Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αποχαιρετούν πέντε θρυλικά όπλα μέσα στο 2021

Ο πολυβραβευμένος Αμερικανός συγγραφέας Έρνεστ Μίλλερ Χέμινγουεϊ το μακρινό 1929 ολοκλήρωσε τη συγγραφή του πασίγνωστου πολεμικού μυθιστορήματος «Αποχαιρετισμός στα Όπλα» που του πρόσφερε σημαντική λογοτεχνική και εμπορική αναγνώριση, ενώ τρία χρόνια αργότερα, το σενάριο θα μεταφερθεί και στον κινηματογράφο με τον Γκάρι Κούπερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο ίδιος ακριβώς τίτλος θα μπορούσε να δοθεί φέτος και στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς εντός του 2021 θα αποχαιρετίσει συνολικά πέντε θρυλικά όπλα, τα περισσότερα εκ των οποίων συντρόφευσαν για πάνω από τέσσερις δεκαετίες χιλιάδες Έλληνες κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής τους θητείας.

Το G3 θα δώσει τη θέση του στο νέο «ελληνικό τυφέκιο» εφόδου

Καταρχάς θα αποσυρθεί το τυφέκιο εφόδου G-3 με διαμέτρημα 7,62 χιλιοστά το οποίο μπορεί να θεωρούνταν αξιόπιστο αλλά πλέον είναι ξεπερασμένο. «Υπηρέτησε» στον Ελληνικό Στρατό επί 44 ολόκληρα χρόνια – από τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης και ένθεν. Ωστόσο ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε σε πολεμικές επιχειρήσεις, κάτι που σημαίνει ότι τα περισσότερα τέτοιου τύπου τυφέκια βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση.

Η έλευσή του στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας ξεκίνησε το 1977 όταν το ελληνικό Δημόσιο υπέγραψε σύμβαση με τη δυτικογερμανική εταιρεία Heckler und Koch για την κατασκευή του, από την τότε Ελληνική Βιομηχανία Όπλων. Οι στρατιωτικές μονάδες άρχισαν να εξοπλίζονται με αυτά από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Διανεμήθηκαν σχεδόν σε όλα τα στρατόπεδα, και οι μόνες μονάδες που δεν τα χρησιμοποιούσαν ήταν αυτές των Ειδικών Δυνάμεων και του ακριτικού Δ΄ Σώματος Στρατού (Δ’ Σ.Σ. «Θράκη») που φρουρεί τα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα, οι οποίες συνέχισαν να χρησιμοποιούν τυφέκια FN, καθώς και κάποιες μονάδες των σωμάτων ασφαλείας που έφεραν αμερικανικό οπλισμό.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 αντικαταστάθηκε και ο οπλισμός του Δ΄ Σώματος Στρατού από τυφέκια G3. Το G3A3 χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα από τους στρατιώτες και το G3A4 από τους υπαξιωματικούς και από τη δεκαετία του 1990 και μετά και από τους κατώτερους Αξιωματικούς και τους στρατιώτες που έχουν ειδικότητα πλήρωμα άρματος (πυροβολητές, οδηγούς, γεμιστές, αρχηγούς).

Το G3 είναι τυφέκιο μάχης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα της επιβραδυνόμενης οπισθοδρόμησης. Συνδυάζει δύναμη πυρός ελεύθερου σκοπευτή και ελαφρού πολυβόλου, με το G3A3 να έχει πλαστικό κοντάκιο και το G3A4 μεταλλικό πτυσσόμενο. Στο αριστερό μέρος του όπλου βρίσκεται ο μοχλός οπλίσεως, καθώς και ο μοχλός πυρός και ασφαλείας, ενώ ο αναστολέας του γεμιστήρα βρίσκεται μεταξύ του γεμιστήρα και του χειροφυλακτήρα της σκανδάλης. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι μονάδες των επίλεκτων ανδρών των Ενόπλων Δυνάμεων όπως είναι οι κομάντος, οι πεζοναύτες και τα μέλη της Ζ-ΜΑΚ (Μοίρας Αμφίβιων Καταδρομών) διαθέτουν ήδη τα πιο σύγχρονα M16 / M4.

