Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Οι 5 άξονες για μεγαλύτερη ανάπτυξη του τουρισμού

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο newsbeast.gr η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά παραθέτει τους στόχους της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα που έχει αναλάβει, με επιτυχία, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα αριθμητικά στοιχεία τα τελευταία 2 χρόνια.

Του Μαρίνου Γκασιάμη
Φωτογραφίες και Βίντεο: Γιάννης Κέμμος

Ολόκληρη η συνέντευξη της υπουργού έχει ως εξής:

Τα τελευταία χρόνια τα στοιχεία κάνουν λόγο για αύξηση τουριστών από συγκεκριμένες χώρες. Ποιος είναι ο μηχανισμός πίσω από την αύξηση των τουριστών πχ από την Ρωσία;

Το 2015 που ανέλαβα το υπουργείο Τουρισμού είχαμε σχεδιάσει και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε την εθνική τουριστική πολιτική μας.

Αυτή η πολιτική ήταν σε πέντε άξονες:

  1. Να επιτύχουμε την επιμήκυνση της θερινής περιόδου.
  2. Να ανοίξουμε νέους ελληνικούς προορισμούς.
  3. Να ανοίξουμε νέες αγορές στο εξωτερικό και φυσικά.
  4. Να ενισχύσουμε τα θεματικά μας προϊόντα, τον εναλλακτικό τουρισμό.
  5. Το τελευταίο το πιο σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να προσελκύσουμε επενδύσεις.

Έτσι λοιπόν αυτή την στρατηγική την οποία ξεκινήσαμε και απέφερε καρπούς και το 2015 και το 2016, όσο αφορά την προβολή και την προώθηση και τα τουριστικά πακέτα την εφαρμόζει ο εποπτευόμενος φορέας μας ο ΕΟΤ.

Έχουμε την δυνατότητα να πάμε σε όλες τις παγκόσμιες εκθέσεις με πολύ στοχευμένες δράσεις  και ενέργειες προκειμένου να έχουμε ισχυρή παρουσία, δυναμική να διαπραγματευτούμε με τους tours operators, με τις αεροπορικές εταιρείες, με τους μεγάλους CEO όλων των εταιρειών που έχουν να κάνουν με το προϊόν τουρισμός.

Επίσης κάτι πολύ σημαντικό που κάναμε, ήταν για πρώτη φορά να συνεργαστούμε πολύ στενά με τις Περιφέρειες στην Ελλάδα, με τα Εμπορικά Επιμελητήρια, με Δήμους και Ενώσεις Ξενοδόχων και φυσικά με τον ιδιωτικό φορέα.

Όλοι αυτή η στρατηγική απέδωσε. Καταφέραμε το 2015 να έχουμε ρεκόρ αφίξεων και εσόδων και το 2016 μετά από μια χρονιά ρεκόρ να κάνουμε νέα ρεκόρ.

kountoura4

Όλο αυτό το πρόγραμμα είναι ένας σχεδιασμός, ο οποίος φυσικά είναι σε βάθος 4ετίας. Το 2017 ήδη ξεκίνησε εξαιρετικά καλά, οι προκρατήσεις είναι σε διψήφια νούμερα παρόλο που και το ’15 και το ’16 ήταν δύο πολύ πολύ δύσκολες χρονιές, με όλες τις πιέσεις που δεχθήκαμε, με όλες τις πολιτικές που διαπραγματευτήκαμε, με εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες που μας ξεπερνούν.

Παρόλα αυτά καταφέραμε με αυτό το στοχευμένο πρόγραμμα να έχουμε μια πολύ μεγάλη προβολή σε όλο τον κόσμο, να αναδείξουμε όλα μας τα πλεονεκτήματα και να έχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Πιστεύω ότι και το ’17 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά και φυσικά και το ’18 και το ’19 γιατί όπως σας είπα σε βάθος 4ετίας.

