Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος για το θέμα των λειψάνων

Συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών “Alpha 989” και τον δημοσιογράφο Σπύρο Χαριτάτο παραχώρησε Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, με αφορμή την συζήτηση που βρίσκεται στην επικαιρότητα για το θέμα της έλευσης των Ιερών Λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας στη πατρίδα μας…

Ο Μητροπολίτης αναφέρθηκε στη σημασία που έχουν τα λείψανα των Αγίων στην ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας και των πιστών, ενώ σχολιάζοντας την θέση των πολιτικών υπογράμμισε: «δεν τους αδικώ τους πολιτικούς που δεν το καταλαβαίνουν, αλλά τους αδικώ όταν μιλούν έτσι βλάσφημα και προσβάλουν την πίστη μας. Αυτό που εμείς πιστεύουμε και εκείνοι δικαιούνται να μην το καταλάβουν».

Ολόκληρη η συνέντευξη του Μητροπολίτου κ. Ανθίμου στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989:

Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως (Μ.Α.): Απλό είναι το πράγμα. Απλά χρειάζεται μια εξειδικευμένη σκέψη για να το καταλάβει κανείς. Πλέον, χρειάζεται να καταλάβουμε στην πατρίδα μας ότι δεν μιλούμε όλοι την ίδια γλώσσα και σε μια εποχή εξειδικεύσεων αυτό είναι πάρα πολύ καλό. Στη θεολογική μας γλώσσα τα λείψανα έχουν τη σημασία και την αξία που έχουν. Στην κοσμική γλώσσα, στη γλώσσα ενός ανθρώπου που δεν πιστεύει δηλαδή στην Εκκλησία μας, την πίστη μας με τον τρόπο που πιστεύουν οι πιστοί, αυτό δεν έχει καμία σημασία ή μπορεί να έχει και μία αντίθεση, να επιφέρει μια άρνηση. Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν, ότι η γλώσσα που μεταχειριζόμαστε πρέπει να είναι διαφορετική. Δεν είναι για όλους η ίδια. Όπως εμένα ας πούμε με ξενίζει το γεγονός ότι στο τάδε λείψανο, στην τάδε εικόνα ή στο Άγιο Φως θα προσφέρουν τιμές αρχηγού κράτους. Αυτό δεν μου αρέσει καθόλου.

(…)

Μ.Α.: Διότι για μένα το Άγιο Φως, το λείψανο ή μία εικόνα είναι πολύ σημαντικότερο από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τον οποίο Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον τιμώ, τον σέβομαι, ως Αρχιερεύς εκεί δίνω διαβεβαίωση πριν αναλάβω καθήκοντα, αλλά είναι ένας άνθρωπος ο οποίος ενσωματώνει, ενσαρκώνει την ιδέα της Δημοκρατίας και της Πολιτείας. Αλλά όχι όμως σαν την εικόνα, το λείψανο, το Άγιο Φως. Για μένα είναι πολύ περισσότερο από τον Αρχηγό κράτους. Γι αυτό να μιλάμε την γλώσσα μας ο καθένας.

Λένε ότι πρέπει να ξεχωρίσουμε το πολιτικό μας φρόνημα από το θρησκευτικό μας φρόνημα. Και ο καθένας ό,τι τον εκφράζει περισσότερο οφείλουμε να το σεβαστούμε.

