Quantcast
Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πειραματικά τρένα σκέτη φαντασία!

Ο σιδηρόδρομος ήταν μια από τις εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο, γεφυρώνοντας χάσματα και φέρνοντας κοντά τον πλανήτη.

Και βέβαια τα τρένα έχουν γνωρίσει μια μακρά και λαμπρή εξελικτική πορεία, στην οποία ωστόσο ούτε οι υπερβολές έλειψαν ούτε και τα εξωφρενικά οράματα.

Κι έτσι πάμπολλοι νεωτερισμοί πάνω σε ράγες έχουν προταθεί όλα αυτά τα χρόνια, αν και οι περισσότεροι παραήταν φιλόδοξοι, δαπανηροί ή εντελώς τρελοί για να προκριθούν.

Άλλοι πάλι ήταν τόσο αποτελεσματικοί που σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί περιέπεσαν σε αχρηστία…

Το αμερικανικό M-497

ttraradlnnpperiammtt1a

Το «Μαύρο Σκαθάρι», όπως λεγόταν εναλλακτικά το M-497 της δεκαετίας του 1960, ήταν ένα πειραματικό αεριωθούμενο τρένο των Κεντρικών Σιδηροδρόμων της Νέας Υόρκης, σε μια ύστατη προσπάθεια να επαναφέρουν την παλιά αίγλη των τρένων. Το επιβατικό τρένο παντρεύτηκε με τις τζετ μηχανές ενός βομβαρδιστικού Β-36 και στα δοκιμαστικά άφησε άπαντες με το στόμα ανοιχτό, καθώς κατέγραψε ταχύτητες-ρεκόρ της τάξης των 295 χλμ/ώρα! Ένα ρεκόρ που παρέμεινε μάλιστα σε ισχύ κοντά 40 χρόνια.

Κι ενώ όλα ήταν ενθαρρυντικότατα για το αεριωθούμενο θαύμα, η χρηματοδότηση για την ανάπτυξή του σταμάτησε αναπάντεχα όταν οι τζετ κινητήρες θεωρήθηκαν δαπανηρότατοι τόσο στην κατασκευή όσο και τη συντήρησή τους. Το πειραματικό πρωτότυπο επέστρεψε σε συμβατική λειτουργία και οι τζετ κινητήρες χρησιμοποιούνταν τώρα ως το πρώτο ποτέ εκχιονιστικό μέσο για χρήση σε ράγες…

Το σκοτσέζικο Bennie Railplane

ttraradlnnpperiammtt2a

Ο George Bennie σκέφτηκε ένα διαφορετικό τρένο εκεί στο 1930 για να αντικαταστήσει τις ατμομηχανές και το κάρβουνο. Το τρένο του εφευρέτη θα λειτουργούσε σε υπέργειες σιδηροτροχιές, κατασκευασμένες πάνω από τις παραδοσιακές ράγες, και θα έτρεχε με τη βοήθεια δύο ελίκων.

Ο Bennie ισχυριζόταν ότι το τρένο του έπιανε ταχύτητες πάνω από 190 χλμ/ώρα, αν και η πρωτότυπη ράγα που στήθηκε ήταν ιδιαιτέρως μικρή σε μήκος για να προλάβει ο συρμός να αποδείξει τι μπορούσε να κάνει. Ο εφευρέτης πάσχισε να βρει χρηματοδότες για να αναπτύξει τη σιδηροτροχιά του, έπεσε ωστόσο πάνω στις οικονομικές περιπέτειες του Μεσοπολέμου και κονδύλια δεν εξευρέθηκαν ποτέ. Το 1957, στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, πούλησε τα δικαιώματα της εφεύρεσής του όσο-όσο και πέθανε την επόμενη χρονιά φαλιρισμένος και απογοητευμένος…

Το γερμανικό Schienenzeppelin

ttraradlnnpperiammtt3a

Η γερμανική απόπειρα του 1931 για την ανάπτυξη μιας πραγματικής υπερταχείας ονομάστηκε «Schienenzeppelin». Πειραματικό και καινοτόμο, το τρένο τροφοδοτούνταν από κινητήρα αεροσκάφους, ο οποίος έδινε ζωή σε μια τεράστια προπέλα στο πίσω μέρος του. Αεροδυναμικός και ιδιαιτέρως ελαφρύς, ο συρμός άγγιξε στα δοκιμαστικά ταχύτητα-ρεκόρ 225 χλμ/ώρα, η οποία δεν καταρρίφθηκε παρά 23 χρόνια αργότερα.