Αυτή την περίοδο οι αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Επιτελείου Στρατού αξιολογούν τα τυφέκια άλλων χωρών ώστε να βρεθεί το κατάλληλο «ελληνικό τυφέκιο» που θα διαθέτει ο στρατός μας τα επόμενα χρόνια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αντικαταστάτης του G3 θα είναι «πολύ πιο αξιόπιστος και αμιγώς ΝΑΤΟϊκών προδιαγραφών».

Αποσύρονται και 45άρια πιστόλια Colt M1911 των αξιωματικών

Ένα ακόμη όπλο που θα… αποχαιρετήσουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2021 θα είναι το πιστόλι Colt M1911 των 0,45 ιντσών, του οποίου ο αντικαταστάτης θα φτιαχτεί επίσης στη χώρα μας. Πρόκειται για το αποκαλούμενο 45άρι, όπως το γνωρίζει ο πολύς κόσμος, που είναι αμερικανικής προέλευσης και τα πρώτα κομμάτια ήρθαν στην Ελλάδα το 1950, λίγους μήνες δηλαδή μετά το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου και λίγους μήνες πριν μπούμε στο ΝΑΤΟ. Μέχρι και σήμερα χρησιμοποιείται από τους ανώτερους αξιωματικούς αλλά και από οπλίτες ειδικών καθηκόντων, π.χ. από τους ναύτες που έχουν βάρδια στη σκάλα εισόδου των πολεμικών πλοίων, όταν αυτά είναι δεμένα στα λιμάνια. Είναι ιδιαίτερα εύκολο στη συντήρησή του, δεν απαιτεί κανένα εργαλείο για το λύσιμο και το δέσιμό του, έχει δραστικό βεληνεκές τα 50 μέτρα, μέγιστο βεληνεκές τα 1.465 μέτρα, βάρος 1.021 χιλιόγραμμα και παίρνει 7 σφαίρες.

Τα πρώτα Colt Model 1911 (ή για συντομία Μ1911) είχαν κατασκευαστεί για τις ανάγκες του… ιππικού των Ηνωμένων Πολιτειών αρχές του 20ού αιώνα. Ναι, το 1911 είναι το έτος που έγιναν το επίσημο υπηρεσιακό όπλο του αμερικανικού στρατού. Ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται από τις Ένοπλες Δυνάμεις τουλάχιστον 20 χωρών ανά τον κόσμο στις οποίες βέβαια συγκαταλέγεται και η Ελλάδα (χρησιμοποιείται το εν λόγω ημιαυτόματο με μικρές βελτιώσεις καθώς υπάρχει το μοντέλο Μ1911Α1 και το Μ1911Α4 του 2004. Οι ΗΠΑ πάντως σταμάτησαν να το χρησιμοποιούν από το 1985 όταν τη θέση του πήρε το ιταλικής προέλευσης Beretta M9 που είχε σαφώς μικρότερη διάμετρο (9 χιλιοστά) και από το 2017 το Sig P320.

Τίτλοι τέλους για τα τζιπάκια Mercedes που συναρμολογούσε η ΕΛΒΟ

Παράλληλα εντός του έτους θα αποσυρθούν και τα θρυλικά οχήματα SUV παντός εδάφους Mercedes των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας τα οποία συναρμολογούσε (σ.σ. δεν κατασκεύαζε) η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων που ιδρύθηκε το 1972 και αρχικά είχε την επωνυμία Steyer Hellas S.A., με το εργοστάσιο να βρίσκεται στη Βιομηχανική Ζώνη της Σίνδου Θεσσαλονίκης.

Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι πως η Ελλάδα παρήγαγε πάνω από 10.000 τζιπάκια Mercedes Benz W462 διαφόρων παραλλαγών (συνήθως για μεταφορές προσωπικού και φορτίου αλλά και για οχήματα διοίκησης, ασθενοφόρα και φορείς οπλισμού) και τουλάχιστον άλλα 250 οχήματα δεξιοτίμονα για να καλυφθούν οι ανάγκες της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου. Επί δεκαετίες τα αυτοκίνητα αυτά «κατάπιναν» τα χιλιόμετρα των ελληνικών δρόμων, ωστόσο τώρα ήρθε η ώρα να αποσυρθούν αφού έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους κατά πολύ και δεν πληρούν τα στάνταρ ασφαλείας του ΝΑΤΟ.

Το τζιπ Mercedes Benz G-Klasse όπως είναι επίσης γνωστό, κατασκευάζεται από το 1979 μέχρι και σήμερα σχεδόν αμετάβλητο αισθητικά, με βαθμιαίες μόνο βελτιώσεις στο τεχνολογικό υπόβαθρο, στον εξοπλισμό και στην ενεργητική και παθητική του ασφάλεια. Στη χώρα μας η ΕΛΒΟ κατασκεύαζε ως στρατιωτική σειρά Mercedes-Benz W462 τα μοντέλα 240GD/24 (βάρους 1,25 τόνων) και 290GD/28 (βάρους 1,5 τόνοι), τα οποία είχαν έρθει να αντικαταστήσουν τα ακόμη παλαιότερα Willys Μ38Α1, Ford M151A1 και Volkswagen Typ 181. Τα νέα οχήματα που θα επιλέξει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας θα φέρουν απαραίτητα ισχυρή θωράκιση στα παράθυρα και τα παρμπρίζ και ισχυρή ασφάλεια όσον αφορά την καμπίνα των επιβατών.

Τέλος εποχής για τα θρυλικά φορτηγά Steyer

Εκτός δρόμου θα βρεθούν μέχρι το τέλος του 2021 και τα θρυλικά φορτηγά Steyer (Στάγερ) του Ελληνικού Στρατού. Σχεδόν όλοι όσοι υπηρέτησαν τη στρατιωτική θητεία στο πεζικό, έχουν μπει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους μέσα σε αυτά. Αποτελούσε το επίσημο όχημα μεταφοράς προσωπικού και προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων και βέβαια μετέφερε τους φαντάρους από σκοπιά σε σκοπιά όταν αυτές ήταν μακριά. Πήγαινε παντού αγόγγυστα. Από τα κατσάβραχα των βουνών μέχρι τα ποτάμια.

Άρχισε να κατασκευάζεται στη χώρα μας το 1972 από την Steyer Hellas S.A. που αναφέραμε πιο πάνω, σε δύο διαφορετικές εκδόσεις (τα 680Μ και τα 680Μ3). Ως βάση είχε το Steyer 680M που κατασκεύαζε η μεγάλη μητρική αυστριακή εταιρεία Steyer Daimler Puch (σ.σ. αυτή ήταν που είχε και το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο μετονομάστηκε το 1987 σε Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων και πέρασε στο Ελληνικό Δημόσιο) την περίοδο 1960 – 1984. Θεωρητικά η χωρητικότητά του ήταν για 19 φαντάρους στην καρότσα αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι, τουλάχιστον στη χώρα μας, στοίβαζε πολύ περισσότερους. Πολλοί δε ήταν αυτοί που πήραν και δίπλωμα φορτηγού όσο ήταν φαντάροι μαθαίνοντας να οδηγούν μέσα σε ένα Στάγιερ, ενώ το 1992 εκτελούσαν και χρέη αστικών συγκοινωνιών όταν επί διακυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη είχε επιχειρηθεί η ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ με αποτέλεσμα οι απεργοί των λεωφορείων να τραβήξουν χειρόφρενο και κρατήσουν τα οχήματα στα αμαξοστάσια, οπότε επιστρατεύτηκαν τα θρυλικά φορτηγά του στρατού για να μεταφέρουν τον κόσμο.

