Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες τάσεις που διαμορφώνονται στην τουριστική βιομηχανία παγκοσμίως

Όταν στις αρχές του 2020 οι ειδικοί στον τομέα του ταξιδιού και του τουρισμού, γενικότερα, έκαναν λόγο για τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές τάσεις παγκοσμίως δεν μπορούσαν, να προβλέψουν ότι η επέλαση ενός φονικού ιού θα έβαζε λουκέτο, όχι μόνο στα ταξίδια, αλλά σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας.

Ήταν γνωστό, ωστόσο, ότι η έναρξη αυτής της νέας δεκαετίας, με τις οικονομικές πιέσεις και τις πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές παγκοσμίως, θα έφερνε τον τουριστικό κλάδο αντιμέτωπο με σημαντικές αλλαγές καθώς οι ταξιδιώτες, πλέον, ήταν πιο συνειδητοποιημένοι, πρόθυμοι να «ανταλλάξουν» κατά κάποιον τρόπο τους δημοφιλείς και πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς με πιο ιδιαίτερα και όχι τόσο γνωστά μέρη ανά τον κόσμο.

Κανείς, όμως, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η πανδημία του κορονοϊού θα είχε τόσο μεγάλες επιπτώσεις και στον τουρισμό, με τις περισσότερες από αυτές, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής τουλάχιστον, να διαμορφώνουν και το μελλοντικό τοπίο της τουριστικής βιομηχανίας.

Με τον Covid-19 να έχει γυρίσει ανάποδα στην κυριολεξία όλο τον κόσμο, ζητείται καινοτομία και έξυπνες λύσεις, καθώς ο καθένας από εμάς προετοιμάζεται για τον οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο στην κοινωνική απομόνωση. Κάτι που, όπως φαίνεται, ισχύει και για τα ταξίδια.

 

Πιο προσεγμένα ταξίδια

 

 

Είναι γεγονός ότι μια κρίση αποκαλύπτει πάντα τον πραγματικό μας χαρακτήρα, κάτι που φαίνεται μέσα από τις επιλογές και τις κινήσεις μας. Ακόμη και στον τομέα του ταξιδιού.

Ήδη οι αλλαγές που είχαν παρατηρηθεί στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών πριν από την εμφάνιση του Covid-19 ήταν δραματικές, με μετατόπιση τόσο του τόπου, όσο και του τρόπου με τον οποίο επέλεγαν οι άνθρωποι να ταξιδέψουν.

Αυτό που είναι σίγουρο είναι το γεγονός ότι την εποχή μετά τον κορονοϊό θα δούμε μεγαλύτερη συνειδητοποίηση, αίσθηση ευθύνης και εκτίμηση γι αυτό που θεωρούσαμε μέχρι πρότινος δεδομένο -και όχι μόνο στον τομέα του ταξιδιού.

Αυτό που μπορεί να σταθεί ως «πρόβλεψη», λοιπόν, στο ταξίδι είναι κάποιες πιο ενδιαφέρουσες τάσεις ταξιδιού που θα διαμορφωθούν μόλις η παγκόσμια κοινότητα ξεπεράσει τον κίνδυνο του κορονοϊού και τις επιπτώσεις που αυτός θα έχει φέρει και ο κόσμος θα αρχίσει και πάλι να ταξιδεύει.

Περισσότερα συναρπαστικά ταξίδια, λοιπόν, θα έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση σημειώνοντας μια απότομη ανάκαμψη, ενώ δεν θα είναι λίγοι εκείνοι που θα επιζητούν περισσότερο τις οικογενειακές διακοπές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα, καθώς και μια επανασύνδεση με τους αγαπημένους τους προορισμούς.

Η απομόνωση ως ζητούμενο

 

 

Με την κοινωνική απομόνωση να είναι πλέον όχι απαραίτητη, αλλά επιβεβλημένη, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι ταξιδιώτες που την αποζητούν ακόμη και στα ταξίδια τους. Έτσι, καθώς οι αεροπορικές συνδέσεις μεταξύ των χωρών είναι σχεδόν απαγορευμένες, η αναζήτηση καταλυμάτων στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία φαίνεται να είναι η μόνη λύση. Κάτι που δεν αποκλείεται, βέβαια, να παρατηρηθεί και μεταγενέστερα με το άνοιγμα των αεροπορικών συνδέσεων.

