Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Ο Έλληνας που έκλεισε συμφωνία με την Google

Όταν οι φίλοι του έπαιζαν εκείνος περνούσε ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή και μάθαινε προγραμματισμό.

Στα 12 του ήξερε Excel και Access. Στο σχολείο ήταν ο «χειρότερος» μαθητής, είχε το νου του στους υπολογιστές, δεν πέρασε σε καμία σχολή κι όταν έδωσε για δεύτερη φορά πέρασε σε ένα ΤΕΙ το όποιο άφησε στην μέση.

Ο 29χρονος Κωνσταντίνος Στρουμπάκης από την Θεσσαλονίκη αισθάνεται δικαιωμένος γιατί ο δρόμος αυτός οδήγησε το 2010 στη δημιουργία της Apifon στη Θεσσαλονίκη, με αντικείμενο το messaging, την παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ μέσω sms.

Πρόκειται για μία πλατφόρμα μαζικής αποστολής και διαχείρισης μηνυμάτων με πελάτες κατά κύριο λόγο εταιρίες με μεγάλες βάσεις δεδομένων πελατολογίων, που απευθύνονται σε μεγάλα target groups είτε για τη διαφήμιση προϊόντων τους είτε για ενημερώσεις.

grfae4

Η Apifon κέντρισε το ενδιαφέρον και συνεργάζεται -μεταξύ πολλών άλλων γνωστών εταιρειών-με κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου όπως η Google. Πρόσφατα η εταιρεία σύναψε μία συνεργασία και με την IBM.

Ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης μιλάει στο newsbeast.gr για το πώς ξεκίνησε την επιχείρησή του, τι περιλαμβάνει το deal με την Google, τα προσωπικά δεδομένα αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια.

«Σε πολύ μικρή ηλικία άρχισα να πειραματίζομαι με τον προγραμματισμό. Είχα πάντα μία πολύ καλή σχέση με το coding κι αυτό με βοήθησε να κάνω τα πρώτα μου βήματα στην Apifon. Ήθελα να φτιαχτεί μία πλατφόρμα που να μπορεί να πουλάει.

Όταν ξεκίνησα ασχολήθηκα με το web design, έφτιαχνα σάιτ για εταιρείες και συστήματα online. Έβλεπα τις εταιρείες να κατασκευάζουν πράγματα στο Ίντερνετ και προσπαθούσαν να διαφημίσουν την εταιρεία τους μέσα από digital marketing κανάλια όπως Google, Facebook και Twitter.

Οι εταιρίες ασχολήθηκαν με το μαζικό marketing και όχι με το direct. Δηλαδή τους ενδιέφερε περισσότερο να προσελκύσουν νέους εν δυνάμει πελάτες από το να διατηρούν ευχαριστημένη την πελατειακή τους βάση. Αυτή την ευκαιρία την παρατήρησα όταν ξεκίνησα με το SMS. Όταν ξεκινήσαμε είχαμε μία πλατφόρμα η οποία επέτρεπε την αποστολή sms και αυτό γιατί το sms ήταν τότε πολύ διαδεδομένο. Η ιδέα ήταν πώς θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε μία εταιρεία να μιλήσει με τους πελάτες τους οποίους ήδη έχει, είτε για να αυξήσει τις πωλήσεις, είτε να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών της.

Το αποτέλεσμα είναι ότι στοχεύεις περισσότερο στον πελάτη, κερδίζεις την προσοχή του και την διατήρηση του μέσα από τέτοιες ενέργειες και μάλιστα πολύ πιο οικονομικά. Αυτό είναι το μυστικό. Γιατί όταν απευθύνεσαι σε 1 εκατ. πελάτες για να σε δουν οι 30.000 πιθανοί πελάτες που έχεις, το κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο. Αυτό δηλαδή που συμβαίνει με την τηλεόραση. Στην τηλεόραση μπορεί να σε δουν 2 εκατ. τηλεθεατές αλλά αυτοί που πραγματικά νοιάζονται για το προϊόν σου μπορεί να είναι 10.000 άνθρωποι, εσύ όμως πληρώνεις για τους 2 εκατομμύρια. Εμείς λοιπόν δώσαμε ένα προϊόν με τον οποίο λέμε “αφού γνωρίζεις τους πελάτες σου, μίλα τους κατευθείαν”, χωρίς να χρειάζεται να μιλάς σε παραπάνω ανθρώπους για να βρεις αυτούς που σε ενδιαφέρουν».

