Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές του Brent έχουν βρεθεί στα χαμηλά των τελευταίων 2 μηνών. Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ίσως τις επόμενες ημέρες συνεχιστεί αυτή η μικρή αποκλιμάκωση των τιμών οι οποίες ωστόσο διατηρούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.
Η μείωση για βενζίνη και diesel κίνησης είναι της τάξεως των 7 λεπτών το λίτρο τις τελευταίες 30 ημέρες, κυρίως στην Αττική αφού στην Περιφέρεια η αποκλιμάκωση γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, οι μέσες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel κίνησης έχουν καταγράψει μείωση τις τελευταίες ημέρες. Συγκεκριμένα την Κυριακή 12 Μαΐου, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,954 ευρώ ανά λίτρο, σε σύγκριση με τα 1,983 ευρώ που ήταν και τα υψηλά των τελευταίων 30 ημερών, μείωση της τάξης των 2,9 λεπτών ανά λίτρο. Ταυτόχρονα, η τιμή του diesel κίνησης μειώθηκε από 1,698 ευρώ σε 1,662 ευρώ ανά λίτρο, περίπου 3,6 λεπτά ανά λίτρο.
Πιο γρήγορη η αποκλιμάκωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Στα μεγάλα αστικά κέντρα, και κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, οι μέσες τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες. Συγκεκριμένα στην Αττική η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,916 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 1,913 ευρώ. Για το diesel κίνησης αντίστοιχα οι τιμές διαμορφώνονται σε 1,623 ευρώ και 1,627 ευρώ το λίτρο.
Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στον αριθμό των περιοχών όπου οι τιμές παραμένουν υψηλές. Μόνο σε 8 περιοχές της χώρας, η μέση τιμή της βενζίνης υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τις περίπου 21 περιοχές πριν από περίπου 10 ημέρες.
Οι τιμές του πετρελαίου επίσης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε χαμηλά 2μηνου. Η τιμή του Brent διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 82 δολάρια το βαρέλι, ενώ στο Cushing τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια. Χθες, οι τιμές παρουσίασαν μία μικρή ανάκαμψη, ξεπερνώντας τα 83 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, απέχουν πολύ από τα επίπεδα του Απριλίου, καθώς ξεπέρασαν και τα 92 δολάρια.
Η αγορά πετρελαίου διεθνώς πάντως, αναζητεί κατεύθυνση και οι απόψεις των αναλυτών είναι μάλλον διφορούμενες.
Οι αγορές κινούνται ξανά στο ρυθμό της Κίνας
Όπως δήλωσε η ανεξάρτητη αναλύτρια Τίνα Τενγκ με έδρα το Όκλαντ, «οι αγορές πετρελαίου απομακρύνθηκαν από τον αντίκτυπο των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και επικεντρώθηκαν ξανά στις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές»
Ο δείκτης τιμών παραγωγού (PPI) της Κίνας συρρίκνωσε τον Απρίλιο, υποδεικνύοντας χαμηλή ζήτηση από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ίδια, προσθέτοντας ότι τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ υποδεικνύουν επίσης επιβράδυνση.
Και οι δύο δείκτες αναφοράς μειώθηκαν περίπου κατά 1 δολάριο την Παρασκευή, καθώς οι αξιωματούχοι της Fed συζητούσαν για τα επιτόκια των ΗΠΑ με στόχο να επαναφέρουν τον πληθωρισμό στο 2%, αντισταθμίζοντας τα κέρδη από τη σύγκρουση Ισραήλ-Γάζας την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει τα επιτόκια στα σημερινά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, υποστηρίζοντας έτσι το δολάριο. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά το πετρέλαιο πιο ακριβό για τους επενδυτές που κατέχουν άλλα νομίσματα.
Επιπλέον, η αδύναμη ζήτηση οδήγησε σε μείωση των τιμών του πετρελαίου. Οι αναλυτές της ANZ ανέφεραν ότι τα αποθέματα βενζίνης και αποσταγμάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα πριν από την αμερικανική οδηγική περίοδο.
Συνολικά, τα διυλιστήρια παγκοσμίως αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της πτώσης των κερδών για το ντίζελ, με νέα διυλιστήρια να αυξάνουν τις προμήθειες και τον αργό καιρό στο βόρειο ημισφαίριο και την αργή οικονομική δραστηριότητα να περιορίζουν τη ζήτηση.
Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει υποστηριζόμενη από τις προσδοκίες για επέκταση των περικοπών προσφοράς από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, γνωστούς ως ΟΠΕΚ+.
imerisia.gr
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...
Συζητήσεις με Lidl, Metro και μικρότερες αλυσίδες για την πώληση καταστημάτων. Ενδιαφέρον και από Σκλαβενίτη.
