ΚΑΒΑΛΑ

Πτώση Antonov | Τα αναπάντητα ερωτήματα και οι “ύποπτες” πτήσεις cargo

Από τη συντριβή του αεροσκάφους και την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε, τα βλήματα έχουν εκτοξευθεί σε ακτίνα μεγαλύτερη των 500 μέσα στα χωράφια.

Μετά τον εντοπισμό θα ακολουθήσει είτε η περισυλλογή των βλημάτων ή θα γίνουν ελεγχόμενες εκρήξεις, ανάλογα με το τι θα θεωρηθεί πιο ασφαλές.

Η επιχείρηση θα διαρκέσει πάνω από έναν μήνα και θα περιλαμβάνει πέντε ομάδες του Τάγματος Ναρκοπεδίου Ξηράς με 36 άτομα, τα οποία θα σαρώσουν μία έκταση 1.000 στρεμμάτων.

Τέσσερις μέρες μετά την τραγωδία με το Antonov, πολλά ερωτήματα για το τι οδήγησε στη συντριβή του αλλά και το φορτίο που μετέφερε, παραμένουν αναπάντητα. Ως προς το δεύτερο, Ελλάδα έχει προβεί ήδη σε διάβημα τόσο προς τη Σερβία όσο και προς τον πρέσβη της Ουκρανίας στην Ελλάδα και ζητά εξηγήσεις για ελλιπή ενημέρωση.

Οι ειδικοί ελπίζουν ότι απαντήσεις σε πολλά και σημαντικά ερωτήματα θα δώσει το μαύρο κουτί του Antonov που έχει εντοπιστεί από την Κυριακή, ήδη.

Ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι γιατί ο πιλότος καθυστέρησε να προσγειωθεί.

«Το αεροπλάνο θα μπορούσε να προσγειωθεί πέντε λεπτά νωρίτερα πριν συντριβεί στην Καβάλα», ανέφερε ο δήμαρχος Βούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης και εν ενεργεία κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

Τα βασικά σενάρια που ερευνώνται είναι:

-Η φωτιά με απώλεια 2 κινητήρων

-Πολλαπλή απώλεια οργάνων που προκάλεσε την απώλεια ύψους

-Έλλειψη λαδιών που μπορεί να προκάλεσε την πυρκαγιά

Τα αναπάντητα ερωτήματα

-Τι βλάβη αντιμετώπισε;

-Γιατί αρχικά θέλησε να επιστρέψει στη Σερβία;

-Γιατί δεν πήγε στο κοντινότερο αεροδρόμιο της Λήμνου;

-Γιατί χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου για 2 λεπτά;

Όπως ανέφερε ο κ. Κωσταντέλος προκαλεί απορία το γεγονός πως ο πιλότος αντί να πάει στη Λήμνο, μια απόσταση 32 μιλίων πάνω από την θάλασσα και πτήσης έξι λεπτών, επέλεξε να πάει στην Χρυσούπολη της Καβάλας, περνώντας πάνω από μεγάλο ορεινό όγκο, αυτό του Παγγαίου σε μια πτήση διπλάσιου χρόνου. Από την στιγμή που εκπέμπει may day, o πιλότος επιλέγει σε ποιο αεροδρόμιο θα προσγειωθεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 35 χρόνια έχουν καταπέσει 249 αεροσκάφη Antonov από τα 1200 που μπήκαν στην γραμμή παραγωγής ενώ εκτελούνται συνεχώς πτήσεις cargo από Antonov πάνω από την Καβάλα όπως τόνισε ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας στο enanews.gr Πασχάλης Παλαβούζης.

Μάλιστα ο κ. Παλαβούζης πρόσθεσε ότι θα έπρεπε ο πιλότος να είχε ενημερώσει για το φορτίο του τον εκάστοτε ελεγκτή, κάτι που από ότι φαίνεται δεν συνέβη, διενεργώντας αρκετά ερωτηματικά για το τι προϊόντα μεταφέρονται μέσω cargo πτήσεων από πλευράς αεροσκαφών επάνω από τρίτες χώρες…

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version