Ο ΕΟΤ τα προηγούμενα χρόνια είχε απαξιωθεί. Πόσο καταλυτικό ήταν το γεγονός ότι καταρχήν υπήρχε και μέσα από τον σχεδιασμό σας έφερε τα αποτελέσματα αυτά;

Η αλήθεια είναι ότι δουλέψαμε πολύ σκληρά. Πιεστήκαμε πολύ και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου και το υπουργείο και τον ΕΟΤ γιατί κάναμε πολύ μεγάλη προσπάθεια. Αρκεί να σας πω ότι στο παρελθόν ο ΕΟΤ διοργάνωνε 40-50 ταξίδια τα λεγόμενα «fun trips» σε δημοσιογράφους και tour operators  για να έρθουν στην Ελλάδα, να την επισκεφτούν για να μπορέσουμε να την προβάλουμε καλύτερα. Εμείς κάναμε 250 ταξίδια. Μόνο στα νησιά του Αιγαίου κάναμε 50 καθώς είχαν δεχθεί τις πιέσεις (σ.σ μεταναστευτικές ροές) και μας ενδιέφερε να τα τονώσουμε πάρα πολύ.

Θέλω να πω ότι ξεπεράσαμε τους εαυτούς μας.

Βεβαίως ο ΕΟΤ και με τον νέο οργανόγραμμα είναι στα σχέδιά μας να τον ισχυροποιήσουμε. Η προβολή και η προώθηση είναι πάρα πάρα πολύ σημαντική. Οι νέες τεχνολογίες μας ξεπερνούν, πρέπει να είμαστε στο ύψος των περιστάσεων. Έχουμε μπει και προσπαθούμε όλα μας τα προγράμματα μέσα από τα social media και τις νέες τεχνολογίες και από μια μικτή διαφήμιση την οποία αξιολογούμε διαφορετικά, γιατί όπως σας είπα η στρατηγική μας είναι πολύ συγκεκριμένη και με πολύ συγκεκριμένες δράσεις, νομίζω ότι και ο ΕΟΤ έχει καταφέρει να στηρίξει πολύ αυτή την προσπάθεια στο μέγεθος και τις απαιτήσεις που έχουμε.

Υπάρχει μια αίσθηση ότι το ελληνικό brand έχει να κάνει με τις αρχαιότητες και το… greek mousaka. Υπάρχει σκέψη και σχεδιασμός για ένα rebranding;

Εγώ θεωρώ ότι πρέπει να παντρεύουμε το παραδοσιακό με το νέο. Ποτέ δεν θα ξεχάσει ο επισκέπτης όλα αυτά που του προσφέρει η Ελλάδα παραδοσιακά. Το καλό φαγητό το οποίο εξελίσσεται. Η γαστρονομία είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος που έρχεται ο επισκέπτης στην Ελλάδα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η μουσική μας καθώς υπάρχουν χώρες που κάνουν μουσικό τουρισμό στην Ελλάδα όπως είναι το Ισραήλ. Άρα θεωρώ ότι πρέπει να τα παντρεύουμε όλα και να παίρνουμε ότι καλύτερο μπορούμε και να δίνουμε ότι καλύτερο έχουμε.

Ο σχεδιασμός λοιπόν είναι 365 μέρες τον χρόνο τουρισμό. Είναι η πρώτη φορά που χαμογελάμε γιατί θεωρούμε ότι το πετύχαμε. Με ποια έννοια. Το 2016 ξεκίνησε περίπου Μάρτιο η θερινή περίοδος, τελείωσε τον Νοέμβριο αλλά ο Δεκέμβριος και ο Ιανουάριος ήταν οι καλύτεροι επίσης μήνες όλων των εποχών.

Βλέπουμε λοιπόν σιγά σιγά να επεκτείνεται η περίοδος. Έχουμε τα στοιχεία από το Ελευθέριος Βενιζέλος και την ΥΠΑ για διψήφια αύξηση αφίξεων από το εξωτερικό στα αεροδρόμιά μας. Αυτό είναι γιατί και τα προϊόντα που έχουμε όπως ο θρησκευτικός τουρισμός που δουλέψαμε πάρα πολύ, τα συνέδρια που φτάσαμε στην θέση 20, όταν το 2013 ήμασταν στην θέση 45-46. Καταφέραμε να ενισχύσουμε πάρα πολύ τον γαστρονομικό τουρισμό. Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για το wellness.

Έχουμε 700 ιαματικές πηγές που θα μπορούσαμε να έχουμε τουρισμό όλο τον χρόνο. Κλείνουμε ιδιαίτερες συμφωνίες με tour operators που μπορούν να μας φέρουν πολύ μεγαλύτερα μερίδια ταξιδιωτών οι οποίοι μπορεί να είναι οικογενειακές διακοπές, senior διακοπές έτσι ώστε  να εμπλουτίσουμε και να στηρίξουμε 365 μέρες την Ελλάδα και να μπορέσουμε φυσικά να απλώσουμε τον τουρισμό γιατί γίνονται τώρα πια επενδύσεις.

