Διαβάσαμε πρόσφατα το παρακάτω άρθρο στο Alexandroupoli Online και πραγματικά αναρωτηθήκαμε γιατί ο συντάκτης του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α), αναφέρει την μισή αλήθεια και επιπλέον αφήνει υπονοούμενα για ενδεχόμενη εύνοια της διοίκησης, για το Λιμάνι της Καβάλας έναντι αυτού της Αλεξανδρούπολης.
Να αναφέρουμε λοιπόν ότι το λιμάνι της Καβάλας και αυτό της Θεσσαλονίκης στην προκειμένη περίπτωση, είναι πιο κοντά στα εργοτάξια του TAP για να χρησιμοποιηθούν από αυτόν, αφού είναι στην μέση της διαδρομής του αγωγού στην Ελλάδα. Επιπλέον το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ΜΟΝΙΜΟ πρόβλημα με το βάθος του, που εξ όσων γνωρίζουμε είναι μικρό και ασταθές λόγω προσχώσεων, με αποτέλεσμα να είναι δαπανηρή η εκβάθυνση και συντήρησή του, καθιστώντας το απαγορευτικό για προσέγγιση από μεγάλα πλοία.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που δεν προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σε αντίθεση με το λιμάνι της Καβάλας που διαθέτει τα απαιτούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά (βάθος-προβλήτες) αλλά και θέση (στο μέσον του θαλάσσιου μετώπου της ΑΜΘ και κοντά στους αρχαιολογικούς χώρους των Φιλίππων και Αμφίπολης) για να γίνει ακόμα και home port για τα κρουαζιερόπλοια.
Η θέση λοιπόν του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που βρίσκεται στο άκρο της ΑΜΘ (κάτι που δεν αλλάζει με οποιαδήποτε παρέμβαση) και η δαπανηρή και συνεχή εκβάθυνση που απαιτείται για να υποδέχεται μεγάλα πλοία, είναι τα μειονεκτήματα για την με αναβάθμισή του και όχι οι διάφορες κυβερνήσεις ή η αδιαφορία των τοπικών παραγόντων, όπως υποστηρίζεται στο παρακάτω άρθρο, που αναφέρει επί λέξη…
“O Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου Trans Adriatic Pipeline (TAP), ένα τεράστιο επενδυτικό και γεωπολιτικό έργο, θα ξεκινάει από τους Κήπους του Έβρου, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ως συνέχεια του αγωγού Trans Anatolian Pipeline (TANAP), θα διασχίζει τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Αλβανία, την Αδριατική Θάλασσα και θα καταλήγει στην Ιταλία, επιτρέποντας την άμεση ροή φυσικού αερίου, από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν, στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η συνολική διαδρομή του θα έχει μήκος 878 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).
Θα προμηθεύει αρκετές χώρες της Ν.Α. Ευρώπης, όπως Βουλγαρία, Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Κροατία κ.ά. και μέσω Ιταλίας μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
O TAP, ως ιδέα, ξεκίνησε το 2003 ενώ το 2013 «επισημοποιήθηκε» με τις «Συμφωνία», μεταξύ των τριών εμπλεκομένων κρατών, Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας (Ν. 4145/2013) καθώς και τη «Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας», μεταξύ Ελλάδας και της Trans Adriatic Pipeline AG (Ν. 4217/2013). Στον ΤΑΡ συμμετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Τη διετία 2014-5 έγιναν οι προκηρύξεις και αναθέσεις συμβάσεων για μελέτες, κατασκευές και προμήθεια υλικών. Το 2016 προβλέπεται να αρχίσει η κατασκευή του έργου.
Στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, S 243/17-12-2014, δημοσιεύτηκε η προκήρυξη, για την επιλογή των εταιρειών που θα κάνουν προσφορές για την προμήθεια των χαλύβδινων σωλήνων υψηλής πίεσης, για το χερσαίο τμήμα του αγωγού και στην S 42/28-2-2015 η προκήρυξη, για την επιλογή των εταιρειών που θα κάνουν προσφορές για την προμήθεια των αντίστοιχων σωλήνων για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού.
Η προμήθεια των σωλήνων και λοιπών εξαρτημάτων του αγωγού, θα γίνει σε έξι παρτίδες (lots) με τέσσερα σημεία παράδοσης. Από δυο (2) παρτίδες στην Καβάλα, και τη Θεσσαλονίκη και από μια στο Δυρράχιο της Αλβανίας και το Μπρίντιζι της Ιταλίας.
Ήδη, στις 26 Οκτωβρίου 2015, ο TAP AG ανακοίνωσε ότι ανέθεσε στην εταιρεία Salzgitter Mannesmann International GmbH (εδρεύει στη Στουτγάρδη της Γερμανίας) τη σύμβαση για την προμήθεια σωληναγωγών για τον επίγειο αγωγό και επίκειται η ανάθεση και για την άλλη προκήρυξη.
Τώρα, χάνουμε και την ευκαιρία να δουλέψει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και μαζί με αυτό και η πόλη, με την μεταφορά, μέσω αυτού, τεραστίων ποσοτήτων υλικών για την κατασκευή του TAP.
Το λιμάνι μας, εδώ και πολλά χρόνια, αναζητεί το βύθισμά του και τη σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό.
Με τη δική μας ολιγωρία και αδιαφορία αναβαθμίζουμε τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Μήπως αυτό εννοούσε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Τρύφων Αλεξιάδης όταν στην Καβάλα, σε πρόσφατη (28-10-2015) συνέντευξή του, ξεκαθάρισε ότι «τελείωσε η περίοδος υποβάθμισης του λιμένα της Καβάλας και γενικότερα όλης της περιοχής»;
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α)”
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...