Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς μπορείτε να γλιτώσετε φόρο αν έχετε επιχείρηση

με τη συνεργασία του Ηλία Χατζηγεωργίου, φοροτεχνικού
Με την πρόσφατη ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης, που προβλέπει τις σχετικές οδηγίες, που αναμένονταν για να αρχίσει  η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων , μπαίνουμε στην τελική ευθεία της έναρξης του ετήσιου «αγώνα δρόμου» των φορολογουμένων και των φοροτεχνικών για την αποστολή των δηλώσεων.
Τις διαδικασίες τις αναλύσαμε σε προηγούμενο άρθρο . Στο παρόν θα ασχοληθούμε με το κομμάτι των επαγγελματιών, όπου και είναι οι μεγάλοι χαμένοι του κώδικα φορολογίας εισοδήματος.  
 Όλοι οι επαγγελματίες λίγο πολύ γνωρίζουν ότι και φέτος θα είναι αρκετά βαρύς ο πέλεκυς της εφορίας για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2015 από τις επιχειρήσεις τους.
Συγκεκριμένα, ο φόρος θα είναι 26% από το πρώτο ευρώ κέρδος και 33% για τα κέρδη που ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ. Στο ποσό αυτό, βέβαια, θα πρέπει να συνυπολογίζεται και η προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος, η οποία φέτος θα είναι 75% επί του φόρου.
Σε αυτά, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το τέλος επιτηδεύματος (650 ευρώ και 500 ευρώ για κάθε υποκατάστημα) αλλά και την εισφορά αλληλεγγύης, ύψους 0,7% έως 8% , που επιβάλλεται σε εισοδήματα  άνω των 12.000 ευρώ.      
Είναι δεδομένο, βέβαια, ότι οι φοροαπαλλαγές έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια για το σύνολο των φορολογουμένων με τις μόνες, οι οποίες παραμένουν να είναι οι ιατρικές δαπάνες και αυτές υπό προϋποθέσεις, αφού θα πρέπει να ξεπερνούν το 5% του φορολογητέου εισοδήματος του φορολογουμένου. 
                Όλα τα ανωτέρω ισχύουν μέχρι σήμερα, μιας και για τα εισοδήματα του 2016 και μετά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές ,όπως αυτές θα διαμορφωθούν μετά το ασφαλιστικό, τους νέους συντελεστές φορολογίας, όπως θα καταλήξουν με το νέο φορολογικό, αλλά και ό,τι άλλο μπορεί να επιβληθεί ως φόρος στους επαγγελματίες, προκειμένου να καλυφθούν τα ακάλυπτα…
  Σκέτη καταστροφή δηλαδή!
Τι έχει απομείνει λοιπόν στους επαγγελματίες ως μοναδική αντιμετώπιση της φορολέλαπας  που αντιμετωπίζουν?
Να χαμηλώσουν τον φόρο μέσω των δαπανών που εκπίπτουν από τα έσοδα τους, τα οποία προβλέπονται από το νόμο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα πέσουν στην τσιμπίδα των τεκμηρίων, γιατί τότε δεν θα γλιτώσουν το 26%, ακόμη και αν η επιχείρηση εμφανίζει ζημίες στο αποτέλεσμα!
 Βασική αρχή για την αναγνώριση της δαπάνης είναι:
  • Να υπάρχει το ανάλογο παραστατικό (τιμολόγιο, λογαριασμός κλπ)
  • Το παραστατικό να καταχωρείται στα βιβλία της επιχείρησης
  • Να αντιστοιχεί σε πραγματική συναλλαγή της επιχείρησης 
  • Να είναι παραγωγική για την επιχείρηση. Να αφορά δηλαδή δαπάνη που πραγματοποιείται για την επίτευξη κέρδους, αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης.
 Ποιες είναι μερικές από τις δαπάνες που δεν θα πρέπει να ξεχνούν οι επαγγελματίες να καταχωρούν στα βιβλία τους, προκειμένου να μειώσουν όσο δυνατόν περισσότερο τον φόρο νόμιμα  ;
 Ενδεικτικά μερικές από αυτές είναι:
  1. Ασφαλιστικές εισφορές  (Ο.Α.Ε.Ε.- ΤΣΜΕΔΕ κ.λ.π): οι ασφαλιστικές εισφορές που έχουν καταβληθεί μέσα στο διαχειριστικό έτος θα καταχωρούνται κανονικά στα βιβλία της επιχείρησης και θα εκπίπτουν από τα έξοδα της.
  2. Τα ενοίκια  του καταστήματος ή του γραφείου.
  3. Οι δαπάνες ΔΕΗ,ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κ.λ.π στο σύνολο τους. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι, αν ο επαγγελματίας έχει έδρα το σπίτι του, τότε θα μπορεί να εκπίπτει τα έξοδα αυτής της κατηγορίας, κατ’ αναλογία που ορίζεται από το μισθωτήριο ή το συμφωνητικό δωρεάν παραχώρησης.
  4. Κινητή τηλεφωνία: Εκπίπτει από τα έσοδα της επιχείρησης το σύνολο των λογαριασμών των κινητών τηλεφώνων που χρησιμοποιούνται για την λειτουργία της επιχείρησης. Τα έξοδα όμως που κάνει η επιχείρηση στην συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί να θεωρηθούν παροχές σε είδος προς τους εργαζόμενους τους και να συνυπολογιστούν στις ετήσιες αμοιβές του προσωπικού.  
