AUTOMOTO

Προσεχώς αλλαγές στο πλαίσιο ασφάλισης αυτοκινήτου

Τα αυτοκίνητα με αυτόματο πιλότο που βγαίνουν στους δρόμους, προσεχώς αλλάζουν τα δεδομένα, ανατρέποντας ακόμα και το τρόπο ασφάλισης αυτοκινήτου. Το τοπίο των κινδύνων μεταβάλλεται και οι ευθύνες μεταφέρονται από τον οδηγό του οχήματος στον κατασκευαστή του λογισμικού.

Τα τμήματα των underwriters έχουν ήδη ξεκινήσει να συγκεντρώνουν ότι νέο στοιχείο και πληροφορία υπάρχει, καθώς πρόκειται για μία εξ’ ολοκλήρου νέα τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί στους “δρόμους” και δεν υπάρχει προηγούμενο αρχείο προκληθέντων ζημιών, απαιτήσεων και αποζημιώσεων.

Τα νέα αυτά δεδομένα αλλάζουν και το πλαίσιο ασφάλισης οχημάτων. Ωστόσο, οι προνοητικοί αντ/ασφαλιστές οι οποίοι θα προβούν σε συνέργειες θα καταφέρουν να οδηγήσουν τις εξελίξεις, διασφαλίζοντας την θέση τους στο παγκόσμιο αντ/ασφαλιστικό χάρτη.

Χαρακτηριστική η τοποθέτηση της Munich Re στο Συνέδριο των Αντασφαλιστών 2015 του Baden – Baden που έγινε μεταξύ 18-22 Οκτωβρίου. Η μεγαλύτερη αντασφαλιστική στο κόσμο, αναφερόμενη στο πλαίσιο των νέων κινδύνων έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα αυτοκίνητα με αυτόματο πιλότο, υπογραμμίζοντας, ότι τα αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας δεν απειλούν την βιωσιμότητα του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτου, όπως ορισμένοι του κλάδου φοβούνται, αντίθετα την ενισχύουν

Η Munich Re, προβλέποντας τις εξελίξεις στην τεχνολογία αναζητά νέες συνεργασίες στο κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την αυτόματη πλοήγηση οχημάτων.

Από την άλλη πλευρά, οι παραδοσιακές καλύψεις στην περίπτωση αυτή απειλούνται να μπουν στο περιθώριο, καθώς το λογισμικό που θα έχει πάνω το όχημα θα είναι υπεύθυνο τυχόν λάθη. Συνεπώς οι κίνδυνοι που θα γράφουν οι underwriters μετατοπίζονται από τον οδηγό του οχήματος στους κατασκευαστές των οχημάτων με αυτόματο πιλότο, ανάμεσα στα άλλα και στους κατασκευαστές του λογισμικού.

Στο πλαίσιο αυτό αλλαγές αναμένονται να επιτελεστούν και στο περιεχόμενο των συμβολαίων αστικής ευθύνης.

Η νομοθεσία που διέπει την ασφάλιση αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου και της περίπτωσης των αυτοκινήτων με αυτόματο πιλότο τονίζει η Munich Re οδηγεί, και  θα οδηγεί εσαεί στα δικαστήρια τους διαπράξαντες την ζημιά με σκοπό την προστασία του θύματος/ των θυμάτων.

Συνεπώς, η ίδια προσθέτει ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου δεν χαθεί από το χάρτη των αντ/ασφαλίσεων, θα παραμείνει αλλάζοντας τα δεδομένα στο τρόπο ασφάλισης.

 

Το ενδεχόμενο δε, να μειωθούν τα ατυχήματα στο δρόμο είναι μεγάλο, καθώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τα ανθρώπινα λάθη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έρευνα μέχρι το 2030 το 25% αυτοκινήτων που θα κυκλοφορεί στους δρόμους θα είναι με αυτόματο πιλότο.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version