Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ | 2η Αναπτυξιακή Ημερίδα: “Η Καβάλα έχει δυνατότητες και πρέπει να τις αξιοποιήσει με σωστή οργάνωση και πολύ δουλειά”

Δελτίο Τύπου έστειλε “Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ” σχετικά με την διοργάνωση ημερίδας με θέμα  “Ο ρόλος των δικτύων μεταφορών και υποδομών στην αναπτυξιακή δυναμική του Δήμου Καβάλας” αναφέροντας επί λέξη…

“Το Σάββατο 13 Μαΐου το απόγευμα πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η 2η αναπτυξιακή ημερίδα που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ με θέμα “Ο ρόλος των δικτύων μεταφορών και υποδομών στην αναπτυξιακή δυναμική του Δήμου Καβάλας”. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, του Δήμου Καβάλας, τοπικών φορέων, αλλά και απλοί πολίτες.

Στις εισηγήσεις των ομιλητών (Παντελής Σκάγιαννης, Νίκος Ηλιού και Κώστας Λαλένης, καθηγητές στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κώστας Κατσιμίγας, πρώην Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και Ουρανία Κουρουμλή, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Ερευνών της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.) έγινε μία γενικότερη ενημέρωση για την πορεία των έργων, δόθηκε έμφαση στην ανάγκη η Καβάλα να αξιοποιήσει με μεγαλύτερη επιμονή τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και τους αναπτυξιακούς της πόρους, να προωθήσει την κατασκευή εμπορευματικών υποδομών στο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και να ολοκληρώσει τη σύνδεσή του με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες της ευρύτερης περιοχής. Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη η Καβάλα να δώσει βάρος στην προσπάθεια να χρηματοδοτηθούν και να κατασκευαστούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό ορίζοντα τόσο η σιδηροδρομική σύνδεση Ν.Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης, όσο και η οδική Καβάλα – Δράμα (στο πλαίσιο του οδικού άξονα Ε61 Καβάλα – Δράμα – Σέρρες) που θα συνδέσει εμπορικά και τουριστικά την Καβάλα με τον διευρωπαϊκό οδικό άξονα EAST-WEST. Σε πολλές περιπτώσεις, εκφράστηκε ανησυχία για τις καθυστερήσεις στην εξέλιξη των έργων αυτών, ακόμη και για το αν θα γίνουν τελικά κάποτε ή όχι. Μετά τις εισηγήσεις, υπήρξαν παρεμβάσεις από τους συμμετέχοντες πάνω σε συγκεκριμένες πλευρές των θεμάτων που αναλύθηκαν από τους εισηγητές.

Στην ομιλία του ο Μάκης Παπαδόπουλος, ως επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, έκανε τις παρακάτω επισημάνσεις:

«Με την αποψινή μας εκδήλωση επιχειρούμε να ανταποκριθούμε σε ένα σοβαρό ΚΕΝΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ που υπάρχει εδώ και πολύ καιρό ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ, όπως Περιμετρική, σιδηροδρομική σύνδεση Ν.Καρβάλη – Τοξότες, οδικός άξονας Ε61 Καβάλα – Δράμα, και άλλα.

Η ενημέρωση που υπάρχει είναι ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ, με συνέπεια να αιφνιδιαζόμαστε συχνά και να ερχόμαστε προ τετελεσμένων γεγονότων χωρίς να έχουμε χρόνο να συζητήσουμε. Πολύ περισσότερο, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΤΑ ΟΦΕΛΗ που θα έχουν τα έργα αυτά για την τοπική κοινωνία. ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ αν τα έργα αυτά καθυστερήσουν και δεν ολοκληρωθούν.

Θα ξεκινήσω ωστόσο από μία διαπίστωση: ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ στη μελέτη και την υλοποίηση των έργων ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ. Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που άρχισε να διεκδικεί η Καβάλα τη σιδηροδρομική σύνδεση Ν.Καρβάλη – Τοξότες; Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τον πρώτο σχεδιασμό της Περιμετρικής; Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τον πρώτο σχεδιασμό του πρώτου οδικού άξονα Καβάλα – Δράμα, πριν εξελιχθεί σε Ε61;

Δυστυχώς, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι Η ΚΑΒΑΛΑ ΕΧΕΙ ΑΡΓΗΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ να προωθήσει εκείνα τα μεγάλα έργα υποδομής που θα την ενώσουν εμπορικά και τουριστικά μέσω οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και αεροπορικών δικτύων με τη βαλκανική ενδοχώρα, την Ανατολική και τη Δυτική Ευρώπη, τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και της ανατολικής Μεσογείου.

Για εμάς, τα μεγάλα έργα υποδομής είναι οι πόροι και η βάση που θα στηρίξουν την ανάπτυξη του τόπου μας, φέρνοντας νέες επενδύσεις και έσοδα, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

Όλοι γνωρίζουμε πόσο καθοριστικά άλλαξαν την καθημερινή μας ζωή και την επαγγελματική μας δραστηριότητα η Εγνατία οδός και οι κάθετοι άξονες που μας συνδέουν τη Βουλγαρία και την Ανατολική Ευρώπη με την Περιφέρειά μας. Πρόσφατα, το άνοιγμα του κάθετου άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Βουλγαρία φέρνει στην περιοχή μας και την Καβάλα δεκάδες χιλιάδες νέους τουρίστες από τα ανατολικά Βαλκάνια, και ιδίως από τη Ρουμανία.