  5. Δαπάνες αυτοκινήτων: Όταν η επιχείρηση έχει στην κατοχή της Ι.Χ αυτοκίνητο, μπορεί να εκπίπτει κατά περίπτωση δαπάνες για αυτό, όπως βενζίνες, service κ.λ.π, βέβαια δεν θα μπορεί να εκπίπτει το Φ.Π.Α των δαπανών. Όλα αυτά ισχύουν ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι νοικιασμένο ή το έχουμε στην κατοχή μας μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
  6. Δαπάνες για δίκυκλα: Εκπίπτουν στο σύνολό τους, με την προϋπόθεση φυσικά ότι ο επαγγελματίας ή η επιχείρηση έχει κάποιο δίκυκλο στην κατοχή του.
  7. Δαπάνες ταξιδιού: Εάν η επιχείρηση έχει κάποιο πελάτη ή προμηθευτή στο εξωτερικό ή σε άλλη πόλη της Ελλάδος θα μπορεί να καταχωρεί τα έξοδα του ταξιδιού. Οι δαπάνες αυτές επίσης μπορούν να αναγνωριστούν, εάν γίνουν για κάποιο σκοπό της επιχείρησης προκειμένου να επιτευχθεί κέρδος (π.χ συμμετοχή σε συνέδριο, έκθεση, ανεύρεση πελατών κλπ)
  8. Αγορές πάγιων: Η δαπάνη για αγορές πάγιου περιουσιακού στοιχείου (Η/Υ , laptop, αυτοκίνητο, μηχανάκι, φωτοτυπικό μηχάνημα κ.λ.π) της επιχείρησης εκπίπτει από τα έξοδα της . Βέβαια εδώ ισχύει η διαδικασία των αποσβέσεων, η οποία ποικίλει ανάλογα με το είδος του πάγιου, όμως ο νόμος δίνει το δικαίωμα στην επιχείρηση εάν το πάγιο είναι αξίας έως 1500 € και κάτω, να μπορεί να γίνεται ολική απόσβεση μέσα στην χρήση.
Άλλες βασικές δαπάνες που εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα   είναι η γραφική ύλη, τα χαρτικά, τα έξοδα αποστολής εγγράφων, τα έξοδα μετακίνησης, τα αναλώσιμα, η μισθοδοσία και έξοδα εργοδοτικών εισφορών και γενικά οποιαδήποτε έξοδα μπορούν να χαρακτηριστούν ως βασικά έξοδα της επιχείρησης που είναι προς το συμφέρον αυτής, όπως είπαμε και παραπάνω.
Πότε όμως η δαπάνη που έχει καταχωρηθεί δεν εκπίπτει?
Αυτό είναι ένα ερώτημα που έχει βασανίσει πολλές φορές συναδέλφους στο παρελθόν , ερώτημα το οποίο πολλές φορές μένει αναπάντητο και έτσι δημιουργούνται διάφορα προβλήματα σε περιπτώσεις φορολογικών ελέγχων.
Ο νόμος 4172/2013 προσπάθησε να ερμηνεύσει στο άρθρο 23 πότε οι δαπάνες είναι μη εκπιπτόμενες. Ο νόμος αναφέρει τις εξής περιπτώσεις για το πότε οι δαπάνες δεν εκπίπτουν:
  • Όταν η δαπάνη ξεπερνάει τα 500 ευρώ καθαρή αξία και πληρώθηκε χωρίς την χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής
  • Οι μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές (ΟΑΕΕ, ΙΚΑ κλπ)
  •  Τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις
  • Οι φόροι
  • Το τεκμαρτό μίσθωμα που υπερβαίνει το 3% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου
  • Οι προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες
  • Οι δαπάνες για την οργάνωση και διεξαγωγή ενημερωτικών ημερίδων και συναντήσεων που αφορούν στη σίτιση και διαμονή πελατών ή εργαζομένων της, κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των 300 ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το 0,5% του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης
  •  Οι δαπάνες για τη διεξαγωγή εορταστικών εκδηλώσεων, σίτισης και διαμονής φιλοξενούμενων προσώπων κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των 300 ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το 0,5% του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης.
  • Οι δαπάνες που καταβάλλονται σε επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους σε μη συνεργαζόμενα κράτη ή σε κράτη με προνομιακό καθεστώς φορολόγησης. Η δαπάνη αυτή όμως εάν αποδειχθεί ότι αφορά πραγματική συναλλαγή τότε αναγνωρίζεται
Οι δαπάνες, όπως είναι γνωστό, που δεν αναγνωρίζονται π.χ τα τιμολόγια άνω των 500 ευρώ, που δεν πληρώθηκαν μέσω τραπεζικού συστήματος, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης.
Κλείνοντας, στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε, ότι ειδικά για τις επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία απλογραφικά συνιστούμε στους συναδέλφους λογιστές, φοροτεχνικούς  πριν την υποβολή της δήλωσης να λαμβάνουν από τους πελάτες τους υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση που να βεβαιώνουν ότι οι δαπάνες που έχουν προσκομίσει δεν εμπίπτουν στις οδηγίες του άρθρου 23 του Ν. 4172.
 