Μ.Α.: Βέβαια! Όταν εγώ βλέπω έναν άνθρωπο να μπαίνει μέσα στην Εκκλησία να κάνει τις μετάνοιες του, καταλαβαίνω τι ακριβώς κάνει. Αλλά τι σημαίνουν οι μετάνοιες για έναν που δεν ξέρει; Τίποτε απολύτως. Κοιτάει απορημένος. Ο άλλος όμως που κάνει τη μετάνοια, ξέρει τι κάνει. Φιλάει την εικόνα, ακουμπάει το μέτωπό του, βάζει το χέρι του και μετά κάνει το σταυρό του για να αντλήσει χάρη. Ξέρει τι κάνει. Έτσι το ζούμε, έτσι το βιώνουμε στην πίστη μας. Αυτά έχουν όλα μια θεολογική σημασία που βοηθούν. Και τα υλικά πράγματα, το νερό, ο αγιασμός, το λάδι στο ευχέλαιο, το στεφάνι και το δαχτυλίδι στο γάμο, τα λουλούδια στην κηδεία, τα κεριά, η Θεία Κοινωνία με το ψωμί και το κρασί. Όλα αυτά για να τα καταλάβεις πρέπει να έχεις μια άλλη αντιληπτική ικανότητα για να καταλάβεις πως πίσω από τα υλικά πράγματα κρύβονται τα πνευματικά. Διότι τα πνευματικά πράγματα έρχονται κοντά μας με τα υλικά στοιχεία. Και αυτό γιατί η Εκκλησία δεν περιφρονεί την ύλη. Την αγαπά και την σέβεται. Το ίδιο λοιπόν, κάνει και με τα σώματα των Αγίων. Ένας άνθρωπος, τον οποίο την προηγούμενη στιγμή τον αγαπάμε, μόλις πεθαίνει μας είναι λίγο αποκρουστικός. Είναι λίγο ψυχρό το λείψανο, το οποίο το κρατάμε μακριά και από μακριά υποκλινόμαστε. Τι σημαίνει για την πίστη ότι το λείψανο του Αγίου το προσκυνώ και το τιμώ; Αυτό για να το καταλάβεις πρέπει να έχεις κεραίες αυξημένες και να καταλάβεις τι σημαίνει ένα κόκκαλο, το οστό ενός Αγίου και πως το επικαλούμαι να με βοηθήσει. Γι αυτό δεν τους αδικώ τους πολιτικούς που δεν το καταλαβαίνουν, αλλά τους αδικώ όταν μιλούν έτσι βλάσφημα και προσβάλουν την πίστη μας . Αυτό που εμείς πιστεύουμε και εκείνοι δικαιούνται να μην το καταλάβουν.

Ο κ. Φίλης άφησε υπονοούμενα και για απάτη, για ένα εμπόριο που κερδοσκοπούν όσοι ασχολούνται με αυτό. Χωρίς να χρησιμοποιήσει αυτές τις λέξεις αλλά αυτό το υπονοούμενο δόθηκε και δεν ανακάλεσε.

Μ.Α.: Δικαίωμά του! Δικαίωμά του είναι του ανθρώπου. Επειδή δεν έτυχε να ασχοληθεί υπεύθυνα ή να χρειαστεί την ανάγκη μιας επεμβάσεως πνευματικής, ανώτερης στη ζωή του, όπως το αισθανόμαστε πολλοί άνθρωποι. Δεν έτυχε να είναι άρρωστος ποτέ και να ξέρει στο νοσοκομείο τι παρηγοριά φέρνει μια εικόνα, ένα λείψανο, το πέρασμα ενός ιερέως από το διάδρομο που θα δώσει μια εικονίτσα στον άρρωστο. Δεν το έχει νιώσει φαίνεται ο άνθρωπος και μακάρι να μην το νιώσει ποτέ, να είναι καλά ο άνθρωπος. Αλλά δεν μπορούμε να περιφρονούμε την ανάγκη την πνευματική που την βιώνει ο κόσμος, εκατομμύρια άνθρωποι εδώ και 2000 χρόνια, για να μην πω και παλαιότερα, και προ Χριστού οι άνθρωποι το είχαν αυτό το έθιμο.

(…)

Μ.Α.: Σας ευχαριστώ πολύ. Και να το πω πιο απλά. Αφήστε μας με την πίστη μας εμάς. Ξέρουμε πως προχωράμε. Και όλα αυτά περί απάτης που λένε οι πολιτικοί, ας τα ελέγξουν. Δεν θα βρούνε τίποτα, η πίστη είναι που νικάει. Τώρα τα χρήματα και οι ίντριγκες… Αυτά είναι αστεία πράγματα. Είπα και γω για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τις τιμές που αποδίδονται… Αφήστε μας εμάς, ξέρουμε τι κάνουμε. Μιλάμε στην ψυχή των ανθρώπων.

Alexandroupoli Online

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Σουφλί | Με την εικαστική έκθεση «Τραύμα» ξεκινά το Φεστιβάλ Γνάφαλα 2024

Τι ονομάζουμε τραύμα, πως το βιώνουμε, ποια είναι τα συμπτώματα και πως το καθορίζουμε. Σε μια ζωή γεμάτη με τραύματα εσωτερικά, εξωτερικά, προσωπικά, οικογενειακά, κοινωνικά, συλλογικά, πολιτικά, σωματικά, ψυχικά βρισκόμαστε σε μια διαρκή επούλωση και ανάγκη για κατανόηση και αποδοχή.

