ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πιο… ηλεκτρονικό το νέο Σύστημα Εξυπηρέτησης Πολιτών

Νέο Σύστημα Εξυπηρέτησης Πολιτών που θα προσφέρει ακόμη περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προανήγγειλε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα τεθεί σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση κείμενο πολιτικής για νομοθετική πρωτοβουλία που πρόκειται να αναλάβει το υπουργείο για την «κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων».

Ήδη, όπως είπε ο κ. Βερναρδάκης «η online σύνδεση των ΚΕΠ με φορείς του Δημοσίου για 60 υπηρεσίες και διαδικασίες, δίνει σήμερα τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να έχουν βασικές υπηρεσίες με μία μόνο αίτηση, με μία μόνο επίσκεψη, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία».

«Ο αριθμός αυτός των υπηρεσιών θα αυξάνεται συνεχώς το επόμενο διάστημα», επισήμανε, υπογραμμίζοντας πως με την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού διαύλου παροχής υπηρεσιών, την Πύλη ΕΡΜΗΣ, θα αυξηθεί ο αριθμός των πολιτών οι οποίοι μόνο με τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, θα αποκτούν χωρίς πρόσθετες διαδικασίες, πρόσβαση στις υπηρεσίες της Πύλης.

Σημείωσε ταυτόχρονα ότι το υπουργείο θα αναβαθμίσει και θα ενισχύσει τον «ΕΡΜΗ», προσθέτοντας νέες υπηρεσίες και ο υπουργός προανήγγειλε την έναρξη του νέου Συστήματος Εξυπηρέτησης Πολιτών που θα προσφέρει ακόμη περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Μιχαλόπουλο, γενικό Διευθυντή Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναζητούν πληθώρα πιστοποιητικών και βεβαιώσεων από το σύστημα «ΕΡΜΗΣ». Ο Φαίδων Κακλαμάνης, διευθυντής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, υπογράμμισε ότι οι υποθέσεις που διεκπεραιώθηκαν το 2015 μέσω των ΚΕΠ και του «ΕΡΜΗΣ», ήταν περισσότερες από πέντε εκατομμύρια, εκ των οποίων περισσότερες από δύο εκατομμύρια διεκπεραιώθηκαν on line, μέσω του «ΕΡΜΗΣ».

Πιο αναλυτικά, μέσω του «ΕΡΜΗΣ» (www.ermis.gov.gr), οι πολίτες οι οποίοι έχουν ήδη κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, αποκτούν πρόσβαση στις υπηρεσίες της Πύλης. Η παραλαβή και η εκτύπωση για παράδειγμα ενός πιστοποιητικού γέννησης είναι πλέον θέμα μερικών κλικ. Με την είσοδό του στον Πύλη ΕΡΜΗΣ, ο πολίτης αποκτά αμέσως πρόσβαση σε:

  • 9 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες με άμεση παραλαβή αποτελέσματος / πιστοποιητικού από την Πύλη.
  • 116 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες με παραλαβή του αποτελέσματος/πιστοποιητικού είτε ηλεκτρονικά σε δεύτερο χρόνο από την ηλεκτρονική του θυρίδα είτε με φυσική παρουσία από το ΚΕΠ της επιλογής του.
  • Πληροφορίες για περισσότερες από 1.000 υπηρεσίες/διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης.
    Δυνατότητα απόκτησης ψηφιακής υπογραφής.
  • Πρόσβαση στην προσωπική ηλεκτρονική του θυρίδα. Στην ηλεκτρονική θυρίδα αποθηκεύονται τα διάφορα πιστοποιητικά που έχει εκδώσει ο χρήστης μέσω των υπηρεσιών με ηλεκτρονική διεκπεραίωση ή έχουν εισαχθεί από υπαλλήλους ΚΕΠ.
  • Δυνατότητα να παρακολουθήσει το ιστορικό των ηλεκτρονικών συναλλαγών του, να πληροφορηθεί για την πορεία των αιτημάτων του αλλά και να λάβει άμεσα την πληροφορία για το πού μπορεί να χρησιμοποιήσει το πιστοποιητικό του στη Δημόσια Διοίκηση.
  • Κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων.

Με πρωτοβουλία του Χρ. Βερναρδάκη θα τεθεί σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση κείμενο πολιτικής για νομοθετική πρωτοβουλία που πρόκειται να αναλάβει το υπουργείο για την «κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων». Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας θα εφαρμοστεί μια νέα καινοτόμος μεθοδολογία ανάλυσης των σχολίων που θα συγκεντρωθούν και θα παραχθεί έκθεση διαβούλευσης που θα ληφθεί υπόψη για την προετοιμασία του νομοσχεδίου. Σκοπός της πιλοτικής δράσης είναι να αξιολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες και οι μεθοδολογίες έτσι ώστε ο θεσμός της προ-διαβούλευσης να εφαρμοστεί στη συνέχεια για το σύνολο των φορέων της δημόσιας διοίκησης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

πηγή: imerisia.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version