Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Οι Τούρκοι «κύκλωσαν» τα Ιμια

Εδώ και 22 χρόνια οι Τούρκοι χαρακτήριζαν τις δύο ελληνικές βραχονησίδες «γκρίζα ζώνη» – Τις τελευταίες μέρες έστησαν γύρω τους ασφυκτικό κλοιό με οπλισμένα σκάφη σαν να είναι δικές τους – Πώς οι Τούρκοι έκαναν τα Ίμια από «γκρίζα ζώνη»… δικά τους.

Την ώρα που ο σύμβουλος του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Γιγκίτ Μπουλούτ, απειλεί ότι η Τουρκία «θα σπάσει τα κόκκαλα όποιου Ελληνα τολμήσει να ανέβει στα Ιμια», οι ψαράδες της Καλύμνου όχι μόνο δεν μπορούν να προσεγγίσουν τις επίμαχες βραχονησίδες, αλλά εκδιώκονται προκλητικά από τουρκικές ακταιωρούς, ακόμη και εντός… ελληνικών χωρικών υδάτων. 

Από γκρίζα ζώνη τα Ιμια εξελίσσονται ντε φάκτο σε τουρκικό έδαφος, αφού Ελληνες ψαράδες εκδιώκονται, ακόμη και με την απειλή βίας, από τουρκικές ακταιωρούς που περιπολούν καθημερινά στο σημείο. Οπως καταγγέλλουν ψαράδες της Καλύμνου, η κατάσταση έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο.

 

Τα σκάφη του τουρκικού Λιμενικού όχι μόνο τους παρενοχλούν και τους εκδιώκουν από τη θαλάσσια περιοχή γύρω από τα Ιμια, αλλά ταυτόχρονα συνοδεύουν και προστατεύουν καΐκια Τούρκων ψαράδων από την απέναντι μικρασιατική ακτή, που κάνουν πλιάτσικο στις ελληνικές θάλασσες. «Κάθε χρόνο, τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, συγκεντρώνονται μεγάλοι πληθυσμοί της λεγόμενης “κορονάτης” μαύρης τσιπούρας στα Ιμια για να γεννήσουν.

Τι δείχνει η εφαρμογή Marine Traffic
Πού βρίσκεται ο «Νικηφόρος» του Πολεμικού Ναυτικού;

Υπό τουρκική… πολιορκία τελούν τα Ιμια, αφού μεθοδικά η Αγκυρα επιχειρεί να δημιουργήσει τετελεσμένα στην περιοχή μηδενίζοντας ουσιαστικά την ελληνική παρουσία. Σκάφη της τουρκικής Ακτοφυλακής, τα οποία φέρουν και βαρύ οπλισμό, περιπολούν συνεχώς τη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κω και στη Σάμο με επίκεντρο τις επίμαχες βραχονησίδες, αποτρέποντας οποιονδήποτε επιχειρήσει να τις προσεγγίσει ακόμη και για ψάρεμα.

Η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας επιτρέπει να δούμε σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση που διαμορφώνεται στην περιοχή των Ιμίων. Μέσω της δημοφιλούς εφαρμογής Marine Traffic, που εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο τις θέσεις των πλοίων στις ελληνικές θάλασσες -και όχι μόνο- καταγράψαμε την περασμένη Παρασκευή την κατάσταση γύρω από τις βραχονησίδες.

Σύμφωνα με το γράφημα της εφαρμογής, τα σκάφη TCSG 313 και TCSG 91 της τουρκικής Ακτοφυλακής έχουν κάνει «σουρωτήρι» την περιοχή των Ιμίων, ενώ το TCSG GUVEN φαίνεται πως ξεκίνησε από το λιμάνι του Μποντρούμ, κινήθηκε προς τα Ιμια -πραγματοποιώντας συνεχείς περιπολίες- και στη συνέχεια κατευθύνθηκε βόρεια προς το Φαρμακονήσι, κοντά στο οποίο κινούνταν ελληνικό πλοιάριο το οποίο στη συνέχεια στράφηκε προς την Κάλυμνο.

Στην εφαρμογή του Marine Traffic δεν παρουσιάζονται οι θέσεις πολεμικών πλοίων, οπότε αδιευκρίνιστο παραμένει αν υπάρχει παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού. Υποτίθεται ότι στην περιοχή των Ιμίων περιπολεί η κανονιοφόρος «Νικηφόρος» αλλά οι κινήσεις των Τούρκων δεν φαίνεται να επηρεάζονταιπ. Το βέβαιο είναι πως απουσιάζει παντελώς το Λιμενικό, με τα δύο σκάφη που έχει στη διάθεσή του το Λιμεναρχείο Καλύμνου.

«Οι Έλληνες ψαράδες βλέπουμε τα Ίμια με τα κιάλια»
Φέτος δεν μπορέσαμε να φτάσουμε καθόλου στο σημείο για να κάνουμε τη δουλειά μας και να βγάλουμε το ψωμί μας. Ερχονται οι Τούρκοι, διώχνουν εμάς και μετά καταφτάνουν τα τουρκικά καΐκια που αλωνίζουν με την προστασία του τουρκικού Λιμενικού», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Αλιέων Καλύμνου «Ποσειδών» Κώστας Σαρούκος, καταγγέλλοντας ότι οι Τούρκοι τους διώχνουν ακόμη και όταν βρίσκονται λιγότερο από 2,5 μίλια από τις ακτές της Καλύμνου και εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.

«Ψαρεύαμε στην Καλόλυμνο κοντά στον φάρο και ήρθαν τουρκικά σκάφη να μας διώξουν μέσα από ελληνικά χωρικά ύδατα. Οταν πήγαμε να αντιδράσουμε, έβγαλαν το 45άρι και μας απείλησαν», λέει ο κ. Σαρούκος περιγράφοντας την τραγική κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί.

