ΔΡΑΜΑ

Πρόγραμμα παρέμβασης στο Εσπερινό Γυμνάσιο Δράμας

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, δια μέσου του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο των σχολικών προγραμμάτων της Αγωγής Υγείας και του Ετήσιου Αφιερώματος 2017-18 της ΔΔΕ Δράμας με θέμα: «Σύγχρονες Διδακτικές Προ(σ)κλήσεις» σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων & Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Π.Ε. Δράμας και με την συμμετοχή του Εσπερινού Γυμνασίου Δράμας θα υλοποιήσει Πρόγραμμα Παρεμβάσεων με τους μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου Δράμας μέχρι την λήξη του σχολικού έτους.

Σκεπτικό παρέμβασης :

Στο Εσπερινό Γυμνάσιο Δράμας φοιτούν έφηβοι και ενήλικες που συχνά είναι εργαζόμενοι. Παρατηρούμε λοιπόν μια ηλικιακή ανομοιογένεια που δημιουργεί πιο  σύνθετες και πολύπλοκες ανάγκες αν σκεφτούμε την συνύπαρξη έφηβου και ενήλικου πληθυσμού. Προσπαθώντας να ανταποκριθούμε στις ανάγκες αυτές θα υλοποιηθεί πρόγραμμα παρέμβασης στο Εσπερινό Γυμνάσιο Δράμας που θα επικεντρώνεται στη διαπροσωπική σχέση και την αλληλεπίδραση των μαθητών κατά τη διαδικασία της ομάδας. Θα δοθεί ουσιαστικά η δυνατότητα να αναπτυχθούν ατομικές και κοινωνικές  δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας των μαθητών.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις και δράσεις που θα υλοποιηθούν κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2017-18 είναι:

1.Τέσσερις (4) μηνιαίες συναντήσεις με την Α΄ Γυμνασίου και

2.Δύο (2) συναντήσεις επανατροφοδότησης με την Β΄& Γ΄ Γυμνασίου (επισημαίνουμε ότι στους μαθητές της φετινής Β΄ & Γ΄ Γυμνασίου έχει πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη  παρέμβαση κατά το σχολικό έτος 2016-17).

Στόχος :

Η πρόληψη της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών και η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών, ενισχύοντας τους προστατευτικούς παράγοντες και μειώνοντας τους παράγοντες κινδύνου.

Ειδικοί στόχοι :

  • Αλλαγή των προσωπικών τους αντιλήψεων για τη χρήση ουσιών, για την αξία και τις συνέπειες της χρήσης στη ζωή τους.
  • Το δικαίωμα τους να είναι ξεχωριστοί, μέσα στο πλαίσιο μιας ομάδας ομότιμων.
  • Ενημέρωση και πληροφόρηση για τις ουσίες.
  • Δεξιότητες αντίστασης.
  • Ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων.
  • Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων.
  • Έμφαση στις δεξιότητες επικοινωνίας με ομότιμους και με τα μέλη της οικογένειας.

Μεθοδολογία :

Ενεργητική και εμπειρική μάθηση που επιτρέπει πλήρη συμμετοχή των μελών της ομάδας δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και τις  ανησυχίες τους.

Εργαλεία :

Παιδαγωγικά παιχνίδια, ελεύθερος συνειρμός, παιχνίδι ρόλων, ζωγραφική, εργασία σε μικρές ομάδες, ενημερωτικό υλικό, βιωματικές ασκήσεις προσωπικής ανάπτυξης, συζήτηση, ανατροφοδότηση.

Η θεματολογία  των συναντήσεων  και οι ημερομηνίες υλοποιήσεις είναι:

      Α΄ΤΑΞΗ

  • 21/112017  1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Εγώ και οι άλλοι
  • 18/12/2017 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Γινόμαστε ομάδα
  • 22/1/2018   3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Διαπροσωπικές σχέσεις- φιλία
  • 12/2/2018   4η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Σχέσεις με το άλλο φίλο

 

     Β΄& Γ΄ΤΑΞΗ

  • 7/12/2017 1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Μεγαλώνω
  • 20/2/2018 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Όνειρα, στόχοι

Συντονίστριες του προγράμματος των παρεμβάσεων θα είναι  οι :

  1. Δρ. Τάζογλου Ευανθία, Ψυχολόγος και
  2. Τζάφου Μάρθα, Κοινωνικός Λειτουργός

του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων & Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας (ΔΡΑΣΗ).

Η ώρα των συναντήσεων θα καθορίζεται μετά από συνεννόηση του σχολείου με την «Δράση» και από κοινού θα αποφασίζεται εάν είναι απαραίτητη η παρουσία των εκπαιδευτικών στις προγραμματισμένες συναντήσεις.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος υποχρεωτικά πρέπει να σταλεί έκθεση αξιολόγησης από τον Διευθυντή και τον σύλλογο του σχολείου που θα αναγράφει και τον αριθμό των μαθητών που συμμετείχαν και τους συντονιστές του προγράμματος στον Υπεύθυνο των Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Δράμας.

dramini

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version