Υπάρχει μια έκρηξη επενδύσεων μιας και μόνο το 2016, είχαμε 142 νέες προτάσεις για 4αστερα 5αστερα είτε για να αναβαθμιστούν, είτε για να επεκταθούν, είτε καινούργια. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί έτσι αναβαθμίζουμε και δημιουργούμε και διαθεσιμότητα. Γιατί για να φέρουμε περισσότερους τουρίστες πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα. Είναι πάρα πολλά εκείνα που πρέπει να συντονίσουμε και μην ξεχνάμε και τα συναρμόδια υπουργεία. Όλα παίζουν ρόλο.

kountoura2

Αναφέρατε τον θεματικό τουρισμό. Σε ποιες ενότητες δίνεται βαρύτητα;

Σε όλες. Είναι πολλές χώρες για παράδειγμα που δουλεύουν τον θρησκευτικό τουρισμό, όπως είναι η Ρωσία. Το Άγιο Όρος είχε την τιμητική του αλλά και εμείς ενισχύσαμε με τις εκκλησίες σε Δωδεκάνησα, Αθήνα και αλλού και συνεδριάσαμε με την επιτροπή η οποία καλώς ή κακώς δεν είχε συνεδριάσει όλα αυτά τα χρόνια. Κάναμε πολλές συνεδριάσεις λόγω και του έτους που γιόρταζαν οι Ρώσοι.

Ο μουσικός τουρισμός που αναφέραμε από το Ισραήλ που έρχονται κάθε δεύτερο σαββατοκύριακό πολλά groups για να απολαύσουν την ελληνική μουσική. Η γαστρονομία μας για την οποία έρχονται από όλο τον κόσμο και φυσικά ο καλοκαιρινός τουρισμός μας. Προχωρούν τα συνέδρια και ο αθλητικός τουρισμός, το wellness, τα extreme sports, ο καταδυτικός τουρισμός, ο ιατρικός τουρισμός κλπ. Το σημαντικό είναι ότι σε όλα αυτά πάμε στοχευμένα και οργανωμένα.

Η Εθνική στρατηγική καλύπτει τα πάντα. Η μεγαλύτερη μας επιτυχία είναι όμως οι αεροπορικές συνδέσεις. Από την Αμερική που είναι μια μεγάλη αγορά και τώρα στρατηγικά ανοίγουμε γιατί και αυτή είχε ατονήσει, καταφέραμε το 2016 να φέρουμε με την βοήθεια της ομογένειας δύο επιπλέον αεροπορικές εταιρείες.

Η Delta πέταγε το 2015 την θερινή περίοδο και το 2016 ήρθε και η American και η United Airlines. Αυτό σημαίνει ότι πολλαπλασιάστηκαν οι θέσεις και οι αφίξεις. Το πιο σημαντικό είναι ότι πετύχαμε με την Emirates μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις να έχουμε για πρώτη φορά από τότε που έκλεισε η Ολυμπιακή απευθείας σύνδεση με Αμερική σε καθημερινά δρομολόγια όλο τον χρόνο.

Η αύξηση του ΦΠΑ δεν έδιωξε κόσμο προς άλλες αγορές όπως για παράδειγμα η Ισπανία και η Ιταλία; Εσείς θέλατε να ψηφιστεί ή ήταν μια μνημονιακή υποχρέωση;

Εγώ είμαι υπουργός τουρισμού και θέλω να προστατέψω τον τουριστικό κλάδο. Όσο πιο ανταγωνιστικοί είμαστε τόσο περισσότερους τουρίστες θα φέρουμε. Η αλήθεια όμως είναι ότι από όλες τις χώρες της Ευρώπης η Ελλάδα είναι αυτό που λέμε, η αξία των υπηρεσιών και της ποιότητας με τα χρήματα που ξοδεύουν οι τουρίστες είναι πάρα πολύ ικανοποιητικά, αυτό που λέμε value for money.

Σίγουρα δεν θέλουμε να αυξάνουν τα κόστη από την άλλη την πλευρά όμως έχουμε την δυνατότητα να έχουμε πλεονέκτημα απέναντι στις ανταγωνίστριες χώρες και μας προτιμούν.