Οι ίδιοι προσθέτουν ότι κινδυνεύει η ζωή τους γιατί «όταν περνά σε απόσταση μερικών μέτρων με ταχύτητα 40 μίλια την ώρα ένα σκάφος όπως η ακταιωρός, υπάρχει κίνδυνος ακόμα και για την ασφάλειά μας από τα απόνερα».

Οι ελληνικές αρχές, από την άλλη, πώς αντιδρούν; «Υπάρχει ένα σκάφος του Λιμενικού από την Κάλυμνο, αλλά φέτος το έχουν αφήσει μόνο του. Εχουμε ζητήσει ενισχύσεις με μεγαλύτερα σκάφη αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση ακόμη», σημειώνουν με παράπονο.

Από Ζουράφα έως Σύμη

Το τελευταίο διάστημα η προκλητικότητα των Τούρκων στο ΝΑ Αιγαίο βρίσκεται στο ζενίθ. Πολλοί αποδίδουν την κλιμάκωση των προκλήσεων στην υπόθεση των 8 Τούρκων αξιωματικών που κατηγορούνται από την Αγκυρα για συμμετοχή στο πραξικόπημα κατά του Ερντογάν το 2016 και οι οποίοι κατέφυγαν στην Ελλάδα ζητώντας πολιτικό άσυλο.

Πρόσφατα τουρκική ακταιωρός παρενόχλησε αλιευτικό ενώ έπλεε δύο μίλια βόρεια από το Φαρμακονήσι με κατεύθυνση το Αγαθονήσι, ζητώντας από τον ιδιοκτήτη του να απομακρυνθεί επειδή, όπως του είπαν, «ψάρευε σε τουρκικά χωρικά ύδατα».

Υπάρχουν ανάλογα περιστατικά όπου τουρκικά σκάφη εκδίωξαν ελληνικά καΐκια ακόμη και ανοιχτά της Καλύμνου, πραγματοποιώντας επικίνδυνους ελιγμούς και απειλώντας με πυροβολισμούς. «Μόλις μας δουν, μας πλησιάζουν φωνάζοντάς μας να απομακρυνθούμε γιατί υποτίθεται βρισκόμαστε εντός τουρκικών χωρικών υδάτων.

Αν αρνηθούμε, κάνουν κυκλικές κινήσεις γύρω από το καΐκι, απειλώντας μας ακόμη και με εμβολισμό», λέει ο ψαράς Βασίλης Λύρας, επισημαίνοντας ότι οι μανούβρες που πραγματοποιούν τα τουρκικά σκάφη στόχο έχουν να ρίξουν νερό στα ελληνικά αλιευτικά και να προκαλέσουν πρόβλημα στο αξιόπλοό τους.

Οι τουρκικές μεθοδεύσεις εντάσσονται σε ένα σχέδιο αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο – από τη Σαμοθράκη έως τη Σύμη. Ιδιες προκλήσεις υπάρχουν και στη βραχονησίδα Ζουράφα ανατολικά της Σαμοθράκης, όπου σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με καταγγελίες ψαράδων του Εβρου, τουρκικά αλιευτικά παραβιάζουν τα χωρικά ύδατα και φτάνουν σε απόσταση λιγότερη του μισού μιλίου από τη βραχονησίδα, ενώ ελληνικά καΐκια δεν μπορούν να φτάσουν στο σημείο.

Πρόσφατα τουρκικά αλιευτικά σκάφη έφτασαν μέχρι τα ανατολικά της Θάσου κυνηγώντας… αφρόψαρα.

«Μπήκαν απ’ τη δύση του ηλίου, με το νύχτωμα, μέσα από τα έξι μίλια, ανατολικά της Θάσου, τα τουρκικά αλιευτικά. Τόσο κοντά στη Θάσο πρώτη φορά. Αυτό συμβαίνει κάθε μέρα στο βόρειο Αιγαίο. Πολλές φορές οι Τούρκοι ψαράδες μπαίνουν στα χωρικά μας ύδατα με τη συνοδεία τουρκικής ακταιωρού», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» ο Παναγιώτης Καραβέτης, καπετάνιος της μηχανότρατας «Πέτρος Κ.» από τη Ροδόπη.

Υπόμνημα στον Τσίπρα

Τον περασμένο Ιανουάριο, όταν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας βρέθηκε στην Κάλυμνο για τα Θεοφάνεια, άκουσε έκπληκτος τον πρόεδρο της Ενωσης Αλιέων «Ποσειδών» να του περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στο νησί, την Καλόλυμνο και τα Ιμια. Ο ίδιος του παρέδωσε και σχετικό υπόμνημα, στο οποίο αναφέρει λεπτομερέστατα όχι μόνο το οικονομικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί για τους ψαράδες της Καλύμνου, αλλά και τους κινδύνους που εγκυμονεί για την ελληνική κυριαρχία στην επίμαχη θαλάσσια περιοχή.

Μέχρι το 1996 και το επεισόδιο στα Ιμια, δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Ακόμη και επάνω στις βραχονησίδες έβοσκαν πρόβατα Καλύμνιων κτηνοτρόφων. Μετά το «γκριζάρισμα», όμως, ξεκίνησαν οι παραβιάσεις από τουρκικές ακταιωρούς και οι υπεραλιεύσεις των Τούρκων ψαράδων. Μετά την κρίση του 1996 οι ελληνικές μηχανότρατες έφταναν στο σημείο συνοδεία σκάφους του Λιμενικού. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα δεν τολμούν να τα προσεγγίσουν φοβούμενοι τις απειλές των Τούρκων.