Από τις νέες τάσεις που φαίνεται να διαγράφεται στον ταξιδιωτικό τομέα, λοιπόν, η αναζήτηση πολυτελών βιλών σε απομακρυσμένες περιοχές. Για παράδειγμα οι κρατήσεις σε απομονωμένες βίλες που παρέχουν όλες τις ανέσεις μακριά από όλους και από όλα, και μάλιστα χωρίς προσωπικό, εξαντλούνται ήδη στην επαρχία της Ιρλανδίας, με επιχειρηματίες και άτομα με υψηλά εισοδήματα να απομονώνονται οικογενειακώς, σε περιοχές 3-4 ωρών οδικώς από την βάση τους. Μάλιστα, αυτό που προκαλεί εντύπωση στους ιθύνοντες είναι το γεγονός ότι οι κρατήσεις απομονωμένων βιλών στην Ιρλανδία κατά την δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου έχουν εκτοξευθεί λόγω της αύξησης των κρουσμάτων του κορονοϊού στη χώρα.

Εγχώρια τουριστική βιομηχανία

 

 

Μόλις τελειώσουν τα χειρότερα, λοιπόν, η πιο αναμενόμενη ταξιδιωτική τάση δεν είναι άλλη από την εγχώρια τουριστική βιομηχανία και την εξερεύνηση της χώρας του εκάστοτε ταξιδιώτη, πριν την κατεύθυνση προς διεθνείς προορισμούς.

Η κάθε τοπική βιομηχανία τουρισμού και φιλοξενίας, άλλωστε, πλήττεται σφόδρα και είναι σχεδόν σίγουρο ότι πολλές επιχειρήσεις, κυρίως οι μικρότερες, θα ζημιωθούν χωρίς προηγούμενο. Έτσι, είναι σημαντικό να προσπαθήσει να υποστηρίξει κανείς την τοπική τουριστική βιομηχανία της χώρας του, μη ακυρώνοντας τα ταξίδια, αλλά απλώς αναβάλλοντάς τα. Μην χάσετε την ευκαιρία να συζητήσετε με τους ιθύνοντες, να ελέγξετε τί είναι δυνατό και τι όχι και να προσπαθήσετε από κοινού να βρείτε μία λύση.

Εάν είστε σε θέση, λοιπόν, να κλείσετε ένα σαββατοκύριακο μακριά από την βάση σας την μετά-κορονοϊού εποχή με ευέλικτους όρους και ημερομηνίες για πολύ αργότερα θα συμβάλλετε κι εσείς με τον τρόπο σας στην διάσωση των τουριστικών επιχειρήσεων.

Ήρθε η ώρα, ωστόσο, και από την πλευρά τους οι τουριστικές επιχειρήσεις να επικεντρωθούν περισσότερο στον πελάτη και τις ανάγκες του. Κάθε κρίση φέρνει ευκαιρίες και η τουριστική βιομηχανία μπορεί να τις εκμεταλλευτεί και να μάθει από τα μέχρι πρότινος λάθη της, διαμορφώνοντας έναν νέο τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιούνται τα ταξίδια μετά την εμφάνιση του κορονοϊού.

Η νέα πραγματικότητα

 

 

Ενώ το ακριβές χρονοδιάγραμμα της ανάκαμψης είναι ασαφές -πολλοί προβλέπουν ένα πιθανό παράθυρο διάρκειας δύο έως έξι μηνών- ο αντίκτυπος τελικά θα περάσει. Και μόλις τελειώσει όλο αυτό, ο κόσμος θα ταξιδέψει ξανά. Ωστόσο, η τουριστική βιομηχανία θα αντιμετωπίσει μία νέα πραγματικότητα μετά τον Covid-19, όπου όλες οι επιχειρήσεις της θα αγωνίζονται να κερδίσουν εκ νέου την καρδιά και το μυλαό των επιφυλακτκών, πια, ταξιδιωτών.

Καθώς, λοιπόν, το κόστος είναι ο βασικός παράγοντας με βάση τον οποίο ο κάθε ταξιδιώτης θα οργανώνει το ταξίδι του, είναι πολύ πιθανό να κυριαρχήσει η τάση των ολιγοήμερων ταξιδιών, με λιγότερες μετακινήσεις και δρομολόγια και, φυσικά, λιγότερα έξοδα.