Αν υπήρχε αυτή τη στιγμή ο νέος οδικός άξονας Ε61 που θα ενώνει την Καβάλα με τη Δράμα σε 20 λεπτά, οι Καβαλιώτικες και οι Δραμινές επιχειρήσεις θα απευθύνονταν πλέον σε μία περιοχή 140.000 κατοίκων. Έτσι θα δημιουργηθεί μία μεγαλύτερη αγορά που θα έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει νέες επενδύσεις.

Αν υπήρχε αυτή τη στιγμή η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας με τους Τοξότες της Ξάνθης, η Καβάλα θα διεκδικούσε να είναι μία νέα πύλη εισόδου και εξόδου μέσω θάλασσας και τρένου για εμπορεύματα που διακινούνται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι επιχειρήσεις μαρμάρου (και όχι μόνο) από τη Δράμα, την Καβάλα, τη Θάσο​ και την Ξάνθη θα μπορούσαν να ωφεληθούν σε χρόνο και χρήμα, αν χρησιμοποιούσαν το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και τον οδικό άξονα Ε61 Καβάλα – Δράμα – Σέρρες – Βουλγαρία ή τη σιδηροδρομική σύνδεση Ν.Καρβάλη  – Τοξότες για τις εξαγωγές τους.

Χρειάζεται όμως να αγωνιστούμε οργανωμένα για να πείσουμε το κράτος, την Ευρωπαϊκή Ένωση και φυσικά τους επενδυτές ότι η αξία του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας δεν είναι μόνο τοπική και περιφερειακή, αλλά Ευρωπαϊκή και διεθνής.

Ιδιαίτερα στον τουρισμό, η Καβάλα και η Δράμα μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας ενιαίος τουριστικός προορισμός, για 12 μήνες τον χρόνο, καλοκαίρι και χειμώνα. Έτσι θα είναι και πιο εύκολο να συζητήσουμε για την αναγκαιότητα δημιουργίας νέων υποδομών φιλοξενίας στην περιοχή μας.

ΕΜΕΙΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΚΑΒΑΛΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΥΤΑ ΕΡΓΑ. Για να το πετύχει όμως αυτό, η Καβάλα χρειάζεται:

ΙΣΧΥΡΗ ΚΑΙ ΟΜΟΘΥΜΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ, ΕΥΡΥΤΑΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΟΒΑΡΕΣ, ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΥΣ​

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ & ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ (ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ)

ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΗ «ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ» (ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΙ – ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ)

Η ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ​.

Το μήνυμα της αποψινής μας Ημερίδας είναι το εξής: ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ ΠΟΛΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΥΜΕ ΑΣΚΟΠΑ. Η ΚΑΒΑΛΑ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ».

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ”

 .

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Προεκλογική εκδήλωση του ΚΚΕ για τις Ευρωεκλογές

Αισιόδοξο μήνυμα ενίσχυσης του ΚΚΕ στις ευρωεκλογές έστειλε η προεκλογική συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην παραλία της Καβάλας, με μαζική παρουσία του λαού και της νεολαίας.

Στη συγκέντρωση μίλησε ο Δημήτρης Αρβανιτάκης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Χαιρέτισαν ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Βασίλης Μπέλλος και ο Βάιος Τσαπρούνης, υπολοχαγός εν ενεργεία και πρόεδρος της Ενωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης.

Στην κεντρική ομιλία της χτεσινής συγκέντρωσης, ο Δημήτρης Αρβανιτάκης μεταξύ άλλων ανέφερε: «Είναι αναγκαίο. Είναι δυνατό, πηγάζει μέσα από τις εξελίξεις, το ΚΚΕ να βγει πολύ πιο ισχυρό σε όλη την Ελλάδα και εδώ στην περιοχή σας. Σκεφτείτε την επόμενη μέρα.

Η ΕΕ και η κυβέρνηση της ΝΔ, όλα τα άλλα κόμματα με τα προγράμματά τους, ετοιμάζουν πλήθος αντιλαϊκών μέτρων και συμμετοχή στους πολέμους, για να πετύχει, να συνεχιστεί, η καπιταλιστική βαρβαρότητα και η εκμετάλλευση.

Εδώ, από την Καβάλα, από όλη την περιοχή σας, τον Εβρο, την Κομοτηνή, την Ξάνθη, να σταλεί μήνυμα για πιο δυνατό ΚΚΕ: Δεν θα γίνει η Ελλάδα και η περιοχή σας φωλιά των αρπακτικών, των ματοβαμμένων με το αίμα των λαών ιμπεριαλιστών των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρ. Κωνσταντινίδης (σύζυγος θύματος στα Τέμπη) : “Ξεκάθαρη η συγκάλυψη στην τραγωδία των Τεμπών”

Στις πρόσφατες δηλώσεις του, ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, σύζυγος θύματος που έχασε τη ζωή της στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έκανε σοβαρές καταγγελίες περί συγκάλυψης των αιτίων και των υπευθύνων της τραγωδίας. Ο κ. Κωνσταντινίδης εξέφρασε την απογοήτευση και την οργή του για την έλλειψη διαφάνειας και λογοδοσίας από τις αρμόδιες αρχές.

“Από την πρώτη στιγμή που συνέβη το δυστύχημα, αισθανθήκαμε ότι υπήρχε μια προσπάθεια να καλυφθούν τα πραγματικά αίτια. Οι υπεύθυνοι δεν θέλουν να αποκαλυφθεί η αλήθεια, και αυτό είναι ξεκάθαρο,” δήλωσε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε συγκεκριμένα περιστατικά και παραλείψεις που, κατά τη γνώμη του, δείχνουν συγκάλυψη.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en