Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες είναι οι ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» δάνεια | Το είδος των εταιρειών

 Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου, προβλέπεται ρητά η απαγόρευση της χειροτέρευσης της θέσης του οφειλέτη και του εγγυητή, τόσο από ουσιαστική όσο και από δικονομική άποψη, ως συνέπεια της πώλησης ή της μεταβίβασης του«κόκκινου» δανείου, ενώ υπογραμμίζεται ότι μέχρι τις 15 Φεβρουάριου 2016 εξαιρούνται από τις διατάξεις του σχεδίου «όλες οι απαιτήσεις από καταναλωτικές δανειακές συμβάσεις, δανειακές συμβάσεις με υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας, δάνεια και πιστώσεις χορηγούμενες σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται από τη σύσταση 2003/361/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 (Επίσημη Εφημερίδα L 124 της 20.05.2003), καθώς και από δάνεια με εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται προσωρινά η εφαρμογή στις υπόλοιπες απαιτήσεις (πρακτικά: δάνεια σε μεγάλες επιχειρήσεις και μη καταναλωτικά δάνεια χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας)».

 Η διάταξη αποσκοπεί στο να δοθεί χρόνος, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν στην πράξη και να διορθωθούν με τον κατάλληλο νομοθετικό καθορισμό του εφαρμοστικού πλαισίου πριν από την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης στις ανωτέρω κατηγορίες δανείων.

 Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που εξαγοράζουν τα «κόκκινα» δάνεια θα μπορούν να χορηγούν νέα δάνεια, μετά από άδεια της Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.

Όπως υπογραμμίζεται στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, καθίσταται δυνατή η δημιουργία δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Όπως αναφέρεται, «η δημιουργία μίας τέτοιας αγοράς, θα είναι ωφέλιμη τόσο για τα πιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους οφειλέτες.Το πιστωτικό ίδρυμα θα μπορεί να ενισχύσει άμεσα τη ρευστότητά του εισπράττοντας άμεσα ένα τμήμα της αμοιβής του, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα το εισέπραττε με αναγκαστική εκτέλεση και σε κάθε περίπτωση θα το εισέπραττε πολύ αργότερα. Από την άλλη πλευρά, ο δανειολήπτης θα μπορεί διαπραγματευτεί ευνοϊκότερες προτάσεις ρύθμισης, απ’ ό,τι θα μπορούσε να λάβει από το πιστωτικό ίδρυμα, διότι ο εκδοχέας θα έχει αγοράσει την απαίτηση σε τιμή μικρότερη της ονομαστικής της αξίας και επομένως μία πρόταση ρύθμισης, που θα ήταν ζημιογόνα για το πιστωτικό ίδρυμα και δεν θα μπορούσε να προταθεί από αυτό, θα είναι κερδοφόρα για τον εκδοχέα. Παράλληλα, θεσπίζεται καθεστώς αυστηρής εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης και μεταβίβασης των απαιτήσεων και υποχρέωσή τους να τηρούν τον Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα χειροτερεύσει η νομική ή πραγματική θέση του οφειλέτη μόνο και μόνο λόγω της μεταβίβασης της οφειλής του ή της ανάθεσής της προς διαχείριση».

 Η διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων θα μπορεί να ανατίθεται στις εταιρείες για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών. Ωστόσο, προβλέπεται ρητά ότι 12 μήνες πριν από την προσφορά προς πώληση των απαιτήσεων, πρέπει να έχει προταθεί στο δανειολήπτη- και τον εγγυητή – με εξώδικη πρόσκληση η ρύθμιση του δανείου του, ώστε αυτό να καταστεί εξυπηρετούμενο. Η ρύθμιση αποσκοπεί στο να αποτρέψει τον αιφνιδιασμό των οφειλετών, στους οποίους δίνεται η ευκαιρία να ρυθμίσουν την οφειλή τους που έχει εκχωρηθεί σε τρίτους. Στην ίδια αποτροπή του αιφνιδιασμού αποσκοπεί η απαίτηση μεσολάβησης ενός μέγιστου χρονικού διαστήματος 12 μηνών ανάμεσα στην πρόσκληση και την εκχώρηση, ώστε να μην απέχουν τα δύο γεγονότα ιδιαίτερα μεγάλο διάστημα. Προβλέπεται, επίσης, μη απαίτηση της προηγούμενης πρόσκλησης στις περιπτώσεις των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων ή των απαιτήσεων κατά των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών, καθώς στη μεν περίπτωση των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων δεν μπορεί να γίνει λόγος για αιφνιδιασμό, στη δε περίπτωση των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτε η αποστολή πρόσκλησης.

 Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του δανειολήπτη, ορίζεται ότι οι Εταιρείες Διαχείρισης μπορούν να προσλαμβάνουν Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Οφειλές.

 Σημειώνεται ακόμη ότι στο μέτρο που η άρση απορρήτου είναι αναγκαία για τις ανάγκες της διαχείρισης προβλέπεται η ρύθμιση αυτή ως απαραίτητη καθώς, όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, «η προβολή τραπεζικού απορρήτου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αδυναμία της εταιρείας να διεκπεραιώσει τη διαχείριση. Ταυτόχρονα όμως τίθενται όρια στην άρση τόσο του τραπεζικού απορρήτου όσο και στην ανακοίνωση προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη στην εταιρεία διαχείρισης, καθώς αυτά επιτρέπονται μόνο στο μέτρο που είναι αναγκαία για τους σκοπούς της διαχείρισης».

 Το είδος των εταιρειών

 Η διαχείριση και μεταβίβαση απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια θα πραγματοποιείται μόνο από ανώνυμες εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και εγκαθίστανται στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος, στους σκοπούς των οποίων συμπεριλαμβάνεται η άσκηση αυτών των δραστηριοτήτων.

 Το ύψος του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου το οποίο οφείλει να διατηρεί η εταιρεία η οποία εξαγοράζει δανειακές συμβάσεις / πιστώσεις από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, είναι 100.000 ευρώ.

 Οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά χορήγησης της σχετικής άδειας για την άσκηση των δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων, θα εξειδικευτούν από την Τράπεζα της Ελλάδος καθώς αυτή θα χορηγεί την άδεια. Για τη λήψη της σχετικής άδειας, είναι απαραίτητη η πιστοποίηση της ταυτότητας των άμεσων ή/και έμμεσων μετόχων, της ταυτότητας των προσώπων τα οποία έχουν ειδικές συμμετοχές και της ταυτότητας μετόχων με συμμετοχή 10% ή περισσότερη έκαστου, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια των εν λόγω εταιρειών και να περιορίζεται ο κίνδυνος νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Συμπεριλαμβάνεται ακόμα η πιστοποίηση της ταυτότητας των συμβούλων της εταιρείας.

 Με σκοπό τη διασφάλιση της μέγιστης προστασίας των δικαιωμάτων των δανειοληπτών, για τη χορήγηση της άδειας κατατίθεται στην ΤτΕ εμπεριστατωμένη έκθεση στην οποία καταγράφονται διεξοδικά οι βασικές αρχές και μέθοδοι που θα εφαρμόζονται κατά τη διαχείριση των απαιτήσεων. Ειδική μνεία πρέπει να προβλέπεται για δανειολήπτες που εντάσσονται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σύμφωνα και με τις ρυθμίσεις του Κώδικα Δεοντολογίας και τους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν υπαχθεί στο ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη).

 Για λόγους δημοσιότητας και διαφάνειας, η ΤτΕ διατηρεί στην επίσημη ιστοσελίδα της πλήρως ενημερωμένο κατάλογο με όλες τις αδειοδοτημένες εταιρείες.

