Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προτάσεις Μιχάλη Αμοιρίδη για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Πρωτοβουλία του περιφερειακού συμβούλου Μιχάλη Αμοιρίδη για συστράτευση, συνεργασία και ανάληψη δράσεων για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

 Ο περιφερειακός σύμβουλος και πρώην Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μιχάλης Αμοιρίδης, κατέθεσε στην Επιτροπή Ανάπτυξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αν. Μακεδονίας – Θράκης, εισήγηση με σειρά προτάσεων για την ανάληψη δράσεων για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, με δεδομένο ότι η περιοχή συγκαταλέγεται στις φτωχότερες Περιφέρειες της Ευρώπης. 

Ο κ. Αμοιρίδης απευθυνόμενος στα ΜΜΕ αναφέρει: «Τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, παρατηρώντας τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και εκτιμώντας ότι απαιτείται συντονισμένη και πολύπλευρη πλέον συστράτευση, κατέθεσα στην Επιτροπή Ανάπτυξης ΠΣ της ΠΑΜΘ σχετική εισήγηση, προκειμένου να συζητηθεί, να τύχει επεξεργασίας και κατόπιν, εφόσον κριθεί, να προωθηθεί ως εισήγηση της επιτροπής στα αρμόδια Περιφερειακά όργανα για λήψη σχετικής απόφασης ανάληψης δράσης. Πρέπει να ανατραπεί το αρνητικό στοιχείο: η ΠΑΜΘ να είναι στις 20 φτωχότερες περιφέρειες της Ευρώπης με υψηλότατη ανεργία να τη μαστίζει».

Παραθέτουμε παρακάτω τη συνολική εισήγηση του κ. Αμοιρίδη που βασίζεται σε τρεις άξονες: 

  1. Μόχλευση ανάληψης δράσεων από το ανθρώπινο δυναμικό και την τοπική κοινωνία,
  2. Στήριξη υφιστάμενης οικονομικής δραστηριότητας,
  3. Προσέλκυση νέων επενδύσεων.
ΘΕΜΑ: «H ΠΑΜΘ στις 20 Φτωχότερες Περιφέρειες της Ευρώπης
Πρόταση Ανάληψης Δράσεων Μόχλευσης Ανάπτυξης»
ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Η Περιφέρεια ΑΜΘ είναι από τις φτωχότερες περιφέρειες της Ευρώπης, πρέπει να υπάρξει ουσιαστική κινητοποίηση με επιθετική πολιτική για αναστροφή αυτού του κλίματος. Η ανάπτυξη δεν είναι κάτι το οποίο έρχεται με μία μόνο ενέργεια ή μία μεγάλη επένδυση. Ανάπτυξη είναι η καθημερινή οικονομικοκοινωνική δραστηριότητα που ξεκινάει από τη βάση της κοινωνικής πυραμίδας και ενισχύεται με μεγάλες δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις. Όμως στην ουσία της αποτελείται από πολλές μικρές παρεμβάσεις και κινήσεις που ξεκινούν από τα θεμέλια και έτσι μόνο γίνεται αεροφόρος, ουσιαστική και με επίδραση στο σύνολο της κοινωνίας. Μία υγιείς αναπτυξιακή πολιτική πρέπει να στοχεύει στη μόχλευση της κοινωνίας, την χορήγηση κατάλληλων εργαλείων, την παροχή γνώσεων και την στήριξη με ουσιώδη έργα με άμεση ωφέλεια στην πράξη. 

Υφιστάμενη Κατάσταση

Όπως είναι καταγεγραμμένο και δημοσιεύτηκε από το ΑΠΕ, στα κράτη-μέλη της ΕΕ το κατά κεφαλήν ΑΕΠ το 2013 κυμάνθηκε από 30% σε περιφέρεια της Βουλγαρίας ως 539% στο κέντρο του Λονδίνου. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία της Eurostat το χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στις περιφέρειες της Ελλάδας, σε βάση το μέσο κοινοτικό όρο, καταγράφηκε το 2013, στην περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (50%), η οποία συμπεριλαμβάνεται στις 20 φτωχότερες Περιφέρειες της Ευρώπης! Πιο επίκαιρα στοιχεία δεν είναι αποτυπωμένα επίσημα, άλλα είναι δεδομένο ότι ακόμη και εάν υπάρχει κάποια θετική διαφοροποίηση, δεν είναι στο επίπεδο που θέλουμε. Αυτή η πεποίθηση επιβεβαιώνεται από την ΕΛΣΤΑΤ, που ανακοίνωσε ότι το ποσοστό ανεργίας στην ΑΜΘ το Μάιο του 2017 ανήλθε σε 22,60%. Η ΑΜΘ κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα αριθμώντας 46.959 ανέργους από τους οποίους επιδοτούνται μόλις οι 5.049!

Απαιτούνται ισχυρές ενέργειες προς κινητοποίηση των τοπικών οικονομικών δυνάμεων για να ξεκολλήσουμε από το τέλμα. Απαιτούνται μεταρρυθμίσεις, οι οποίες δυστυχώς δεν φαίνονται να σχεδιάζονται κεντρικά στο βαθμό και την ταχύτητα που χρειάζονται και θα πρέπει εμείς ως Περιφέρεια να προτείνουμε, να διεκδικήσουμε, να υλοποιήσουμε. Δεν μπορεί να περιμένει άλλο η περιοχή. 