Όπως εμείς πρέπει να προστατεύουμε τον κλάδο και να προσπαθούμε να του βγάλουμε βάρη τα οποία δυστυχώς πολιτικές του παρελθόντος μας δέσμευσαν και μας επέβαλαν, πρέπει και ο κλάδος να προστατεύει και τα θέματα των εργαζομένων, της φοροδιαφυγής. Είναι μια συνεργασία που πρέπει να κάνουμε. Εμείς θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας ώστε ο τουρισμός να είναι πρωταγωνιστής και τα επόμενα χρόνια.

 

Είμαι ευχαριστημένη από τα αποτελέσματα και από πλευράς μου θα κάνω ό,τι μπορώ.

Από τους εργαζόμενους του κλάδου υπάρχει το παράπονο ότι έστω μερίδιο του παραγόμενου πλούτου δεν φτάνει σε αυτούς…

Ήμουν σαφής σε αυτό που σας είπα. Πιέζω και προς τις δύο κατευθύνσεις. Βεβαίως πρέπει και οι εργοδότες να στηρίξουν τον εργαζόμενο μιας και ο εργαζόμενος είναι αυτός που διευκολύνει και το προϊόν μας.  Το υπουργείο κάνει την στρατηγική. Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και χρειάζεται διάλογος όλων των εμπλεκομένων πλευρών.

Από όλες τις πλευρές αυτές ποιος δεν συνεργάζεται;

Όλοι συνεργάζονται. Από τότε που ανέλαβα τους κάλεσα όλους και όλοι ήρθαν άλλος περισσότερο άλλος λιγότερο αλλά όλοι είναι νομίζω πρόθυμοι να συνεργαστούν μιας και έχουν καταλάβει πως με σκληρή δουλειά μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα.

Για να κλείσουμε. Διαβάζοντας το βιογραφικό σας είστε μια γυναίκα που βάζει στόχους και τους επιτυγχάνει. Ποιος είναι ο επόμενος;

Να κάνω πράξη το όραμα για τουρισμό 365 μέρες τον χρόνο και να φέρουμε πάνω από 30 εκατομμύρια άμεσα τουρίστες σε ένα χρόνο ώστε να ενισχυθεί η εθνική μας οικονομία και να βγούμε από αυτή την κρίση. Με σκληρή δουλειά να προσφέρουμε στην πατρίδα μας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Στην Καβάλα ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά Κωστής Καρπόζηλος

Στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα για τις ευρωεκλογές, την Καβάλα επισκεφτηκε την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, ο πρώην υπέθυνος Τύπου και νυν υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κωστής Καρπόζηλος.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι κινήσεις της κυβέρνησης στην υπόθεση της Β. Μακεδονίας

Η επιλογή της νέας πολιτικής ηγεσίας της Βόρειας Μακεδονίας να βαδίζει σε μονοπάτια εμπρηστικού λόγου, μεγαλώνει σε καθημερινή βάση την απόσταση που χωρίζει την Αθήνα και τα Σκόπια.

Παρά τα επαναλαμβανόμενα μηνύματα της ελληνικής πρωτεύουσας, εκπεφρασμένα σε όλους τους τόνους από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών, στη γείτονα μετά την πρόεδρο της χώρας έρχεται η σειρά του εκλεγμένου πρωθυπουργού, Χρίστιαν Μιτσκόσκι, να δηλώσει ότι δε θα χρησιμοποιεί στον προφορικό λόγο τη συνταγματική ονομασία. Η κυβέρνηση, σε κάθε περίπτωση, εξακολουθεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις με ψυχραιμία, με στελέχη να διαμηνύουν ότι δικαιώθηκε απόλυτα η θέση που κράτησε η Νέα Δημοκρατία απέναντι στη συμφωνία των Πρεσπών.

Εμμένει ο πρόεδρος του VMRO-DPMNE

Ακολουθώντας τα… χνάρια της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, ο Χρίστιαν Μιτσκόσκι εμμένει, με τη σειρά του, στη χρήση του όρου “Μακεδονία”, χαρακτηρίζοντας, ταυτόχρονα, ως αξιοπρεπή τη στάση που έχει επιλέξει η Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα.

“Εάν η Ελλάδα θεωρεί ότι παραβιάσαμε τη συμφωνία των Πρεσπών ας προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο… Δεν περιμένω οι σχέσεις των δύο χωρών να βασίζονται σε πολιτικές επίδειξης ισχύος, περιμένουμε να έχουμε καλές και άριστες σχέσεις γειτονίας. Εκτιμώ ότι το VMRO-DPMNE και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν τη δική τους θέση σχετικά με τη συμφωνία των Πρεσπών, σε κανέναν μας δεν αρέσει αυτή η συμφωνία”, ανέφερε ο πρόεδρος του VMRO-DPMNE και εκλεγμένος πρωθυπουργός της γείτονος.