Οι ψαράδες της Καλύμνου ζητούν από τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Ναυτιλίας να οργανωθούν εκ νέου περιπολίες στην περιοχή είτε πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού είτε σκαφών του Λιμενικού, που θα τους επιτρέψουν με ασφάλεια να κάνουν τη δουλειά τους, αποτρέποντας ταυτόχρονα τις μεθοδεύσεις της Αγκυρας να «γκριζάρει» περιοχές του Αιγαίου.

«Φέτος τα πράγματα έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο γιατί πλέον τα δικά μας πλωτά δεν έχουν εντολή ενώ βλέπουν τις τουρκικές μηχανότρατες να δουλεύουν στα Ιμια 200 μ. έως Καλόλυμνο και στα υπόλοιπα νησιά μας και μένει η τουρκική ακταιωρός μέρα νύχτα εκεί για να μην πάνε τα δικά μας σκάφη να τους διώξουν γιατί δεν έχουν εντολή να επέμβουν και να υπερασπιστούν τα σύνορά μας», αναφέρει ο κ. Σαρούκος, ζητώντας παράλληλα από τον πρωθυπουργό να παρέμβει άμεσα προκειμένου οι ψαράδες να εργάζονται στα ακριτικά νησιά με υπερηφάνεια και αξιοπρέπεια.

«Τα τελευταία δύο χρόνια οι Τούρκοι μάς διώχνουν ακόμη και μέσα από τα σύνορά μας. Ζητάμε μόνιμη παρουσία ενός πλωτού του Λιμενικού κι ενός πολεμικού σκάφους ώστε να είναι και η παρουσία της χώρας μας έντονη στην περιοχή», λέει.

Νόμος-παγίδα

Σοβαρό θέμα δημιουργείται και με την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας για την παράκτια αλιεία, που απαγορεύει το ψάρεμα σε απόσταση μικρότερη του 1,5 μιλίου από τις ακτές. Υπάρχουν νησιά, νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο που δεν απέχουν περισσότερο από 2-2,5 μίλια από τα τουρκικά παράλια, με αποτέλεσμα να ψαρεύουν Τούρκοι εκεί όπου οι Ελληνες δεν μπορούν να προσεγγίσουν λόγω του νόμου.

Ετσι φτάσαμε στο σημείο, όπως καταγγέλλουν ψαράδες της Καλύμνου, τουρκικά αλιευτικά να «αλωνίζουν» ακόμη και 200 μ. από τα ελληνικά νησιά. «Αυτός ο νόμος έδιωξε τους Ελληνες και έφερε τους Τούρκους. Πρέπει να το δει άμεσα η κυβέρνηση γιατί θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες. Στην Ισπανία και στην Ιταλία οι συνάδελφοι δουλεύουν στο 0,70 του μιλίου από τις ακτές τους που δεν έχουν τα ίδια νησιά και τις βραχονησίδες που έχει η Ελλάδα» λέει ο κ. Σαρούκος ζητώντας να τροποποιηθεί η νομοθεσία και να επιτρέπεται στις μηχανότρατες να αλιεύουν έως 1 μίλι από τις ακτές.

Πώς οι Τούρκοι έκαναν τα Ιμια από «γκρίζα ζώνη»… δικά τους

Ο υπουργός Αμυνας Πάνος Καμμένος πέτυχε το αντίθετο από αυτό που ήθελε. Τα τουρκικά πολεμικά πλοία αλώνιζαν ανενόχλητα μπροστά από τις βραχονησίδες και λειτουργούσαν σαν να φρουρούν τα Ιμια, ενώ το ελληνικό πολεμικό πλοίο απλώς προσέγγισε στις δίδυμες νησίδες και απομακρύνθηκε. Από το 1996 η περιοχή ήταν για τους Τούρκους «γκρίζα ζώνη». Τώρα συμπεριφέρονται σαν να τους ανήκει 

Επικίνδυνες καταστάσεις δημιουργούνται στις ελληνοτουρκικές σχέσεις με επίκεντρο τα Ιμια, καθώς τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί τις τελευταίες εβδομάδες προκαλούν ανησυχία για το ενδεχόμενο θερμής αντιπαράθεσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Με τη συμπλήρωση 22 ετών από την κρίση στα Ιμια, στρατιωτικές δυνάμεις από την Ελλάδα και την Τουρκία παίρνουν θέσεις γύρω από τις βραχονησίδες -σχεδόν επί 24ώρου βάσεως- θέλοντας να αποκρούσουν η μία την παρουσία της άλλης και, κυρίως, να πείσουν την εσωτερική κοινή γνώμη των δύο χωρών ότι δεν έχουν υποχωρήσει.

«Φοβάμαι το ατύχημα», ήταν η ξεκάθαρη προειδοποίηση του πρεσβευτή των ΗΠΑ Τζεφ Πάιατ όταν κλήθηκε να απαντήσει αν ανησυχεί για την κατάσταση στο Αιγαίο.

Για την Αθήνα είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα Ιμια αποτελούν τμήμα της ελληνικής επικράτειας. Εκκινώντας απ’ αυτή τη θέση, την προηγούμενη Κυριακή 28 Ιανουαρίου ο υπουργός Εθνικής Αμυνας θέλησε να πάει στα Ιμια για να αποτίσει φόρο τιμής στους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού Χριστόδουλο Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκο και Εκτορα Γιαλοψό που χάθηκαν για πάντα στις 31 Ιανουαρίου του 1996 όταν το ελικόπτερό τους συνετρίβη στη θάλασσα.

«Απομακρυνθείτε!»

