Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΝΔ | Σκανδαλώδης η ευνοϊκή μεταχείριση της ΑΕΠΙ από την κυβέρνηση

Στις σκανδαλώδεις αλλαγές του νομοσχεδίου για τη διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και την ευνοϊκή μεταχείριση της ΑΕΠΙ ΑΕ, αναφέρονται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης και 34 ακόμη βουλευτές με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση, προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδη Μπαλτά.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι «Η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και των εκτελεστών, καθώς και η προάσπιση των δικαιωμάτων των χρηστών από τις απαιτήσεις των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης απαιτεί την διαμόρφωση ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου …. έχουμε επισημάνει την ανάγκη να μπει τάξη στο πεδίο διαχείρισης των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων και συγκεκριμένα των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ).
 
Το ΥΠ.ΠΟ. είχε θέσει στη διαβούλευση (Δεκέμβριος 2015),  νομοσχέδιο για τη συλλογική διαχείριση προκειμένου να ενσωματώσει τη σχετική Οδηγία 2014/16 της ΕΕ στο ελληνικό δίκαιο και να εξορθολογήσει τη λειτουργία των ΟΣΔ και των Ανεξάρτητων Οργανισμών Διαχείρισης (ΑΟΔ). Το νομοσχέδιο, ορθολογικοποιούσε το καθεστώς της συλλογικής διαχείρισης στην Ελλάδα, προέβλεπε διαδικασία συναπόφασης για τα αμοιβολόγια και εκσυγχρόνιζε τους κανόνες λειτουργίας των ΟΣΔ. Παράλληλα, προέβλεπε ότι η ΑΕΠΙ θα συνέχιζε να λειτουργεί ως ΟΣΔ με μηχανισμούς που θα διασφάλιζαν, ταυτόχρονα, τα δικαιώματα των δικαιούχων-μελών της.
 
Ωστόσο, αν και η διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 22 Ιανουαρίου 2016, το σχέδιο νόμου κατατέθηκε για συζήτηση στη Βουλή και, εν συνεχεία, αποσύρθηκε. Ακολούθησε νέα «επεξεργασία» του νομοσχεδίου και δόθηκε στη δημοσιότητα ένα αρκετά διαφορετικό σχέδιο. Η τελική διαμόρφωση του σχεδίου νόμου που έχει σημαντικές αλλαγές, οι οποίες όχι μόνο δεν εξορθολογούν τη λειτουργία των ΟΣΔ, αλλά λειτουργούν προς όφελος συγκεκριμένου οργανισμού και ειδικότερα της ΑΕΠΙ.
 
Το Υπουργείο που διατείνεται ότι θα εξυγιάνει το αδιαφανές καθεστώς της λειτουργίας της ΑΕΠΙ, μέσω ελέγχων, έρχεται, με το προαναφερόμενο νομοσχέδιο, και της διασφαλίζει μια δεσπόζουσα θέση επιτρέποντας της να λειτουργεί με άλλα μέτρα και άλλα σταθμά συγκριτικά με τους υπόλοιπους ΟΣΔ. Παράλληλα, η ΑΕΠΙ απολαμβάνει όλων των προνομίων που ισχύουν για τους ΟΣΔ! Ταυτόχρονα, καταργεί, επί της ουσίας, τη διαδικασία της συναπόφασης αμοιβολογίων, με αποτέλεσμα η ΑΕΠΙ να μπορεί να λειτουργεί αυθαίρετα ως το απόλυτο μονοπώλιο για τα πνευματικά δικαιώματα στη χώρα με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις που αυτό συνεπάγεται.
 