Οι άνθρωποι γεννιόμαστε από ένα τραύμα και βιώνουμε σε όλη μας τη ζωή αυτή τη βίαιη απόσπασή μας από την αρχή μας, από την αγκαλιά της μάνας μας , μεταφορικά από τον εαυτό και το κέντρο μας, από το σώμα και αυτό που μας κάνει μοναδικούς. Αυτή η έκθεση αποτελεί μια προσπάθεια τρυφερής αποτύπωσης των τραυμάτων μας, μιας προσπάθειας να τα μοιραστούμε και να τα αγκαλιάσουμε με σκοπό να τα ερμηνεύσουμε και να χαράξουμε με ένα τρόπο τον δρόμο αυτό… για την ανάκαμψη και ανασύσταση, επιστροφή στον εαυτό μας.

Με κεντρικό θέμα το «Τραύμα» το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΝΑΦΑΛΑ 2024 ξεκινάει το πρόγραμμα της χρονιάς του. Στο πλαίσιο αυτής της θεματικής πραγματοποιεί την ομαδική έκθεση καλλιτεχνών στο χώρο του Κουκουλόσπιτου. Με σκοπό την οπτική και εμπειρική προσέγγιση του τραύματος.

Προς αναζήτηση ερμηνειών οι καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσιάζουν με διαφορετικές εικαστικές προσεγγίσεις, με διαφορετικά μέσα ο καθένας τη δική του αίσθηση απέναντι στο τραύμα, τη δική του εκδοχή απέναντι στον καθορισμό του.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες με Φωτογραφία, Ζωγραφική, Γλυπτική, Εγκαταστάσεις, Animation, Video Projections: Katya Lisova, Γιώργος Αγάλου, Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Ιωάννα Γρηγορίου, Γιώργος Καλτσίδης, Γιώργος Καρτάλης, Αγγελική Λόη, Μαρί Μασουρίδου, Αιμιλία Μπαλάσκα, Ράνια Μπέλλου, Άννα Παρασκευίδου, Όλγα Στεφάτου, Κατερίνα Τσακίρη, Λευτέρης Φασούλας.

και Βίντεο έργα των Georg Alexander Ιffert, Έλενας Κρύλοβα Παχιάκου, Γιώργου Κουρσούμπα, Δέσποινας Μαργαρίτη του τμήματος Fine Art and New Media του ΑΚΤΟ Art and Design. (Επιμέλεια video projection Κατερίνα Αποστολίδου).

Διοργάνωση: Γνάφαλα Λαογραφικό Μουσείο Σουφλίου
Επιμέλεια: Μπουρουλίτη Δήμητρα, Embryo Creative Agency
Χώρος Έκθεσης: Κουκουλόσπιτο, Σουφλί
Διάρκεια Έκθεσης: 27 Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2024
Εγκαίνια Έκθεσης: Σάββατο 27 Απριλίου 2024, ώρα 20:30

Alexandroupoli Online

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Παρά-Κολύμβηση | «Χρυσός» ο Μιχαλεντζάκης στη Μαδέιρα

Μετά το αργυρό μετάλλιο στα 100μ ελεύθερο S8 ο Δημοσθένης Μιχαλεντζάκης, μετά από μία τρελή κούρσα κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του ευρωπαϊκού βάθρου.

Στο χθεσινό (Παρασκευή, 26/4) τελικό, των 200μ. μικτής ατομικής SM8, του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Παρά-Κολύμβησης, που διεξάγεται στη Μαδέιρα, ο Έλληνας παραολυμπιονίκης τερμάτισε στην πρώτη θέση σε χρόνο 2:26.30 και χάρισε στη χώρα μας, το έκτο μετάλλιο της έως σήμερα και το πρώτο χρυσό.

Είναι το πρώτο χρυσό του Μιχαλεντζάκη, στο συγκεκριμένο αγώνισμα, σε ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Το αργυρό μετάλλιο κατέκτησε ο Πορτογάλος Ντιέγκο Κανσέλα με 2:27.82 και τρίτος ο Ισραηλινός Μαρκ Μαλγιάρ με 2:30.30.

Συμμετοχή στον τελικό, εχθές 5η ημέρα των αγώνων, είχαν και στα 50 ύπτιο S1, οι Δημήτρης Καρυπίδης και Νίκος Κοντου και τερμάτισαν 4ος σε 1:28.12 και 5ος σε 1:40.66, αντίστοιχα.

Στον τελικό των 200 ελεύθερο S5, συμμετείχε και ο Αλέξανδρος Λεργιός, ο οποίος τερμάτισε στην 8η θέση σε 3:10.88, ενώ ο Γιάννης Κωστάκης στο ίδιο αγώνισμα στην κατηγορία S3, τερμάτισε στην 5η θέση, στα πρωινά προκριματικά, σε 4:19.55 και δεν πέρασε στον τελικό.