– Ο σκοπός των μηνυμάτων ποιος είναι;

«Σκοπός τους είναι είτε να αυξήσουν τις πωλήσεις από προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις είτε να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη. Δηλαδή για το δεύτερο να σας δώσω ένα παράδειγμα μία ασφαλιστική μπορεί να ειδοποιεί τον πελάτη ότι λήγει το συμβόλαιο μία βδομάδα πριν ή μία αεροπορική να ενημερώσει ότι το τώρα μπορείς να κάνεις check in, ειδοποιήσεις που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση του πελάτη.

Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε η εταιρεία ακόμα και σήμερα έχει τον ίδιο σκοπό να βελτιώνει και να συμβαδίζει με την τεχνολογική εξέλιξη που έχει αυτήν την στιγμή η αγορά του messaging.

Αυτό που στην αγορά του messaging είναι ο τρόπος αποστολής δηλαδή από εκεί που γινόταν με sms τώρα γίνεται και με Viber. Αύριο θα δούμε να γίνεται με το Facebook messenger, μεθαύριο με την Google που συνεργαζόμαστε. Ο χώρος μεταμορφώνεται και το καλό είναι ότι αυτοί που τον μεταμορφώνουν είναι γίγαντες».

«Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που έχει αξία να συζητήσουμε, κι αυτό είναι ότι έρχεται το GDPR, η ευρωπαϊκή οδηγία που μιλάει για την προστασία προσωπικών δεδομένων ώστε να μην συμβαίνουν αυτά που έγιναν πρόσφατα με το Facebook, το ότι δηλαδή διαρρεύσανε κάποια προσωπικά δεδομένα πολιτών. Αυτή είναι μία πολύ αυστηρή οδηγία από την Ε.Ε. που λέει ότι αν μία εταιρεία διατηρεί προσωπικά δεδομένα ευρωπαίων πολιτών θα πρέπει να το κάνει με πολύ αυστηρό τρόπο, να έχει πάρα πολύ μεγάλη ασφάλεια στο πώς τα διατηρεί. Αν τώρα δεν συμμορφωθείς με αυτόν τον νόμο τότε τα πρόστιμα μπορούν να αγγίζουν είτε το 4% του παγκόσμιου τζίρου ή μέχρι και 20 εκατ. ευρώ. Που σημαίνει ότι μία εταιρεία η οποία κρατάει προσωπικά δεδομένα είτε πρέπει να τα σβήσει για να απαλλαχτεί από τον «πονοκέφαλο» της διαδικασίας ή να προσαρμοστεί με τον αυστηρό τρόπο που λέει η Ε.Ε. Αυτό τώρα είναι μία φοβερή πρόκληση για εμάς γιατί εμείς κρατάμε προσωπικά δεδομένα πολιτών, μέσω των πελατών μας».

grfae3

«Αυτό τώρα δημιουργεί μία μεγάλη δοκιμασία στην αγορά για την οποίο εμείς ήμασταν ένα χρόνο πριν έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε. Θα αλλάξει πάρα πολύ η αγορά μας δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο θα λαμβάνεις μηνύματα. Θα πρέπει να έχεις συναινέσει για τα  μηνύματα που λαμβάνεις. Αυτό σιγά σιγά οδηγεί την αγορά μας σε ποιο προσωποποιημένη χρήση των υπηρεσιών μας. Πριν από αυτήν την αλλαγή οι εταιρείες το χρησιμοποιούσαν ως ένα μαζικό εργαλείο. Μέχρι τώρα τα μηνύματα που στέλνονται συνήθως είναι μαζικά σε μεγάλες λίστες και τυποποιημένα για όλους αδιαφορώντας αν κάποιος ενδεχομένως δεν αγοράζει ή δεν θέλει. Αυτό λοιπόν που προσπαθούμε να κάνουμε μέσα στα πλαίσια του GDPR είναι η προσωποποίηση, κάτι που η Apifon δουλεύει μέσα από ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από τα ΕΣΠΑ.