Έκλεισε ο κύκλος και για τα γαλλικά μαχητικά Mirage 2000

Τέλος, από την πλευρά της η Πολεμική Αεροπορία μέχρι το τέλος του 2021 θα έχει αποσύρει τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000 (στα ελληνικά η λέξη σημαίνει «οφθαλμαπάτη»). Στη νέα συμφωνία για την αγορά των 18 υπερσύγχρονων μαχητικών Rafale που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση (κάποια απ’ αυτά θα είναι ολοκαίνουργια και κάποια μεταχειρισμένα), υπάρχει πρόταση που προβλέπει την πώληση των παλαιότερων Mirage 2000 EGM στους Γάλλους, καθώς έχουν συμπληρώσει 33 χρόνια υπηρεσίας στις Ένοπλες Δυνάμεις του τόπου μας. Αναφερόμαστε μονάχα στον παλαιό τύπο των συγκεκριμένων αεροσκαφών που θα αποσυρθούν καθώς τα νεότερα Mirage 2000-5 θα συνεχίσουν να πετάνε κανονικά για λογαριασμό της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας μετά και την προμήθεια των απαιτούμενων ανταλλακτικών.

Το Mirage 2000 που αποσύρονται είναι μονοθέσια, μονοκινητήρια, δελταπτέρυγα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου και παντός καιρού. Εντάχθηκαν στο οπλοστάσιό μας το 1988 με τη Σύμβαση «Talos», βάσει της οποίας αγοράστηκαν 40 κομμάτια. Ειδικότερα, μεταξύ 1988 και 1992 παραδόθηκαν στην Πολεμική Αεροπορία 36 Mirage 2000 EGM και 4 διθέσια Mirage 2000 BGM. Ήταν το πρώτο μαχητικό της χώρας μας που διέθετε αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης. Στα ηλεκτρονικά του συμπεριλαμβάνονται δύο κύριοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αδρανειακό σύστημα πλοήγησης και ψηφιακή μονάδα μεταβίβασης δεδομένων. Ακόμα διαθέτει το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας ICMS 2000 που θωρακίζει το αεροσκάφος από απειλές που προέρχονται τόσο από τον αέρα όσο και από το έδαφος, ενώ έχει την ικανότητα να φέρει μεγάλη ποικιλία οπλικών συστημάτων. Τα Ελληνικά Mirage 2000 είχαν τη δυνατότητα να οπλίζονται όλα αυτά τα χρόνια με πυραύλους αέρος – αέρος Super 530/ Matra Magic και χρησιμοποιούνταν κυρίως σε αποστολές αναχαίτισης.

Η βάση τους βρίσκεται μέχρι και αυτή τη στιγμή στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και ανήκουν στην 332 Μοίρα με χαρακτηριστικό κλήσης «Γεράκι». Τα ελληνικά Mirage 2000 φέρουν δίχρωμη παραλλαγή μπλε και γκρι, έχουν μήκος 14,36 μέτρα, εκτόπισμα πτερυγίων 9,13 μέτρα, πετούν σε μέγιστο ύψος 15.250 μέτρων και δύναται να αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 2,2 Mach (2.530 χιλιόμετρα την ώρα).

Βέβαια την ίδια ώρα που αποσύρονται όλα αυτά τα οπλικά συστήματα που έκλεισαν τον κύκλο ζωής του, η Ελλάδα προμηθεύεται καινούργια. Αναφέραμε ήδη την μοίρα των 18 υπερσύγχρονων γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών Rafale που αναμένονται ενώ πέραν αυτών η ανανέωση προβλέπει την αγορά μεταξύ άλλων τεσσάρων φρεγατών πολλαπλών ρόλων και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων, τορπίλες βαρέος τύπου για τα υποβρύχια, αντιαρματικά, ελικόπτερα πολλαπλών αποστολών για το Πολεμικό Ναυτικό και μη επανδρωμένων αεροσκαφών Uav’s Heron για την Πολεμική Αεροπορία.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ | Mεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών

Αποτελέσματα εκλογών του ΤΕΕ – μεγάλη αύξηση συμμετοχής των μηχανικών – ιστορική πρωτιά ΔΚΜ – αναλυτικά τα ποσοστά των παρατάξεων – δηλώσεις Προέδρου ΤΕΕ Γιώργου Στασινού

Ψήφος εμπιστοσύνης των Μηχανικών στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, στις πράσινες και ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που υλοποιεί και προωθεί το ΤΕΕ, με ταυτόχρονη εντολή ολοκλήρωσης και εφαρμογής τους, για την αναβάθμιση του επαγγέλματος του Μηχανικού και του ΤΕΕ, είναι το κεντρικό μήνυμα των εκλογών του ΤΕΕ της 19ης Μαΐου 2024.

Δίνοντας δυναμικό «παρών» στις κάλπες του ΤΕΕ, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί της χώρας, όλων των γενεών και όλων των ειδικοτήτων, με αξιοσημείωτη παρουσία των μηχανικών της νέας γενιάς, ανέδειξαν την εκλογική διαδικασία του ΤΕΕ – τη μεγαλύτερη πανελλαδική κάλπη μετά τις εθνικές εκλογές – σε ηχηρό μήνυμα για την επόμενη ημέρα της χώρας και του ΤΕΕ, αυξάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής, σε αντίθεση με άλλες εκλογικές αναμετρήσεις, κατά περίπου 8,5%.

Τα σημαντικά ενισχυμένα από την αυξημένη συμμετοχή αποτελέσματα, δίνουν τα εξής μηνύματα:

– Ξανά πρώτη δύναμη, με νέα αύξηση του ποσοστού της, για 4η συνεχόμενη φορά, ώστε να επιτυγχάνει ένα από τα μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά στην ιστορία του ΤΕΕ, αναδεικνύεται η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο, ιστορικά, ποσοστό οποιασδήποτε παράταξης τις τελευταίες 4 δεκαετίες, τουλάχιστον από το 1990, με το ισχύον εκλογικό σύστημα στο ΤΕΕ.

Το γεγονός αποδίδεται και ερμηνεύεται ως επιβράβευση αλλά και εντολή ευθύνης, προκειμένου να συνεχιστούν οι δυναμικές πρωτοβουλίες, που έχουν αναληφθεί από το ΤΕΕ και τον Πρόεδρο του Γιώργο Στασινό τα προηγούμενα χρόνια, με κεντρικές κατευθύνσεις:

  • την αναβάθμιση του επιστημονικού και επαγγελματικού έργου των μηχανικών και του ΤΕΕ,
  • την υλοποίηση κρίσιμων έργων και μεταρρυθμίσεων, με νέες υπηρεσίες και νέα καθήκοντα για τους μηχανικούς, σημαντικά έργα αιχμής για την κοινωνία και την οικονομία αλλά και επίλυση παθογενειών δεκαετιών
  • την καταλυτική συμβολή των Μηχανικών και του ΤΕΕ σε θεσμικές και επιστημονικές δραστηριότητες για τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις, που έχει ανάγκη για να γυρίσει σελίδα η χώρα.
  • τη δυναμική προώθηση σημαντικών νομοθετικών και άλλων αλλαγών που έχει ανάγκη ο τεχνικός κόσμος και η χώρα

Οι εκλογές  του ΤΕΕ, για την ανάδειξη των 220 νέων μελών  της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ της λεγόμενης «Βουλής των μηχανικών», των Πειθαρχικών Συμβουλίων και των νέων οργάνων διοίκησης του ΤΕΕ σε Κεντρικό και Περιφερειακό επίπεδο της επόμενης τετραετούς θητείας, αποτυπώνουν ηχηρά μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της καταμέτρησης, από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Αποτελεσμάτων του ΤΕΕ,  στο 100% των εκλογικών τμημάτων, που διαμορφώνουν την συνολική και αξιόπιστη εικόνα, μέχρι την τελική επικυρωμένη έκδοση των αποτελεσμάτων από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, η κατάσταση έχει ως εξής:

Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί στις εκλογές του ΤΕΕ της Κυριακής 19 Μαΐου 2024 αύξησαν σημαντικά το ποσοστό συμμετοχής τους κατά 8,5% περίπου, ενώ στις προηγούμενες δύο αναμετρήσεις τα ποσοστά συμμετοχής ήταν σταθερά στα ίδια επίπεδα.

