντίστοιχες ξεχωριστές οδηγίες λειτουργίας, χωρίς να αποτελούν υποκατηγορία των προαναφερομένων.

4Είναι απολύτως απαραίτητο να επανεξεταστούν άμεσα τα μελλοντικά πρωτόκολλα σχεδιασμού και λειτουργίας των μονάδων θέρμανσης, ψύξης και εξαερισμού λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος των πανδημιών και τον κρίσιμο ρόλο τους κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων.

5Στα νοσοκομεία που αποτελούν κτιριακές μονάδες υψηλής επικινδυνότητας στη διασπορά ιών, πρέπει να γίνει διαχωρισμός των μέσων κλιματισμού από τις διατάξεις εξαερισμού όπου αυτό κρίνεται απαραίτητος. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στους χώρους ειδικών προδιαγραφών (χειρουργεία, Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και Αυξημένης Ιατρικής Φροντίδας).

Θα πρέπει – ιδιαίτερα – να προσεχθούν:

6Ο ασφαλής αερισμός χώρων με εξωτερικό αέρα, τακτικός αερισμός με παράθυρα.

7Τις νύχτες και τα Σαββατοκύριακα, να μην απενεργοποιείται ο αερισμός (στα κεντρικά συστήματα ψύξης) και τα συστήματα να λειτουργούν με χαμηλότερη ταχύτητα για να μη λιμνάζουν μικρόβια.

8Αλλαγή ρύθμισης από επανακυκλοφορία του αέρα σε 100% εισαγωγή εξαερισμού αέρα, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό προβλέπεται από την εγκατάσταση (πολύ σπάνια). Ο σκοπός είναι να αυξηθεί το ποσοστό του φρέσκου (νωπού αέρα) ανά άτομο (αφορά τα μηχανικά συστήματα). Αυτό μπορεί να επιτευχθεί και με τη μείωση του προσωπικού και τη διασπορά του σε απόσταση 2-3 μέτρων. Ετσι, αντιστοιχεί μεγαλύτερο ποσοστό φρέσκου αέρα ανά άτομο.

9Οι τακτικές εργασίες αντικατάστασης και συντήρησης φίλτρων να εκτελούνται με προστασία από τεχνικό προσωπικό και τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης (αυστηρά με χρήση μάσκας).

10Στα σπίτια με air-condition συνίσταται το πλύσιμο των φίλτρων κάθε δύο εβδομάδες (αν χρησιμοποιείται τακτικά το κλιματιστικό).

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Η Σαμοθράκη θα προβληθεί στις αγορές της Ρουμανίας

Συνάντηση με τον Έλληνα επίτιμο πρόξενο στην Κωνστάντζα κ. Θεόδωρο Σκανδαλίδη είχε ο δήμαρχος Σαμοθράκης κ. Αθανάσιος Βίτσας.

Ο δήμαρχος Σαμοθράκης επισημαίνει:

” Με χαρά υποδέχθηκα στο γραφείο και γνώρισα τον Έλληνα επίτιμο πρόξενο στην Κωνστάντζα κ. Θεόδωρο Σκανδαλίδη.

Διπλή η χαρά και η τιμή που πρόκειται για συντοπίτη.

Με τον κ. Σκανδαλίδη συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε και να προβάλλουμε τη Σαμοθράκη στην αγορά της Κωνστάντζας και γενικότερα της Ρουμανίας.”

focustonevro.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε εξέλιξη η μεγάλη επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα

Οι εκδρομείς του Πάσχα από εχθές έχουν ξεκινήσει να επιστρέφουν στις μεγάλες πόλεις και από σήμερα το πρωί μέχρι το βράδυ θα κορυφωθεί η επιστροφή και βέβαια η κίνηση στις Εθνκές Οδούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Τροχαία, η έξοδος του φετινού Πάσχα, ήταν η μεγαλύτερη από την εποχή της πανδημίας και για αυτό η κίνηση, όπως και την Μεγάλη Πέμπτη αναμένεται να είναι σε υψηλότατα επίπεδα.