Παράλληλα, σημείωσε πως στην επικοινωνία εντός των θεσμικών οργάνων και μεταξύ των θεσμών της χώρας του θα χρησιμοποιείται η συνταγματική ονομασία, αλλά στις δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους ή σε ομιλίες αποτελεί ατομικό δικαίωμα η χρήση των όρων “Μακεδονία” και “μακεδονικός”, τραβώντας περαιτέρω το σκοινί των προκλήσεων.

“Περιμένω ότι η πρόεδρος Σιλιάνοφσκα θα χρησιμοποιεί το όνομα “Μακεδονία” και τη λέξη “μακεδονικός”, γιατί σύμφωνα με την ερμηνεία μας για τη συμφωνία των Πρεσπών, δεν υπάρχει καμία παραβίαση και χρησιμοποιώ αυτήν την ευκαιρία για να πω στους φίλους μας από την Ελλάδα να σταματήσουν τις απειλές, τα εμπόδια, και αντί να γυρίζουμε πίσω ας κοιτάξουμε το μέλλον. Αυτά είναι έγγραφα που αποτελούν μέρος του νόμου. Εάν νομίζουν ότι παραβιάσαμε τη συμφωνία, τότε υπάρχει Διεθνές Δικαστήριο, οπότε εκεί θα διασταυρώσουμε τα επιχειρήματά μας. Δε θα ήθελα να συμβεί αυτό. Τους καλώ να έχουμε φιλικές σχέσεις, να βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Και εάν κάποιος περιμένει από το VMRO να επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος, να είστε σίγουροι ότι δεν θα το κάνουμε αυτό”, υποστήριξε ο Χρίστιαν Μιτσκόσκι.

Τα σήματα της Αθήνας

Ο πρωθυπουργός, μέσα από την τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στον “ΣΚΑΪ”, έσπευσε να θέσει επί τάπητος τη βασική γραμμή της ελληνικής πρωτεύουσας.

“Εμείς δε θα κυρώσουμε τα μνημόνια όσο δεν είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι σε όλες τις προβλέψεις της Συμφωνίας των Πρεσπών η άλλη πλευρά συμμορφώνεται… Προειδοποίησα με μία σαφή μου δήλωση και τη νέα κυβέρνηση των Σκοπίων ότι οποιαδήποτε απόκλιση από την εφαρμογή της συμφωνίας, είναι βέβαιο ότι θα έχει σοβαρές συνέπειες στις δικές μας σχέσεις με τη Βόρεια Μακεδονία, αλλά και στον δρόμο της Βόρειας Μακεδονίας προς την Ευρώπη”, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ έστρεψε την εντός των τειχών κριτική του εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ για την κίνηση να καταθέσει τα τρία μνημόνια προς ψήφιση στη Βουλή.

“Τι έρχονται και μας λένε; Τώρα δηλαδή, που βλέπουμε αυτό το οποίο υποψιαζόμασταν εδώ και καιρό, ότι μπορεί να έρθει η επόμενη κυβέρνηση και με κάποιο τρόπο να αμφισβητήσει τον πυρήνα της συμφωνίας, που είναι το erga omnes, ένα όνομα έναντι όλων, τώρα να έρθουμε ουσιαστικά και να κυρώσουμε εμείς τα μνημόνια και να απωλέσουμε οποιοδήποτε διαπραγματευτικό όπλο έχουμε εναντίον των Σκοπίων. Είναι μία πράξη η οποία πραγματικά αγγίζει τα όρια του παραλογισμού, αυτό το οποίο μας ζητάει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνουμε”, επεσήμανε ο πρωθυπουργός.