Πήραμε περίπου 500.000 ευρώ επιχορήγηση για να χρηματοδοτήσουμε έρευνα η οποία θα βοηθήσει την εταιρεία να αναπτύξει αλγόριθμους μηχανικής μάθησης (machine learning) για την κατασκευή προγνωστικών μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι μία εταιρεία μπορεί να συνεργάζεται με εμάς και σιγά σιγά το η πλατφόρμα της Apifon να κατανοεί και να προβλέπει τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών της. Για παράδειγμα, τι θα ήθελε ένας πελάτης να αγοράσει, ποια θα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να τον επικοινωνήσει και τι ενέργειες θα μπορούσε να κάνει για να μην τον χάσει. Αυτό αποτελεί καινοτομία για τα δεδομένα του messaging και ήδη έχει αρχίσει να προσελκύσει μεγάλους πελάτες».

– Αυτό θα λειτουργήσει μόνο θετικά; Η εταιρείες μόνο θα κερδίσουν δεν θα χάσουν πελάτες;

«Ο νόμος λέει ότι ο πολίτης δίνει ξεκάθαρα ή όχι τη σύμφωνη γνώμη του, για να διατηρεί μία εταιρεία τα προσωπικά του δεδομένα και να τα επεξεργάζεται, άρα θα υπάρξουν επιχειρήσεις οι οποίοι έχουν λίστες από πελάτες που θέλουν επικοινωνία.

Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά έχουν δύο όψεις: Έχουν την όψη ότι η Google ξέρει τα πάντα αλλά υπάρχει και η όψη ότι η Google με βοηθάει γνωρίζοντας τα πάντα, να βρίσκω πιο γρήγορα αυτό που θέλω, να μου κάνει προτάσεις για πράγματα που με ενδιαφέρουνε. Άρα αυτό που έρχεται στην αγορά ξεκαθαρίζει ένα πράγμα: ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να μοιράζονται τα δεδομένα τους και ποιοι όχι».

shutterstock552493582

– Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Google;

«Αυτή η συνεργασία ξεκίνησε πέρυσι στο Συνέδριο Mobile της Βαρκελώνης όπου είχαμε πάρει μέρος. Σε αυτήν την έκθεση που συμμετέχουν όλοι οι γίγαντες Samsung, Google, Facebook μου δόθηκε η ευκαιρία και γνώρισα κάποιους ανθρώπους από την Google με τους οποίους ξεκίνησα να συνομιλώ. Αυτή η σχέση καλλιεργήθηκε και φτάσαμε να κάνουμε αυτή τη συμφωνία η οποία μας εντάσσει στο πρόγραμμα για το RCS Business Messaging της Google. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα θα παρέχουμε σε επιχειρήσεις της ελληνικής και της ευρωπαϊκής αγοράς τη δυνατότητα να προσφέρουν στους πελάτες τους μια αναβαθμισμένη εμπειρία επικοινωνίας. Όλα αυτά με την υποστήριξη της Google τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε επιχειρηματικό «know how».

– Πώς είναι να συνεργάζεσαι με έναν κολοσσό όπως Google;

«Είναι σπουδαίο. Όταν είδα το mail από την Google να έρχεται ο ενθουσιασμός και η χαρά δεν περιγράφεται. Είναι από τις στιγμές που θα μου μείνουνε. Συνειδητοποιείς ότι ακόμα κι αυτοί οι κολοσσοί είναι εταιρείες. Είναι άνθρωποι, αν έχεις κάτι έξυπνο και καινοτόμο να τους πεις κι αν μπορούν να βγάλουν λεφτά μαζί σου, συνεργάζονται. Τρομάζεις αλλά όταν το βιώσεις αντιλαμβάνεσαι και συνειδητοποιείς ότι είναι πιο εύκολο από αυτό που είχες στο μυαλό σου. Όταν ξεκίνησα να πλησιάσω την Google έλεγα “Google, πώς να πάω μέσα στο περίπτερο, τι να πω, πώς να μιλήσω”. Τολμώντας το μπορώ να πω ότι δεν διαφέρει πολύ από το να ανοίξω την πόρτα και να ζητήσω συνεργασία από μία ελληνική επιχείρηση. Είναι εφικτό, είναι εύκολο αλλά θέλει αποφασιστικότητα».