 Αναστολή της χορηγηθείσας άδειας αποφασίζει η ΤτΕ σε περίπτωση παράβασης είτε του τιθέμενου ρυθμιστικού πλαισίου, των Πράξεων της ΤτΕ ή των όρων της σύμβασης μεταβίβασης ή διαχείρισης δανειακών απαιτήσεων. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας, η ΤτΕ δύναται να προβεί στην ανάκληση της σχετικής άδειας. Η ανάκληση δύναται να επισπευτεί και στις περιπτώσεις όπου ότι η εταιρεία εξασφάλισε την άδεια βάσει ψευδών ή παραπλανητικών στοιχείων ή με οποιοδήποτε άλλο αντικανονικό τρόπο ή υπέβαλε, γνωστοποίησε ή άλλως δημοσιοποίησε με οποιοδήποτε τρόπο ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες ή ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία ή έντυπα. Επίσης προβλέπεται ανάκληση της άδειας λειτουργίας, αν διαπιστώνεται ότι η εταιρεία χρησιμοποιείται ως μέσο για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή αν τα έσοδά της χρησιμοποιούνται για την τέλεση εγκληματικών δραστηριοτήτων.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Χωρίς φόρο ή με επιστροφή φόρου 8 στα 10 εκκαθαριστικά

Μηδενικός φόρος ή επιστροφή φόρου δείχνει μέχρι στιγμής ο λογαριασμός των φορολογικών δηλώσεων που έχουν λάβει  8 στους 10 φορολογούμενους οι οποίοι έσπευσαν μέσα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ να υποβάλουν τη δήλωσή τους.  Οι δυο στους δέκα πήραν την κρυάδα με το εκκαθαριστικό καθώς καλούνται να πληρώσουν φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2023. Ο φόρος εξοφλείται είτε εφάπαξ με έκπτωση 3% έως τις 31 Ιουλίου 2024 ή σε 8 μηνιαίες δόσεις με την πρώτη δόση έως το τέλος Ιουλίου.

Η ακτινογραφία των πρώτων 52.061 εκκαθαριστικών των φορολογικών δηλώσεων δείχνει τα εξής:

1.           Για το 52,4% των φορολογικών δηλώσεων το εκκαθαριστικό σημείωμα είναι  μηδενικό.  Δηλαδή οι φορολογούμενοι ούτε πληρώνουν φόρο, ούτε δικαιούνται επιστροφή φόρου.

2.           Για το  25,41% ή 13.228 δηλώσεις το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι πιστωτικό με τους φορολογούμενους να δικαιούνται επιστροφή φόρου εισοδήματος συνολικού ύψους 5,033 εκατ. ευρώ ή 380,5 ευρώ κατά μέσον όρο. 

Επιστροφή φόρου

Την επιστροφή φόρου που δικαιούνται  αναμένεται να λάβουν άμεσα μόνο όσοι δεν έχουν άλλες φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που δεν έχουν φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές ή δέσμευση ενημερότητας, θα αποστέλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος για άμεση επιστροφή σε εβδομαδιαία βάση ενώ επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που έχουν φορολογικές οφειλές θα συμψηφίζονται κεντρικά το πρώτο και το τρίτο δεκαήμερο κάθε μήνα, αρχής γενομένης από 12/5/2024. Φέτος πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης καθίσταται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN στην ψηφιακή πύλη myAADE για όλους τους φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας που δεν έχουν δηλώσει IBAN καθώς χωρίς τη δήλωση ΙΒΑΝ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν επιστροφές φόρου. Μάλιστα μέσω της νέας εφαρμογής της ΑΑΔΕ «myAADEapp» οι φορολογούμενοι μπορούν να βλέπουν στην οθόνη του κινητού τους τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται και να δηλώνουν ή να αλλάζουν το ΙΒΑΝ του τραπεζικού τους λογαριασμού τους.

3.           Για 11.521 φορολογικές δηλώσεις ή το 22,13% των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί  τα εκκαθαριστικά είναι χρεωστικά με το ποσό του φόρου να ανέρχεται σε 9,512 εκατ. ευρώ εκατ. ευρώ και κατά μέσο όρο σε 825,64 ευρώ. Οι φορολογούμενοι με χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν το φόρο εισοδήματος με τους ακόλουθους τρόπους:

–              Εφάπαξ με έκπτωση 3% έως 31 Ιουλίου 2024.

–              Σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται έως 31 Ιουλίου 2024 και την τελευταία έως 28 Φεβρουαρίου 2025.

–              Σε έως 24 μηνιαίες έντοκες δόσεις με την πάγια ρύθμιση.