Δεν υπάρχουν γρήγορες διορθώσεις και ένα πράγμα είναι σαφές σε όλους. Η τουριστική βιομηχανία θα αλλάξει για πάντα μετά την «επέλαση» του Covid-19. Σημαντικές κρίσεις όπως αυτή του Covid-19 σχεδόν πάντα αλλάζουν ουσιαστικά και εξελίσσουν το status quo. Έτσι, δεν πρόκειται για μια επανεκκίνηση του «κινητήρα» του ταξιδιωτικού κλάδου. Αντιθέτως, όλη η οικογένεια του παγκόσμιου τουρισμού θα πρέπει να καταλάβει τι έχει αλλάξει και ποιος θα είναι ο καλύτερος τρόπος έτσι ώστε να αναπτυχθεί από κοινού η τουριστική βιομηχανία και να γίνει και πάλι μια παγκόσμια δύναμη στη νέα πραγματικότητα.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νυχτερινό ρεύμα το μεσημέρι | Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ενέργειας

Σενάρια για τη μετατόπιση του νυχτερινού τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος στις μεσημεριανές ώρες εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να αντιμετωπίσει το διπλό πρόβλημα των περικοπών πράσινης ενέργειας και μηδενικών και αρνητικών τιμών που εξελίσσεται σε δομικό, καθώς η ζήτηση δεν ακολουθεί την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ.

Ολο και πιο συχνά τις μεσημεριανές ώρες που η παραγωγή των ΑΠΕ κορυφώνεται λόγω της μέγιστης απόδοσης των φωτοβολταϊκών, ο Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) αναγκάζεται να βγάλει εκτός συστήματος μονάδες ΑΠΕ για να ισορροπήσει την παραγωγή με τη ζήτηση και να αποτρέψει φαινόμενα μπλακ άουτ.

Οι νέες ώρες του νυχτερινού τιμολογίου προβλέπεται να μεταφερθούν μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ.

Η μετατόπιση της ζήτησης τις ώρες που οι ΑΠΕ δουλεύουν στο φουλ θα περιορίσει την ανάγκη περικοπών πράσινης ενέργειας και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ εξετάζει μάλιστα να τη συνδυάσει με ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να θέτουν τις ενεργοβόρες συσκευές σε λειτουργία από απόσταση, αφού οι νέες ώρες του νυχτερινού τιμολογίου προβλέπεται να μεταφερθούν μεταξύ 11 π.μ. και 4 μ.μ., που είναι εργάσιμες ώρες. Τα μέτρα θα οριστικοποιηθούν σε συνεργασία με τη ΡΑΑΕΥ και τον ΔΕΔΔΗΕ και θα λάβουν τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης.

Τα νοικοκυριά καταναλώνουν το 65% περίπου της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και η μετατόπιση μέρους αυτής της κατανάλωσης σε ζώνες που δεν είναι αιχμής, μπορεί να συνεισφέρει στην εξισορρόπηση του φορτίου (προσφοράς – ζήτησης). Παράλληλα, οι καταναλωτές μπορούν να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές που διαμορφώνονται στην αγορά σε ώρες χαμηλής ζήτησης. Στις ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης η παρέμβαση αυτή των καταναλωτών στη διαχείριση της ζήτησης γίνεται μέσω των «έξυπνων» μετρητών που δίνουν τη δυνατότητα τιμολόγησης ανά ώρα, με τους καταναλωτές να προσαρμόζουν τη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών τους σε ώρες χαμηλής ζήτησης και τιμών. Στο ελληνικό δίκτυο δεν έχουν εγκατασταθεί μέχρι σήμερα έξυπνοι μετρητές για τις οικιακές καταναλώσεις καθώς το σχετικό project του ΔΕΔΔΗΕ σέρνεται πάνω από μία δεκαετία.