πηγή: pantelisco.com

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Χωρίς Πλήρωμα

Το Επιμελητήριο Καβάλας μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network Hellas (EEN), σας ενημερώνει αναφορικά με την συνάντηση εργασίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής χωρίς πλήρωμα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου στα γραφεία του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Στον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε, το παρόν έδωσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου κα. Δανάη Γιαννακοπούλου και κ. Χριστόφορος Γκριντζελάκης, ενώ από την Διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετείχαν  Πρόεδρος, κ. Μάρκος Δέμπας, ο Υπεύθυνος του Τμήματος ΓΕΜΗ & Υπηρεσίας Μίας Στάσης, κ. Γιάννης Κούτρας, καθώς και ο Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, κ. Λευτέρης Κουκουτίνης.

Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων με στόχο την βελτίωση των υποδομών της περιοχής και την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ τα ζητήματα που αναπτύχθηκαν ήταν:

  1. Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμολόγηση των διερχόμενων σκαφών δια θαλάσσης

  2. Η έλλειψη μονίμων θέσεων στα επαγγελματικά σκάφη, καθώς και η απουσία ειδικού τιμοκαταλόγου

  3. Το φαινόμενο των αλλοδαπών σκαφών, τα οποία αν και εκτελούν τουριστικές διαδρομές, στερούνται των απαραίτητων αδειών

  4. Η ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία θα πρέπει να τελούν σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς σε σχέση με τα διερχόμενα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en