Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Ο διαφημιστής των Jumbo που πήγε τον Καμμένο «τρένο» στην κυβέρνηση

Στην έναρξη της πρόσφατης προεκλογικής εκστρατείας, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες κινούνταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και, για τις κακεντρεχείς γλώσσες, ο αρχηγός τους ήταν «καμένο χαρτί». Το βράδυ των εκλογών, όμως, βρήκε τους ΑΝΕΛ να πανηγυρίζουν και τον Καμμένο να απολαμβάνει ένα θρίαμβο που σε λίγες ώρες θα τον έφερνε στην κυβέρνηση. Είχε, μόλις, γράψει ιστορία. Κατά μια άλλη άποψη, ίσως λίγο παρατραβηγμένη αλλά όχι εντελώς αβάσιμη, το success story των ΑΝΕΛ δεν γράφτηκε τόσο από τον Καμμένο, όσο από το διαφημιστή του. Ήταν ένα σαφές, σύντομο και εύληπτο σποτάκι 50 δευτερολέπτων, που αφηγήθηκε με πειστικό χιούμορ ότι οι ΑΝΕΛ είναι «αναγκαίο καλό» και ο επικεφαλής τους «εγγυητής». Δεν ήταν το μόνο προεκλογικό φιλμάκι που προσπάθησε να διαρρήξει με χιούμορ την οξύτητα των ημερών, αλλά, κατά γενική ομολογία, ήταν το πιο επιτυχημένο και αξιομνημόνευτο.

Το WE μιλά με τον εμπνευστή του, τον Πολύκαρπο Ζαλώνη, και τον ρωτά αν αισθάνεται ότι είχε γράψει το σενάριο ενός προαναγγελθέντος θριάμβου…

WE: Έστω ότι ερχόμαστε σε σένα ως πελάτες και σου ζητάμε έναν τίτλο για τη συνέντευξή σου, εν είδει μαντινάδας, όπως αυτές που σκαρώσατε για την καμπάνια των ΑΝΕΛ. Θα επέλεγες, για παράδειγμα, «Ανέβασα στο τρένο τον Πάνο τον Καμμένο»;

Π.Ζ.: (γελάει)

WE: Οι πρώτες δημοσκοπήσεις έδιναν στους ΑΝΕΛ οριακά -για την είσοδό τους στη Βουλή- ποσοστά. Πόσο πιστεύεις ότι συνέβαλε η καμπάνια σας στο πολύ καλύτερο εκλογικό τους αποτέλεσμα;

Π.Ζ.: Όντως, είχαμε πληροφορίες ότι βρίσκονταν χαμηλά. Προσπαθώντας να είμαι αντικειμενικός, θα σου πω ότι και οι ίδιοι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες αναγνωρίζουν τη δουλειά που έγινε. Σίγουρα βοηθήσαμε, όμως για μένα δεν είναι τόσο η διαφήμιση όσο το περιεχόμενό της. Είχε ένα σαφές μήνυμα που το είπαμε σωστά, χωρίς δεύτερο και τρίτο από δίπλα. Δεν ήταν «αχινός» το μήνυμά μας, ήταν μια σιδερένια μπάλα που έλεγε… μπαμ! Εγώ θα είμαι εγγυητής και θα συνεργαστώ με το ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος.

Η Pollen, η εταιρεία που ίδρυσε και «τρέχει» ο Ζαλώνης, είναι μια διαφημιστική που εστιάζει αποκλειστικά στο δημιουργικό τομέα και ο επικεφαλής της, με σπουδές σκηνοθεσίας και προϋπηρεσία κειμενογράφου, πιστώνεται μεταξύ άλλων τις επιτυχημένες καμπάνιες των Jumbo. Για ένα κόμμα που θέλει να απογειώσει τα ποσοστά του ώστε «να προλάβει το τρένο», ο Ζαλώνης έμοιαζε ιδανική επιλογή. Με δεδομένη, όμως, τη φοβία των πολιτικών απέναντι σε πρωτότυπες ιδέες, αναρωτιέται κανείς τι είδους brief του έδωσαν και πόσο «τον άφησαν να παίξει μπάλα»…