Εν αναμονή των έξυπνων μετρητών, οι… ταπεινοί νυχτερινοί μετρητές με τη δυνατότητα της διζωνικής χρέωσης (ημερήσιας και νυχτερινής) καλούνται να συνδράμουν στην αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων του δικτύου που συνδέονται με την υψηλή παραγωγή των ΑΠΕ τις μεσημεριανές ώρες και τη χαμηλή κατανάλωση. Το ΥΠΕΝ εξετάζει σενάρια μετατόπισης των ζωνών νυχτερινού τιμολογίου που καθιερώθηκαν στο παρελθόν όταν στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής κυριαρχούσαν οι θερμικές μονάδες και οι χονδρεμπορικές τιμές ρεύματος κορυφώνονταν τις μεσημεριανές ώρες.

Νυχτερινό ρεύμα το μεσημέρι – Τι σχεδιάζει το υπουργείο Ενέργειας-1
Η μετατόπιση της ζήτησης για ρεύμα τις ώρες που οι ΑΠΕ δουλεύουν στο φουλ θα περιορίσει την ανάγκη περικοπών πράσινης ενέργειας. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει να συνδυάσει την αλλαγή με ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να θέτουν τις ενεργοβόρες συσκευές σε λειτουργία από απόσταση. [SHUTTERSTOCK]

Σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με την κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών και τη ζήτηση καθηλωμένη οι τιμές στη χονδρεμπορική αγορά αγγίζουν τα χαμηλότερα επίπεδα και για κάποιες ώρες μηδενίζονται ενώ γυρίζουν και σε αρνητικό πρόσημο.

Η μετατόπιση της φθηνής τιμολόγησης μέσω του νυχτερινού σήμερα τιμολογίου σε μεσημεριανές ώρες θα μετατοπίσει αντίστοιχα και τη ζήτηση και θα επιφέρει κάποιες διορθώσεις στο ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης, χαμηλότερου κόστους για το ηλεκτρικό σύστημα από την αποσύνδεση της παραγωγής ΑΠΕ. Το νυχτερινό τιμολόγιο στην υφιστάμενη εφαρμογή του έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ισχύει το διάστημα από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου και για τις ώρες 02.00 με 08.00 και 15.00 με 17.00. Το θερινό ισχύει από την 1η Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου και αφορά τις ώρες 11 το βράδυ με 7 το πρωί.

Οι «νυχτερινοί» μετρητές σε συνδυασμό με οικιακές συσκευές οι οποίες υποστηρίζονται από εφαρμογή WiFi ή τεχνολογία ΚΝΧ παρέχουν διαχείριση και εξοικονόμηση ενέργειας όπως ακριβώς και οι «έξυπνοι» μετρητές και το ΥΠΕΝ επεξεργάζεται επιδοτούμενο πρόγραμμα για την αγορά «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Σύμφωνα με μελέτη που παρουσίασε πρόσφατα σε ενεργειακό συνέδριο ο κ. Φώτης Ζαχαρόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Διαχειριστή των ΑΠΕ (ΔΑΠΕΕΠ), εάν οι περίπου 400.000 νυχτερινοί μετρητές μεταφέρουν το 5% της κατανάλωσής τους μακριά από τη ζώνη αιχμής, θα καλύψουν περίπου το ένα τρίτο των αναγκών για αποθήκευση ενέργειας, για διάστημα δύο ωρών. Η πλευρά της κατανάλωσης δηλαδή θα λειτουργήσει ως μια μπαταρία που μπορεί να αποθηκεύσει για δύο ώρες ενέργεια 300 MW που ισοδυναμεί με την ισχύ μιας θερμικής μονάδας, περιορίζοντας αντίστοιχα τις περικοπές πράσινης ενέργειας.

Το πρόβλημα με τις περικοπές ενέργειας αρχίζει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις με την αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ και το ΥΠΕΝ προσανατολίζεται να ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση έργων αποθήκευσης που έχουν πάρει από τη ΡΑΑΕΥ άδεια και μπορούν να προχωρήσουν χωρίς επενδυτική και λειτουργική ενίσχυση, παρέχοντας όρους σύνδεσης με χρονική προτεραιότητα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων

Με ρυθμό χελώνας υποχωρούν οι τιμές των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι οι διεθνείς τιμές του Brent έχουν βρεθεί στα χαμηλά των τελευταίων 2 μηνών. Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ίσως τις επόμενες ημέρες συνεχιστεί αυτή η μικρή αποκλιμάκωση των τιμών οι οποίες ωστόσο διατηρούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.