Σε όλη την Ευρώπη οι συνοριακές Περιφέρειες είναι οι πλέον αναπτυγμένες, στα Βαλκάνια αυτό δεν συμβαίνει. Γνωστοί οι λόγοι. Ειδικότερα σε εμάς, το παρελθόν των κλειστών συνόρων, το παρελθόν της υπανάπτυξης που βιώσαμε για δεκαετίες μετά τον Β παγκόσμιο πόλεμο μας στοιχειώνει ακόμη. Αποτελεί βαρίδιο που δυσκολεύει την άνοδο μας. Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη, σταυροδρόμι, στα λόγια, οικονομικό και πολιτιστικό με κυρίαρχη γεωπολιτική θέση, όμως στη πράξη περιοχή αποκλεισμένη για δεκαετίες. Χωρίς αμφιβολία ο “ψυχρός πόλεμος” των σύγχρονων αυτοκρατοριών και πλήγωσε και στέρησε από την περιοχή, πόρους, επενδύσεις, ανθρώπους. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει ριζικά με πλήρη απελευθέρωση, προς το βορρά, τη Βουλγαρία, μία χώρα πλέον της ΕΕ. Οι ταχύτατες εξελίξεις, από το ένα άκρο στο άλλο, δεν δημιούργησαν παράλληλα, μία μέριμνα, για περιοχές όπως η δική μας. Η ευθύνη ανήκει και στην πολιτική της χώρας και στην Ευρωπαϊκή, που δεν έλαβε υπόψη τις δημοσιονομικές διαφορές μεταξύ Ελλάδας Βουλγαρίας, δεν επέβαλε αναχώματα σταδιακής προσαρμογής και ισορροπίας μεταξύ χωρών. Αυτό ήταν ειδικό τοπικό πρόβλημα το οποίο οι Ευρωπαίοι δεν μπορούσαν να αντιληφθούν και από τη μεριά μας δεν το θέσαμε, δεν το εξηγήσαμε επαρκώς ή το χειρότερο αδιαφορήσαμε να το μελετήσουμε στο χρόνο που έπρεπε. Πάλι λοιπόν η ΑΜΘ βρέθηκε σε μειονεκτική θέση. 

Ζητήματα που άπτονται των ελεύθερων οικονομικών συναλλαγών εντός της ΕΕ σε συνδυασμό με τεράστια διαφορά φορολογίας, λειτουργικών κοστολογίων αλλά και πολύ ταχύτερων γραφειοκρατικών διεκπεραιώσεων στις όμορες χώρες, αποτελούν μειονεκτήματα μας και ενισχύουν παράλληλα τα παρεμπόριο. Ακυρώνουν ξανά το μεγάλο πλεονέκτημα μας, τη γεωστρατηγική θέση της ΑΜΘ μεταξύ Μεσογείου και Ευρώπης, μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Συνεπώς η θέση μας διαχρονικά ήταν και είναι μειονέκτημα ενώ θα έπρεπε να είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, όπως μόνο στα λόγια λέγεται ευρέως. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε σχετική έκθεση σύμφωνα με την οποία, οι Περιφέρειες που υστερούν διακρίνονται σε:

α) «Περιφέρειες με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης», με κατά κεφαλήν ΑΕΠ έως 90% του μέσου όρου της ΕΕ αλλά με μακροχρόνια έλλειψη ανάπτυξης.

β) «Περιφέρειες χαμηλού εισοδήματος», όπου το ΑΕΠ παραμένει χαμηλότερο από το 50% του μέσου όρου της ΕΕ.

Προτείνονται από την έκθεση γενικά:

α) «Περιφέρειες με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης», θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την ενίσχυση της θεσμικής ικανότητας και από τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, όπως η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερες επενδύσεις. Προτεραιότητες θα πρέπει να αποτελούν η αύξηση της ευελιξίας του επιχειρηματικού περιβάλλοντος με περιορισμό της γραφειοκρατίας, καθώς και του χρόνου και του κόστους που απαιτείται για τη σύσταση νέων επιχειρήσεων και τη λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ), η αύξηση της αποτελεσματικότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας των δημόσιων διοικήσεων και υπηρεσιών και ο εκσυγχρονισμός των δημοσίων συμβάσεων μέσω της ψηφιοποίησης.

β) «Περιφέρειες χαμηλού εισοδήματος», όσον αφορά τις οικονομίες των περιφερειών χαμηλού εισοδήματος, η έκθεση υπογραμμίζει πως μπορούν να ενισχυθούν μέσω ενός αποτελεσματικού μείγματος επενδύσεων στην καινοτομία, στο ανθρώπινο δυναμικό και στη συνδεσιμότητα. Όπως σημειώνεται, θα πρέπει να παρέχονται κίνητρα για επενδύσεις στο ανθρώπινο κεφάλαιο και για τη βελτίωση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, μέσω επαγγελματικής κατάρτισης και διά βίου μάθησης, τα οποία μπορούν αμφότερα να υποστηριχθούν από κονδύλια της πολιτικής συνοχής. Τέλος, επισημαίνεται πως πολλές περιφέρειες χαμηλού εισοδήματος παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις στην υποδομή και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις υποδομές σε καίριας σημασίας δίκτυα μεταφορών. 

Είναι φανερό δυστυχώς, ότι η ΠΑΜΘ έχει συμμετοχή και στις δύο ομάδες και αυτό καθιστά την περίπτωση της ακόμη πιο δύσκολη. Σε μία εισήγηση όπως η παρούσα, είναι δεδομένο ότι δεν είναι δυνατή μια πιο αναλυτική περιγραφή του προβλήματος, εντούτοις σκοπός της είναι να τεθούν οι βάσεις συνεννόησης, εντός της Περιφέρειας μας, για μία διαμόρφωση επιθετικής πολιτικής και καθορισμός των αξόνων αυτής για ανάταξη του προβλήματος. 