–              Σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να   προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ανοδική η πορεία της καταναλωτικής κίνησης στα καταστήματα της Δράμας την περίοδο του Πασχα

Απο της αρχές της μεγάλης εβδομάδας, ξεκίνησε η ανοδική πορεία της καταναώτικής κίνησης αλλα και του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα εμπορικά καταστήματα της Δράμας, με τους καταναλωτές να κάνουν αγορές και δώρα για την περιόδο του Πάσχα. Συμφωνα με επαγγελαμτίες ωστόσο, η κίνηση κατα την διάρκεια της Μ.Εβδομάδας να είναι καλή, όμως όχι όπως τις άλλες χρονίες όπου, οι καταναλωτές δεν είχαν να έρθουν αντιμέτωποι με τις ανατιμήσεις.

Την ίδια ώρα την Μ.Τρίτη 30 Απρίου τέλειωσε και η προθεσμία της διασύνδεσης, των POS με τις ταμειακές μηχανές, με τον πονοκέφαλο ωστόσο απο την πλευρά των επαγγεματιών να συνεχίζεται.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες είναι οι ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» δάνεια – Το είδος των εταιρειών

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου, προβλέπεται ρητά η απαγόρευση της χειροτέρευσης της θέσης του οφειλέτη και του εγγυητή, τόσο από ουσιαστική όσο και από δικονομική άποψη, ως συνέπεια της πώλησης ή της μεταβίβασης του«κόκκινου» δανείου, ενώ υπογραμμίζεται ότι μέχρι τις 15 Φεβρουάριου 2016 εξαιρούνται από τις διατάξεις του σχεδίου «όλες οι απαιτήσεις από καταναλωτικές δανειακές συμβάσεις, δανειακές συμβάσεις με υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας, δάνεια και πιστώσεις χορηγούμενες σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται από τη σύσταση 2003/361/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 (Επίσημη Εφημερίδα L 124 της 20.05.2003), καθώς και από δάνεια με εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται προσωρινά η εφαρμογή στις υπόλοιπες απαιτήσεις (πρακτικά: δάνεια σε μεγάλες επιχειρήσεις και μη καταναλωτικά δάνεια χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης πρώτης κατοικίας)».

 Η διάταξη αποσκοπεί στο να δοθεί χρόνος, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν στην πράξη και να διορθωθούν με τον κατάλληλο νομοθετικό καθορισμό του εφαρμοστικού πλαισίου πριν από την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης στις ανωτέρω κατηγορίες δανείων.

 Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που εξαγοράζουν τα «κόκκινα» δάνεια θα μπορούν να χορηγούν νέα δάνεια, μετά από άδεια της Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.

Όπως υπογραμμίζεται στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, καθίσταται δυνατή η δημιουργία δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Όπως αναφέρεται, «η δημιουργία μίας τέτοιας αγοράς, θα είναι ωφέλιμη τόσο για τα πιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους οφειλέτες.Το πιστωτικό ίδρυμα θα μπορεί να ενισχύσει άμεσα τη ρευστότητά του εισπράττοντας άμεσα ένα τμήμα της αμοιβής του, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα το εισέπραττε με αναγκαστική εκτέλεση και σε κάθε περίπτωση θα το εισέπραττε πολύ αργότερα. Από την άλλη πλευρά, ο δανειολήπτης θα μπορεί διαπραγματευτεί ευνοϊκότερες προτάσεις ρύθμισης, απ’ ό,τι θα μπορούσε να λάβει από το πιστωτικό ίδρυμα, διότι ο εκδοχέας θα έχει αγοράσει την απαίτηση σε τιμή μικρότερη της ονομαστικής της αξίας και επομένως μία πρόταση ρύθμισης, που θα ήταν ζημιογόνα για το πιστωτικό ίδρυμα και δεν θα μπορούσε να προταθεί από αυτό, θα είναι κερδοφόρα για τον εκδοχέα. Παράλληλα, θεσπίζεται καθεστώς αυστηρής εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης και μεταβίβασης των απαιτήσεων και υποχρέωσή τους να τηρούν τον Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα χειροτερεύσει η νομική ή πραγματική θέση του οφειλέτη μόνο και μόνο λόγω της μεταβίβασης της οφειλής του ή της ανάθεσής της προς διαχείριση».

