Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πότε θα είναι έτοιμος (επιτέλους) ο διάδρομος 10/28 του «Μακεδονία»

Με τις υποδομές του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης σαφώς ενισχυμένες και βελτιωμένες, ο τουρισμός της Βόρειας Ελλάδας έχει μπροστά του καλύτερες μέρες.

Το πρώτο τρίμηνο του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του το μεγάλο έργο επέκτασης και αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28 του αεροδρομίου “Μακεδονία” και αφού θα έχει ως τότε γράψει καθυστερήσεις, ειδικά για την επέκταση, πέντε ετών και πλέον.

Τα “τραβηγμένα” χρονοδιαγράμματα, αυτή την φορά πιστεύεται ότι θα τηρηθούν, γιατί το έργο της επέκτασης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, ενώ οπωσδήποτε θα έχει μέχρι τότε περαιωθεί, παρά την παράταση που δόθηκε πριν λίγες ημέρες και το έργο αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος.

Μετά την κινητοποίηση που υπήρξε από φορείς του Τουρισμού αλλά και της Αυτοδιοίκησης, το υπουργείο Υποδομών και εγγράφως μετέθεσε την έναρξη της Δ’ φάσης της εργολαβίας για την αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του 10/28, προκειμένου να μην πληγεί η θερινή σεζόν. Έτσι, αντί οι εργασίες να αρχίσουν στα μέσα Ιανουαρίου, θα ξεκινήσουν να εκτελούνται στις 15 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2018.

Σημειώνεται ότι η Δ’ φάση αφορά στο τμήμα που ο διάδρομος 10/28 συναντά τον διάδρομο 16/34 και πως η αναβάθμιση του υπολοίπου χερσαίου τμήματος του 10/28 έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.
Η παράταση που δίνεται στη συγκεκριμένη εργολαβία, αφήνει ένα επιπλέον αρκετό χρονικό περιθώριο για το μεγάλο έργο της επέκτασης, αφού πέρυσι ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης είχε δηλώσει ότι θα τελείωνε τον Μάρτιο του 2017, ενώ κάποιες μάλλον πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις μιλούσαν για τέλος του 2017.

Για την ιστορία του πράγματος σημειώνεται ότι το έργο της επέκτασης ήταν αρχικά να ολοκληρωθεί το 2011. Υπήρξαν εμπόδια τεχνικά και οικονομικά (σ.σ. οι δανειοθάλαμοι για τα υλικά επίχωσης, από τον Άγιο Αντώνιο “πήγαν” στο Λιτόχωρο, ενώ είχε για κάποιο διάστημα διακοπεί και η χρηματοδότηση) οπότε, με την αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση, ο προϋπολογισμός ανέβηκε στα 179 εκατ. ευρώ.
Το άλλο έργο, της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος, έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014, όμως σε αυτή την περίπτωση τα προβλήματα είχαν την μορφή παλαιών πυρομαχικών.

Η εργολαβία έγραψε αναγκαστικά καθυστέρηση ενώ το κόστος ανέβηκε από 25,188 εκατ. ευρώ στα 25,792 εκατ. ευρώ, επειδή ο ανάδοχος (ΕΤΕΘ Α.Ε.) ζήτησε να αποζημιωθεί, κάτι που όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, θα απαιτήσει και για αυτήν την νέα καθυστέρηση στην κατασκευή της Δ’ φάσης.

Όπως όμως και να έχει η κατάσταση, το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, αρχές του 2018, στο πρώτο τρίμηνο, θα έχει έναν διάδρομο προσαπογειώσεων που θα μπορεί να εξυπηρετεί και υπερατλαντικές πτήσεις.
Εν τω μεταξύ, η όλη κατάσταση στο “Μακεδονία” αρχίζει να αλλάζει καθώς τέλος Ιανουαρίου πρόκειται να εγκατασταθεί η παραχωρησιούχος Fraport που έχει ουσιαστικά προετοιμαστεί και βρίσκεται στις τελικές συνεννοήσεις με το ελληνικό δημόσιο για το πως ακριβώς θα γίνει η παράδοση- παραλαβή του αεροδρομίου.

Η Fraport, το πρώτο διάστημα της εγκατάστασής της θα κάνει μερικές αναγκαίες βελτιωτικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους και αφού κλείσει η θερινή σεζόν με την υψηλή κίνηση, θα βάλει μπροστά την μεγάλη επένδυση που κυρίως αφορά την επέκταση του επιβατικού σταθμού.
Με τις υποδομές του σαφώς ενισχυμένες και βελτιωμένες, το αεροδρόμιο “Μακεδονία” και η τουριστική όπως και επιχειρηματική κίνηση της βόρειας Ελλάδας, μπορούν να περιμένουν μόνο καλύτερες ημέρες.

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας: Θα είναι μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, χρειάζεται συστράτευση

Έκκληση προς τους πολίτες να στηρίξουν το έργο των πυροσβεστών και για συστράτευση των πάντων ώστε «να προστατεύσουμε το χωριό μας, το σπίτι μας, το νησί μας ή την πόλη μας», απηύθυνε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

«Είχαμε έναν άνυδρο χειμώνα. Θα είναι μία δύσκολη αντιπυρική περίοδος» δήλωσε στο Mega, υπογραμμίζοντας όμως πως «η δουλειά ενός υπουργού δεν είναι να παίρνει τη μάνικα και να σβήνει τις φωτιές, αλλά να προετοιμάζει την Πυροσβεστική και τις υπόλοιπες δυνάμεις γι αυτήν την προσπάθεια». Για αυτόν τον λόγο, όπως ανέφερε, από τον Δεκέμβριο του 2023 η Βουλή υπερψήφισε νόμο που κατέθεσε ο ίδιος με αντικείμενο την πρόληψη, η οποία όπως τόνισε είναι «ανώτερη της αντιμετώπισης».

Σχετικά με την υποχρέωση των ιδιοκτητών οικοπέδων για καθαρισμό που έληξε στις 30 Απριλίου και τον συνακόλουθο έλεγχο τους από τους δήμους, υπογράμμισε πως «βλέπω ότι αρκετοί συμπολίτες μας πειθαρχούν σε αυτό και βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετοί δήμοι κάνουν ελέγχους. Υπάρχουν και αυτοί όμως που δεν πειθαρχούν και υπάρχουν και κάποιοι δήμαρχοι, πράγματι ομολογώ, που κρύβονται πίσω από -αν θέλετε- κάποια technicalities, όπως γιατί δεν έχει βγει η ψηφιακή πλατφόρμα για να δηλώνουν οι πολίτες τα οικόπεδά τους και λοιπά».

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με το εξοπλιστικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας ΑΙΓΙΣ, επισήμανε πως «εντολή του πρωθυπουργού ήταν να ξεμπλοκάρω και να τρέξω με τάχιστες διαδικασίες το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ», ενώ συμπλήρωσε αναφέροντας πως «θα αρχίσουμε να τα παραλαμβάνουμε από το καλοκαίρι του 2025 και θα ολοκληρωθεί η παραλαβή τους μέχρι το 2030».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en