– Από εδώ και πέρα, τα μελλοντικά σχέδια;

«Έχουμε συμφωνήσει με έναν πελάτη τον οποίο θα τρέξουμε στη Ρουμανία τώρα με την Goοgle, ο οποίος θα είναι από τους πρώτους που θα δοκιμάσουν αυτήν την τεχνολογία.

Σκοπός μας γενικά σαν εταιρεία, πέρα από τη συνεργασία μας με την Google, είναι να μπούμε μέσα και σε άλλους μεγάλους παίκτες όπως είναι το Facebook, με την οποία επιδιώκουμε να κάνουμε το αντίστοιχο, και φυσικά να επεκταθούμε σε άλλες χώρες στο εξωτερικό. Έχουμε πάρει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς στην Ελλάδα και ήρθε η ώρα να δούμε και τις ξένες αγορές γιατί το έχει ανάγκη και η χώρα μας».

grfae1

– Υπάρχει και το ενδεχόμενο να φύγετε από τη Θεσσαλονίκη;

«Όχι η εταιρεία δεν σκέφτεται να φύγει από την Θεσσαλονίκη τουλάχιστον όσον αφορά την παραγωγή, τους προγραμματιστές, τους μηχανικούς. Αυτό που μπορεί να κάνουμε είναι να επεκτείνουμε τις πωλήσεις μας σε άλλες χώρες με γραφεία και συνεργασίες.

Η έδρα μας θέλουμε να παραμείνει στην Ελλάδα, την αγαπάμε την Ελλάδα έχει καλούς μηχανικούς, συνεργαζόμαστε με το Αριστοτέλειο πολύ στενά, θέλουμε να έχουμε πρόσβαση στα πανεπιστήμια και στους ανθρώπους, κάνουμε και διάφορα events με άλλες εταιρείες που μας βοηθάνε να έχουμε πρόσβαση στο ανθρώπινο δυναμικό. Η εταιρεία είναι οι άνθρωποί της, περαιτέρω ανάπτυξη σημαίνει πιο έξυπνα μυαλά και άνθρωποι που μπορούνε να μας πούνε τι να κάνουμε. Ο μέσος όρος ηλικίας στην εταιρεία μας είναι τα 27 χρόνια και το 50% είναι γυναίκες, ποσοστό που δεν συναντάμε συχνά σε τεχνολογικές εταιρίες!

Το σχολείο μπορεί να μην μου έδωσε τα κατάλληλα εφόδια, αλλά όταν ασχολήθηκα με την εταιρία στη Θεσσαλονίκη έμαθα κάτι πολύ σημαντικό. Είχα την τύχη να βρω τους κατάλληλους ανθρώπους και να με βοηθήσουν την κατάλληλη στιγμή. Σίγουρα μπορώ να πω ότι το σχολείο που έχω βγάλει είναι η Apifon, έχω μάθει πάρα πολλά πράγματα. Μαζί με την εταιρεία ωρίμασα κι εγώ, ωρίμασε και η εταιρεία».

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για όσους αναζητούν δουλειά σε τουρισμό και εστίαση

Σήμερα ενεργοποιήθηκε η νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν για δουλειά σε αντίστοιχες ειδικότητες. Η πλατφόρμα jobmatch.dypa.gov.gr απευθύνεται στις επιχειρήσεις και η εφαρμογή JOBmatch σε όσους αναζητούν εργασία. 

Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA είναι πολύ απλή:

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr το προφίλ τους και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Αντίστοιχα, όσοι αναζητούν εργασία σε επιχειρήσεις τουρισμού-εστίασης μπορούν να «κατεβάσουν» την εφαρμογή JOBmatch, που είναι διαθέσιμη σε Android (Google Play Store) και IOS (Apple App Store), να δημιουργήσουν προφίλ και να διαμορφώσουν τις επιλογές τους με τη χρήση φίλτρων, όπως ενδεικτικά: 

  • Επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν 
  • Ωράριο 
  • Περιοχή
  • Εύρος μισθού 
  • Ημερομηνία διαθεσιμότητας

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δουν άμεσα ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και στη συνέχεια να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης. Έτσι, η διαδικασία εύρεσης υπάλληλου, μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά!

