ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Πέφτουν οι υπογραφές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Η πρώτη από τις ιδιωτικοποιήσεις του ΣΥΡΙΖΑ κλείνει και τυπικά σήμερα Δευτέρα -εκτός απροόπτου και αφορά στις δυο συμβάσεις παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέσα στο Σαββατοκύριακό έβαλαν υπογραφές τους στη σύμβαση οι δύο από τους τρεις εμπλεκόμενους υπουργούς, δηλαδή οι Ευ. Τσακαλώτος και Π. Καμμένος, και σήμερα αναμένεται να κάνει το ίδιο και ο τρίτος εμπλεκόμενος, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Να σημειωθεί ότι η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είχε προγραμματιστεί για την Πέμπτη 10/12, ωστόσο αναβλήθηκε για τη δευτέρα λόγω της συμμετοχής του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) Χρ. Σπίρτζη, στο Συμβούλιο με θέμα «Οι κοινωνικές πτυχές των οδικών μεταφορών» στις Βρυξέλλες.
 
Η επικείμενη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων δεν σημαίνει και την άμεση μεταβίβαση του ελέγχου των αεροδρομίων στον προτιμητέο επενδυτή. Η ενεργοποίηση της σύμβασης εξαρτάται από μια σειρά προαιρέσεων οι οποίες, εφόσον ικανοποιηθούν, θα οδηγήσουν στην ολοκλήρωση της συναλλαγής με την καταβολή του ποσού του 1,2 δισ. ευρώ. Τέτοιες προαιρέσεις είναι η έκδοση των αδειών εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, η κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, η δημιουργία της κατάλληλης ρυθμιστικής αρχής αεροδρομίων κ.ά. Σ’ αυτό το επίπεδο ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ έχει αρκετά περιθώρια για να ναρκοθετήσει την επένδυση, παρόλο που κάτι τέτοιο θα ήταν ιδιαίτερα συνετό, μετά την υπογραφή της σύμβασης. Αντίθετα η πολιτική ηγεσία θα έχει κάθε λόγο να πετύχει η επένδυση, δεδομένου ότι το ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει κάθε χρόνο περίπου το 50% των καθαρών κερδών που έχει ο επενδυτής από την εκμετάλλευση των αεροδρομίων.

Σημειώνεται ότι με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί, οι μέτοχοι της κοινοπραξίας Fraport και Slentel θα βγουν στις αγορές για να αντλήσουν τα κεφάλαια της επένδυσης. Εκτιμάται ότι θα αναζητηθεί πάνω από 1,5 δισ. ευρώ προκειμένου να ολοκληρώσουν την καταβολή του τιμήματος του 1,23 δισ. προς το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια της επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων. Από αυτά, περίπου τα 2/3 θα καταβάλει η γερμανική Fraport και το υπόλοιπο 1/3 η Slentel (όμιλος Κοπελούζου). 

Το τίμημα της σύμβασης ανέρχεται σε 1,25 εκατ. ευρώ τα οποία θα καταβληθούν εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο, πιθανότατα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο καθώς και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ καθώς και το 25% των προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα.

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα πρόκειται για ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό γιατί έχει ιδιαίτερα υψηλό τίμημα, θα αποφέρει πολύ σημαντικά ετήσια έσοδα και γιατί αποτελεί μία επένδυση στο κρίσιμο τομέα του τουρισμού, καθώς η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας θα βοηθήσει τα μέγιστα την ανάπτυξη του τουρισμού και άρα της ελληνικής οικονομίας. 

Ο κ. Πιτσιόρλας εκτίμησε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των εννέα αποκρατικοποιήσεων, οι οποίες έχουν προσελκύσει το διεθνές και εγχώριο επενδυτικό ενδιαφέρον. Ο επικεφαλής του Ταμείου ανέπτυξε τα χρονοδιαγράμματα και την πρόοδο που έχει συντελεστεί για τα εξής έργα: τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, τη ΔΕΣΦΑ, τον ΟΛΘ, τις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, το Ελληνικό, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και τα δύο τουριστικά έργα, την Αφάντου Ρόδου και την Κασσιόπη Κέρκυρας. 

O πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επισήμανε ότι «με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, μετά την πρώτη αξιολόγηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας, η υλοποίηση του προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ο παράγοντας που θα επηρεάσει πάρα πολύ θετικά κατά τη γνώμη μου, τη συνολική πορεία της χώρας», επισημαίνοντας ότι «έχουμε πολύ ισχυρά μηνύματα επενδυτικού ενδιαφέροντος στην πράξη πια και όχι στα λόγια, τα οποία αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης για την πορεία της ελληνικής οικονομίας».

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version