Ο κ. Καμμένος έφτασε με ελικόπτερο στην Κάλυμνο και από εκεί επιβιβάστηκε στην κανονιοφόρο «Νικηφόρος», όπου βρισκόταν και ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης. Ενώ η κανονιοφόρος επιχειρούσε να προσεγγίσει τα Ιμια, δύο σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής, ένα ανθυποβρυχιακό περιπολικό του Τουρκικού Ναυτικού και ένα στρατιω­τικό ελικόπτερο είχαν δημιουργήσει ένα φράγμα μπροστά από τις βραχονησίδες, λειτουργώντας σαν να προστατεύουν έδαφος που ανήκει στην Τουρκία… «Απομακρυνθείτε!

Πλησιάζετε τουρκικά χωρικά ύδατα», είπαν μέσω ασυρμάτου οι αξιωματικοί της Τουρκικής Ακτοφυλακής στο πλήρωμα του «Νικηφόρου» λίγο πριν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας ρίξει στη θάλασσα στεφάνι στη μνήμη των τριών ηρώων του Πολεμικού Ναυτικού.

Το σκηνικό που αποτυπώθηκε σε φωτογραφίες και βίντεο δείχνει ξεκάθαρα τρία τουρκικά πολεμικά πλοία να βρίσκονται ανατολικότερα, εγγύτερα δηλαδή στα Ιμια από την ελληνική κανονιοφόρο με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας. Αν υποθέσουμε ότι επιδίωξη του υπουργού ήταν να προβάλει το αδιαμφισβήτητο της ελληνικότητας των βραχονησίδων, οι εικόνες αποκαλύπτουν ότι, επί της ουσίας, ο κ. Καμμένος πέτυχε το αντίθετο από αυτό που ήθελε.

Τα τουρκικά πολεμικά πλοία αλώνιζαν ανενόχλητα μπροστά από τις βραχονησίδες και λειτουργούσαν σαν να φρουρούν τα Ιμια, ενώ το ελληνικό πολεμικό πλοίο απλώς προσέγγισε στις δίδυμες νησίδες και απομακρύνθηκε πρώτο από την περιοχή όπου παρέμειναν τα σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής σαν να διαφεντεύουν τον τόπο…

Στο επεισόδιο της προηγούμενης Κυριακής μεταξύ της ελληνικής κανονιοφόρου και των τουρκικών πολεμικών πλοίων «η Αγκυρα κατάφερε να νομιμοποιήσει και να επικυρώσει τις αξιώσεις της», υποστηρίζει αρμόδιος παράγοντας μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», εξηγώντας ότι η τουρκική πλευρά πέτυχε να δημιουργήσει προηγούμενο, το οποίο μάλιστα έχει επισήμως καταγραφεί και θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά από τους γείτονες στα διεθνή fora ώστε να προωθήσουν την αναθεωρητική τους ατζέντα.

Η καλή εκδοχή για την εκδίωξη του ελληνικού πολεμικού πλοίου στο οποίο επέβαινε ο Ελληνας υπουργός Εθνικής Αμυνας είναι ότι οι Τούρκοι βρήκαν αφορμή να προβάλουν ξανά τη θέση τους ότι τα Ιμια είναι γκρίζα ζώνη και περιοχή αμφισβητούμενης κυριαρχίας. Η άλλη άποψη είναι ότι το καθεστώς Ερντογάν έδειξε στην κοινή γνώμη της Τουρκίας πως τα Ιμια δεν είναι ελληνική γη, αλλά ανήκουν στο χωριό Καράκαγια, της νομαρχίας Μπόντρουμ, της περιφέρειας Μούγκλα, όπως υποστηρίζουν οι Τούρκοι εθνικιστές…

Σε μια χρονική περίοδο όπου ο αρχηγός της τουρκικής αντιπολίτευσης Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου κατηγορεί τον Ταγίπ Ερντογάν ότι σιωπηρώς έχει παραχωρήσει στην Ελλάδα δεκάδες νησιά του Αιγαίου, ο πρόεδρος της Τουρκίας αξιοποίησε τη μετάβαση του Πάνου Καμμένου στα Ιμια για να δείξει στους απλούς Τούρκους ότι οι δίδυμες βραχονησίδες είναι τουρκικό έδαφος…

Η ανάδειξη των Ιμίων σε μέρος της τουρκικής επικρά­τειας δεν είναι τόσο επίτευγμα της Τουρκίας – περισσότερο μοιάζει με εξευτελισμό της Ελλάδας, όχι του υπουργού Εθνικής Αμυνας. Πώς θα μπορούσε να έχει αποτραπεί η ελληνική απογύμνωση στα Ιμια; Ισως αν ο κ. Καμμένος δεν προκαλούσε την αντίδραση των Τούρκων και ακολουθούσε μια πολιτική κατευνασμού, περίπου όπως συνέβαινε μετά το 1996 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, είναι μια απάντηση.

Συνεχείς προκλήσεις

Ολα τα διαθέσιμα στοιχεία των τελευταίων μηνών δείχνουν ότι οι Τούρκοι τραβάνε το σκοινί, αναγκάζοντας την Αθήνα σε υποχωρήσεις. Στις 17 Ιανουαρίου το ανθυποβρυχιακό περιπολικό του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού «Köyceğiz» προσέγγισε τα Ιμια, αναγκάζοντας την κανονιοφόρο «Νικηφόρος» να ακολουθήσει το τουρκικό πλοίο.