 Η διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων θα μπορεί να ανατίθεται στις εταιρείες για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών. Ωστόσο, προβλέπεται ρητά ότι 12 μήνες πριν από την προσφορά προς πώληση των απαιτήσεων, πρέπει να έχει προταθεί στο δανειολήπτη- και τον εγγυητή – με εξώδικη πρόσκληση η ρύθμιση του δανείου του, ώστε αυτό να καταστεί εξυπηρετούμενο. Η ρύθμιση αποσκοπεί στο να αποτρέψει τον αιφνιδιασμό των οφειλετών, στους οποίους δίνεται η ευκαιρία να ρυθμίσουν την οφειλή τους που έχει εκχωρηθεί σε τρίτους. Στην ίδια αποτροπή του αιφνιδιασμού αποσκοπεί η απαίτηση μεσολάβησης ενός μέγιστου χρονικού διαστήματος 12 μηνών ανάμεσα στην πρόσκληση και την εκχώρηση, ώστε να μην απέχουν τα δύο γεγονότα ιδιαίτερα μεγάλο διάστημα. Προβλέπεται, επίσης, μη απαίτηση της προηγούμενης πρόσκλησης στις περιπτώσεις των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων ή των απαιτήσεων κατά των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών, καθώς στη μεν περίπτωση των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων δεν μπορεί να γίνει λόγος για αιφνιδιασμό, στη δε περίπτωση των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτε η αποστολή πρόσκλησης.

 Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του δανειολήπτη, ορίζεται ότι οι Εταιρείες Διαχείρισης μπορούν να προσλαμβάνουν Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Οφειλές.

 Σημειώνεται ακόμη ότι στο μέτρο που η άρση απορρήτου είναι αναγκαία για τις ανάγκες της διαχείρισης προβλέπεται η ρύθμιση αυτή ως απαραίτητη καθώς, όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, «η προβολή τραπεζικού απορρήτου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αδυναμία της εταιρείας να διεκπεραιώσει τη διαχείριση. Ταυτόχρονα όμως τίθενται όρια στην άρση τόσο του τραπεζικού απορρήτου όσο και στην ανακοίνωση προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη στην εταιρεία διαχείρισης, καθώς αυτά επιτρέπονται μόνο στο μέτρο που είναι αναγκαία για τους σκοπούς της διαχείρισης».

 Το είδος των εταιρειών

 Η διαχείριση και μεταβίβαση απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια θα πραγματοποιείται μόνο από ανώνυμες εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και εγκαθίστανται στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος, στους σκοπούς των οποίων συμπεριλαμβάνεται η άσκηση αυτών των δραστηριοτήτων.

 Το ύψος του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου το οποίο οφείλει να διατηρεί η εταιρεία η οποία εξαγοράζει δανειακές συμβάσεις / πιστώσεις από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, είναι 100.000 ευρώ.

 Οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά χορήγησης της σχετικής άδειας για την άσκηση των δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων, θα εξειδικευτούν από την Τράπεζα της Ελλάδος καθώς αυτή θα χορηγεί την άδεια. Για τη λήψη της σχετικής άδειας, είναι απαραίτητη η πιστοποίηση της ταυτότητας των άμεσων ή/και έμμεσων μετόχων, της ταυτότητας των προσώπων τα οποία έχουν ειδικές συμμετοχές και της ταυτότητας μετόχων με συμμετοχή 10% ή περισσότερη έκαστου, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια των εν λόγω εταιρειών και να περιορίζεται ο κίνδυνος νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Συμπεριλαμβάνεται ακόμα η πιστοποίηση της ταυτότητας των συμβούλων της εταιρείας.