Μόχλευση Δράσεων για Ανάταξη των Αρνητικών Δεδομένων

«Για κάθε εμπόδιο στην ανάπτυξη υπάρχει μια απάντηση που περιλαμβάνει μέσα της πολιτικής συνοχής», δήλωσε σχετικά η επίτροπος αρμόδια για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνα Κρέτσου, προσθέτοντας ότι «προσαρμοσμένες στρατηγικές περιφερειακής ανάπτυξης, σε συνδυασμό με τις προϋποθέσεις για επιτυχείς επενδύσεις, μπορούν να καταστήσουν τις εν λόγω περιοχές ελκυστικές για τους κατοίκους, τους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις».

Συνεπώς στο πρόβλημα υπάρχει δυνατότητα λύσης αρκεί να δουλέψουμε συγκροτημένα, με πρόγραμμα, σε συνεργασία με τη διοίκηση όλων των βαθμιδών, την κοινωνία και τους επιχειρηματικούς φορείς, διεκδικώντας τους πόρους από τα προγράμματα πολιτικής συνοχής. Με σαφή στόχευση, σχέδιο υλοποίησης, χρονοδιάγραμμα επίτευξης στόχων και το κυριότερο τηρώντας συστηματικά όλα τα παραπάνω χωρίς παρεκκλίσεις. 

Η ΠΑΜΘ είναι περιοχή που βασίζεται στην αγροτική οικονομία, έχει δυναμικές βιομηχανικές μονάδες, τουριστική ανάπτυξη με περαιτέρω δυνατότητες και ελπιδοφόρο επιστημονικό δυναμικό για παροχή καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών και ποιοτικών υπηρεσιών. Εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων που μπορούν να υποστηρίξουν έρευνα, τεχνολογία, εκπαίδευση δεξιοτήτων. Παράλληλα η ενέργεια και η θαλάσσια οικονομία (BLUE ECONOMY) με έμφαση στην αλιεία αλλά και στην σύγχρονη ναυτιλία αποτελούν τομείς επένδυσης για το μέλλον. Η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού μας είναι ακόμη ένα τεράστιο πλεονέκτημα της περιοχής μας. Οι υποδομές χρήζουν βελτίωσης, σιδηροδρομική σύνδεση, λιμάνια, μαρίνες, οδικοί άξονες συνοριακοί σταθμοί με όμορες χώρες.

Η βελτίωση των δεδομένων πρέπει να ξεκινήσει από την στήριξη των υφιστάμενων δομών και δράσεων στον οικονομικό τομέα και να επεκταθούν στην βελτίωση των παραμέτρων που θα προσελκύσουν νέες επενδύσεις από εγχώριους και αλλοδαπούς επενδυτές. 

Πρέπει να ληφθούν μεταξύ άλλων:

1) Μέτρα στήριξης ανάπτυξης αγροκτηνοτροφικού κλάδου. Μεταποίησης. Σύνδεσης με την κατανάλωση. Σύνδεσης με την εμπειρία του τόπου και του επισκέπτη, με τον τουρισμό. 

2) Μέτρα στήριξης υφιστάμενης βιομηχανικής παραγωγής.

3) Ανάπτυξη υποδομών, δημοσίων επενδύσεων, πρωτίστως των μεταφορικών που μας συνδέουν με εξωτερικό. (Οδικοί άξονες, Λιμάνια, Τελωνεία, Μεθοριακοί σταθμοί, αεροδρόμια).

4) Να θεσμοθετηθεί όργανο αναπτυξιακής διαχείρισης και σχεδιασμού με συμμετοχή παραγωγικών φορέων, 3βάθμιας εκπαίδευσης, Συμβούλων, Υπουργικών εκπροσώπων και σε άμεση συνεργασία με ταμείο αποκρατικοποιήσεων και ΤΑΙΠΕΔ, ώστε οι αποφάσεις να έχουν διαχρονική εφαρμογή. 

5) Εκμετάλλευση Ευρωπαϊκών και Εγχώριων πόρων σε συνδυασμό με επένδυση ιδίων κεφαλαίων της Περιφέρειας. Χρήση πόρων από το ταμείο συνοχής.

6) Σχεδιασμός επιθετικής πολιτικής προσέλκυσης επενδύσεων (καταγραφή δυνατοτήτων, παρουσίαση – προώθηση αυτών σε Ελλάδα και Εξωτερικό.) 

7) Χρήση μελετών και στοιχείων με σαφείς προτάσεις, προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτών. Όχι άλλες εκθέσεις ιδεών για τα συρτάρια μας. 

8) Διεκδίκηση από την κυβέρνηση να χωροθετηθούν και να κατευθυνθούν προς την περιοχή μας μεγάλες επενδύσεις όπως στη βιομηχανία, τον αγροκτηνοτροφικό τομέα, τον τουρισμό με την ευρύτερη έννοια.

Πρέπει να υπάρξουν δράσεις μόχλευσης της κοινωνίας και στους τρεις τομείς αυτής, στήριξης υφισταμένων επιχειρήσεων – τοπικών παραγωγών και ανάπτυξης επενδύσεων από ντόπιους και ξένους.

Πρέπει να υπάρξει ισχυρή πίεση προς την κυβέρνηση για ανάληψη των ευθυνών της, συνδρομή ουσιαστική και άμεση υλοποίηση δημόσιων επενδύσεων.

Να γίνει σχεδιασμός χρήσης των κονδυλίων μας προς συγκεκριμένη κατεύθυνση με βάση ένα συνολικό σχέδιο ανάπτυξης.