Χωρίς την παραμικρή ένδειξη ότι θα υπάρξει «happy end», το θρίλερ Μαρινόπουλου συνεχίζεται, κρατώντας σε αγωνία χιλιάδες προμηθευτές, εργαζόμενους, τράπεζες – και την κυβέρνηση, που φοβάται ένα ντόμινο καταρρεύσεων επιχειρήσεων και απώλειας θέσεων εργασίας. Στις διαπραγματεύσεις τραπεζών-Σκλαβενίτη υπάρχει δυστοκία και ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα, καθώς τα οικονομικά προβλήματα μεγαλώνουν. Ο όμιλος Μαρινόπουλου αναγκάζεται να διακόψει τη λειτουργία χονδρεμπορικών μονάδων του για να τροφοδοτήσει στοιχειωδώς με προϊόντα κάποια σουπερμάρκετ της αλυσίδας, τα οποία ούτως ή άλλως υπολειτουργούν.
Το νέο στοιχείο στο «σίριαλ» είναι οι διαπραγματεύσεις που έχουν ξεκινήσει για την πώληση μεγάλων καταστημάτων του «Μαρινόπουλου» σε ανταγωνιστικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, που δραστηριοποιούνται πανελλαδικά ή σε περιφερειακή κλίμακα.
Πρόκειται για ένα εναλλακτικό-συμπληρωματικό σχέδιο που δεν εξασφαλίζει τη διάσωση- επιβίωση της προβληματικής αλυσίδας, αλλά θα της δώσει παράταση ζωής και θα της επιτρέψει να συνεχίσει τη λειτουργία της, με την ελπίδα ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο θα επιτευχθεί συμφωνία με τράπεζες και στρατηγικό επενδυτή, επί ενός συνολικού σχεδίου διάσωσης-εξυγίανσης.
Στόχος είναι να εξασφαλισθούν άμεσα κάποια μετρητά και καλύψεις-εγγυήσεις προς προμηθευτές, ώστε να συνεχισθεί ο εφοδιασμός των καταστημάτων και να γίνουν κάποιες πληρωμές σε προμηθευτές και εργαζόμενους.
Πέραν του τιμήματος που θα καταβάλουν, οι αγοραστές των καταστημάτων ενδέχεται να επωμισθούν και κάποιες οφειλές προς προμηθευτές, συμβάλλοντας στη μείωση των υποχρεώσεων της Μαρινόπουλος ΑΕ.
Το σχέδιο προωθείται από τους επικεφαλής της αλυσίδας και την οικογένεια Μαρινόπουλου, υιοθετούμενο κατ’ αρχήν και από ορισμένες πιστώτριες τράπεζες και μεγάλους προμηθευτές.
Ποιοί θέλουν “κομμάτια”
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προηγηθεί διερευνητικές επαφές με πολλές εταιρείες αλυσίδων σουπερμάρκετ, που θα ήθελαν να εντάξουν στο δίκτυο τους κάποια καταστήματα του Μαρινόπουλου.
Από έγκυρες πηγές αναφέρεται ότι ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει η Lidl, η αλυσίδα Metro, μικρότερες επιχειρήσεις σουπερμάρκετ που ανήκουν στο κοινοπρακτικό σχήμα προμηθειών ΕΛΟΜΑΣ, καθώς και αλυσίδες που διαθέτουν μικρά δίκτυα περιφερειακής εμβέλειας.
Το σχέδιο παρουσιάζει ενδιαφέρον και για τον Σκλαβενίτη, ο οποίος ενδιαφέρεται να εντάξει στο δυναμικό του καταστήματα του Μαρινόπουλου που βρίσκονται σε «στρατηγικές» θέσεις και να συζητήσει ξεχωριστά για το ενδεχόμενο ανάληψης του μάνατζμεντ της υπόλοιπης της υπόλοιπης αλυδίδας, η οποία θα συνέχιζε να λειτουργεί αυτοτελώς.
Οι Γερμανοί… έχουν τα λεφτά
Παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν ότι η εταιρεία που έχει την απαιτούμενη κεφαλαιακή επάρκεια και την ταμειακή ευχέρεια για να προβεί σε άμεσες εξαγορές καταστημάτων με μετρητά, είναι η εδώ θυγατρική της γερμανικής Lidl, η οποία ούτως ή άλλως σχεδιάζει να πραγματοποιήσει μεγαλες επενδύσεις στην ελληνική αγορά, για να επεκτείνει το δίκτυο της.
Διαβάστε σχετικά: Η Lidl επενδύει 100 εκατ. στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχουν γίνει διερευνητικές επαφές μεταξύ στελεχών της Lindl Hellas και του ομίλου Μαρινόπουλου, για τη δυνατότητα εξαγοράς μονάδων της προβληματικής αλυσίδας.