Παράλληλα, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη έλεγχος για να διερευνηθούν καταγγελίες για οικονομικές ατασθαλίες και κακοδιαχείριση στην ΑΕΠΙ. Επιπροσθέτως, έκθεση ανεξάρτητου ορκωτού λογιστή, με ημερομηνία 22/5/2015 διαπιστώνει σωρεία παρανομιών κατά παρέκκλιση λογιστικών αρχών. Μάλιστα, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. πρωτ. 377/26-07-16 έγγραφο του Υπ. Πολιτισμού, σε απάντηση της από 6860/07-07-16 ερώτησής μας, η «… ΑΕΠΙ αρνήθηκε να συνεργαστεί με την ελεγκτική εταιρεία προβάλλοντας διάφορες αιτιολογίες με συνέπεια την αντικειμενική αδυναμία διενέργειας του ως άνω ελέγχου…».
Ταυτόχρονα, η μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ Α.Ε. στην Κύπρο προφανώς συνδέεται άμεσα με την επικείμενη ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 26/2014 στο εθνικό μας δίκαιο, αφού πλέον δεν θα δύναται αυτή να υφίσταται υπό τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, αλλά θα πρέπει υποχρεωτικά να αποτελέσει ΟΣΔ, ο οποίος είτε θα ελέγχεται από τα μέλη του είτε θα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σύμφωνα με τις διατάξεις της εν λόγω Ευρωπαϊκής Οδηγίας».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα:

1.Για ποιό λόγο έγινε αυτή η σημαντική αλλαγή στο νομοσχέδιο μεταξύ του σχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή του καλοκαίρι του 2016 και του σημερινού σχεδίου;
2.Γιατί καθυστέρησε η κατάθεσή του στη Βουλή, ενώ είχε ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση από τον Ιανουάριο του 2016; Για ποιο λόγο αποσύρθηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο που είχε κατατεθεί το καλοκαίρι;
3.Βάσει ποιάς λογικής και ποιας μελέτης, το νομοσχέδιο ευνοεί έναν οργανισμό συλλογικής διαχείρισης σε σχέση με τους άλλους οργανισμούς; Πως εξηγείται μια τέτοια διακριτική μεταχείριση, ιδίως όταν ο εν λόγω οργανισμός τελεί ακόμη υπό έλεγχο για τυχόν ατασθαλίες και κακοδιαχείριση;
4.Πώς μπορεί το αρμόδιο Υπουργείο για την προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών να προβαίνει σε διατάξεις που αφαιρούν πλήρως και κατά τρόπο σκανδαλώδη από τους δημιουργούς τον έλεγχο;
5.Για ποιό λόγο προωθείται ένα νομοσχέδιο που παραβιάζει την Οδηγία της ΕΕ, την οποία αρχικά είχε αποφασιστεί να ενσωματώσουμε στην Εθνική μας νομοθεσία;».

– See more at: http://www.ekriti.gr/ellada/nd-skandalodis-i-eynoiki-metaheirisi-tis-aepi-apo-tin-kyvernisi#sthash.qcsOR9PZ.QdJeOpW6.dpuf

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Υψώθηκε η μεγαλύτερη ελληνική σημαία στην Αλεξανδρούπολη

Η γαλανόλευκη σημαία με επιφάνεια 600 τ.μ., κυματίζει στον χώρο δίπλα στο αρχαιολογικό μουσείο Αλεξανδρούπολης, ενώ για την έπαρσή της χρησιμοποιήθηκε ειδικός γερανός.

Η μεγαλύτερη ελληνική σημαία, με επιφάνεια 600 τ.μ., θα υψωθεί το πρωί της 14ης Μαΐου στην Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Λέσχης Αλεξανδρουπολιτών στο πλαίσο του εορτασμού της απελευθέρωσης της πόλης. Η γαλανόλευκη θα κυματίζει στο χώρο δίπλα από το αρχαιολογικό μουσείο Αλεξανδρούπολης (έναντι ΕΟΤ) ενώ για την έπαρση της σημαίας θα χρησιμοποιηθεί ειδικός γερανός Η τεράστια σε μέγεθος γαλανόλευκη, διαστάσεων 21 Χ 28,5 μέτρα ιδιοκτησίας της Λέσχης Αλεξανδρουπολιτών.

Δείτε τα video όπως μεταδόθηκαν live από την έπαρση της σημαίας στην Αλεξανδρούπολη τον Μάϊο του 2018

e-evros.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Δράμα | Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρη Αυγενακη με επίκεντρο την σημαντική επιπρόσθετη χρηματοδότηση του ΠΑΑ Leader, την πορεία για την δημιουργία Αγροτικών τμημάτων , την υποστήριξη δράσεων προώθησης των μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων σε εκθέσεις πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα με την παρουσία του Περιφερειάρχη στο επιμελητήριο της Δράμας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Οι 4 κωδικοί SOS για τις επιστρεπτέες προκαταβολές

Συνολικό ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που εισπράχθηκε από επιχειρήσεις εντός του φορολογικού έτους 2023 παρέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να διευκολύνει τους επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν κρατικά δάνεια.