Η μείωση για βενζίνη και diesel κίνησης είναι της τάξεως των 7 λεπτών το λίτρο τις τελευταίες 30 ημέρες, κυρίως στην Αττική αφού στην Περιφέρεια η αποκλιμάκωση γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, οι μέσες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel κίνησης έχουν καταγράψει μείωση τις τελευταίες ημέρες. Συγκεκριμένα την Κυριακή 12 Μαΐου, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,954 ευρώ ανά λίτρο, σε σύγκριση με τα 1,983 ευρώ που ήταν και τα υψηλά των τελευταίων 30 ημερών, μείωση της τάξης των 2,9 λεπτών ανά λίτρο. Ταυτόχρονα, η τιμή του diesel κίνησης μειώθηκε από 1,698 ευρώ σε 1,662 ευρώ ανά λίτρο, περίπου 3,6 λεπτά ανά λίτρο.

Πιο γρήγορη η αποκλιμάκωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στα μεγάλα αστικά κέντρα, και κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, οι μέσες τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες. Συγκεκριμένα στην Αττική η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,916 ευρώ και στην Θεσσαλονίκη 1,913 ευρώ. Για το diesel κίνησης αντίστοιχα οι τιμές διαμορφώνονται σε 1,623 ευρώ και 1,627 ευρώ το λίτρο.

Η μείωση αυτή αποτυπώνεται και στον αριθμό των περιοχών όπου οι τιμές παραμένουν υψηλές. Μόνο σε 8 περιοχές της χώρας, η μέση τιμή της βενζίνης υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τις περίπου 21 περιοχές πριν από περίπου 10 ημέρες.

Οι τιμές του πετρελαίου επίσης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε χαμηλά 2μηνου. Η τιμή του Brent διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 82 δολάρια το βαρέλι, ενώ στο Cushing τα αποθέματα αργού αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια. Χθες, οι τιμές παρουσίασαν μία μικρή ανάκαμψη, ξεπερνώντας τα 83 δολάρια το βαρέλι. Ωστόσο, απέχουν πολύ από τα επίπεδα του Απριλίου, καθώς ξεπέρασαν και τα 92 δολάρια.

Η αγορά πετρελαίου διεθνώς πάντως, αναζητεί κατεύθυνση και οι απόψεις των αναλυτών είναι μάλλον διφορούμενες.

Οι αγορές κινούνται ξανά στο ρυθμό της Κίνας

Όπως δήλωσε η ανεξάρτητη αναλύτρια Τίνα Τενγκ με έδρα το Όκλαντ, «οι αγορές πετρελαίου απομακρύνθηκαν από τον αντίκτυπο των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και επικεντρώθηκαν ξανά στις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές»

Ο δείκτης τιμών παραγωγού (PPI) της Κίνας συρρίκνωσε τον Απρίλιο, υποδεικνύοντας χαμηλή ζήτηση από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ίδια, προσθέτοντας ότι τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ υποδεικνύουν επίσης επιβράδυνση.

Και οι δύο δείκτες αναφοράς μειώθηκαν περίπου κατά 1 δολάριο την Παρασκευή, καθώς οι αξιωματούχοι της Fed συζητούσαν για τα επιτόκια των ΗΠΑ με στόχο να επαναφέρουν τον πληθωρισμό στο 2%, αντισταθμίζοντας τα κέρδη από τη σύγκρουση Ισραήλ-Γάζας την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει τα επιτόκια στα σημερινά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, υποστηρίζοντας έτσι το δολάριο. Ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά το πετρέλαιο πιο ακριβό για τους επενδυτές που κατέχουν άλλα νομίσματα.

Επιπλέον, η αδύναμη ζήτηση οδήγησε σε μείωση των τιμών του πετρελαίου. Οι αναλυτές της ANZ ανέφεραν ότι τα αποθέματα βενζίνης και αποσταγμάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα πριν από την αμερικανική οδηγική περίοδο.

Συνολικά, τα διυλιστήρια παγκοσμίως αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της πτώσης των κερδών για το ντίζελ, με νέα διυλιστήρια να αυξάνουν τις προμήθειες και τον αργό καιρό στο βόρειο ημισφαίριο και την αργή οικονομική δραστηριότητα να περιορίζουν τη ζήτηση.

Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει υποστηριζόμενη από τις προσδοκίες για επέκταση των περικοπών προσφοράς από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, γνωστούς ως ΟΠΕΚ+.

imerisia.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ακρίβεια: Aυτά είναι τα τρόφιμα που οδηγούν την κούρσα των αυξήσεων

Φρούτα αναψυκτικά και λάδι αποτελούν τις κατηγορίες των τροφίμων που αναδεικνύονται «πρωταθλητές» των ανατιμήσεων Στο ύψος του παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο στο 3,1% από 3,2% τον Μάρτιο με τα τρόφιμα να οδηγούν για άλλο ένα μήνα το ράλι των αυξήσεων με ταχύτητα 5,4% από 5,3% τον Μάρτιο.

Πρωταγωνιστής της ακρίβειας παρέμεινε το ελαιόλαδο με αυξήσεις που φτάνουν το 63,7%.

Ελαιόλαδο από.. χρυσάφι – Αυξήθηκε 64%

Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν λάδι… από χρυσό, παρ’ ότι οι παραγωγοί έχουν μειώσει τις τιμές λόγω της χαμηλής ζήτησης του προϊόντος. Ωστόσο αυτές οι μειώσεις δεν φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους καταναλωτές.
Παράγοντες της αγοράς δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις για την κατάσταση που επικρατεί ενώ κάνουν λόγο και για τη μείωση που έχει καταγραφεί στη ζήτηση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών, Μανώλης Γιαννούλης: «Έχουμε μια πτωτική πορεία σε επίπεδο παραγωγού, της τάξεως σχεδόν ενάμιση ευρώ. Η ζήτηση είναι μειωμένη. Είναι αυτό το φαινόμενο του τελευταίου έτους που έχουμε μια ζήτηση η οποία έχει μειωθεί σχεδόν 50%».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Προέδρου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νέων Φλογητών, Παύλου Γιαλαγκολίδη: «Πωλείται σε αργούς ρυθμούς το λάδι λόγω της υψηλής τιμής του. Παλιά κάθε οικογένεια αγόραζε τενεκέδες για το σπίτι, όταν είχε 2 με  3 ευρώ. Τώρα που έχει κοντά στα 10 ευρώ δεν μπορεί να δώσει 100 με 200 ευρώ να αγοράσει ένα τενεκέ, θα δώσει 10 με 20 ευρώ να πάρει ένα-δυο λίτρα».

Για τις διαφορές που παρατηρούνται στις τιμές των παραγωγών με τις τιμές που αγοράζουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ μίλησε ο Πρόεδρος των Ελαιοπαραγωγών Καλυβιών Χαλκιδικής, Θανάσης Χαλάτσης: «Τα τελευταία μηνύματα που υπάρχουν στην τιμή του ελαιολάδου δείχνουν μια μικρή πτώση. Εν αντιθέσει όμως βλέπουμε το ελαιόλαδο στην αγορά η τιμή του αυξάνεται. Μας έχει ζητηθεί η τιμή γύρω στα 8, 8μιση ευρώ, ενώ στο σούπερ μάρκετ έχω δει λάδι από την εταιρεία που θα πήγαινε το δικό μου 15 ευρώ».

Στα «ύψη» φρούτα, ψάρια, αναψυκτικά

Δεν είναι όμως μόνο το ελαιόλαδο που παρουσιάζει αύξηση τη τιμή του. Τα φρούτα αυξήθηκαν σε ετήσια βάση τον Απρίλιο 11,6%, τα αναψυκτικά και οι χυμοί 12,5%, ενώ τον περασμένο μήνα, λόγω και της νηστείας της Σαρακοστής, αυξήθηκαν σημαντικά και οι τιμές στα νωπά ψάρια 10,6%, σύμφωνα με το OPEN.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο πως οι τιμές στο αρνί και το κατσίκι, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν λόγω Πάσχα στα τέλη Απριλίου αρχές Μεγάλης Εβδομάδας, αυξήθηκαν 6,2% μέσα σε ένα μόνο μήνα, από τον Μάρτιο στον Απρίλιο.

ethnos.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en