Ταυτοχρόνως  οι διπλωματούχοι μηχανικοί  μέσα από τις  κάλπες της εκλογικής αναμέτρησης της 19ης Μαΐου 2024 στο ΤΕΕ δίνουν εντυπωσιακή νίκη στην Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ), με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό.

Ειδικότερα, η ΔΚΜ αναδεικνύεται πρώτη και κυρίαρχη δύναμη των εκλογών του ΤΕΕ, με ποσοστό σχεδόν 41% (40,96%), επιτυγχάνοντας αύξηση του εκλογικού ποσοστού της συγκριτικά με το εκλογικό αποτέλεσμα του 2019 (39,66%, ενώ το 2016 είχε πρωτιά με 27,90%), κατά περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα. Είναι η 4η συνεχόμενη εκλογική αναμέτρηση που η ΔΚΜ αυξάνει τη δύναμή της (2013-2016-2019-2024). Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι αυξάνει τη δύναμή της κατά περίπου 1500 ψήφους, έχοντας τον Πρόεδρο του ΤΕΕ τα τελευταία 9 χρόνια να προέρχεται από τις τάξεις της, ενώ για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες παράταξη ξεπερνά το «ψυχολογικό όριο» του 40% σε εκλογές ΤΕΕ. Ταυτοχρόνως η ΔΚΜ αναδεικνύεται η κυρίαρχη δύναμη για την επόμενη ημέρα του ΤΕΕ, καθώς παράλληλα με την πρωτιά επιτυγχάνει θεαματικές διαφορές, με υπερδιπλάσια ως υπερτετραπλάσια υπεροχή εκλογικού ποσοστού, από την δεύτερη και τρίτη παράταξη, που ακολουθούν στην εκλογική κατάταξη.

Δεύτερη παράταξη στις εκλογές του ΤΕΕ αναδεικνύεται  η Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών (ΔΗΣΥΜ) με ποσοστό 19,57% (το 2015 είχε ποσοστό 15,11% από 13,38% το 2016) με εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της, πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Τρίτη δύναμη της εκλογικής αναμέτρησης είναι, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών, με ποσοστό 9,01% (έναντι 7,53% το 2019 και 6,09% το 2016), σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης της.

Στην τέταρτη θέση κατατάσσεται, επίσης για πρώτη φορά, η Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση (ΑΡΑΓΕΣ), με ποσοστό 5,94%, με σημαντική άνοδο περίπου 1,2 ποσοστιαίων μονάδων.

Στην πέμπτη θέση του εκλογικού αποτελέσματος κατατάσσεται η «Συμμαχία για Ένα Προοδευτικό ΤΕΕ» με ποσοστό 5,92% και σημαντική μείωση από το ποσοστό 9,2% του 2016.

Η Δημοκρατική Παράταξη Μηχανικών (ΔΗΠΑΜ) βρίσκεται στην 6η θέση με ποσοστό 4,29% (σαφής αύξηση από το 3,77% του 2019), ενώ ακολουθείται από την παράταξη Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί (ΕλΕΜ) στην έβδομη θέση, η οποία πέτυχε ποσοστό 3,56%, σαφώς μειωμένο από το 6,04% του 2019.

Στην 8η θέση βρίσκεται η παράταξη #block TEE Αριστερή Κίνηση Εργαζόμενων Ανέργων Μηχανικών με ποσοστό 2,85% και στην ένατη θέση η παράταξη Προοδευτικοί Μηχανικοί με ποσοστό 2,31%.