Τότε, όμως, εμφανίστηκε ένα σκάφος της Τουρκικής Ακτοφυλακής, που σε μικρή απόσταση -περίπου 1-1,5 μίλι- από τα Ιμια κυνήγησε την ελληνική κανονιοφόρο και έφτασε στο σημείο να την εμβολίσει – ευτυχώς χωρίς να προκληθεί ναυτικό ατύχημα. Για να προβάλουν την άποψή τους ότι εκδίωξαν ελληνικό πολεμικό πλοίο από τα Ιμια, ο Τούρκοι έδωσαν στη δημοσιότητα το βίντεο με την επακούμβηση των δύο πλοίων, ενώ το ελληνικό υπουργείο Αμυνας περιορίστηκε στο να επιβεβαιώσει το περιστατικό που έγινε γνωστό από τους Τούρκους.

Ελληνες διπλωμάτες παρατηρούν ότι το καθεστώς Ερντογάν είναι εκνευρισμένο με την ελληνική κυβέρνηση, κυρίως με την υπόθεση των 8 Τούρκων στρατιωτικών που η Αγκυρα θεωρεί πραξικοπηματίες, και καταλογίζουν στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ότι ενέπαιξε τον πρόεδρο της Τουρκίας υποσχόμενος ότι θα εκδώσει τους αντικαθεστωτικούς. «Οι συνεργάτες του Ταγίπ Ερντογάν θεωρούν ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός τους κορόιδεψε ψυχρά στο θέμα των “8”, που καίει τον πρόεδρο της Τουρκίας», παρατηρεί διπλωματική πηγή.

Ως αποτέλεσμα της ψυχρότητας και του κακού κλίματος μεταξύ των κυρίων Ερντογάν και Τσίπρα, οι δίαυλοι επικοινωνίας που ενεργοποιούνταν μεταξύ των δύο χωρών όταν η κατάσταση μπορούσε να ξεφύγει δεν λειτουργούν σήμερα. «Είναι προφανές ότι οι Τούρκοι δεν εμπιστεύονται την ελληνική κυβέρνηση», υπογραμμίζει παράγοντας με γνώση των άτυπων διεργασιών που συντελούνται μεταξύ των υπηρεσιακών στελεχών του ελληνικού και του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.

Το κλίμα στο περιβάλλον του Ταγίπ Ερντογάν εξέφρασε με ωμότητα ο Γιγίτ Μπουλούτ, σύμβουλος του προέδρου της Τουρκίας: «Η Αθήνα θα νιώσει την οργή της Τουρκίας, χειρότερη από αυτή στην Αφρίν. Θα σπάσουμε τα χέρια και τα πόδια αξιωματούχων, του πρωθυπουργού ή όποιου υπουργού τολμήσει να ανέβει στα Ιμια στο Αιγαίο», δήλωσε με αγοραίο τρόπο ο κ. Μπουλούτ μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή του κρατικού τηλεοπτικού σταθμού της Τουρκίας TRT.

Και μόνο η υπενθύμιση της τουρκικής εισβολής στην Αφρίν της Συρίας έχει προφανή στόχο να στείλει το μήνυμα ότι, αν το αποφασίσει, η Αγκυρα θα χρησιμοποιήσει στρατιωτική ισχύ και στην περίπτωση των Ιμίων, ανεξάρτητα από πιθανές αντιδράσεις της διεθνούς κοινότητας και ισχυρών χωρών όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Πώς αντέδρασε η Αθήνα στις πρωτοφανείς απειλές που εκτόξευσε ο Γιγίτ Μπουλούτ; Το υπουργείο Εξωτερικών έκανε λόγο για «αχαρακτήριστες δηλώσεις» που «δεν συμβάλλουν στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών», θέλοντας να υποβαθμίσει τις πρωτοφανείς πολεμικές ιαχές του συμβούλου του Ταγίπ Ερντογάν.

Το «καμπανάκι» Πάιατ

Στο κλίμα αυτό, η ομολογία του Αμερικανού πρεσβευτή στην Αθήνα ότι φοβάται «ατύχημα» στο Αιγαίο ηχεί μάλλον σαν καμπανάκι παρά σαν μια αθώα επισήμανση. Με δεδομένη την καχυποψία της ελληνικής κοινής γνώμης για τον αμερικανικό ρόλο στην πορεία των εθνικών θεμάτων διαχρονικά, η προειδοποίηση του κ. Πάιατ ότι μπορεί να προκληθεί «ατύχημα» μοιάζει ακόμη περισσότερο προβληματική, αφού δύσκολα μπορεί κάποιος να ανακαλέσει μια παρέμβαση της Ουάσινγκτον που βγήκε σε καλό για τα ελληνικά συμφέροντα στα εθνικά θέματα.

Η εκδήλωση της τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο είναι διαρκής σε καθημερινή βάση. Είναι ενδεικτικό ότι την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής έκαναν συνεχείς περιπολίες γύρω από τα Ιμια, κάνοντας «σουρωτήρι» την ελληνική χωρική θάλασσα, την οποία παραβίαζαν διαρκώς, όπως θα διαβάσετε σε άλλο ρεπορτάζ στο σημερινό «ΘΕΜΑ».

Ακολουθώντας τακτική αποκλιμάκωσης, τα σκάφη του ελληνικού Λιμενικού παρακολουθούσαν τις κινήσεις της Τουρκικής Ακτοφυλακής από απόσταση, όπως  διακριτική ήταν και η κίνηση μιας κανονιοφόρου του Πολεμικού Ναυτικού που έπλεε στην ευρύτερη περιοχή μεταξύ Καλύμνου – Καλολύμνου και Λέρου. Η τουρκική προσπάθεια, ωστόσο είναι προφανής: θέλουν να απομονώσουν τα Ιμια, ενώ στη γύρω περιοχή αλωνίζουν ανενόχλητα σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής και πλοία του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού που έχουν de facto μετατρέψει τις βραχονησίδες σε τμήμα της τουρκικής επικράτειας.