Σήμερα (Σάββατο, 27/4) τελευταία ημέρα της διοργάνωσης, μπαίνει στη «μάχη» η Ευθυμία Γκουλή (100μ. πρόσθιο SΒ8), ο Αλέξανδρος Λεργιός (100μ. ελεύθερο S5) και η Μαρία Τσάκωνα (50μ. πεταλούδα S6).

e-evros.gr

 

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Aποτροπιασμός στη Σαμοθράκη | ‘Εκλεισε νεογέννητα γατάκια σε σακούλα και τα πέταξε στα σκουπίδια

Απίστευτη κτηνωδία σημειώθηκε στη Σαμοθράκη καθώς άγνωστος έκλεισε σε σακούλα νεογέννητα γατάκια και τα πέταξε σε κάδο απορριμάτων.

Τα γατάκια εντοπίστηκαν από μια νεαρή γυναίκα στον κάδο έξω από το κτήμα Μαλαματίνα στην Καμαριώτισσα Σαμοθράκης. 

Να σημειωθεί ότι δεν είναι πρώτη φορά που έχουν εντοπιστεί νεογέννητα ζώα πεταμένα στα σκουπίδια και από τύχη και την φροντίδα φιλόζωων κατάφεραν να επιβιώσουν.

Υπενθυμίζεται ότι βάση νόμου που θεσπίστηκε το 2021, η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων συνιστά κακούργημα.

Ειδικότερα, ως κακοποίηση νοείται κάθε ακατάλληλη μεταχείριση και συμπεριφορά που διαταράσσει την ευζωία του ζώου, προκαλώντας του από δυσφορία έως και θάνατο. Είναι ποινικό αδίκημα και διώκεται αυτεπαγγέλτως.Δηλαδή, για τη δίωξη του δράστη απαιτείται η πράξη να έρθει σε γνώση του εισαγγελέα και τίποτα άλλο.Διακρίνεται σε ενεργητική και παθητική.

Ενεργητική κακοποίηση έχουμε με την άσκηση βίας κατά του ζώου, δηλαδή την εσκεμμένη πρόκληση σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης επικίνδυνης για την υγεία ή ακόμη και τη ζωή του ζώου. Εκτός από την άσκηση βίας, στην  ενεργητική κακοποίηση συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων και η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων, ο δηλητηριασμός, ο μη ιατρικός ακρωτηριασμός, η μάχη μεταξύ ζώων, κτηνοβασία και σεξουαλική κακοποίηση ζώων, καθώς και η πώληση, εμπορία και διακίνηση μέσω διαδικτύου, υλικού στο οποίο απεικονίζεται οποιαδήποτε πράξη βίας εις βάρος ζώου (η απαρίθμηση δεν είναι εξαντλητική). Ακόμη, η χρησιμοποίηση, με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό, κάθε ζώου σε κάθε είδους θεάματα. Παθητική κακοποίηση έχουμε με την παράλειψη απαιτούμενης ενέργειας, ήτοι σε περιπτώσεις παραμέλησης, μόνιμης αλυσόδεσης, έλλειψης καταλύματος,  διατήρησης σε ακατάλληλο, ακαθάριστο ή στενό χώρο, στέρηση τροφής, νερού και κτηνιατρικής περίθαλψης, απουσία φροντίδας, έκθεση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και έκθεση σε κίνδυνο. Επίσης παθητική κακοποίηση συνιστά και η “συσσώρευση ζώων” (animal hoarding), όπου “συλλέκτης ζώων” αδυνατεί να παρέχει κατάλληλη φροντίδα, τροφή/νερό κτλ. στα ζώα του. Η εγκατάλειψη τραυματισμένου μετά από τροχαίο ατύχημα ζώου συγκαταλέγεται και αυτή στις περιπτώσεις κακοποίησης.