Και ήταν ακριβώς οι φόβοι για την επικινδυνότητα του έλικα που το καθήλωσαν σε στάδιο πρωτοτύπου, καθώς όλοι υποψιάζονταν πως θα αποτελούσε κίνδυνο για τους επιβάτες που περίμεναν στις αποβάθρες. Ήταν όμως και το άλλο: η θέση της προπέλας έκανε απαγορευτική την προσαρμογή επιβατικών βαγονιών, την ίδια ώρα που η μηχανή δεν μπορούσε να κάνει όπισθεν! Το τέλος του Schienenzeppelin ήταν τραγικό: αποσυναρμολογήθηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου για να χρησιμοποιηθούν οι τόνοι αλουμινίου του στην κατασκευή πολεμικών αεροπλάνων…

Το Aerotrain του Jean Bertin

ttraradlnnpperiammtt4a

Ήταν στη δεκαετία του 1960 όταν το Αεροτρένο του γάλλου μηχανικού χαρακτηρίστηκε ως «χόβερκραφτ των σιδηροδρόμων». Χρηματοδοτούμενο από τη γαλλική κυβέρνηση για την αντικατάσταση των συμβατικών τρένων, το Aerotrain κινούνταν μέσα σε στρώμα αέρα πάνω από μια τσιμεντένια ράγα και ήταν ελαφρύ, αθόρυβο, άνετο και σωστός σίφουνας, πιάνοντας ταχύτητες άνω των 420 χλμ/ώρα!

Όσο για τη ράγα, ήταν φτηνή και εύκολη στην παραγωγή, την ίδια ώρα που η συντήρησή της ήταν ακόμα πιο μικρή από τις παραδοσιακές σιδηροτροχιές. Τουλάχιστον 20 χώρες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το πολλά υποσχόμενο τρένο και ο εφευρέτης του καμάρωνε για την απήχηση του καινοτόμου σχεδιασμού του, θέλοντας το Aerotrain πανέτοιμο για παγκόσμια χρήση μέχρι το 2000. Όταν το παρέδωσε βέβαια ολοκληρωμένο στη γαλλική κυβέρνηση το 1974, οι αξιωματούχοι θεώρησαν πως το Αεροτρένο θα σκότωνε το τεράστιο συμβατικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας, γι’ αυτό και έσπευσαν να το κλείσουν στα χρονοντούλαπα της Ιστορίας. Αποκαρδιωμένος από την απόφαση του κράτους, ο Bertin πέθανε τον επόμενο χρόνο…

Τα τρένα που σέρνονταν από άλογα

ttraradlnnpperiammtt5a

Κάρα με άλογα ήταν οι πρώτες απόπειρες της ανθρωπότητας να φτιάξει τρένα, καθώς προηγήθηκαν των ατμοκίνητων συρμών κατά τουλάχιστον 200 χρόνια! Τα αλογοτρένα αυτά κινούνταν πάνω σε ξύλινες τροχιές και τα συναντούσες συνήθως σε ορυχεία, για τη μεταφορά του κάρβουνου κυρίως από τον τόπο της εξόρυξής του. Λίγο αργότερα βέβαια τα πρώιμα τρένα χρησιμοποιήθηκαν και για επιβατικούς σκοπούς, ενώνοντας γειτονικές πόλεις και μεταφέροντας τώρα εμπορεύματα και ανθρώπους.

Τα ιδιαίτερα αυτά τρένα κινούνταν με ταχύτητες 10 χλμ/ώρα, ήταν ωστόσο πολύ πιο αξιόπιστα και άνετα από τις άμαξες που αγκομαχούσαν πάνω στους κακοτράχαλους δρόμους. Όσο για τις πρώτες αυτές ξύλινες ράγες, ήταν συνήθως μονής κατεύθυνσης και προτεραιότητα είχαν μάλιστα οι συρμοί που κουβαλούσαν αγαθά παρά ανθρώπους! Οι επιβάτες ήταν υποχρεωμένοι να βγάζουν το τρένο εκτός τροχιάς όταν συναντούσαν εμπορικό συρμό στο διάβα τους να κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση.

Παρά το γεγονός ότι ο ατμός εξαφάνισε τα αλογοτρένα, τα δύο μέσα συνυπήρξαν για καιρό καθώς παρέμεναν πιο αξιόπιστα από τη νέα και προβληματική πολλές φορές εφεύρεση της ατμοκίνησης. Ήταν σε λειτουργία σε διάφορες γωνιές του πλανήτη τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα…

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά του Facebook και του Instagram | Υποψίες ότι δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους στο θέμα της παραπληροφόρησης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα κατά των κοινωνικών δικτύων Facebook και Instagram για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι δεν τηρούν την υποχρεώσεις τους στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εν όψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Ιουνίου, την ώρα που εκφράζονται ανησυχίες για ενδεχόμενη χειραγώγηση της κοινής γνώμης από την Ρωσία.

«Αυτή η Κομισιόν έχει θέσει σε λειτουργία εργαλεία για την προστασία των ευρωπαίων πολιτών από την παραπληροφόρηση και της χειραγώγηση των πληροφοριών από τρίτες χώρες», δήλωσε η πρόεδρος Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. «Οταν υπάρχουν υποψίες για παραβίαση των κανόνων, αναλαμβάνουμε δράση. Αυτό συμβαίνει πάντα, αλλά ιδιαιτέρως σε περίοδο εκλογών».