Κινητοποίηση των ανθρώπινων πόρων της δημόσιας διοίκησης προς την κατεύθυνση αυτή ώστε να κινηθούν άμεσα μαζί με την πολιτική ηγεσία και να βοηθήσουν ουσιαστικά, την προσπάθεια με παράλληλη στοχευμένη επένδυση των πόρων μας. 

Πρόταση Στήριξης Υφιστάμενης Επιχειρηματικότητας

Η ραχοκοκαλιά της οικονομικής ζωής είναι οι υφιστάμενες δραστηριότητες, αυτές που έδωσαν και δίνουν πνοή στην ΑΜΘ, που άντεξαν εν μέσω κρίσης και αυτό πρέπει να το εκτιμήσουμε. Πρέπει να είναι η βάση, το θεμέλιο στο οποίο θα πατήσουμε για να προχωρήσουμε ανοδικά. Η στήριξη των υφιστάμενων επιχειρήσεων είναι εξαιρετικά σημαντική. Πρέπει να γίνει βάση σχεδίου, στόχων και προτεινόμενων δράσεων σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς που εκπροσωπούν τις επιχειρήσεις:

1) Δημιουργία Φορέα Σχεδιασμού και Παρακολούθησης με ισχυρή εμπλοκή ιδιωτικού τομέα και χρήση προϋπολογισμού. Θα λειτουργήσει ως φορέας Διαχείρισης τοπικής ταυτότητας και δράσεων προώθησης κοινής προϊόντων τουριστικών πόρων (Σύνδεση αγροδιατροφής, εθνικών πάρκων, τουριστικής ταυτότητας κ.α.). Λειτουργώντας με ενδοπεριφερειακή διασύνδεση αποκτούμε μέγεθος και βάθος. Παραδείγματα υπάρχουν, πρέπει να επεκταθούν.

2) Καταγραφή δυναμικού: Βιοτεχνία, Βιομηχανία, Γεωργία – Κτηνοτροφία, Τοπικά προϊόντα. Εύρεση ποσοτήτων, δυνατοτήτων ανάπτυξης και δικτύωσης μεταξύ επιχειρήσεων. 

3) Στόχοι δυνατότητες στήριξης μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών.

4) Στόχοι προωθητικές ενέργειες branding παραγομένων προϊόντων και υπηρεσιών.

5) Ανάδειξη πλεονεκτημάτων. 

6) Καμπάνια προώθησης με συγκεντρωμένο το δυναμικό, οργανωμένο χαρακτήρα και κοινή πρόταση. Διασύνδεση αγροτικού τομέα, μεταποίησης, τουριστικής κατανάλωσης. Κοινή προώθηση ταυτότητας προορισμού. 

7) Διεκδίκηση κονδυλίων στήριξης (πχ αποπληρωμή του 12-4% και διεκδίκηση συνέχισης του μέτρου) με εφαρμογή σε όλη την ΑΜΘ, φορολογικών και ασφαλιστικών ελαφρύνσεων, στήριξη απασχόλησης και επιμόρφωση κλπ. μέσω του ταμείου συνοχής. 

8) Θέσπιση μηδενικού ΦΠΑ στις επενδύσεις που θα γίνουν στην ΑΜΘ. Η επιστροφή ΦΠΑ ισχύει, συνεπώς η πρόταση δεν μεταβάλει το δημοσιονομικό ισοζύγιο αλλά απελευθερώνει ιδιωτικούς πόρους σε άλλες κατευθύνσεις και αποτρέπει την αγορά αγαθών από κοινοτικές χώρες όπου τα υλικά εισάγονται με μηδενικό ΦΠΑ, πρόσθετα βελτιώνει την οικονομική δυνατότητα επενδυτών διότι δεν απαιτείται να δεσμεύουν κονδύλια (είτε μετρητά είτε ως εγγυήσεις δανεισμού) για ΦΠΑ μέχρι αυτό να επιστραφεί.

9) Εφαρμογή RIS3, σύγχρονης εξειδίκευσης σε όλους τους τομείς πχ δημιουργία τεχνιτών υφάλων για καταδυτικό αλλά και αντιδιαβρωτική δράση ακτών.

10) Εμπλοκή των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην παραγωγική διαδικασία με επένδυση οικονομική στην εφαρμογή στον ιδιωτικό τομέα που θα επιστρέφεται από τα κέρδη. 

11) Δημόσιες επενδύσεις δημιουργία βελτίωση υποδομών (Μαρίνες, συνοριακοί σταθμοί, κάθετοι άξονες κα)

12) ΤΑΙΠΕΔ, αποκέντρωση, ορθή προώθηση ανεκμετάλλευτων αποθεμάτων γης υποδομών. Κατεύθυνση ξένων επενδυτών σε διαθέσιμα κατά προτεραιότητα στην ΑΜΘ.

13) Ίδρυση ΓΓ Περιφερειακής Ανάπτυξης με έδρα σε πόλη της ΑΜΘ, που θα υπάγεται στο Υπουργείο ΜΑΘΡΑ και θα είναι σε άμεση σύνδεση με υπουργεία Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης , Ανάπτυξης και φορέα με Περιφέρεια, Δήμους, ΕΒΕ, Σύνδεσμο Βιομηχάνων, ΣΕΤΕ, Αγροτικούς συνεταιρισμούς, Εθνικά Πάρκα, Ξενοδόχους ,Τουριστικούς Πράκτορες, Ενοικιαζόμενα Δωμάτια κλπ. Θα αναλάβει να συντονίζει αλλά και να διεκπεραιώνει δυναμικά με αποφασιστικό ρόλο.