Όσον αφορά την κακοποίηση, ο Ν. 4830/2021 προστατεύει όλα τα ζώα και όχι μόνο τα ζώα συντροφιάς. Επίσης προβλέπει δύο διαφορετικά πλαίσια ποινής για την κακοποίηση ζώων. Δηλαδή κάποιες πράξεις συνιστούν πλημμέλημα και κάποιες κακούργημα. Στα άρθρα 34 και 35 του Ν. 4830/2021 αναγράφονται με σαφήνεια οι διοικητικές και οι ποινικές κυρώσεις που συνεπάγεται η παραβίαση των διατάξεών του. Πιο αναλυτικά:

Πλημμελήματα  με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 1 έτους και χρηματική ποινή έως 15.000 ευρώ αποτελούν: 

  1. Η παράνομη εμπορία ζώων συντροφιάς.
  2. Η εγκατάλειψη ζώου συντροφιάς καθώς και η μη τήρηση των κανόνων που εξασφαλίζουν την ευζωία του δεσποζόμενου ζώου  από τον ιδιοκτήτη του.
  3. Η εισαγωγή, εμπορία και αναπαραγωγή σκύλων που είναι ακρωτηριασμένοι καθώς και η συμμετοχή ακρωτηριασμένων ζώων σε κάθε είδους εκθέσεις και εκδηλώσεις
  4. Η έκθεση σκύλων και γατών σε καταστήματα πώλησης ειδών ζώων συντροφιάς (pet shops)
  5. Η κακοποίηση, η κακή και η βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου, όπως ιδίως ο δραστικός και ο μη ιατρογενής περιορισμός της φυσιολογικής κίνησης, όπως ενδεικτικά η ιπποπέδη, οι μη επιτρεπτές μέθοδοι εκπαίδευσης, η εργασία που δεν προβλέπεται για το είδος του ζώου, η μη σύννομη αναπαραγωγή, ο εκούσιος τραυματισμός με απλή σωματική βλάβη.

Οι παραβάσεις σχετικά με την απαγόρευση συμμετοχής ζώων σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι 2 έτη και με χρηματική ποινή.

Αντίστοιχα, κακουργήματα με ποινή κάθειρξης μέχρι 10 έτη και χρηματική ποινή έως 50.000 ευρώ συνιστούν: 

  1. Η εκτροφή, η εκπαίδευση και η συμμετοχή ζώων σε οποιοδήποτε είδος μάχης.
  2. Η εκτροφή, η εξαγωγή και η χρησιμοποίηση σκύλων, γατών, ιπποειδών και ειδών νυφίτσας για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών.
  3. Ο φόνος και ο βασανισμός των ζώων, με την εσκεμμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης, επικίνδυνης για την υγεία τους, ιδίως με δηλητηρίαση, στραγγαλισμό, απαγχονισμό, πνιγμό, πρόκληση εγκαύματος, θερμοπληξία, ηλεκτροπληξία, κρυοπαγήματα, σύνθλιψη, ακρωτηριασμό, πυροβολισμό, ο εκούσιος τραυματισμός, οι κυνομαχίες και κάθε είδους μάχες μεταξύ ζώων, η κτηνοβασία, η σεξουαλική κακοποίηση ζώου με χρήση αντικειμένων για τη σαδιστική ευχαρίστηση του δράστη και η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων.

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 35, σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης τα πρόστιμα διπλασιάζονται κάθε φορά. Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 36 προβλέπεται σύσταση Μητρώου Παραβατών. Στο Μητρώο καταγράφονται όσοι έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για: εγκατάλειψη ζώου συντροφιάς, εισαγωγή, εμπορία και αναπαραγωγή ακρωτηριασμένων σκύλων, έκθεση σκύλων και γατών σε pet-shops, συμμετοχή ακρωτηριασμένου ζώου σε κάθε είδους εκθέσεις και εκδηλώσεις, εκτροφή, εκπαίδευση και συμμετοχή ζώων σε οποιοδήποτε είδος μάχης αλλά και εκτροφή, εξαγωγή και χρησιμοποίηση σκύλων, γατών, ιπποειδών και ειδών νυφίτσας για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών καθώς και όλες οι περιπτώσεις των περιπτώσεων α και β της παρ. 1 του άρθρου 24. Οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο δεν γίνονται αποδεκτοί στο ΕΜΖΣ ως ιδιοκτήτες ή ανάδοχοι ζώων συντροφιάς ή υπεύθυνοι νομικού προσώπου, ούτε επιτρέπεται να έχουν εθελοντική ή μη θέση από την οποία μπορούν να επηρεάσουν την ευζωία ενός ζώου, συμπεριλαμβανομένης ενδεικτικά της εργασίας σε καταφύγιο, ζωολογικό κήπο ή κτηνοτροφική μονάδα, για περίοδο τουλάχιστον 10 ετών από την τελεσίδικη ποινική καταδίκη,εκτός αν η επιβληθείσα ποινή έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Σε περίπτωση αμετάκλητης αθωωτικής απόφασης, η εγγραφή διαγράφεται.

e-evros.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en