Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

“Ο αγωγός TAPκαι η νέα «ΤΑΠΑ» για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης”

Διαβάσαμε πρόσφατα το παρακάτω άρθρο στο Alexandroupoli Online και πραγματικά αναρωτηθήκαμε γιατί ο συντάκτης του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α), αναφέρει την μισή αλήθεια και επιπλέον αφήνει υπονοούμενα για ενδεχόμενη εύνοια της διοίκησης, για το Λιμάνι της Καβάλας έναντι αυτού της Αλεξανδρούπολης.

Να αναφέρουμε λοιπόν ότι το λιμάνι της Καβάλας και αυτό της Θεσσαλονίκης στην προκειμένη περίπτωση, είναι πιο κοντά στα εργοτάξια του TAP για να χρησιμοποιηθούν από αυτόν, αφού είναι στην μέση της διαδρομής του αγωγού στην Ελλάδα. Επιπλέον το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ΜΟΝΙΜΟ πρόβλημα με το βάθος του, που εξ όσων γνωρίζουμε είναι μικρό και ασταθές λόγω προσχώσεων, με αποτέλεσμα να είναι δαπανηρή η εκβάθυνση και συντήρησή του, καθιστώντας το απαγορευτικό για προσέγγιση από μεγάλα πλοία.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που δεν προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σε αντίθεση με το λιμάνι της Καβάλας που διαθέτει τα απαιτούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά (βάθος-προβλήτες) αλλά και θέση (στο μέσον του θαλάσσιου μετώπου της ΑΜΘ και κοντά στους αρχαιολογικούς χώρους των Φιλίππων και Αμφίπολης) για να γίνει ακόμα και home port για τα κρουαζιερόπλοια.  

Η θέση λοιπόν του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που βρίσκεται στο άκρο της ΑΜΘ (κάτι που δεν αλλάζει με οποιαδήποτε παρέμβαση) και η δαπανηρή και συνεχή εκβάθυνση που απαιτείται για να υποδέχεται μεγάλα πλοία, είναι τα μειονεκτήματα για την με αναβάθμισή του και όχι οι διάφορες κυβερνήσεις ή η αδιαφορία των τοπικών παραγόντων, όπως υποστηρίζεται στο παρακάτω άρθρο, που αναφέρει επί λέξη…

“O Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου Trans Adriatic Pipeline (TAP), ένα τεράστιο επενδυτικό και γεωπολιτικό έργο, θα ξεκινάει από τους Κήπους του Έβρου, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ως συνέχεια του αγωγού Trans Anatolian Pipeline (TANAP), θα διασχίζει τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Αλβανία, την Αδριατική Θάλασσα και θα καταλήγει στην Ιταλία, επιτρέποντας την άμεση ροή φυσικού αερίου, από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν, στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η συνολική διαδρομή του θα έχει μήκος 878 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).

Θα προμηθεύει αρκετές χώρες της Ν.Α. Ευρώπης, όπως Βουλγαρία, Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Κροατία κ.ά. και μέσω Ιταλίας μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.

O TAP, ως ιδέα, ξεκίνησε το 2003 ενώ το 2013 «επισημοποιήθηκε» με τις «Συμφωνία», μεταξύ των τριών εμπλεκομένων κρατών, Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας (Ν. 4145/2013) καθώς και τη «Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας», μεταξύ Ελλάδας και της Trans Adriatic Pipeline AG (Ν. 4217/2013). Στον ΤΑΡ συμμετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Τη διετία 2014-5 έγιναν οι προκηρύξεις και αναθέσεις συμβάσεων για μελέτες, κατασκευές και προμήθεια υλικών. Το 2016 προβλέπεται να αρχίσει η κατασκευή του έργου.

Στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, S 243/17-12-2014, δημοσιεύτηκε η προκήρυξη, για την επιλογή των εταιρειών που θα κάνουν προσφορές για την προμήθεια των χαλύβδινων σωλήνων υψηλής πίεσης, για το χερσαίο τμήμα του αγωγού και στην S 42/28-2-2015 η προκήρυξη, για την επιλογή των εταιρειών που θα κάνουν προσφορές για την προμήθεια των αντίστοιχων σωλήνων για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού.

Η προμήθεια των σωλήνων και λοιπών εξαρτημάτων του αγωγού, θα γίνει σε έξι παρτίδες (lots) με τέσσερα σημεία παράδοσης. Από δυο (2) παρτίδες στην Καβάλα, και τη Θεσσαλονίκη και από μια στο Δυρράχιο της Αλβανίας και το Μπρίντιζι της Ιταλίας.

Ήδη, στις 26 Οκτωβρίου 2015, ο TAP AG ανακοίνωσε ότι ανέθεσε στην εταιρεία Salzgitter Mannesmann International GmbH (εδρεύει στη Στουτγάρδη της Γερμανίας) τη σύμβαση για την προμήθεια σωληναγωγών για τον επίγειο αγωγό και επίκειται η ανάθεση και για την άλλη προκήρυξη.

Τώρα, χάνουμε και την ευκαιρία να δουλέψει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και μαζί με αυτό και η πόλη, με την μεταφορά, μέσω αυτού, τεραστίων ποσοτήτων υλικών για την κατασκευή του TAP.

Το λιμάνι μας, εδώ και πολλά χρόνια, αναζητεί το βύθισμά του και τη σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό.

Με τη δική μας ολιγωρία και αδιαφορία αναβαθμίζουμε τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.

Μήπως αυτό εννοούσε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Τρύφων Αλεξιάδης όταν στην Καβάλα, σε πρόσφατη (28-10-2015) συνέντευξή του, ξεκαθάρισε ότι «τελείωσε η περίοδος υποβάθμισης του λιμένα της Καβάλας και γενικότερα όλης της περιοχής»;

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α)”

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλλες τιμές σε κάθε χώρα για το ίδιο προϊόν!

Σε χαμηλότερα επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα καταστήματα λιανεμπορίου σε Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ρουμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η συγκεκριμένη οργανωμένη έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συμμετοχή των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ στην Γενική Συνέλευση Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά

Στην Κεφαλλονιά βρίσκεται η Διοικούσα Επιτροπή της ΚΕΕΕ καθώς και εκπρόσωποι από Επιμελητήρια όλης της χώρας, πολιτικοί, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι φορέων και κοινωνικών εταίρων, για να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ.

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης της οικονομίας των Ιονίων νήσων αλλά και τα ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του νησιού, αλλά και εν γένει οι επιχειρήσεις της χώρας, θα τεθούν σε διάλογο, με τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων, όπως ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Σκρέκας, η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, ο τέως υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος.

Ακόμα, από την αντιπολίτευση αναμένεται να βρεθούν στο νησί, η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, καθώς και ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Παύλος Γερουλάνος. Εκπρόσωποι όλων των πολιτικών παρατάξεων έχουν προσκληθεί, ως είθισται, και αναμένεται η συμμετοχή πολλών από αυτούς.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en