Η ΑΑΔΕ αναφέρει τους κωδικούς που πρέπει να δηλωθεί το ποσό της ενίσχυσης που επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του έτους 2023 από τις επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής.

Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο της πανδημίας και των lockdown περίπου 700.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις ενισχύθηκαν με 8,3 δις. ευρώ μέσω των επτά κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Μετά το «κούρεμα» ως και 75% των δανείων που έλαβαν, οι φορολογούμενοι κλήθηκαν να επιστρέψουν στο κράτος περίπου 3 δις. ευρώ σε έως και 96 άτοκες δόσεις.

Ειδικότερα:

  • Ποσά που εισπράχθηκαν εντός του έτους 2023 ως προσωρινό μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού,προσυμπληρώνονται στην αντίστοιχη περίπτωση του κωδικού 781-782 «Χρηματικά ποσά που προέρχονται από διάθεση περιουσιακών στοιχείων, δάνεια, δωρεές κλπ» του εντύπου Ε1.
  • – Το ποσό της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής το οποίο επιστρέφεται από τις επιχειρήσεις εντός του έτους 2023 (καταβληθέν ποσό), συμπληρώνεται στους κωδ. 727-728 του εντύπου Ε1 «…η) για την τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων οποιασδήποτε μορφής», δεδομένου ότι η επιστρεπτέα προκαταβολή αντιμετωπίζεται ως κρατικό δάνειο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί

Ποιοι επιστρέφουν τα κρατικά δάνεια

Υπεύθυνοι για την πληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι όσοι έλαβαν την οικονομική ενίσχυση καθώς αυτούς κυνηγάει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σε περίπτωση που δεν πληρώνουν τις δόσεις της οφειλής.

Από τη στιγμή που η οφειλή έχει βεβαιωθεί, το χρέος κληρονομείται σε συνυπόχρεους ενώ αν η επιχείρηση εξαγοράστηκε ή συγχωνεύθηκε, το νέο σχήμα είναι υπεύθυνο για την εξόφληση του επιστρεπτέου τμήματος της ενίσχυσης.

Σημειώνεται ότι  στις 30 Απριλίου έληξε η προθεσμία που είχε δώσει η αρμόδια επιτροπή για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις ενστάσεις που είχαν υποβληθεί από εκείνους που για διάφορους λόγους δεν έλαβαν κρατικά δάνεια.Οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αιτήματα επανεξέτασης, θα ενημερωθούν ψηφιακά από την ΑΑΔΕ, μόνο στην περίπτωση που προκύπτει ποσό ενίσχυσης προς καταβολή.

Οι καταβολές

Για τον υπολογισμό του ύψους της τυχόν ενίσχυσης τους, αφαιρείται το ποσό της ενίσχυσης που έχει ήδη καταβληθεί. Όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες δικαιωθούν μετά την εξέταση των ενστάσεων που έχουν υποβάλει θα λάβουν την κρατική ενίσχυση που δικαιούνται και θα κληθούν να εξοφλήσουν την οφειλή της επιστρεπτέας προκαταβολής σε 96 άτοκες δόσεις με τα ποσά να είναι «κουρεμένα» έως 75%.

Η καταβολή τυχόν ποσών ενισχύσεων που προκύπτουν καταβάλλονται στις αιτούσες επιχειρήσεις μόνο εφόσον ισχύουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:

  1. Πραγματοποιείται αξιολόγηση από την ΑΑΔΕ, κατά την κρίση της, ως προς την αξιοπιστία των οικονομικών δεδομένων που έχουν υποβάλει οι επιχειρήσεις και τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης,  και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς, για τη διάπραξη φορολογικών παραβάσεων κατά τα έτη 2017 και επόμενα, που συνιστούν φοροδιαφυγή
  2. Δεν έχουν πραγματοποιήσει παύση εργασιών κατά το χρόνο καταβολής της ενίσχυσης.
  3. Δεν εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en