Ακόμη 9 παρατάξεις και μεμονωμένοι υποψήφιοι έχουν λάβει μικρότερα ποσοστά.

Μετά την ανάρτηση των αποτελεσμάτων από το πληροφοριακό σύστημα του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ – και επικεφαλής της πλειοψηφούσας παράταξης ΔΚΜ – Γιώργος Στασινός δήλωσε:

«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους μηχανικούς για τη συμμετοχή τους στην εκλογική διαδικασία.

Η μεγάλη αύξηση της συμμετοχής των μηχανικών στις εκλογικές διαδικασίες του ΤΕΕ, που συμπίπτουν με την επέτειο των 100 ετών του Επιμελητηρίου, αποτελεί δικαίωση των επιλογών που κάναμε τα τελευταία χρόνια στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης για να συνεχίσουμε τη δουλειά που κάνουμε. Όταν παράγεις αποτελέσματα, με σχέδιο και αποφασιστικότητα, αναγνωρίζεται. Θα συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο. Μας χαροποιεί πολύ ότι η συμμετοχή στις κάλπες του ΤΕΕ δίνει μήνυμα ελπίδας και προοπτικής για όλες τις συλλογικές διαδικασίες, είναι η πανελλαδική κάλπη που ανεβαίνει σε αντίθεση με άλλες που η συμμετοχή μειώνεται.

Παράλληλα, η ιστορική πρωτιά της ΔΚΜ, κόντρα σε όσους αντιδρούσαν και ήθελαν «μία από τα ίδια», αποτελεί δικαίωση για την προσπάθεια που κάναμε για περισσότερες και καλύτερες δουλειές για τους μηχανικούς, για αναβαθμισμένο ρόλο του ΤΕΕ, για μια πιο σύγχρονη, πράσινη, ψηφιακή Ελλάδα με κινητήρια δύναμη τους Έλληνες Μηχανικούς.

Δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Με ρεαλιστικές και τεκμηριωμένες προτάσεις για όσα χρειάζεται η χώρα τα επόμενα χρόνια. Με νέες υπηρεσίες για τους μηχανικούς. Με εργαλεία και αλλαγές που έχουν ανάγκη οι μηχανικοί, η οικονομία, η κοινωνία, οι πολίτες.

Πέρα από το γενικό επίπεδο, θέλω και προσωπικά να ευχαριστήσω, πιο ειδικά, για την ιστορική πρωτιά τους συναδέλφους που προτίμησαν την παράταξή μας, τη ΔΚΜ, και εμένα προσωπικά, για την εμπιστοσύνη τους και για τη θέλησή τους να προχωρήσουμε δυναμικά, που επιβεβαιώθηκε με τόσο ξεκάθαρο τρόπο στην κάλπη. Θα συνεχίσουμε, όπως μέχρι τώρα, με σοβαρότητα, σχέδιο, θέληση και προγραμματισμό να φέρνουμε αποτελέσματα. Και όλοι μαζί, για το καλό του κλάδου και της χώρας, μπορούμε από σήμερα να πετύχουμε ακόμη περισσότερα. Και θέλουμε και μπορούμε. Το έχουμε αποδείξει.»

Αναλυτικά τα αποτελέσματα, σε 179 εκλογικά τμήματα (8 περισσότερα από το 2019), για την Κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, έχουν ως εξής:

Σύνολο ψηφισάντων: 35121 (από 32236 το 2019) – Έγκυρα: 33370 Άκυρα: 820 Λευκά: 931

ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΨΗΦΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
#block TEE ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 952 2,85
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΑΚΜΗ) 201 0,60
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΕΕ (ΑΝΕ.ΜΗ) 428 1,28
ΑΡιστερή ΑΓωνιστική Ενωτική Συσπείρωση-ΑΡ.Α.Γ.Ε.Σ. 1.981 5,94
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΜΑΚ) 531 1,59
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 3.005 9,01
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΠΑ.Μ.) 1.433 4,29
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΔΗ.ΣΥ.Μ.) 6.530 19,57
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 112 0,34
ΔΚΜ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 13.668 40,96
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (ΕΛΕΜ) 1.188 3,56
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ 218 0,65
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ @ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 94 0,28
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 771 2,31
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΤΕΕ 1.976 5,92
Συνδυασμός Μηχανικών “Δημήτρης Μπάτσης” 73 0,22
ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 156 0,47
ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 53 0,16

Σημειώνεται ότι δεκαέξι (16) συνδυασμοί υποψηφίων και δύο (2) μεμονωμένοι υποψήφιοι συμμετείχαν ως υποψήφιοι για εκλογή στις 155 έδρες της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, για τις εκλογές της 19ης Μαΐου 2024. Το 2019 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 16 συνδυασμοί και 4 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2016 είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα 21 συνδυασμοί και 2 μεμονωμένοι υποψήφιοι, το 2013 16 συνδυασμοί και 3 μεμονωμένοι υποψήφιοι, ενώ το 2010 22 συνδυασμοί.

Αρκετοί από τους συνδυασμούς έχουν θέσει υποψηφιότητα και για τις δεκατρείς, πλέον, επιστημονικές επιτροπές ειδικοτήτων (οι οποίες με αντίστοιχες 65 έδρες συμμετέχουν στην Αντιπροσωπεία ΤΕΕ), όπου κατέρχονται και επιπλέον 15 συνδυασμοί, και ένας επιπλέον συνδυασμός για πειθαρχικά συμβούλια. Συνολικά 2.191 υποψήφιοι διεκδίκησαν φέτος την εκλογή τους στα κεντρικά όργανα του Επιμελητηρίου, συγκριτικά με τους περίπου 2.270 υποψηφίους στις εκλογές του 2019, 2.300 υποψήφιους στις εκλογές του 2019, 2.700 υποψηφίους στις εκλογές του 2016, 2.250 στις εκλογές του 2013 και τους 2.800 στις εκλογές του 2010. Τα τελικά αποτελέσματα της σταυροδοσίας των υποψηφίων θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ στον ιππικό όμιλο στο Πολύστυλο Καβάλας

Αγώνες ιππικής δεξιοτεχνίας ΒΕ πραγματοποιήθηκαν στον ιππικό όμιλο Καβάλας στο Πολύστυλο την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, με την ημέρα να είναι αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια που θυσιάστηκαν ώστε σήμερα να γίνεται για δεύτερη χρόνια η πραγματοποίηση των αγώνων ιππικής δεξιοτεχνίας στην καβάλα.

Μια ιστορία που γράφτηκε από παλιά με πόνο κόπο και ιδρώτα τόσο για τους αθλητές τους προπονητές και ακόμη περισσότερο για τους γονείς όπου χωρίς εγκαταστάσεις υποδομές -προπονητές –κατέγραφαν πολλά χιλιόμετρα για αρκετά χρόνια σχεδόν σε όλη την Ελλάδα για την καθημερινή τους προπόνηση και την ευζωία των ίππων τους.

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοιχτή συνάντηση από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” για το νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής

Με αφορμή την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ στις αρχές Νοεμβρίου 2023 και πιστό στη δέσμευση να διατηρήσει ανοιχτό τον διάλογο με την τοπική κοινωνία, καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του έργου, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργάνωσε μια ακόμη ανοιχτή συνάντηση για το κοινό με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΙΣΝ, του Υπουργείου Υγείας, της ομάδας μελέτης και του αναδόχου κατασκευής – Ομίλου ΑΒΑΞ.

Στη συζήτηση συμμετείχε ο Υφυπουργός Υγείας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει, μέσω ζωντανής σύνδεσης, ο Πρόεδρος του ΙΣΝ, κ. Ανδρέας Δρακόπουλος.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en