 Με σκοπό τη διασφάλιση της μέγιστης προστασίας των δικαιωμάτων των δανειοληπτών, για τη χορήγηση της άδειας κατατίθεται στην ΤτΕ εμπεριστατωμένη έκθεση στην οποία καταγράφονται διεξοδικά οι βασικές αρχές και μέθοδοι που θα εφαρμόζονται κατά τη διαχείριση των απαιτήσεων. Ειδική μνεία πρέπει να προβλέπεται για δανειολήπτες που εντάσσονται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σύμφωνα και με τις ρυθμίσεις του Κώδικα Δεοντολογίας και τους δανειολήπτες οι οποίοι έχουν υπαχθεί στο ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη).

 Για λόγους δημοσιότητας και διαφάνειας, η ΤτΕ διατηρεί στην επίσημη ιστοσελίδα της πλήρως ενημερωμένο κατάλογο με όλες τις αδειοδοτημένες εταιρείες.

 Αναστολή της χορηγηθείσας άδειας αποφασίζει η ΤτΕ σε περίπτωση παράβασης είτε του τιθέμενου ρυθμιστικού πλαισίου, των Πράξεων της ΤτΕ ή των όρων της σύμβασης μεταβίβασης ή διαχείρισης δανειακών απαιτήσεων. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας, η ΤτΕ δύναται να προβεί στην ανάκληση της σχετικής άδειας. Η ανάκληση δύναται να επισπευτεί και στις περιπτώσεις όπου ότι η εταιρεία εξασφάλισε την άδεια βάσει ψευδών ή παραπλανητικών στοιχείων ή με οποιοδήποτε άλλο αντικανονικό τρόπο ή υπέβαλε, γνωστοποίησε ή άλλως δημοσιοποίησε με οποιοδήποτε τρόπο ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες ή ψευδή ή παραπλανητικά στοιχεία ή έντυπα. Επίσης προβλέπεται ανάκληση της άδειας λειτουργίας, αν διαπιστώνεται ότι η εταιρεία χρησιμοποιείται ως μέσο για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή αν τα έσοδά της χρησιμοποιούνται για την τέλεση εγκληματικών δραστηριοτήτων.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Χωρίς φόρο ή με επιστροφή φόρου 8 στα 10 εκκαθαριστικά

Μηδενικός φόρος ή επιστροφή φόρου δείχνει μέχρι στιγμής ο λογαριασμός των φορολογικών δηλώσεων που έχουν λάβει  8 στους 10 φορολογούμενους οι οποίοι έσπευσαν μέσα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ να υποβάλουν τη δήλωσή τους.  Οι δυο στους δέκα πήραν την κρυάδα με το εκκαθαριστικό καθώς καλούνται να πληρώσουν φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2023. Ο φόρος εξοφλείται είτε εφάπαξ με έκπτωση 3% έως τις 31 Ιουλίου 2024 ή σε 8 μηνιαίες δόσεις με την πρώτη δόση έως το τέλος Ιουλίου.

Η ακτινογραφία των πρώτων 52.061 εκκαθαριστικών των φορολογικών δηλώσεων δείχνει τα εξής:

1.           Για το 52,4% των φορολογικών δηλώσεων το εκκαθαριστικό σημείωμα είναι  μηδενικό.  Δηλαδή οι φορολογούμενοι ούτε πληρώνουν φόρο, ούτε δικαιούνται επιστροφή φόρου.

2.           Για το  25,41% ή 13.228 δηλώσεις το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι πιστωτικό με τους φορολογούμενους να δικαιούνται επιστροφή φόρου εισοδήματος συνολικού ύψους 5,033 εκατ. ευρώ ή 380,5 ευρώ κατά μέσον όρο. 

Επιστροφή φόρου

Την επιστροφή φόρου που δικαιούνται  αναμένεται να λάβουν άμεσα μόνο όσοι δεν έχουν άλλες φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που δεν έχουν φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές ή δέσμευση ενημερότητας, θα αποστέλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος για άμεση επιστροφή σε εβδομαδιαία βάση ενώ επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που έχουν φορολογικές οφειλές θα συμψηφίζονται κεντρικά το πρώτο και το τρίτο δεκαήμερο κάθε μήνα, αρχής γενομένης από 12/5/2024. Φέτος πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης καθίσταται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN στην ψηφιακή πύλη myAADE για όλους τους φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας που δεν έχουν δηλώσει IBAN καθώς χωρίς τη δήλωση ΙΒΑΝ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν επιστροφές φόρου. Μάλιστα μέσω της νέας εφαρμογής της ΑΑΔΕ «myAADEapp» οι φορολογούμενοι μπορούν να βλέπουν στην οθόνη του κινητού τους τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται και να δηλώνουν ή να αλλάζουν το ΙΒΑΝ του τραπεζικού τους λογαριασμού τους.

