Quantcast
Connect with us

MEDIA

Πότε θα βγάλουν τα λεφτά τους οι νέοι καναλάρχες;

Πάει πολύς καιρός που η αστική τάξη είχε στις τάξεις της επιχειρηματίες του Τύπου.

Επιχειρηματίες που δεν είχαν μια εφημερίδα για να υποστηρίζουν άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά ήταν γι’ αυτούς η βασική δραστηριότητα. Οι οποίοι συχνά, εκτός από επιχειρηματίες του Τύπου, ήταν ταυτόχρονα και ιδεολόγοι του αστικού συστήματος, και εξαιρετικές «πένες». Πάει καιρός που η αστική τάξη δεν έχει στις τάξεις της μια Ελένη Βλάχου ή έναν Χρήστο Λαμπράκη.

Βεβαίως, από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Έχει αλλάξει η μορφή και τα εργαλεία της ενημέρωσης. Τα τηλεοπτικά κανάλια κέρδισαν την πρωτοκαθεδρία από τις εφημερίδες, και τώρα μια νέα γενιά μεγαλώνει αντλώντας την ενημέρωσή της από τα ηλεκτρονικά μέσα. Η κυκλοφορία των εφημερίδων έχει καταρρεύσει, ενώ η κρίση αναξιοπιστίας χτυπάει και τα κανάλια. Η δημοσιογραφία απαξιώνεται, «φτηναίνει». Το «λειτούργημα» έχει καταντήσει πλέον ένα αστείο…

Ωστόσο, η βάση της κακοδαιμονίας παραμένει: οι επιχειρηματίες στο χώρο των μίντια έρχονται από άλλους επιχειρηματικούς χώρους, οι δραστηριότητες από τις οποίες βγάζουν λεφτά είναι άλλες. Μπαίνουν στο χώρο των μίντια όχι για να κερδοφορήσουν -η κατακόρυφη πτώση των εσόδων κάνει σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις μίντια ζημιογόνες!- αλλά για να αποκτήσουν το δικαίωμα επιρροής. Επιρροής στην κοινή γνώμη, άρα και στην εκάστοτε κυβερνητική εξουσία, η οποία για προφανείς λόγους είναι πάντα «ευαίσθητη» στις διαθέσεις της κοινής γνώμης…

Τέσσερις επιχειρηματίες έδωσαν στον πρόσφατο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες 246 εκατ. ευρώ συνολικά για να αποκτήσουν ένα τέτοιο «δικαίωμα στην επιρροή». Οι τρεις εξ αυτών προέρχονται από το χώρο του εφοπλισμού και ο τέταρτος από το χώρο των κατασκευών. Τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που εξασφαλίζουν στους κορυφαίους των χώρων αυτών μεγάλη ρευστότητα.

Πότε θα βγάλουν τα λεφτά τους οι νέοι καναλάρχες; Εδώ τα δεδομένα είναι συντριπτικά. Η διαφημιστική δαπάνη ήταν το 2008 2,8 δισ. ευρώ μικτά, ενώ σήμερα έχει πέσει κάτω από 1 δισ. ευρώ. Από αυτά, στα κανάλια πηγαίνουν τα 500 εκατ. μικτά, περίπου τα μισά καθαρά. Οι δύο νέοι στο χώρο, ο Μαρινάκης και ο Καλογρίτσας έδωσαν περί τα 140 εκατ. ευρώ μόνο για τις άδειες. Θα χρειαστεί τώρα να χτίσουν ένα κανάλι από την αρχή, που σημαίνει επίσης μια μεγάλη δαπάνη. Ακόμη και αν προτιμήσουν τη λύση να αγοράσουν ένα έτοιμο κανάλι από τους «χαμένους» του διαγωνισμού, πάλι θα πρέπει να καταβάλουν ένα σοβαρό τίμημα. Με μετριοπαθείς υπολογισμούς, θα πρέπει να δώσουν και οι δύο γύρω στα 250 εκατ. για να ξεκινήσουν τα κανάλια τους. Που η από κει και πέρα λειτουργία τους θα έχει ένα σταθερό κόστος.
Όταν οι άδειες είναι δεκαετούς διάρκειας, με ποιους υπολογισμούς ελπίζουν ότι θα βγάλουν έστω τα λεφτά τους; Οι παλιοί (Αλαφούζος, Κυριακού) όχι μόνο πλήρωσαν λιγότερα για την απόκτηση των αδειών, αλλά έχουν και έτοιμα κανάλια. Δεν θα αφήσουν λοιπόν εύκολα τους νέους να μονοπωλήσουν τη διαφημιστική «πίτα». Επιπλέον, θα υπάρξουν και θεματικές και περιφερειακές άδειες, και ένα μέρος της διαφημιστικής «πίτας» θα πάει και εκεί.

Αγοράζοντας ακριβά τις άδειες, οι νέοι ιδιαίτερα επιχειρηματίες, αγόρασαν στην πραγματικότητα μια σημαντική οψιόν για ζημίες. Προφανώς ο ναρκισσισμός δεν αρκεί για να αναλάβει ένας επιχειρηματίας το ρίσκο ζημιών. Το γεγονός λοιπόν ότι το αναλαμβάνουν, εξηγείται με δύο τρόπους:

Πρώτο, ότι ελπίζουν βάσιμα πως το «δικαίωμα στην επιρροή» θα υπεραντισταθμίσει τις όποιες ζημίες.
Δεύτερο, ότι οι νέες τους επιχειρήσεις, καθαρές από δανειακά βάρη, θα μπορούν να εξασφαλίσουν αξιόλογου ύψους νέο δανεισμό.

Το γεγονός ότι ένα μεγάλο αστικό «τζάκι», όπως ο Βαρδινογιάννης, απείχε ηχηρά από τον τζόγο για την απόκτηση άδειας (πρόσφερε μόλις 12 εκατ. για να πάρει άδεια το Star) έκανε κάποιους να αναρωτηθούν «Μα πού είναι η αστική τάξη;». Πράγματι, δεν είναι μόνο ότι η αστική τάξη δεν έχει πλέον «λειτουργούς» σαν την Ελένη Βλάχου, είναι επίσης και το γεγονός ότι σημαντικά τμήματά της απέχουν επιδεικτικά…

Αν πάντως αφήσουμε αυτές τις γενικές σκέψεις και τους υπολογισμούς για κέρδη και ζημίες και ξαναγυρίσουμε στο αγαθό της ενημέρωσης αυτό καθαυτό, μόνο μελαγχολικές σκέψεις μπορεί να κάνει κανείς…

Γράφει ο Γεράσιμος Ταυρωπός

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 13-05-2024

Continue Reading

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 02–05-2024

Continue Reading

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en