Πρόταση Προώθησης Επενδυτικού Ενδιαφέροντος από Εξωτερικό και Ελλάδα

Είναι απαραίτητο και ίσως επιβεβλημένο περισσότερο από ποτέ να προσπαθήσουμε να τονώσουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον Αλλοδαπών και Ελλήνων επιχειρηματιών για την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης. Πρέπει να αναδείξουμε και να υπενθυμίσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Τίθεται η πρόταση, να οργανώσουμε ομάδα για την παρουσίαση και ενημέρωση των δυνατοτήτων που υπάρχουν. Να υπενθυμίσουμε σε Ξένους και Έλληνες ότι παρά την κρίση υπάρχουν δυνατότητες που προσφέρουν όφελος και πρέπει να αξιοποιηθούν. 

Ο στόχος είναι η προώθηση της ΠΑΜΘ, η μόχλευση νέων επενδύσεων ή η συμμετοχή σε υφιστάμενες επιχειρήσεις, η δημιουργία θέσεων εργασίας. Σύνθημα μας: 

INVEST IN EASTERN MACEDONIA and THRACE
(Tourism is a growing star, Human Resources, Products, Location are our stable ally)

Συνεργασία με: 

  • Υπουργεία Εξωτερικών, Ανάπτυξης, Τουρισμού.
  • Δ/νση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού / Αναπτυξιακός Νόμος
  • Δ/νση Ανάπτυξης / Τμήματα Αδειοδότησης Βιομηχανιών και Εμπορίου και Τουρισμού
  • Αναπτυξιακές Εταιρείες
  • Δεσμός
  • ΕΒ Επιμελητήρια
  • Τεχνικό ΕΕ Παράρτηματα Θράκης & Αν. Μακεδονίας
  • Οικονομικά Επιμελητήρια
  • Τράπεζες που δραστηριοποιούνται στο Εξωτερικό
  • Enterprise Greece
  • Άλλο

Πλαίσιο: 

Ενημερωτικές συναντήσεις επί διήμερο σε Πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις του εξωτερικού (π.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία, Γερμανία), σε σημαντικά διεθνή forum και σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Ηράκλειο:

Μέρος 1ο Νομικό Πλαίσιο παρουσίαση δυνατοτήτων

  • Παρουσίαση προορισμού, πλουτοπαραγωγικών πηγών, επιχειρηματικών ευκαιριών (Αγροκτηνοτροφικός τομέας, Τουρισμός, Ιαματικά, Γεωθερμία, Παροχή Υπηρεσιών, κ.α.)
  • Νομικό πλαίσιο ίδρυσης εταιρείας – φορολογικά ζητήματα
  • Πολεοδομικό πλαίσιο
  • Τουριστική νομοθεσία
  • Βιομηχανική νομοθεσία
  • Περιβαλλοντική νομοθεσία & δασική, αρχαιολογία, παραλίες

Μέρος 2ο Χρηματοδοτικές δυνατότητες

  • Αναπτυξιακός Νόμος
  • ΕΣΠΑ ιδιωτικών επενδύσεων
  • Leader
  • Τράπεζική χρηματοδότηση
  • Φορολογική νομοθεσία

Βήματα Υλοποίησης: 

  • Δημιουργία ομάδας σχεδιασμού και υλοποίησης.
  • Οργάνωση ανθρώπινου δυναμικού της ΠΑΜΘ, ομάδα που θα το υποστηρίξει
  • Προϋπολογισμός Χρηματοδότησης δράσης
  • Επικοινωνία και συνεργασία με τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς
  • Οργάνωση παρουσιάσεων και υλικού, ορισμός εκπροσώπων αποστολών, δημόσιες σχέσεις
  • Ορισμός ημερομηνιών – χρονοδιαγράμματος
  • Διεκπεραίωση αποστολών
  • Επαφή και επικοινωνία μετά την παρουσίαση
  • Αποτελέσματα, επαναπροσδιορισμός μελλοντικών δράσεων, συνέχιση της επικοινωνίας.

ΣΤΟΧΟΣ: Προσέλκυση επενδυτών, υλοποίηση επενδύσεων, δημιουργία θέσεων εργασίας, αναγνώριση των δυνατοτήτων της ΑΜΘ διεθνώς. Η Περιφέρεια να αποκτήσει ταυτότητα και αναγνωρισιμότητα, να μπει δυναμικά μπροστά στον αγώνα για την μείωση της ανεργίας, την προσέλκυση επενδύσεων, την τόνωση της αγοράς. Την έξοδο από την κρίση. 

Προϋπόθεση για να επιτύχουμε είναι να αποφασίσουμε εάν το πιστεύουμε

Θα πρέπει να υπάρξει απόφαση με ισχυρή συναίνεση των Περιφερειακών οργάνων μας, συνεννόηση και πρωτοβουλίες που θα χρηματοδοτηθούν ισχυρά από τον προϋπολογισμό μας με παράλληλη αναζήτηση κονδυλίων ευρωπαϊκών για χρηματοδότηση δράσεων ουσίας και σαφώς με προσδιορισμό στόχων, χρονοδιαγράμματος επίτευξης και έλεγχο της απόδοσης κάνοντας διορθωτικές κινήσεις όπου είναι απαραίτητο.