Π.Ζ.: Καταρχάς, πρέπει να σου πω ότι ένας πελάτης ανησυχεί πάντα για την ιδέα που του προτείνει ο διαφημιστής του – και, από αυτή την άποψη, οι πολιτικοί δεν διαφέρουν από τους άλλους πελάτες μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η οποία ήταν για μένα και η πρώτη φορά που έτρεχα μια πολιτική καμπάνια από αυτή τη θέση, οι ΑΝΕΛ μας εμπιστεύτηκαν απόλυτα. Στην ενημέρωση που μας έκαναν, μας είπαν ότι θέλουν να περάσουν το μήνυμα ότι είναι εδώ για να συγκυβερνήσουν, δεν κωλώνουν να συνεργαστούν με ένα αριστερό κόμμα, αλλά θα το κάνουν με τη λογική ότι είναι εγγυητές και βάζουν «κόκκινες γραμμές», γιατί ανησυχούν για τον τρόπο χειρισμού κάποιων θεμάτων. Εξού και η αλληγορία του μεγάλου που δείχνει στο μικρό παιδάκι.

WE: Πατερναλισμός…

Π.Ζ.: Ακριβώς. Με έναν πολύ ωραίο τρόπο. Εμείς, σε σχέση με το brief τους, πετάξαμε έξω τις «κόκκινες γραμμές» – γιατί χρειάζονταν εξήγηση και αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει σε σύντομο σποτάκι- και είπαμε ότι η διαφήμιση θα πει ένα πράγμα: ότι εμείς βλέπουμε τον εαυτό μας σε μια μελλοντική κυβέρνηση μαζί με το ΣΥΡΙΖΑ και θα είμαστε εκεί για να πιάνουμε μαζί το κοντρόλ και να αντιμετωπίζουμε τις αναποδιές.

WE: Το σύνθημα «αναγκαίο καλό» τίνος ήταν;

Π.Ζ.: Δικό μας. Αλλά φτιάχτηκε για να εμπεδωθεί μέσα από το δημιουργικό, ήταν ο πιτσιρίκος που έλεγε ότι «τελικά είσαι καλός!». «Και αναγκαίος», έπαιρνε την απάντηση.

WE: Η ιδέα, με το τρενάκι, το μικρό Αλέξη και τον ίδιο τον Καμμένο πρωταγωνιστή, πώς γεννήθηκε;

Π.Ζ.: Αφού καταλήξαμε στο μήνυμα, σκεφτήκαμε ότι για να περάσει κάτι ως «αναγκαίο» πρέπει να είναι συνυφασμένο με μια δύσκολη κατάσταση. Όποτε προσπαθήσαμε να βρούμε δημιουργικά πώς θα δείξουμε αυτή την κατάσταση, χωρίς να κάνουμε αυτό που έκανε η Νέα Δημοκρατία: να ψυχοπλακώσουμε τον κόσμο.

WE: Και να μην τον τρομάξετε με τον «μπαμπούλα»…

Π.Ζ.: Σωστό. Έπρεπε να απεικονίσουμε μια κατάσταση η οποία θα κινδύνευε να βγει εκτός ελέγχου, χωρίς το «αναγκαίο» της παρουσίας των ΑΝΕΛ. Η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε τον ίδιο τον Πάνο τον Καμμένο γεννήθηκε στην πρώτη συνάντηση που είχαμε τυχαία στο σπίτι του, όπου τον είδα μαζί με την κόρη του, εντελώς διαφορετικό από αυτόν που βλέπουμε στη Βουλή, στα κανάλια, όταν διαπληκτίζεται για τα πιστεύω του. Είδα έναν πολύ τρυφερό άνθρωπο -τον βοηθά και το φυσιογνωμικό, είναι… γλυκούλης- που μπορούσε να υποστηρίξει ο ίδιος μια τρυφερή ταινία. Αρχίζουμε, λοιπόν, να λέμε τι θα κάνει, πώς θα δείξει, πού θα τον τοποθετήσουμε. Το τρένο βγήκε αυθόρμητα, γιατί είναι κάτι που είναι δύσκολο να το χειριστείς, ενώ έχει και αυτό τον συμβολισμό, ότι ο σωστός δρόμος είναι πάνω στις ράγες. Έχει μία σημειολογία πολύ σωστή, που δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο. Η διαφήμιση, ιδίως όταν δεν έχει πολλά χρήματα για να επιβληθεί, πρέπει να πατά πάνω σε database που υπάρχουν ήδη στο μυαλό του κόσμου, σε προσλαμβάνουσες που ήδη έχει. Οπότε μας έκανε, γιατί αυτός ο συνειρμός, στη βασική του ανάλυση, υπάρχει στο «σκληρό δίσκο» όλων των ανθρώπων. Αναθέσαμε, λοιπόν, ρόλους. Ο Πάνος έπαιζε τον εαυτό του, το τρενάκι ήταν η χώρα και το παιδάκι συμβόλιζε τον ΣΥΡΙΖΑ. Το ότι είναι το παιδάκι που ζητάει βοήθεια είναι πολύ λεπτό – δεν πήγε μόνος του ο Καμμένος, όπως και έγινε, δηλαδή τελικά. Η ταινία είναι η αποτύπωση αυτού που συνέβη μετά τις εκλογές: ο πρώτος δεν μπορούσε μόνος του. Έρχεται, λοιπόν, του τραβάει το σακάκι και του λέει: «κύριε μπορείτε να με βοηθήσετε;».