Πώς έγινε η παραχώρηση των Ιμίων στην Ελλάδα

Τα Ιμια παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα μαζί με όλα τα Δωδεκάνησα από τους Ιταλούς με τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947. Η ελληνική κυριαρχία επί των Ιμίων βασίζεται στην ιταλοτουρκική συμφωνία της 4ης Ιανουαρίου του 1932, η οποία καθόριζε τα σύνορα των Δωδεκανήσων με την Τουρκία.

Το πρωτόκολλο αυτό, που είχε υπογραφεί μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας, χάραζε το θαλάσσιο όριο στο μέσο ακριβώς της απόστασης μεταξύ των βραχονησίδων Ιμια και της ακτής της Ανατολίας. Δεν χρειάζεται δηλαδή ιδιαίτερη ανάλυση για να αντιληφθεί κάποιος ότι τα Ιμια είναι εντός της ελληνικής επικράτειας.

Σήμερα, οι Τούρκοι αμφισβητούν την ισχύ της συμφωνίας που συνομολόγησαν το 1932 με τους Ιταλούς, ισχυριζόμενοι ότι το πρωτόκολλο αυτό υπογράφτηκε κάτω από ιδιάζουσες συνθήκες, δήθεν στα πρόθυρα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (επτά χρόνια προτού ξεσπάσει!) και ότι δεν κατατέθηκε στην Κοινωνία των Εθνών για επικύρωση!

Η πραγματικότητα είναι ότι το ιταλοτουρκικό πρωτόκολλο του 1932 δεν χρειαζόταν να πρωτοκολληθεί στην Κοινωνία των Εθνών επειδή θεωρήθηκε συμπλήρωμα της συμφωνίας.

protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Απεργία Πρωτομαγιάς | «Παραλύει» η χώρα – Οι κινητοποιήσεις και η λειτουργία σε μετρό, λεωφορεία, τρένα

«Παραλύει» η χώρα από τη γενική 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ για σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη (1/5). Μπορεί η αργία της Πρωτομαγιάς να έχει μετατεθεί με υπουργική απόφαση την Τρίτη 7 Μαΐου 2024 καθώς η 1η Μαΐου συμπίπτει με τη Μεγάλη Τετάρτη, ωστόσο αρκετοί κλάδοι θα συμμετάσχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις που θα γίνουν σήμερα (1/5).

«Για τα συνδικάτα, η Πρωτομαγιά είναι ημέρα απεργίας και όχι μεταφερόμενης αργίας τονίζει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) που επισημαίνει ότι καθημερινά αντιμετωπίζουμε τις συνέπειες της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας, της εκτίναξης του κόστους διαβίωσης, στέγασης και του ενεργειακού κόστους.

Ποιοι απεργούν

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, γιορτάζουν την Πρωτομαγιά με συγκεντρώσεις και στάσεις εργασίας στα μέσα μεταφοράς.

Στην απεργία θα συμμετέχει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και έτσι δεν θα πραγματοποιηθούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια, ενώ ανάλογη απόφαση έλαβε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Στην απεργία συμμετέχουν και οι δημοσιογράφοι. Όπως αποφασίστηκε, τη Μεγάλη Τρίτη δεν κυκλοφόρησαν οι εφημερίδες, ενώ την Πρωτομαγιά, δεν θα λειτουργήσουν τα ειδησεογραφικά sites και θα τροποποιηθεί το πρόγραμμα σε τηλεόραση και ραδιόφωνο.

Tραβούν «χειρόφρενο» τα ΜΜΜ

Στην απεργία που κήρυξε η ΓΣΕΕ για την Πρωτομαγιά θα συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με τη μέχρι τώρα ενημέρωση των συνδικάτων στα μέσα μεταφοράς, ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν την Μ. Τετάρτη οι συρμοί μετρό, ηλεκτρικού και τραμ, οι αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ και ο προαστιακός, ενώ τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια.

Στην ανακοίνωση του συνδικάτου εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών του ΟΑΣΑ αναφέρεται ότι θα πάρουν μέρος στην συγκέντρωση που θα γίνει στις 11πμ στην πλατεία Κλαυθμώνος. Οι εργαζόμενοι ζητούν την ενίσχυση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, προσλήψεις προσωπικού και ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.

24ωρη απεργία στην Hellenic Train

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο. Η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι, λόγω της απεργιακής κινητοποίησης που εξήγγειλε η Γ.Σ.Ε.Ε., για την ημέρα της Εργατικής Πρωτομαγιάς, στην οποία συμμετέχει και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.), θα υπάρξουν αναστολές και τροποποιήσεις στα δρομολόγια σε όλο το δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού.

Ωστόσο, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

  • Στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα: 52,53,56 και 57
  • Στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισας: 1591,1592,2593,2594,1597 και 1598
  • Στο τμήμα Πειραιάς – Κιάτο – Πειραιάς: 1300,1305,1318,1323,1326 και 2301
  • Στο τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Πειραιάς: 1206,1207,1222,1223,1230 και 1231
  • Στο τμήμα Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα: 1532,1535,1550,1553,2530 και 2533

Στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα – Κιάτο θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων:

Από Πάτρα C15 (14:25) και C23 (18:25)

Από Κιάτο C14 (16:05) και C24 (20:05)

Επίσης, λόγω της απεργίας τροποποιούνται τα παρακάτω δρομολόγια:

Δεν θα πραγματοποιήσουν δρομολόγια τα πλοία

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε, την συμμετοχή της στην κινητοποίηση που εξήγγειλε η ΓΣΕΕ. Η απεργία που αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά θα αρχίσει στις 00.01 ώρα τα ξημερώματα της Τετάρτης 1-5-2024, και θα λήξει στις 24.00 της ίδιας ημέρας.