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Επίσης, οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τα φίλτρα αναζήτησης όσο συχνά επιθυμούν, διαμορφώνοντας το προφίλ τους ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους και τις επιλογές τους.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δήλωσε ότι: «Με τη νέα εφαρμογή JOBmatch κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τη διασύνδεση των εργαζομένων με τους εργοδότες. Η νέα αυτή καινοτόμος υπηρεσία ξεκινά από τον τουρισμό και την εστίαση, δύο σημαντικούς κλάδους για τη χώρα, στους οποίους καταγράφεται αυξημένη ανάγκη για προσωπικό. Επιβεβαιώνουμε έμπρακτα πως η ΔΥΠΑ πλέον δεν δίνει μόνο επιδόματα αλλά δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης στους συμπολίτες μας. Αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες της. Με ενεργές δράσεις απασχόλησης, μέσα σε τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει να μειώσουμε σημαντικά το ποσοστό ανεργίας και να στηρίζουμε την αγορά εργασίας. Συνεχίζουμε».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Η ΔΥΠΑ «ρίχνει στη μάχη» ένα ακόμα καινοτόμο εργαλείο για την αποτελεσματικότερη και άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων που ψάχνουν για εργαζόμενους με όσους ψάχνουν για δουλειά. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εύρεση προσωπικού και θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Το JOBmatch φέρνει, κυριολεκτικά, στα χέρια των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων τη δυνατότητα να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να αποφασίζουν χωρίς καμία διαμεσολάβηση, σε λίγα μόνο λεπτά, αν θα προχωρήσουν σε συνέντευξη εργασίας. Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό της ΔΥΠΑ, την αναβάθμιση της εργαλειοθήκης μας και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών ώστε να ενισχύσουμε τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας». 

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser  (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Για οδηγίες χρήσης και περισσότερες πληροφορίες: 

https://JOBmatch.dypa.gov.gr/ 

www.dypa.gov.gr/JOBmatch 

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

POS | Μέχρι πότε μπορεί να γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

Προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου έχουν για να διασυνδέσουν τις ταμειακές μηχανές τους και τα POS 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση ενός από τα δύο.

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται σε 7.600 επιχειρήσεις, καθώς οι συγκεκριμένες παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Με απόφαση Πιτσιλή η παράταση

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, πήρε παράταση η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos.

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να δουν τους συνδυασμούς ταμειακού συστήματος και τερματικού POS, που διασυνδέονται με επιτυχία, ώστε να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια του κατάλληλου και με ετοιμότητα διασύνδεσης ταμειακού συστήματος με το Μέσο Πληρωμής, που διαθέτουν, ή αντιστρόφως, ανάλογα με την επιλογή τους.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ατομικές επιχειρήσεις | «Άλμα» στη φορολογία το 2025 λόγω αλλαγών στο ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα

Αν και η φορολογική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, τα «σκούρα μαντάτα» για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αναμένονται από το 2025 καθώς οι φετινές αυξήσεις στον κατώτατο μισθό επηρεάζουν άμεσα και τις επιβαρύνσεις στη φορολογία τους με επιπλέον φόρους έως και 37%, με ειδικές προβλέψεις για όσους απασχολούν εργαζόμενους.

Kαι αυτό διότι, με νόμο ο οποίος ψηφίστηκε πέρυσι, ο ετήσιος κατώτατος μισθός αποτελεί την βάση υπολογισμού του τεκμαρτού εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών, το οποίο ανάλογα με τα χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης και το απασχολούμενο προσωπικό αυξομειώνεται, δημιουργώντας έτσι αποκλίσεις στα βάρη της φορολογίας.

Όπως έχει σημειώσει και στο παρελθόν το newsit.gr με παραδείγματα από τον κ. Ηλία Χατζηγεωργίου της Παντελής Παν. & Συνεργάτες με την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 830 ευρώ, αυξάνεται και η βάση υπολογισμού του ελάχιστου φόρου στον ελεύθερο επαγγελματία στα 11.620 ευρώ (από 10.920 ευρώ με κατώτατο στα 780 ευρώ) και ως εκ τούτου, από το 2025 αυξάνεται και ο ελάχιστος ο φόρος στα 1.258 ευρώ, από 1.102 ευρώ.

Και τούτο διότι το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα υπολογίζεται στο ύψος του κατώτατου μισθού επί 14 μήνες, από το φορολογικό έτος 2024 και μετά (δηλαδή στις δηλώσεις του 2025).