Πρέπει να καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα να τον πείσουμε να γίνει σύμμαχος και οδηγός στην προσπάθεια. Να τον εμπλέξουμε αποφασίστηκα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή αυτής της προσπάθειας. Πρέπει να διαφημίσουμε τις δυνατότητες μας. Πρέπει να πολεμήσουμε ως ένα σώμα μία φωνή για να διεκδικήσουμε αυτά που διαχρονικά μας αρνούνται στην Αθήνα και ναι ειδική μεταχείριση διότι είμαστε, ειδικής κατηγορίας περιοχή και μία από τις φτωχότερες στην Ευρώπη. Επί σειρά ετών πληρώσαμε τον ψυχρό πόλεμο των σύγχρονων αυτοκρατοριών και τη Βαλκανική καχυποψία μεταξύ των χωρών, αυτά πέρασαν, όμως το κόστος μας βαραίνει ακόμη. Η ΑΜΘ έχει τις δυνατότητες πρέπει επιτέλους να πάρει αυτό που της αξίζει. Το έχει ανάγκη ο τόπος μας, το έχουν ανάγκη οι συμπολίτες μας, το έχουν ανάγκη τα παιδιά μας και δεν υπάρχει πλέον χρόνος για άλλες καθυστερήσεις ή αρνήσεις. Πρέπει να γίνει σωστά. Πρέπει η ΑΜΘ να αποτελέσει την ευχάριστη έκπληξη και να γίνει το παράδειγμα για όλους σε Ελλάδα και Ευρώπη. 

Παρακαλώ για την υιοθέτηση της κεντρικής ιδέας της εισήγησης, την περαιτέρω διαμόρφωση της και την υποβολή της, από την αξιότιμη επιτροπή σας, προς τα αρμόδια Περιφερειακά όργανα προς συζήτηση και λήψη σχετικής απόφασης. 

Με εκτίμηση, 

Μιχάλης Αμοιρίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος

Alexandroupoli Online 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ | Mεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ – μεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών – ιστορική πρωτιά ΔΚΜ – αναλυτικά τα ποσοστά των παρατάξεων – δηλώσεις Προέδρου ΤΕΕ Γιώργου Στασινού

Ψήφος εμπιστοσύνης των Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, στις πράσινες και ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που υλοποιεί και προωθεί το ΤΕΕ, με ταυτόχρονη εντολή ολοκλήρωσης και εφαρμογής τους, για την αναβάθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού και του ΤΕΕ, είναι το κεντρικό μήνυμα των εκλογών του ΤΕΕ της 19ης Μαΐου 2024.

Δίνοντας δυναμικό «παρών» στις κάλπες του ΤΕΕ, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί της χώρας, όλων των γενεών και όλων των ειδικοτήτων, με αξιοσημείωτη παρουσία των μηχανικών της νέας γενιάς, ανέδειξαν την εκλογική διαδικασία του ΤΕΕ – τη μεγαλύτερη πανελλαδική κάλπη μετά τις εθνικές εκλογές – σε ηχηρό μήνυμα για την επόμενη ημέρα της χώρας και του ΤΕΕ, αυξάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής, σε αντίθεση με άλλες εκλογικές αναμετρήσεις, κατά περίπου 8,5%.

Τα σημαντικά ενισχυμένα από την αυξημένη συμμετοχή αποτελέσματα, δίνουν τα εξής μηνύματα:

– Ξανά πρώτη δύναμη, με νέα αύξηση του ποσοστού της, για 4η συνεχόμενη φορά, ώστε να επιτυγχάνει ένα από τα μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά στην ιστορία του ΤΕΕ, αναδεικνύεται η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο, ιστορικά, ποσοστό οποιασδήποτε παράταξης τις τελευταίες 4 δεκαετίες, τουλάχιστον από το 1990, με το ισχύον εκλογικό σύστημα στο ΤΕΕ.

Το γεγονός αποδίδεται και ερμηνεύεται ως επιβράβευση αλλά και εντολή ευθύνης, προκειμένου να συνεχιστούν οι δυναμικές πρωτοβουλίες, που έχουν αναληφθεί από το ΤΕΕ και τον Πρόεδρο του Γιώργο Στασινό τα προηγούμενα χρόνια, με κεντρικές κατευθύνσεις:

  • την αναβάθμιση του επιστημονικού και επαγγελματικού έργου των μηχανικών και του ΤΕΕ,
  • την υλοποίηση κρίσιμων έργων και μεταρρυθμίσεων, με νέες υπηρεσίες και νέα καθήκοντα για τους μηχανικούς, σημαντικά έργα αιχμής για την κοινωνία και την οικονομία αλλά και επίλυση παθογενειών δεκαετιών
  • την καταλυτική συμβολή των Μηχανικών και του ΤΕΕ σε θεσμικές και επιστημονικές δραστηριότητες για τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις, που έχει ανάγκη για να γυρίσει σελίδα η χώρα.
  • τη δυναμική προώθηση σημαντικών νομοθετικών και άλλων αλλαγών που έχει ανάγκη ο τεχνικός κόσμος και η χώρα

Οι εκλογές  του ΤΕΕ, για την ανάδειξη των 220 νέων μελών  της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ της λεγόμενης «Βουλής των μηχανικών», των Πειθαρχικών Συμβουλίων και των νέων οργάνων διοίκησης του ΤΕΕ σε Κεντρικό και Περιφερειακό επίπεδο της επόμενης τετραετούς θητείας, αποτυπώνουν ηχηρά μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της καταμέτρησης, από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Αποτελεσμάτων του ΤΕΕ,  στο 100% των εκλογικών τμημάτων, που διαμορφώνουν την συνολική και αξιόπιστη εικόνα, μέχρι την τελική επικυρωμένη έκδοση των αποτελεσμάτων από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, η κατάσταση έχει ως εξής:

Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί στις εκλογές του ΤΕΕ της Κυριακής 19 Μαΐου 2024 αύξησαν σημαντικά το ποσοστό συμμετοχής τους κατά 8,5% περίπου, ενώ στις προηγούμενες δύο αναμετρήσεις τα ποσοστά συμμετοχής ήταν σταθερά στα ίδια επίπεδα.