“Ο λόγος για τον οποίο άλλαξε η πρόεδρος ή η επόμενη κυβέρνηση τη θέση της έχει να κάνει με την κύρωση ή με τη μη κύρωση των μνημονίων; Δικαιωθήκαμε απόλυτα από την πολιτική μας αυτή. Επειδή κι εμείς βλέπαμε τις εσωτερικές εξελίξεις στα Σκόπια, βλέπαμε ότι έρχεται μία άλλη κυβέρνηση, διαβάζαμε αυτά τα οποία έλεγε η άλλη κυβέρνηση και κατά συνέπεια κάναμε την επιλογή να μην κυρώσουμε τα μνημόνια…”, πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από την Πράγα και στο περιθώριο της συνάντησής του με τον υπουργό Εξωτερικών της Τσεχίας έστειλε το δικό του μήνυμα, με σημείο αναφοράς την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

“Είμαστε κατ’ αρχήν υπέρ της διεύρυνσης. Θεωρούμε ότι η φυσική πορεία για τα κράτη των Δυτικών Βαλκανίων είναι η ευρωπαϊκή οικογένεια. Θεωρώ ότι αυτό θα είναι προς όφελος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα αναζωογονήσει το ευρωπαϊκό εγχείρημα και είναι πάντα καλό να δίνουμε θετικά μηνύματα στους λαούς της Ευρώπης για το μέλλον τους… Προφανώς, όλα τα κράτη μέλη θα κριθούν τελικά στα θεμελιώδη. Πρέπει να τηρούν το σημείο αναφοράς που έχει τεθεί για τη χώρα τους και, ασφαλώς, το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όσον αφορά στη Βόρεια Μακεδονία, γνωρίζουμε ότι μία από τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της προενταξιακής διαδικασίας είναι η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας να τηρήσει πλήρως τη συμφωνία των Πρεσπών, η οποία υποδεικνύει ακριβώς τη συνταγματική ονομασία της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, είναι βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να συνεχίσει να εφαρμόζει τη Συμφωνία. Ωστόσο, πρέπει να έχουμε πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία παραχώρηση όταν πρόκειται για την πραγματική εφαρμογή των διεθνών συμφωνιών, οι οποίες εξ’ ορισμού, εκ του Συντάγματος, υπερισχύουν των κοινών νόμων. Δεν υπάρχει περιθώριο για οποιαδήποτε παραχώρηση. Η Ελλάδα θα παρακολουθεί αυστηρά την κατάσταση στη Βόρεια Μακεδονία”, ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών.

capital.gr

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Κασσελάκης από Δράμα: Στις ευρωεκλογές στείλτε μήνυμα στην κυβέρνηση

Στην πόλη της Δράμας βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Βόρεια Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ενημέρωσης της Κουμουνδούρου ο κ. Κασσελάκης «έγινε δεκτός με χειροκροτήματα και επευφημίες, ενώ κατά την υποδοχή του δέχτηκε ως δώρο κι ένα λεύκωμα με φωτογραφίες της πόλης».

Ακολούθως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, όπου το Επαγγελματικό Λύκειο Δοξάτου, με την υποστήριξη του Μουσικού Σχολείου, παρουσίασαν τα αποτέλεσμα της εργασίας τους πάνω στο κρασί.

Κασσελάκης: «Στείλτε μήνυμα στις Ευρωεκλογές»
Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση ο Στέφανος Κασσελάκης περπάτησε στο κέντρο της πόλης και συνομίλησε με πολίτες κάθε ηλικίας. Αφού άκουσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τις συγκοινωνίες, τόνισε: «Η χώρα έχει κυβέρνηση τα τελευταία πέντε χρόνια. Εάν δεν έχει υπάρξει πρόοδος στις υποδομές, στείλτε της ένα μήνυμα. Τόσα χρήματα χάνονται σε σπατάλη του κράτους, είτε πρόκειται για ψηφιακά έργα, τα οποία ερευνά τώρα η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, είτε για την Πολιτική Προστασία, για ζημιές που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, είτε πρόκειται για σπατάλη ακόμα και στα νοσοκομεία, που πληρώνουν πιο πολλά τώρα σε εργολάβους αντί στους νοσηλευτές, στις καθαρίστριες, σε φύλαξη. Υπάρχει η χρηστή διοίκηση κι η υπάρχει και η σπατάλη. Ας κάνουν τα έργα εδώ, αν πραγματικά σέβονται τη Δράμα και όλη την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη».

Ο κ. Κασσελάκης δεσμεύτηκε για τον εξονυχιστικό έλεγχο της σπατάλης των κρατικών πόρων. Επιπλέον, συζητώντας με πολίτες που εξέφρασαν τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, υπογράμμισε ότι το φορολογικό πρόγραμμα του κόμματος έχει στο επίκεντρό του την ελάφρυνση των μικρών και των μεσαίων εισοδημάτων.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en