3.           Για 11.521 φορολογικές δηλώσεις ή το 22,13% των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί  τα εκκαθαριστικά είναι χρεωστικά με το ποσό του φόρου να ανέρχεται σε 9,512 εκατ. ευρώ εκατ. ευρώ και κατά μέσο όρο σε 825,64 ευρώ. Οι φορολογούμενοι με χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν το φόρο εισοδήματος με τους ακόλουθους τρόπους:

–              Εφάπαξ με έκπτωση 3% έως 31 Ιουλίου 2024.

–              Σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται έως 31 Ιουλίου 2024 και την τελευταία έως 28 Φεβρουαρίου 2025.

–              Σε έως 24 μηνιαίες έντοκες δόσεις με την πάγια ρύθμιση.

–              Σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

«Μπλόκο» στην υποβολή χιλιάδων φορολογικών δηλώσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ωστόσο χιλιάδες είναι οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και άλλοι φορολογούμενοι, για τους οποίους οι δηλώσεις είναι προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ που προέβη ακόμα και στην προεκκαθάρισή τους και δεν μπορούν να   προβούν στην οριστική υποβολή τους.

Πρόκειται για έγγαμους φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους χωρίς εισοδήματα από άλλες πηγές, εκτός τόκων καταθέσεων ή έγγαμους φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από μισθωτή απασχόληση, όπου τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο συζύγων δικαιούται επιστροφής φόρου.

Για τις συγκεκριμένες ομάδες φορολογουμένων το υπουργείο Οικονομικών και η διοίκηση της ΑΑΔΕ είχαν ανακοινώσει ότι θα μπορούσαν να υποβάλουν τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις με ένα κλικ ή και να μην τις υποβάλουν καν, αλλά να περιμένουν την υποβολή τους από την ίδια την ΑΑΔΕ στις 2 Ιουλίου.

Γιατί «μπλοκάρεται» η εκκαθάριση

Έτσι, οι φορολογούμενοι αυτοί δεν είχαν το άγχος της προθεσμίας της υποβολής, καθώς τους έλυνε τα χέρια η ΑΑΔΕ, ωστόσο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η ηλεκτρονική υποβολή των εν λόγω δηλώσεων είναι αδύνατη και έτσι ούτε η τυχόν άμεση είσπραξη επιστροφής φόρου ή πίστωση επιστροφής σε εκκρεμείς οφειλές μπορεί να γίνει, ακόμα κι αν τη δικαιούται ο άλλος σύζυγος.

Ο λόγος, σύμφωνα με την εφημερίδα είναι ότι τουλάχιστον ένας εκ των δύο συζύγων δεν έχει δηλώσει στην ΑΑΔΕ το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, έτσι το σύστημα TAXISnet αρνείται να προχωρήσει στην εκκαθάριση και αποστέλλει αυτόματο μήνυμα, με το οποίο ενημερώνει:

«Δεν έχετε δηλώσει αριθμό IBAN ή αυτός που έχετε δηλώσει δεν είναι έγκυρος συντακτικά. Βάσει της δήλωσής σας προσδιορίζεται πιστωτικό υπόλοιπο και υποχρεούστε να γνωστοποιήσετε τον αριθμό IBAN τραπεζικού λογαριασμού σας στη φορολογική».

Το ξαφνικό πρόβλημα εμφανίστηκε μετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ να υποχρεώσουν όλους ανεξαιρέτως τους 9 εκατ. φορολογούμενους που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος να έχουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους και να υπάρχει ο αριθμός IBAN δηλωμένος στο TAXISnet.

