Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περιβαλλοντικός εφιάλτης στον Καναδά από διαρροή αποβλήτων μεταλλείου παρόμοιου με τις Σκουριές (βίντεο, φωτογραφίες)

Απαγόρευση χρήσης ύδατος από λίμνες και ποτάμια

Τη Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014, ένα φράγμα συγκράτησης αποβλήτων του μεταλλείου χαλκού-χρυσού Mount Polley στη Βρετανική Κολομβία (Καναδάς) κατέρρευσε, απελευθερώνοντας 5 εκατ. κυβικά μέτρα αποβλήτων στα ρέματα της περιοχής. Η ποσότητα αυτή είναι ίση με 2000 Ολυμπιακών διαστάσεων πισίνες. Το πλάτος του ρέματος που πρώτο δέχθηκε τα απόβλητα αυξήθηκε από 1,5 μέτρο σε 45 μέτρα (!) και τα υγρά απόβλητα γρήγορα έφτασαν μέχρι τη λίμνη Quesnel. Δείτε το βίντεο, είναι πραγματικά τρομακτικό.

Οι αρχές επέβαλαν απόλυτη απαγόρευση χρήσης του νερού από τις λίμνες και τα ποτάμια της περιοχής, που είναι εξαιρετικά αραιοκατοικημένη. Οι κάτοικοι που φωτογράφισαν νεκρά ψάρια να επιπλέουν στη λίμνη τα νερά της οποίας έχουν πάρει χρώμα «γαλακτώδες πράσινο» κάνουν λόγο για απίστευτη καταστροφή. Ο πρόεδρος της εταιρείας Imperial Metals ζήτησε συγγνώμη και δήλωσε ότι η εταιρεία αναλαμβάνει την ευθύνη για το ατύχημα του οποίου τα αίτια «δεν γνωρίζει». Ωστόσο, σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Βρετανικής Κολομβίας, η Imperial Metals είχε προειδοποιηθεί επανειλημμένως ότι η στάθμη του νερού πίσω από το φράγμα ήταν επικίνδυνα υψηλή. Άρα η κατάρρευση δεν ήταν «κεραυνός εν αιθρία», η εταιρεία είχε γνώση της επικινδυνότητας του φράγματος και δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

mount-polley-mime-tailings-pond

local-residents-photograph-damage-from-mount-polley-mine-tailings-pond-breach BuTa-RwIMAIS0ROmount-polley-mine-tailings-pond-dam-failure
Μεταλλείο παρόμοιο με τις Σκουριές

Το Mount Polley είναι ένα μεταλλείο πορφυρικού χαλκού-χρυσού, είναι δηλαδή ένα κοίτασμα παρόμοιο με τις Σκουριές. Τα τέλματα εμπλουτισμού του Mount Polley που διέρρευσαν στα ποτάμια και τις λίμνες είναι τα τέλματα των Σκουριών που θα είναι αποτεθειμένα στους χώρους απόθεσης αποβλήτων του Καρατζά και του Λοτσάνικου, πίσω από θηριώδη φράγματα ύψους 150 μέτρων, σε έδαφος με ιδιαίτερα μεγάλες κλίσεις.

Τι έχουν μέσα αυτά τα τέλματα; Επειδή εκεί είναι Καναδάς και όχι Ελλάδα και οι μεταλλευτικές  εταιρείες έχουν την υποχρέωση να δηλώνουν τις ποσότητες των επικίνδυνων αποβλήτων που αποθέτουν, μαθαίνουμε ότι τα απόβλητα που παρήγαγε κατά το 2013 Imperial Metals Corp. από το μεταλλείο χαλκού-χρυσού του Mount Polley περιείχαν πολλές χιλιάδες τόνους τοξικών ρύπων. Παρόμοια θα είναι η σύσταση των αποβλήτων και από το πορφυρικό κοίτασμα των Σκουριών:

  • Αρσενικό (και τις ενώσεις του) 406 τόνους
  • Μόλυβδο (και τις ενώσεις του) 177 τόνους
  • Nικέλιο (και τις ενώσεις του) 326 τόνους
  • Βανάδιο (και τις ενώσεις του) 5,047 τόνους
  • Ψευδάργυρο (και τις ενώσεις του) 2,169 τόνους
  • Κάδμιο (και τις ενώσεις του) 6 τόνους
  • Κοβάλτιο (και τις ενώσεις του) 475 τόνους
  • Φώσφορο (ολικό) 41.640 τόνους
  • Χαλκό (και τις ενώσεις του) 18.413 τόνους
  • Aντιμόνιο (και τις ενώσεις του) 14 τόνους
  • Μαγγάνιο (και τις ενώσεις του) 20.988 τόνους
  • Υδράργυρο (και τις ενώσεις του) 3 τόνους
  • Σελήνιο (και τις ενώσεις του) 46 τόνους
Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο στη Χαλκιδική; Η Eldorado Gold λέει ότι θα κάνει «ξηρή απόθεση» των αποβλήτων και ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα καταστροφικής αστοχίας των δυο φραγμάτων των 150 μέτρων ύψος, που θα είναι πρωτοφανή τεχνικά έργα για τα Ελληνικά δεδομένα. Η επικινδυνότητα των φραγμάτων αυτών στη συγκεκριμένη θέση και με τον τρόπο που έχουν σχεδιαστεί αναδεικνύεται σε καταγγελία που αποστείλαμε στις 25/9/2013 στην αρμόδια για την έγκριση της Τεχνικής Μελέτης των φραγμάτων Διεύθυνση Μεταλλευτικών και Βιομηχανικών Ορυκτών του ΥΠΕΚΑ,  Διαβάστε την καταγγελία στο: Φράγματα αποβλήτων της Ελληνικός Χρυσός στις Σκουριές: Τεχνικά έργα ή «ατυχήματα έτοιμα να συμβούν»; Τα φράγματα αυτά με τα 66 εκατ. τόνους αποβλήτων εμπλουτισμού, θα είναι μια μόνιμη απειλή για την κατάντι περιοχή και τον κόλπο της Ιερισσού. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και πάνω από ένα χρόνο, η αρμόδια τεχνική υπηρεσία αρνείται να εγκρίνει την κατασκευή τους.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

24η Γιορτή Σπόρων του Πελίτι 2024

Το Σάββατο 11 Μαΐου 2024, από τις 10 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα, πραγματοποίηθηκε η 24η Γιορτή Σπόρων του Πελίτι, στο Μεσοχώρι Παρανεστίου Δράμας στην Π. Ε. Δράμας.

Η Γιορτή Σπόρων του Πελίτι είναι η ετήσια κεντρική εκδήλωση του Πελίτι για τις παραδοσιακές ποικιλίες σπόρων και για τα 29 χρόνια Πελίτι (1995-2024). Η Γιορτή Σπόρων του Πελίτι είναι μια παγκόσμια συνάντηση που αγκαλιάζει και αγκαλιάζεται από ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο χωρίς διακρίσεις στο χρώμα, το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τη γλώσσα, κ.λ.π. Βλέπουμε τα κοινά που μας ενώνουν ως ανθρώπους.

Η 24η Γιορτή Σπόρων του Πελίτι για το 2024 αφιερώνεται στους Ιθαγενείς της φυλής Καγιάπο (Kayapo).Η 24η Γιορτή Σπόρων οργανώνεται από το Πελίτι, με γενικό συντονιστή τον Παναγιώτη Σαϊνατούδη, ιδρυτή του Πελίτι.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Τέσσερις παρεμβάσεις στη Ροδόπη

Τα σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Ροδόπης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, στην Κομοτηνή.

Χρήστος Σταϊκούρας: Πέντε σημαντικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Mεταφορών στη Δράμα

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε τέσσερις σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Ροδόπης που αφορούν:

1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.

2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.

3. Το Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.

4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).

«Αυτές τις πολιτικές πρωτοβουλίες έχουμε την ισχυρή βούληση να τις τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως ‘‘παίκτης’’ θετικής μνημόνευσης», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του.

Νωρίτερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμμετείχε σε σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Ροδόπης, Μανώλη Ταπατζά, ενώ συναντήθηκε με τον Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Φώτιο Μάρη, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμονα, καθώς και με εκπροσώπους επιμελητηρίων και παραγωγικών φορέων στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης.

Tα 4 έργα

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

1ον. Κατασκευή Φράγματος Ιασίου.

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 22,6 εκατ. κ.μ. νερού.

Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του αναγκαίου οδικού δικτύου για την εξασφάλιση της πρόσβασης στο φράγμα και την αποκατάσταση της επικοινωνίας στην περιοχή, η οποία διακόπτεται λόγω κατάκλυσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος.

Το φράγμα είναι ύψους 45,50 μέτρων, μήκους στέψης 400 μέτρων, και πλάτους στέψης 11 μέτρων.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 20,5 εκατ. ευρώ, και η χρηματοδότησή του είναι από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 10 Μαΐου 2002.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2021.

Η κατασκευή του φράγματος έχει ολοκληρωθεί.

Υπεγράφη, στις 31 Μαρτίου 2021, το Συμφωνητικό για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης (ΦΕΠΠ) του φράγματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων (το οποίο αποτελεί υποέργο της πράξης της κατασκευής του φράγματος), η οποία ολοκληρώνεται.

Η Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι Τελικός Δικαιούχος του έργου της κατασκευής και της υπηρεσίας για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης του φράγματος.

2ον. Οριστική Μελέτη Φράγματος Ιάσμου.

Σκοπός των προτεινόμενων έργων είναι η διάθεση του επιφανειακού νερού για την άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων περίπου 200.000 στρεμμάτων, που σήμερα αρδεύονται από υπόγεια νερά, και συνεπώς η δρομολόγηση της επίλυσης των προβλημάτων άρδευσης της περιοχής.

Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 28 Νοεμβρίου 2007.

Η τελευταία εγκεκριμένη παράταση ήταν για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016.

Σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση, με έγγραφο της 29ης Ιουνίου 2016, της αρμόδιας Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει τεθεί στο Αρχείο, καθώς υπάρχουν δύο αρνητικές γνωμοδοτήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του εν λόγω έργου, από την Διεύθυνση Προστασίας Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων και από τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου, Βιστωνίδας και Ισμαρίδας.

Προτείνεται, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, ο έλεγχος του επανασχεδιασμού των προτεινόμενων έργων, υδραυλικός και περιβαλλοντικός, προκειμένου να μπορέσει αρχικώς το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, να ολοκληρωθεί ο υδραυλικός σχεδιασμός του και, στη συνέχεια, να εξετασθεί η δυνατότητα κατασκευής του φράγματος, αλλά και η εκπόνηση και κατασκευή του έργου των αρδευτικών δικτύων, προκειμένου να καταστεί το έργο πλήρως λειτουργικό.

Προκειμένου να υλοποιηθούν αυτά, προγραμματίζεται, μέχρι τέλος του μήνα, σύσκεψη στην περιοχή, με τη συμμετοχή αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, επί του συγκεκριμένου θέματος.

3ον. Δικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.

Εκπονούνται μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου.

Η ολοκλήρωσή τους εκτιμάται τον Ιούλιο του 2024.

4ον. Παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).

Η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από το CEF.

Ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίησή της υπεγράφη στο τέλος του 2023.

Το έργο, με την υλοποίησή του, στοχεύει στην επίτευξη των ακόλουθων:

· Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.

· Κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων.

· Αντικατάσταση της γέφυρας Κομψάτου.

· Συμμόρφωση με τις αρχές της διαλειτουργικότητας για τη διάταξη των σιδηροδρομικών γραμμών και τις οδικές προσβάσεις του σταθμού Ιάσμου και της στάσης Πολυάνθου.

· Αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής.

· Αντιμετώπιση προβλημάτων σε υπάρχουσες γέφυρες και σήραγγες.

· Κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, μήκους 13 χλμ., της περιοχής ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο στον Σ.Σ. Ποταμού.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en