WE: Δηλαδή, το βράδυ των εκλογών μπήκες στον πειρασμό να παρακαλάς να μη βγει αυτοδύναμος ο ΣΥΡΙΖΑ, για να επιβεβαιωθεί το σενάριό σου;

Π.Ζ.: (γέλια) Εννοείται. Ναι, αλλά αρχικά ευχόμουν να μπουν οι ΑΝΕΛ στη Βουλή. Από τη στιγμή που μπήκαν, παρακαλούσα φυσικά να μην προκύψει αυτοδυναμία – θα ήταν λες και το είχε προβλέψει ο Παΐσιος!

WE: Ας έρθουμε πάλι στο brainstorming. Ο Αλέξης πότε μπήκε στο κάδρο;

Π.Ζ.: Όταν τελείωσε ο σκελετός. Θέλαμε με κάποιον τρόπο να κάνουμε σαφές ότι αυτός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν μου έφτανε ο παραλληλισμός, γιατί είχα από τη μία τον Καμμένο, ένα πραγματικό πρόσωπο, και το υπόλοιπο λίγο αφηρημένο. Κι επειδή ξέρω ότι ο κόσμος την ώρα που τρώει πίτσα δεν προσέχει λεπτομέρειες, ανησυχούσα μήπως περάσει η εικόνα του Καμμένου που απλώς παίζει με το τρενάκι του. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, τα τρένα να είναι κόκκινα ή το πιτσιρίκι να φορά μια κόκκινη μπλούζα ή μπλούζα με στάμπα τον Τσε! Αλλά δεν μου άρεσε, γιατί ήταν αυτό που στη γλώσσα μας λέμε «φορετό», δεν ήταν αβασάνιστο, αυθόρμητο. Οπότε προέκυψε η ιδέα του Αλέξη κι απέμεινε το πώς θα το δείχναμε με τρόπο που να μην είναι γελοίος. Φαντάζεσαι να βάζαμε τον Καμμένο να ρωτά: «Γεια σου παιδάκι, πώς σε λένε;». Σούπα η ταινία… Θα μας τρολάριζε το σύμπαν. Η δόξα από το κράξιμο απέχει ένα «τσικ». Ευτυχώς, σκεφτήκαμε την Ελληνίδα μάνα που λέει την κλασική φράση: «Ξεκόλλα!». Έχει κι ένα υπονοούμενο: Ξεκόλλα από την ιδέα ότι θα κυβερνήσεις μόνος σου…

WE: Το παιδί το επιλέξατε με casting;

Π.Ζ.: Ναι, αλλά ήταν η τρίτη μας επιλογή. Οι δύο πρώτοι «δεν τα έλεγαν».

WE: Ευτυχώς για σας που «τα είπε» ο Καμμένος, διότι εκεί τι casting θα κάνατε…

Π.Ζ.: Έπαιξε καλά. Σε κάποια στιγμή, του λέω: «Πάνο, προσπάθησε να σκεφτείς με πόσους διαφορετικούς τρόπους θα έλεγες: ‘’Και αναγκαίος’’». Και ξαφνικά, με το που ξεκινάμε πάλι το γύρισμα, κάνει δέκα διαφορετικά σερί!

WE: Αν το δεις από τη σκοπιά ενός πολίτη, δεν είναι λίγο ανησυχητική αυτή η ευχέρειά του στην υποκριτική;

Π.Ζ.: Μα πρέπει να έχει εκφραστικότητα ένας πολιτικός για να πείθει. Δεν είναι κάτι που χρησιμεύει στις διαπραγματεύσεις; Έπειτα, δεν υπάρχει έμπειρος πολιτικός χωρίς επικοινωνιακό χάρισμα.

