BUSINESS-STORIES

Οι διαφημίσεις – Spots έρχονται στο Facebook, Youtube φυλάξου!

γράφει ο Παναγιώτης Κακαράς

Το Facebook θα παροτρύνει όσους ανεβάζουν video να τα βάζουν κατευθείαν στην πλατφόρμα του, ενώ στήνει μία καινούρια πολιτική για τα video , όπως ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες.

Το Facebook θα αρχίζει να παίζει διαφημίσεις ανάμεσα στα προβαλλόμενα videos για λίγους προς το παρόν επίσημους χρήστες του, όπως το Fox Sports, το NBA και το Funny or Die. Οι εταιρείες αυτές κερδίζουν το 55% των εσόδων από τις διαφημίσεις που προβάλλονται πριν τα video τους, το ίδιο δηλαδή ποσό που προσφέρει και το Youtube.
Το Facebook τεστάρει την εφαρμογή σε έναν μικρό αριθμό χρηστών iOS τις τελευταίες εβδομάδες και σκοπεύει να διευρύνει τη δοκιμαστική περίοδο τους επόμενους μήνες, προσθέτοντας και τους χρήστες των Android και των κλασικών υπολογιστών, σύμφωνα με διαρροές από την εταιρεία.

Μέχρι τώρα, το Facebook δελέαζε τις διαφημιστικές εταιρείες με την προώθηση των spots στη δική τους μόνο σελίδα, με την υπόσχεση ότι θα επισκέπτεται περισσότερος κόσμος το περιεχόμενό τους.

Αλλά από μόνο του το κίνητρο αυτό δεν αρκεί πλέον για να τροφοδοτεί την μεγάλη ζήτηση που έχει δημιουργηθεί στην πλατφόρμα του facebook για τα video. Η επιχειρηματική εκμετάλλευση των videos έχει αυξηθεί κατακόρυφα τον τελευταίο χρόνο, και συγκεκριμένα έχει τετραπλασιαστεί. Συνολικά, όλα τα video στο facebook μαζεύουν 4 δισεκατομμύρια θεατών την ημέρα. Ωστόσο, το Facebook μετράει τον χρήστη που έχει παρακολουθήσει για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα το κάθε video, χρόνος πολύ πιο επιεικής σε σχέση με τα αντίστοιχα 30 δευτερόλεπτα του Youtube.

Παρόλα αυτά, χωρίς η διαφήμιση να έχει βασιστεί πάνω στην προβολή των spots, η εταιρεία δεν κερδίζει όσα χρήματα θα μπορούσε. Η καινούρια του πολιτική, λοιπόν, σκοπεύει να το διορθώσει αυτό.

Οι διαφημίσεις-spots στο Facebook λειτουργούν διαφορετικά σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στο Youtube. Και αφού οι διαφημίσεις που θα άρχιζαν να προβάλλονται αυτόματα στην αρχική σελίδα, θα νευρίαζαν τους χρήστες, η εταιρεία προωθεί τα σποτάκια μεταξύ των video clips και ποντάρει στο ότι ο κάθε χρήστης θα παρακολουθεί διάφορα video στη σειρά, το ένα μετά το άλλο.

Αντίθετα με την αυτόματη προβολή στην αρχική σελίδα, αυτές οι διαφημίσεις θα ακούγονται αυτόματα.
Αυτό σημαίνει πως στο τέλος κάθε video clip, θα σας εμφανίζεται μία προτεινόμενη λίστα με videos μαζί με άλλα που το facebook, έχοντας χρησιμοποιήσει τους αλγορίθμους του, κρίνει ότι μπορεί να σας ενδιαφέρουν. Κάθε τόσο, στο τέλος κάποιων video, θα προβάλλεται μία διαφήμιση και το 55% των χρημάτων από τα έσοδα θα ανήκουν στους ιδιοκτήτες των video που έπαιξαν πριν και μετά, ανάλογα με την διάρκεια που ‘κράτησε’ τους χρήστες. Το Facebook παίρνει το υπόλοιπο 45% των εσόδων.

Και καθώς το Facebook δεν έχει αποφασίσει πόσο θα χρεώνει την προβολή αυτών των διαφημίσεων, όσες από αυτές προβληθούν κατά τη διάρκεια της διαφημιστικής περιόδου θα ανασύρονται από την έτοιμη λίστα των διαφημιστικών spots, που έχουν ήδη πληρώσει για να εμφανίζονται στην αρχική μας σελίδα, χωρίς επιπλέον χρέωση για τους διαφημιστές.
Η κίνηση αυτή δείχνει ότι προκαλεί άγχος στο Youtube, που έχει ταυτιστεί με τα online video και έχει κυριαρχήσει στον χώρο όλα αυτά τα χρόνια. Με την τρομερή αριθμητικά βάση χρηστών του Facebook, που φτάνει τα 1,44 δισεκατομμύρια, καθώς και τα προσωπικά δεδομένα που έχει στην πλατφόρμα του για τον καθένα από αυτούς , το Facebook αναδύεται σαν μία πρώτη μεγάλη απειλή απέναντι στο γίγαντα των video, την Google.

Πηγή: techsocial.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version