Πώς θα υπολογίζεται το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, το ποσό του τεκμαρτού εισοδήματος, που προκύπτει από τον κατώτατο μισθό συνυπολογίζεται με τα έτη λειτουργίας της επιχείρησης και το ενδεχόμενο προσωπικό.

Δηλαδή, οι νέοι επαγγελματίες για λιγότερα από 4 έτη, απαλλάσσονται από τα αντικειμενικά κριτήρια ενώ από το 4ο έτος λειτουργίας ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά 67%, σε σύγκριση με το ποσό του ελαχίστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο, και διαμορφώνεται ως εξής:

  • Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.640 ευρώ.
    για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.873 ευρώ.
  • Για τους επιχειρήσεις που λειτουργούν 5 χρόνια ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά 33%, σε σύγκριση με το ποσό του ελαχίστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο και συγκεκριμένα:
  • Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 5 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ μειωμένο κατά 33%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 7.280 ευρώ.
  • Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 5 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ μειωμένο κατά 33%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 7.747 ευρώ.
  • Για τις ατομικές επιχειρήσεις «ηλικίας» μεγαλύτερη των 6 ετών, το ελάχιστο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα που αντιστοιχεί σε επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς κανέναν εργαζόμενο προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε επιπλέον τριετία λειτουργίας και συγκεκριμένα:
  • Για 7 έως 9 έτη λειτουργίας ισχύει προσαύξηση 10%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 12.012 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται περαιτέρω στα 12.782 ευρώ για το φορολογικό έτος 2024
  • Για 10 έως 12 έτη λειτουργίας ισχύει προσαύξηση 20%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 13.104 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται περαιτέρω στα 13.944 ευρώ για το φορολογικό έτος 2024
  • Για περισσότερα από 12 έτη λειτουργίας, η προσαύξηση φθάνει το 30%, οπότε το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 14.196 ευρώ για το φορολογικό έτος 2023 και αυξάνεται στα 15.106 για το φορολογικό έτος 2024.

Τι θα ισχύει για όσους απασχολούν εργαζόμενους

Ειδικές προβλέψεις θα ισχύουν για όσες ατομικές επιχειρήσεις απασχολούν εργαζόμενους, και συγκεκριμένα:

  • Το ποσό ελάχιστου ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος συγκρίνεται με το ποσό του ανώτερου ετήσιου μισθού που καταβάλλεται στο προσωπικό το οποίο δεν μπορεί να είναι υψηλότερο των 30.000 ευρώ. Όποιο από τα δύο συγκρινόμενα ποσά είναι μεγαλύτερο θα λαμβάνεται αυτό υπόψη, για τον περαιτέρω αντικειμενικό προσδιορισμό του τελικού ελαχίστου φορολογητέου εισοδήματος.
  • Το ελάχιστο ετήσιο φορολογητέο εισόδημα, προσαυξάνεται περαιτέρω ως εξής:

Κατά το 10% του ετήσιου κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού (στο οποίο περιλαμβάνονται μισθοί, εργοδοτικές εισφορές, παροχές σε είδος) της επιχείρησης, με ανώτατο όριο προσαύξησης τις 15.000 ευρώ.

Κατά το 5% της τυχόν επιπλέον διαφοράς του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης από τον μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών όλων των επιχειρήσεων που ασκούν την ίδια δραστηριότητα βάσει Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας. Η προσαύξηση της περίπτωσης αυτής δεν υπολογίζεται όταν ο μέσος όρος του ετήσιου κύκλου εργασιών του αντίστοιχου Κ.Α.Δ. δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ ή όταν το πλήθος των επιτηδευματιών που υπάγονται στον συγκεκριμένο Κ.Α.Δ. δεν υπερβαίνει τους 30.

  • Εφόσον το δηλούμενο εισόδημα του αυτοαπασχολούμενου είναι μεγαλύτερο από το ελάχιστο ετήσιο φορολογητέο εισόδημα, ως τελικό φορολογητέο εισόδημα λαμβάνεται υπόψη το δηλούμενο.
  • Εφόσον το δηλούμενο εισόδημα είναι μικρότερο του ελάχιστου ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος, ως τελικό φορολογητέο εισόδημα λαμβάνεται υπόψη το δεύτερο.

newsit.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en