WE: Τον Σαμαρά πώς τον είδες, από πλευράς acting; Τις άλλες καμπάνιες;

Αρκείται να πει ότι η στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ να επενδύσει στην ελπίδα και την αισιοδοξία ήταν πολύ σωστή, αλλά η εκτέλεση του δημιουργικού ήταν συμβατική. «Η πολύχρωμη λογοτύπηση του μηνύματος ήταν, τελικά, πολύ πιο αισιόδοξη από την εκτέλεση των ταινιών». Προσθέτει ότι σε κάποιες από τις καμπάνιες των άλλων κομμάτων τα μηνύματα ήταν πολύπλοκα και πως, παρότι και το σποτ των ΑΝΕΛ άφηνε υπονοούμενα για την ικανότητα του ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνήσει, το έκανε με χιουμοριστικό, λεπτό τρόπο, ώστε να μην τρομάξει. «Το χιούμορ», συμπληρώνει, «έχει θέση στις προεκλογικές καμπάνιες, είναι ό,τι καλύτερο όταν θέλεις να πεις σοβαρά πράγματα και πράγματα που στεναχωρούν. Στις δύσκολες στιγμές, έρχεται στο προσκήνιο. Δεν είναι τυχαίο ότι εμφανίζεται στις κηδείες – το χιούμορ γιατρεύει πληγές».

WE: Μερικές φορές, όμως, εκνευρίζει. Δεν βρίσκουν όλοι, ας πούμε, αστείες τις διαφημίσεις των Jumbo…(σ.σ. ο Πολύκαρπος είναι ο άνθρωπος πίσω από τις πολυσυζητημένες καμπάνιες της Jumbo)

Π.Ζ.: Σωστά, αλλά ισχύει κυρίως στο ραδιόφωνο, που επιλέγει κανείς σταθμό για να ακούσει ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής. Ε, όταν ακούει, λόγου χάρη, Pepper, και ξαφνικά πέσει το σποτ με τα λαϊκά, φυσικό είναι να τρελαίνεται. Αυτός που ακούει Derti, όμως, το απολαμβάνει. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, γιατί target group του Jumbo είναι οι πάντες.

WE: Από ποια ερεθίσματα αντλείς έμπνευση;

Π.Ζ.: Με ξεκουράζει πολύ η οικογένειά μου. Όταν αγκαλιάζω τα παιδιά μου παίρνω ενέργεια, όπως στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Από εκεί και πέρα, εγώ φτιάχνω εικόνες μόνο με πραγματικά στοιχεία. Κατά καιρούς, έχω αντιγράψει πράγματα από θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο, συμβάντα στο δρόμο, ενώ κάθε χρόνο πηγαίνω στο Λονδίνο, βλέπω σκηνοθετικά ευρήματα σε μιούζικαλ και με πιάνει ζήλια. Όταν ζηλεύω, αισθάνομαι άχρηστος και προσπαθώ ακόμα πιο πολύ. Επίσης, έχω ένα μπλοκάκι και σημειώνω συνεχώς. Πάω στον κινηματογράφο, κρατάω σημειώσεις και, όταν τελειώνει η προβολή, τις κοιτάζω, δεν βγάζω τίποτα και νευριάζω!

WE: Σου συμβαίνει να είσαι σε μια ομήγυρη ή σε δημόσιο χώρο και να ακούσεις μια δική σου ατάκα;

Π.Ζ.: Ναι, πολλές φορές. Θυμάμαι το καλοκαίρι που είχαμε κάνει την «μπανάνα» στο 11880, φώναζαν όλες οι παραλίες «έλα, θα κάνουμε μπανάνα»! Πέθαινα στο γέλιο. Ήμουν συνέχεια με ένα χαμόγελο. Και τη «φουκαριάρα τη μάνα μου»: το έλεγαν σε μένα, χωρίς να ξέρουν ότι ήταν δικό μου.

WE: Αυτά τα σλόγκαν «σε επισκέπτονται» σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο;

Π.Ζ.: Συνήθως, είτε λίγο πριν με πάρει ο ύπνος είτε την ώρα που οδηγώ, ακούγοντας μουσική. Άμα δεις κανέναν στην Αττική Οδό να κάνει απότομα δεξιά, εγώ είμαι! Σταματώ για να γράψω.

Πηγή: news247.gr

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έρχονται 3 προγράμματα για νέες και παλιές επιχειρήσεις με επιδότηση 45% | Αναλυτικά οι προϋποθέσεις

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Τρία νέα προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα, με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω αυτών να ξεπερνούν τα 550 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας μέσω της ίδρυσης και λειτουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στην Δράση μπορούν να συμμετάσχουν υπό ίδρυση και νεοσύστατες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του Τουρισμού, όπως αυτές ορίζονται από την Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ της Δράσης θα ανακοινωθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Ως νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις όπου δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Ως προς τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Ξενοδοχεία

-Κατάταξη σε κατηγορία 4**** (τεσσάρων αστέρων) και άνω

-Δυναμικότητα 12 κλινών και άνω

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)

-Κατάταξη 3*** (τριών αστέρων) και άνω

Ως προς τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες

-Ελάχιστος Αριθμός Κατοικιών: Τρεις (3)

* Το σύνολο των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων – τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών υποχρεωτικώς θα πρέπει να ενσωματώνονται στο ίδιο Σήμα MHTE.

Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα

-Κατάταξη σε κατηγορία 4 κλειδιών και άνω

-Ελάχιστη Δυναμικότητα Δώδεκα (12) κλινών

*Το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος

-Μηχανήματα-Εξοπλισμός

-Ψηφιακός εξοπλισμός και λογισμικό

-Λοιπός εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιχορήγησης

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ελάχιστος/Μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

80.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

160.000.000€

Το δεύτερο πρόγραμμα που αναμένεται αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στη Δράση δύναται να υποβάλλουν πρόταση υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ.

Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Οι επιλεγμένοι επιλέξιμοι κωδικοί αριθμοί δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. Σε αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται εκείνοι που σχετίζονται με την ενίσχυση επιχειρήσεων στον κλάδο της Εστίασης, του Λιανικού Εμπορίου και του Τουρισμού.

Επιλέξιμες Δραστηριότητες

– Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

– Βιομηχανίες

– Κατασκευές

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

– Υγεία

– Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο

– Υπηρεσίες

Επιλέξιμες Δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος

-Μηχανήματα – Εξοπλισμός

-Ψηφιακός Εξοπλισμός και Λογισμικό

-Λοιπός Εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιδότησης

Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Από 40.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

190.000.000€

Το τρίτο πρόγραμμα αφορά στη σύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας προς τις διεθνείς αγορές έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μεταβούν στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία τους.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι ερευνητικοί φορείς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

-Υλικά, Κατασκευές & Βιομηχανία

-Τουρισμός, Πολιτισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

-Αγροδιατροφική Αλυσίδα

-Περιβάλλον & Κυκλική Οικονομία

-Βιοεπιστήμες, Υγεία, Φάρμακα

-Μεταφορές & Εφοδιαστική Αλυσίδα

-Αειφόρος Ενέργεια

-Ψηφιακές Τεχνολογίες

Παρεμβάσεις του Προγράμματος «Ερευνώ-Καινοτομώ»

Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις):

-Απευθύνεται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 800.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται στα 60.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Φορείς):

-Αφορά συμπράξεις υφιστάμενων επιχειρήσεων (ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης) με ερευνητικούς φορείς. Απαραίτητη προϋπόθεση η σύμπραξη να αποτελείται από τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση και μία ή περισσότερες οντότητες που αντιμετωπίζονται σαν ερευνητικοί οργανισμοί.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 180.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙΙ (Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων):

-Αφορά μεμονωμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 39.000.000€.

Παρέμβαση IV (Σφραγίδα Αριστείας – Seal of Excellence):

-Αφορά μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν λάβει τη Σφραγίδα της Αριστείας (Seal of Excellence) για έργα έρευνας και ανάπτυξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας Ευρώπη» (Horizon Europe) της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έλαβαν χρηματοδότηση λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ισούται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προγράμματος «Horizon Europe».

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 21.000.000€.

Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

300.000.000€

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έλεγχος και από την ΣΔΟΕ για το είδος χρήσης μουσικής (εκπροσωπούμενο ή ελεύθερο)

Η ΣΔΟΕ πραγματοποιεί ελέγχους για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις (ελεύθερο ή εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο).

Θα πρέπει η κάθε επιχείρηση εστίασης και γενικά κάθε χρήστης μουσικής να ακολουθεί πιστά για αποφευχθούν δυσάρεστα και εξοντωτικά πρόστιμα.

Ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει η άδεια μουσικής του φορέα που χρησιμοποιεί καθώς και το παραστατικό πληρωμής (τιμολόγιο).

Οι κυρώσεις είναι δυσβάσταχτες όταν δεν υπάρχει τιμολόγιο για την χρήση μουσικής.

Η χρήση μουσικής χωρίς ΑΔΕΙΑ (από τον φορέα που ανήκει η μουσική), σημαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 έτη και χρηματική ποινή από 2.900€ έως 15.000 ευρώ τούτο προκύπτει από τον Νόμο 2121/1993 άρθρο 66.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en