Μποτιλιάρισμα έχουμε λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι στην Αθηνών  – Λαμίας που ξεκινά από τα διόδια της Θήβας και επεκτέινεται σε μεγάλο μήκος , ενώ αρκετή ταλαιπωρία υπάρχει και για τους οδηγούς που επιστρέφουν στην Αθήνα από την Κόρινθο καθώς από το Κιάτο, στην Κόρινθο, στους Αγίους Θεοδώρους και τη Νέα Πέραμο κατά τόπους τα αυτοκίνητα κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Μποτιλιάρισμα στα Μάλγαρα

Σε εξέλιξη είναι η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα από την περιφέρεια προς τη Θεσσαλονίκη. Αυξημένη καταγράφεται από τις 12 το μεσημέρι η κίνηση των οχημάτων τόσο στα διόδια των Ν. Μαλγάρων επί της ΠΑΘΕ όσο και στα διόδια της Ανάληψης στην Εγνατία Οδό, ενώ ομαλά διεξάγεται η κυκλοφορία στην εθνική οδό που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Χαλκιδική.

Νωρίτερα, στο ύψος των Ν. Μαλγάρων, παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις στην κυκλοφορία εξαιτίας σύγκρουσης τριών οχημάτων (στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη) με υλικές μόνο ζημιές. Τα εμπλεκόμενα οχήματα -σύμφωνα με την Τροχαία- βρίσκονται στην άκρη του οδοστρώματος και γίνεται καταγραφή του συμβάντος.

Στο σημείο του τροχαίου εφαρμόζονται τον τελευταίο καιρό κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω εκτέλεσης εργασιών στην γέφυρα του Αξιού (στο ρεύμα εισόδου). Δεδομένης της αυξημένης κίνησης εξαιτίας της επιστροφής των εκδρομέων (αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ώρες), το συγκεκριμένο οδικό τμήμα αναμένεται να είναι επιβαρυμένο.

Οι επιστροφές από τα λιμάνια

Το πρωί της Τρίτης έφτασαν στον Πειραιά τα πρώτα πλοία από την Κρήτη με 100% πληρότητα, ενώ αναμένονται 20 αφίξεις από νησιά του Αιγαίου, Κυκλάδες και Κρήτη και 39 από Αργοσαρωνικό. Στο λιμάνι της Ραφήνας είναι προγραμματισμένες 16 αφίξεις και στο λιμάνι του Λαυρίου οκτώ. Περίπου 25.000 επιβάτες αναμένονται στο λιμάνι του Πειραιά από τα δρομολόγια των νησιών του Αιγαίου, των Κυκλάδων και της Κρήτης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμενικού, χθες Δευτέρα του Πάσχα από τον Πειραιά αναχώρησαν 18 δρομολόγια πλοίων με 9.860 επιβάτες και έφτασαν 16 δρομολόγια με 16.321 επιβάτες.

Παράλληλα, από τον Πειραιά για τα νησιά του Αργοσαρωνικού αναχώρησαν 39 δρομολόγια πλοίων με 7.079 επιβάτες και έφτασαν στον Πειραιά από τον Αργοσαρωνικό 38 πλοία με 13.223 κόσμο.

Από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν χθες 12 δρομολόγια πλοίων με 2.540 επιβάτες και επέστρεψαν στην Ραφήνα  15 δρομολόγια με 11.410 επιβάτες.

Από το Λαύριο αναχώρησαν την Δευτέρα του Πάσχα 9 δρομολόγια με 528 επιβάτες και έφτασαν στο ίδιο λιμάνι 8 δρομολόγια με 4.072 κόσμο.

tempo24.news

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Λήμνος | Οι ιπποδρομίες του Αγίου Γεωργίου

Κάθε χρόνο, στο χωριό της Καλλιόπης, ανήμερα της γιορτής του Αγίου Γεωργίου αναβιώνει το έθιμο των ιπποδρομιών.

Η προετοιμασία διαρκεί ολόκληρο το χρόνο, με τους καβαλάρηδες της Καλλιόπης αλλά και των γειτονικών χωριών, να εκτρέφουν, να προπονούν και να προετοιμάζουν τα άλογά τους με στόχο τη συμμετοχή στο πατροπαράδοτο έθιμο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en