Πρόκειται για την πέμπτη επίσημη έρευνα που διεξάγεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του νέου κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος ετέθη σε ισχύ τον περασμένο χρόνο γα την αντιμετώπιση του παράνομου online περιεχομένου και προϊόντων.

Η Κομισιόν έχει ήδη ξεκινήσει δύο έρευνες κατά του TikTok. Στο πλαίσιο της μίας από τις δύο έρευνες, η θυγατρική της κινεζικής ByteDance αναγκάσθηκε να διακόψει την περασμένη εβδομάδα την νέα εφαρμογή Lite που ανταμείψει τους χρήστες για τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη, πράγμα που θεωρείται ότι δημιουργεί κινδύνους εθισμού στους νέους.

Στις αρχές Μαρτίου, κινήθηκε διαδικασία κατά της AliExpress, θυγατρικής της Alibaba, λόγω υποψιών ότι δεν λαμβάνει αρκετά μέτρα κατά της πώλησης επικίνδυνων προϊόντων όπως τα πλαστά φάρμακα.

Η πρώτη επίσημη έρευνα αφορούσε επίσης κινδύνους που συνδέονται με την παραπληροφόρηση. Ξεκίνησε στις 18 Δεκεμβρίου κατά του Χ (πρώην Twitter) για παραλείψεις σχετικές με τον έλεγχο περιεχομένου και την διαφάνεια.

Ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες εφαρμόζεται από το τέλος του Αυγούστου στις μεγαλύτερες ψηφιακές πλατφόρμες όπως το X, TikTok, οι μεγάλες πλατφόρμες της Meta (Facebook, Instagram), στην Apple, την Google, την Microsoft και την Amazon.

Συνολικά, 23 μεγάλοι παράγοντες του Ιντερνετ, ανάμεσά τους τρεις πορνογραφικές ιστοσελίδες (Pornhub, Stripchat και XVideos), έχουν τεθεί υπό άμεση παρακολούθηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι παραβάτες υποχρεούνται να πληρώσουν πρόστιμα που φθάνουν μέχρι και το 6% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, αλλά προβλέπεται έως και η απαγόρευση λειτουργίας τους στην Ευρώπη σε περιπτώσεις σοβαρών και επανειλημμένων παραβιάσεων των ευρωπαϊκών κανόνων.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη | Για πρώτη φορά η Sophia, το διάσημο ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης στην συμπρωτεύουσα

Η Sophia είναι ένα πιο διάσημο ανθρωποειδές ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης. Σήμερα βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου είχε προγραμματιστεί να έχει… συνομιλία με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, στο πλαίσιο της έκθεσης BEYOND.

Πρόκειται για ένα «κοινωνικό» ανθρωποειδές ρομπότ, σχεδιασμένο για διάδραση και επικοινωνία με τους ανθρώπους με ένα πρόσωπο που θυμίζει ανθρώπινο. Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο δημιουργός της, τα χαρακτηριστικά της είναι ένας συνδυασμός της Αιγύπτιας βασίλισσας Νεφερτίτης, της Όντρεϊ Χέπμπορν και της συζύγου του Αμάντα Χάνσον!

H Sophia ήταν συνεπής στο ραντεβού της με το κοινό σήμερα στις 11:30 στο σταντ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

MyAADE app | «Στον αέρα» η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ – Πληρωμές, έλεγχος οφειλών, φορολογικό ημερολόγιο στο κινητό

Σε λειτουργία και έτοιμη για «κατέβασμα» είναι η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τους φορολογούμενους, το MyAADE app, το οποίο έχει ως στόχο να «λύσει» τα χέρια σε ό,τι αφορά σε πληρωμές υποχρεώσεων, έλεγχο οφειλών, παρέχοντας υπηρεσίες φορολογικού ημερολογίου και «ξυπνητηριού».

Η παρουσίαση της εφαρμογή MyAADE app για τους φορολογούμενους, πραγματοποιήθηκε από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, με την παρουσία της ηγεσίας των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη (20.3.204).

Οι φορολογούμενοι θα έχουν πλέον την δυνατότητα να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με Iris ή με κάρτα, να αποθηκεύουν φορολογικά έγγραφα στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, να διαχειρίζονται ραντεβού και να δέχονται ειδοποιήσεις για προθεσμίες πληρωμών.

Ο κ. Πιτσιλής δεν απέκλεισε αργότερα να προστεθούν και περαιτέρω υπηρεσίες. Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι εξασφαλισμένη μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον πληρωμών της ΔΙΑΣ. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη σε iOS ενώ στις αμέσως επόμενες ώρες θα είναι διαθέσιμη και σε Android.

Πηγή: newsit.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en