Ταυτοχρόνως  οι διπλωματούχοι μηχανικοί  μέσα από τις  κάλπες της εκλογικής αναμέτρησης της 19ης Μαΐου 2024 στο ΤΕΕ δίνουν εντυπωσιακή νίκη στην Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό.

Ειδικότερα, η ΔΚΜ αναδεικνύεται πρώτη και κυρίαρχη δύναμη των εκλογών του ΤΕΕ, με ποσοστό σχεδόν 41% (40,96%), επιτυγχάνοντας αύξηση του εκλογικού ποσοστού της συγκριτικά με το εκλογικό αποτέλεσμα του 2019 (39,66%, ενώ το 2016 είχε πρωτιά με 27,90%), κατά περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα. Είναι η 4η συνεχόμενη εκλογική αναμέτρηση που η ΔΚΜ αυξάνει τη δύναμή της (2013-2016-2019-2024). Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι αυξάνει τη δύναμή της κατά περίπου 1500 ψήφους, έχοντας τον Πρόεδρο του ΤΕΕ τα τελευταία 9 χρόνια να προέρχεται από τις τάξεις της, ενώ για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες παράταξη ξεπερνά το «ψυχολογικό όριο» του 40% σε εκλογές ΤΕΕ. Ταυτοχρόνως η ΔΚΜ αναδεικνύεται η κυρίαρχη δύναμη για την επόμενη ημέρα του ΤΕΕ, καθώς παράλληλα με την πρωτιά επιτυγχάνει θεαματικές διαφορές, με υπερδιπλάσια ως υπερτετραπλάσια υπεροχή εκλογικού ποσοστού, από την δεύτερη και τρίτη παράταξη, που ακολουθούν στην εκλογική κατάταξη.

Δεύτερη παράταξη στις εκλογές του ΤΕΕ αναδεικνύεται  η Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών (ΔΗΣΥΜ) με ποσοστό 19,57% (το 2015 είχε ποσοστό 15,11% από 13,38% το 2016) με εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της, πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Τρίτη δύναμη της εκλογικής αναμέτρησης είναι, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών, με ποσοστό 9,01% (έναντι 7,53% το 2019 και 6,09% το 2016), σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της.

Στην τέταρτη θέση κατατάσσεται, επίσης για πρώτη φορά, η Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση (ΑΡΑΓΕΣ), με ποσοστό 5,94%, με σημαντική άνοδο περίπου 1,2 ποσοστιαίων μονάδων.

Στην πέμπτη θέση του εκλογικού αποτελέσματος κατατάσσεται η «Συμμαχία για Ένα Προοδευτικό ΤΕΕ» με ποσοστό 5,92% και σημαντική μείωση από το ποσοστό 9,2% του 2016.

Η Δημοκρατική Παράταξη Μηχανικών (ΔΗΠΑΜ) βρίσκεται στην 6η θέση με ποσοστό 4,29% (σαφής αύξηση από το 3,77% του 2019), ενώ ακολουθείται από την παράταξη Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί (ΕλΕΜ) στην έβδομη θέση, η οποία πέτυχε ποσοστό 3,56%, σαφώς μειωμένο από το 6,04% του 2019.

Στην 8η θέση βρίσκεται η παράταξη #block TEE Αριστερή Κίνηση Εργαζόμενων Ανέργων Μηχανικών με ποσοστό 2,85% και στην ένατη θέση η παράταξη Προοδευτικοί Μηχανικοί με ποσοστό 2,31%.

Ακόμη 9 παρατάξεις και μεμονωμένοι υποψήφιοι έχουν λάβει μικρότερα ποσοστά.

Μετά την ανάρτηση των αποτελεσμάτων από το πληροφοριακό σύστημα του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ – και επικεφαλής της πλειοψηφούσας παράταξης ΔΚΜ – Γιώργος Στασινός δήλωσε:

«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους μηχανικούς για τη συμμετοχή τους στην εκλογική διαδικασία.

Η μεγάλη αύξηση της συμμετοχής των μηχανικών στις εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, που συμπίπτουν με την επέτειο των 100 ετών του Επιμελητηρίου, αποτελεί δικαίωση των επιλογών που κάναμε τα τελευταία χρόνια στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης για να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάνουμε. Όταν παράγεις αποτελέσματα, με σχέδιο και αποφασιστικότητα, αναγνωρίζεται. Θα συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο. Μας χαροποιεί πολύ ότι η συμμετοχή στις κάλπες του ΤΕΕ δίνει μήνυμα ελπίδας και προοπτικής για όλες τις συλλογικές διαδικασίες, είναι η πανελλαδική κάλπη που ανεβαίνει σε αντίθεση με άλλες που η συμμετοχή μειώνεται.

Παράλληλα, η ιστορική πρωτιά της ΔΚΜ, κόντρα σε όσους αντιδρούσαν και ήθελαν «μία από τα ίδια», αποτελεί δικαίωση για την προσπάθεια που κάναμε για περισσότερες και καλύτερες δουλειές για τους μηχανικούς, για αναβαθμισμένο ρόλο του ΤΕΕ, για μια πιο σύγχρονη, πράσινη, ψηφιακή Ελλάδα με κινητήρια δύναμη τους Έλληνες Μηχανικούς.

Δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Με ρεαλιστικές και τεκμηριωμένες προτάσεις για όσα χρειάζεται η χώρα τα επόμενα χρόνια. Με νέες υπηρεσίες για τους μηχανικούς. Με εργαλεία και αλλαγές που έχουν ανάγκη οι μηχανικοί, η οικονομία, η κοινωνία, οι πολίτες.

Πέρα από το γενικό επίπεδο, θέλω και προσωπικά να ευχαριστήσω, πιο ειδικά, για την ιστορική πρωτιά τους συναδέλφους που προτίμησαν την παράταξή μας, τη ΔΚΜ, και εμένα προσωπικά, για την εμπιστοσύνη τους και για τη θέλησή τους να προχωρήσουμε δυναμικά, που επιβεβαιώθηκε με τόσο ξεκάθαρο τρόπο στην κάλπη. Θα συνεχίσουμε, όπως μέχρι τώρα, με σοβαρότητα, σχέδιο, θέληση και προγραμματισμό να φέρνουμε αποτελέσματα. Και όλοι μαζί, για το καλό του κλάδου και της χώρας, μπορούμε από σήμερα να πετύχουμε ακόμη περισσότερα. Και θέλουμε και μπορούμε. Το έχουμε αποδείξει.»

Αναλυτικά τα αποτελέσματα, σε 179 εκλογικά τμήματα (8 περισσότερα από το 2019), για την Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, έχουν ως εξής:

Σύνολο ψηφισάντων: 35121 (από 32236 το 2019) – Έγκυρα: 33370 Άκυρα: 820 Λευκά: 931

ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΨΗΦΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
#block TEE ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 952 2,85
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΑΚΜΗ) 201 0,60
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΕΕ (ΑΝΕ.ΜΗ) 428 1,28
ΑΡιστερή ΑΓωνιστική Ενωτική Συσπείρωση-ΑΡ.Α.Γ.Ε.Σ. 1.981 5,94
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΜΑΚ) 531 1,59
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 3.005 9,01
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΠΑ.Μ.) 1.433 4,29
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΣΥ.Μ.) 6.530 19,57
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 112 0,34
ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 13.668 40,96
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (ΕΛΕΜ) 1.188 3,56
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ 218 0,65
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ @ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 94 0,28
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 771 2,31
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ 1.976 5,92
Συνδυασμός Μηχανικών “Δημήτρης Μπάτσης” 73 0,22
ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 156 0,47
ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 53 0,16

Σημειώνεται ότι δεκαέξι (16) συνδυασμοί υποψηφίων και δύο (2) μεμονωμένοι υποψήφιοι συμμετείχαν ως υποψήφιοι για εκλογή στις 155 έδρες της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, για τις εκλογές της 19ης Μαΐου 2024. Το 2019 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 16 συνδυασμοί και 4 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2016 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 21 συνδυασμοί και 2 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2013 16 συνδυασμοί και 3 μεμονωμένοι υποψήφιοι, ενώ το 2010 22 συνδυασμοί.

Αρκετοί από τους συνδυασμούς έχουν θέσει υποψηφιότητα και για τις δεκατρείς, πλέον, επιστημονικές επιτροπές ειδικοτήτων (οι οποίες με αντίστοιχες 65 έδρες συμμετέχουν στην Αντιπροσωπεία ΤΕΕ), όπου κατέρχονται και επιπλέον 15 συνδυασμοί, και ένας επιπλέον συνδυασμός για πειθαρχικά συμβούλια. Συνολικά 2.191 υποψήφιοι διεκδίκησαν φέτος την εκλογή τους στα κεντρικά όργανα του Επιμελητηρίου, συγκριτικά με τους περίπου 2.270 υποψηφίους στις εκλογές του 2019, 2.300 υποψήφιους στις εκλογές του 2019, 2.700 υποψηφίους στις εκλογές του 2016, 2.250 στις εκλογές του 2013 και τους 2.800 στις εκλογές του 2010. Τα τελικά αποτελέσματα της σταυροδοσίας των υποψηφίων θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ στον ιππικό όμιλο στο Πολύστυλο Καβάλας

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ πραγματοποιήθηκαν στον ιππικό όμιλο Καβάλας στο Πολύστυλο την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, με την ημέρα να είναι αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια που θυσιάστηκαν ώστε σήμερα να γίνεται για δεύτερη χρόνια η πραγματοποίηση των αγώνων ιππικής δεξιοτεχνίας στην καβάλα.

Μια ιστορία που γράφτηκε από παλιά με πόνο κόπο και ιδρώτα τόσο για τους αθλητές τους προπονητές και ακόμη περισσότερο για τους γονείς όπου χωρίς εγκαταστάσεις υποδομές -προπονητές –κατέγραφαν πολλά χιλιόμετρα για αρκετά χρόνια σχεδόν σε όλη την Ελλάδα για την καθημερινή τους προπόνηση και την ευζωία των ίππων τους.

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοιχτή συνάντηση από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” για το νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής

Με αφορμή την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ στις αρχές Νοεμβρίου 2023 και πιστό στη δέσμευση να διατηρήσει ανοιχτό τον διάλογο με την τοπική κοινωνία, καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του έργου, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργάνωσε μια ακόμη ανοιχτή συνάντηση για το κοινό με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΙΣΝ, του Υπουργείου Υγείας, της ομάδας μελέτης και του αναδόχου κατασκευής – Ομίλου ΑΒΑΞ.

Στη συζήτηση συμμετείχε ο Υφυπουργός Υγείας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει, μέσω ζωντανής σύνδεσης, ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, κ. Ανδρέας Δρακόπουλος.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en