Απεργούν οι δημοσιογράφοι

Με  κοινές αποφάσεις της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΕΤΗΠΤΑ προκηρύσσεται απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και φωτορεπόρτερ σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου και site, ως εξής:

  • Μ. Τρίτη, 30 Απριλίου 2024,  από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης, 1 Μαΐου 2024, όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών, φωτορεπόρτερ που εργάζονται στις εφημερίδες και τα περιοδικά.
  • Μ. Τετάρτη, 1 Μαΐου 2024, από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης, 2 Μαΐου 2024 όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών που εργάζονται σε όλα τα ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην ΕΡΤ, στην ΓΓΕΕ, στα Δημοτικά Ραδιόφωνα και στα Γραφεία Τύπου, όλων των δημοσιογράφων της χώρας.

Δημοσιογράφοι μέλη της ΕΣΗΕΘΣτΕΕ, οπουδήποτε και εάν απασχολούνται, απεργούν από τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης 1η Μαΐου 2024 έως και τις 0.5.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης 2 Μαΐου 2024.

Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ

Η φετινή Πρωτομαγιά, έξι χρόνια μετά την έξοδο από τα μνημόνια, βρίσκει όλους τους εργαζόμενους αντιμέτωπους με  έναν «ακήρυχτο» οικονομικό πόλεμο εκ μέρους της εργοδοσίας, με ανυπαρξία Συλλογικών Συμβάσεων, αμφισβήτηση και καπήλευση των συλλογικών μας δικαιωμάτων και της εργασιακής μας αξιοπρέπειας.

Σε μια άνευ προηγουμένου υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και της διαβίωσης, η ακρίβεια, η φτώχεια, οι ανισότητες, ο περιορισμός εργασιακών δικαιωμάτων, η επισφάλεια και η ανασφάλεια στους χώρους εργασίας, αναδεικνύονται σε κυρίαρχες συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών.

Με  κοινές αποφάσεις της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΕΤΗΠΤΑ προκηρύσσεται απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και φωτορεπόρτερ σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου και site, ως εξής:

  • Μ. Τρίτη, 30 Απριλίου 2024,  από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης, 1 Μαΐου 2024, όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών, φωτορεπόρτερ που εργάζονται στις εφημερίδες και τα περιοδικά.
  • Μ. Τετάρτη, 1 Μαΐου 2024, από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης, 2 Μαΐου 2024 όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών που εργάζονται σε όλα τα ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην ΕΡΤ, στην ΓΓΕΕ, στα Δημοτικά Ραδιόφωνα και στα Γραφεία Τύπου, όλων των δημοσιογράφων της χώρας.
  • Δημοσιογράφοι μέλη της ΕΣΗΕΘΣτΕΕ, οπουδήποτε και εάν απασχολούνται, απεργούν από τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης 1η Μαΐου 2024 έως και τις 0.5.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης 2 Μαΐου 2024.

Οι άνθρωποι της ενημέρωσης, ως αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, που βιώνουμε την επιδείνωση των καθημερινών προβλημάτων και της αβεβαιότητας για κάθε εργαζόμενο, άνεργο, συνταξιούχο και ελεύθερο επαγγελματία, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματά μας και ταυτόχρονα διεκδικούμε την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την αποκατάσταση της επαγγελματικής μας αξιοπρέπειας και κυρίως το σεβασμό στους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, αντιδρώντας σε κάθε απόπειρα ευτελισμού της Ενημέρωσης, με χρήση των SLAPPs και  φαινομένων «παρακολούθησης» του δημοσιογραφικού έργου.

 

Η προστασία και ενίσχυση των θέσεων εργασίας,  η αποκατάσταση του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, η απόκρουση των απολύσεων, των περικοπών στους μισθούς και τα επιδόματα, η λήψη ουσιαστικών μέτρων υπέρ των ανέργων, η  προστασία των ασφαλιστικών Ταμείων, ώστε να είναι εύρωστα και βιώσιμα,  και της  δωρεάν δημόσιας υγείας για όλους τους ασφαλισμένους, αποτελούν πάγιες αγωνιστικές, διεκδικήσεις  όχι μόνο για το δημοσιογραφικό κόσμο αλλά για όλους τους εργαζόμενους, για όλη την κοινωνία.

Η 1η του Μάη, σύμβολο στον αγώνα των εργαζομένων όλου του κόσμου για καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβές, δυναμώνει και ισχυροποιεί τη φωνή όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ για:

  • ΣΣΕ σε όλα τα ΜΜΕ τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Καλούμε την κυβέρνηση να υλοποιήσει χωρίς καθυστέρηση την πρόσφατη διαβεβαίωση της για υπογραφή συλλογικών συμβάσεων στα δημόσια ΜΜΕ και τους εργοδότες των ιδιωτικών ΜΜΕ να καθίσουν στο τραπέζι των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Προς τούτο επισημαίνουμε ότι στην πρόσφατη οδηγία της Ε.Ε για «επαρκείς κατώτατους μισθούς», καλούνται τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ώστε να καλύπτονται από αυτές το 80% των εργαζομένων.
  • Ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που εξανεμίζει τους μισθούς και οδηγεί τους εργαζόμενους  στην εξαθλίωση.
  • Αποτελεσματικά μέτρα  για  την αντιμετώπισης της ανεργίας και την προστασία των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
  • Μέτρα για την στήριξη και ενίσχυση της κυκλοφορίας του Τύπου και της φιλαναγνωσίας, όπως  γίνεται σε άλλα προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη
  • Εθνικά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης για την προστασία των εισοδημάτων και των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
  • Ενημέρωση με αξιοπιστία , πλουραλισμό και κοινωνική ευαισθησία

Η υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και η επαναφορά του συλλογικού εργατικού δικαίου είναι η  υπεράσπιση των αρχών της Δημοκρατίας, της Ισότητας, της Δικαιοσύνης, με απώτερο σκοπό την Ελευθεροτυπία, την αξιόπιστη κι ελεύθερη Ενημέρωση, με κανόνες δεοντολογίας, αξιοπιστίας και πλουραλισμού.