Με αυτόν τον τρόπο όμως ακυρώνεται η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για χιλιάδες έγγαμους φορολογούμενους, αφού παρόλο που είναι έτοιμες, το ίδιο το σύστημα τις μπλοκάρει και δεν εκκαθαρίζονται.

Εξαίρεση για τους υπερήλικες

Την ίδια ώρα, το υπουργείο προκειμένου να γλιτώσει κι άλλον «πονοκέφαλο» φέρεται να προχωρά σε εξαίρεση των υπερήλικων συζύγων άνω των 69 ετών – δηλαδή όσες είναι 70 ετών και άνω – από την εν λόγω υποχρέωση δήλωσης IBAN, προκειμένου να ξεμπλοκαριστεί μεγάλος αριθμός δηλώσεων, με την ανακοίνωση να είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, όμως ηλικίας κάτω των 70 ετών που δεν έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή έχουν αλλά δεν είναι δηλωμένοι στην ΑΑΔΕ θα πρέπει οι μεν πρώτοι να πάνε στις τράπεζες και να ανοίξουν λογαριασμούς με πλήθος δικαιολογητικών και την κατάθεση τουλάχιστον 30 ευρώ για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, είτε να προχωρήσουν στη δήλωση των ΙΒΑΝ των υπαρχόντων λογαριασμών τους.

Αυστηροί έλεγχοι για φοροδιαφυγή

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα και φέτος κηρύσσει ηλεκτρονικό «πόλεμο» κατά της φοροδιαφυγής και εντείνει τους ψηφιακούς ελέγχους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και φορείς της αγοράς, με στόχο τη μείωση του φορολογικού κενού στο εισόδημα και τον ΦΠΑ.

Το… κυνήγι της φοροδιαφυγής έχει εντατικοποιηθεί και θα εντατικοποιηθεί κι άλλο για την επίτευξη του στόχου είσπραξης περίπου 65 δισ. ευρώ. Εξάλλου γιαυτό προχωρά και η δημιουργία νέου Κέντρου Ειδικών Δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.

Το οικονομικό επιτελείο θέλει οι «Ειδικές Δυνάμεις» να λειτουργήσουν στα πρότυπα του ΣΔΟΕ, ελέγχοντας τις «βαριές» υποθέσεις, ενώ η στελέχωσή του θα γίνει από τις ΥΕΔΔΕ και τις Υπηρεσίες Τελωνειακών Ελέγχων που συγχωνεύονται και μεταφέρονται σε νέο κτίριο.

Όλα αυτά, στο πλαίσιο του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το 2024, μέσω του οποίου προαναγγέλλει την εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και την ευρεία χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων και ψηφιακών μέσων.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει:

  • την ίδρυση κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών, που θα λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων, επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο,
  • τη δημιουργία μονάδας μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων που θα διαθέτει καινοτόμα εργαλεία όπως ανάλυση μεγάλων δεδομένων, συγκριτική αξιολόγηση, διαδικτυακές έρευνες και έλεγχοι ψηφιακών συστημάτων τιμολόγησης.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ανοδική η πορεία της καταναλωτικής κίνησης στα καταστήματα της Δράμας την περίοδο του Πασχα

Απο της αρχές της μεγάλης εβδομάδας, ξεκίνησε η ανοδική πορεία της καταναώτικής κίνησης αλλα και του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα εμπορικά καταστήματα της Δράμας, με τους καταναλωτές να κάνουν αγορές και δώρα για την περιόδο του Πάσχα. Συμφωνα με επαγγελαμτίες ωστόσο, η κίνηση κατα την διάρκεια της Μ.Εβδομάδας να είναι καλή, όμως όχι όπως τις άλλες χρονίες όπου, οι καταναλωτές δεν είχαν να έρθουν αντιμέτωποι με τις ανατιμήσεις.

Την ίδια ώρα την Μ.Τρίτη 30 Απρίου τέλειωσε και η προθεσμία της διασύνδεσης, των POS με τις ταμειακές μηχανές, με τον πονοκέφαλο ωστόσο απο την πλευρά των επαγγεματιών να συνεχίζεται.

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en