Οι Ομοσπονδίες καλούν τα μέλη τους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της Πρωτομαγιάς, τα αιτήματα της οποίας αφορούν όλους τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Εξαιρούνται οι συνάδελφοι που θα καλύψουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις της 1ης Μάϊου, οι οποίες, όμως, θα προβληθούν και θα μεταδοθούν μετά τη λήξη της απεργίας, την επόμενη ημέρα.

Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων

Έκτακτα κυκλοφοριακά μέτρα θα εφαρμόσει η Ελληνική Αστυνομία από τις 09:30 το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης στο κέντρο της Αθήνας, για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας λόγω πραγματοποίησης εξαγγελθεισών συναθροίσεων – συγκεντρώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά και κατά περίπτωση -όπου είναι απαραίτητο και ανάλογα με την κίνηση των διαδηλωτών- σε οδούς περιμετρικά των Προπυλαίων, της Πλατείας Ομονοίας (Πατησίων, Αιόλου κ.λπ.), της Πλατείας Συντάγματος (Όθωνος, Λεωφόρους Αμαλίας και Βασιλίσσης Σοφίας) καθώς και στους οδικούς άξονες της Πανεπιστημίου και της Σταδίου.

Στην ανακοίνωσή της η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους παραπάνω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των συναθροίσεων – συγκεντρώσεων.

Πηγή: ethnos.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μητσοτάκης: Οι κρίσεις για το Μάτι μπορούν να επανεξεταστούν, δεν είναι τελεσίδικες

Για τον νέο δικαστικό χάρτη της χώρας αλλά θίγοντας τρέχοντα ζητήματα της επικαιρότητας μίλησε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή επισημαίνοντας δε μεταξύ άλλων πως πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη θεραπεύοντας παθογένειες που κάνουν τους πολίτες να μην εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην υπόθεση της δίκης για το Μάτι και τις ποινές, τονίζοντας πως πρόκειται για κρίσεις οι οποίες εάν η Δικαιοσύνη το αποφασίσει μπορούν να επανεξεταστούν και πως δεν είναι τελεσίδικες. Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως οι ποινές επήλθαν από ένα ευμενέστερο πλαίσιο το οποίο ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και πως εάν ίσχυε ο νόμος που ψήφισε η παρούσα κυβέρνηση οι ποινές θα ήταν αυστηρότερες. Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε πως οι εθνικές τραγωδίες δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται και να κρίνονται με δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην Οικονομία λέγοντας πως η παρούσα Κυβέρνηση είναι αυτή που στηρίζει εμπράκτως το εισόδημα των πολιτών όσο το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά όρια συμπληρώνοντας πως όταν η ακρίβεια υποχωρήσει οι αυξήσεις αυτές θα είναι που θα έχουν μείνει μόνιμα. Σημείωσε δε πως αποτελεί επιτυχία για την χώρα που έχει ανάπτυξη πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τηρώντας παράλληλα τους δημοσιονομικούς κανόνες.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τον νέο δικαστικό χάρτη της χώρας ο πρωθυπουργός σημείωσε πως βάζει μία τάξη καθώς στόχος είναι να επιταχυνθεί η απόδοση της Δικαιοσύνης σε μία χώρα που έχει περισσότερους δικαστές σε σχέση με τους μέσους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά την ίδια ώρα καθυστερεί αισθητά σε σχέση με την υπόλοιπη ΕΕ στην έκδοση αποφάσεων.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ανησυχία πολιτών για τα μέτρα πυροπροστασίας στα ακίνητα στα 300 μέτρα από δασική έκταση

αρότι δεν αλλάζουν οι προθεσμίες και ούτε οι πολίτες θα… αποφύγουν να πληρώσουν περί τα 500 ευρώ για να συντάξουν με μηχανικό τα δύο σχετικά έγγραφα, περιορίζεται, ωστόσο, ο αριθμός των κατοικιών που αφορά ο Κανονισμός. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους δήμους -οι οποίοι αντιδρούσαν έντονα για τον όγκο που θα είχαν να διαχειριστούν- να αξιοποιούν, σε περίπτωση έλλειψης, προσωπικό από άλλες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, η εγκύκλιος «διορθώνει» την οριζόντια υποχρέωση λήψης μέτρων και υποβολής των σχετικών μελετών, η οποία αρχικά αφορούσε όλα τα ακίνητα σε ακτίνα 300 μέτρων ακόμα και από πάρκα ή άλση, περιπτώσεις δηλαδή που σύμφωνα με τους ειδικούς αφορούσαν σε περισσότερα από 2 εκατ. ακίνητα. Πλέον ο Κανονισμός αφορά «σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα 300 μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση των αλσών, ο Κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στα κτίρια που βρίσκονται εντός αυτών και όχι στα όμορα του άλσους ακίνητα, ούτε και σε αυτά που έχουν πρόσωπο στο άλσος».

Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι ο Κανονισμός δεν εφαρμόζεται σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en