Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ναυτικές κόντρες ΝΑΤΟ – Ρωσίας ανοιχτά της Κέρκυρας

Υπερβολικός ως προς τον υπαινιγμό ενδεχόμενου σοβαρού κινδύνου, λέτε, ο τίτλος «Ναυτικές κόντρες ΝΑΤΟ – Ρωσίας ανοιχτά της Κέρκυρας», ενώ η αιματηρή πολεμική σύγκρουση μαίνεται στην κάπως μακρινή μας Ουκρανία; Κι όμως, ορισμένα γεγονότα δείχνουν να έχει… μετακινηθεί πολύ πιο κοντά μας η Ουκρανία!

Διότι, παρόλο που η κυβέρνησή μας προτίμησε να μας κρατήσει στο σκοτάδι, δεν πάνε παρά μερικές ημέρες ή εβδομάδες που κοντά σ’ ετούτες τις δυτικές εσχατιές της χώρας, στα ανοιχτά της Κέρκυρας και των Διαποντίων Νήσων ή «μια ανάσα από τα δυτικά όρια της Ελλάδας», όπως λέγεται, έλαβαν χώρα ορισμένες πολύ ανησυχητικές ναυτικές επιχειρήσεις. Με λίγα λόγια, παραλίγο να έλθουν αντιμέτωπα το γιγαντιαίο αμερικανικό αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν» και ισχυρή αρμάδα ρωσικών πολεμικών πλοίων. Επρόκειτο για σοβαρό επεισόδιο, που λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε σύγκρουση.

Είναι ολοφάνερο, θα λέγαμε, από αναλύσεις που γίνονται κυρίως στη γείτονα Ιταλία προς το παρόν, ότι η Αδριατική και το Ιόνιο Πέλαγος έχουν επιλεγεί από τα δύο ιμπεριαλιστικά στρατόπεδα -που έχουν μετατρέψει την Ουκρανία σε σάκο του μποξ- σε κρίσιμα πεδία. Επιδίδονται και οι δύο πλευρές σε άσκηση εκατέρωθεν πιέσεων, παρεμβολή εμποδίων, δοκιμές και προχωρημένες ασκήσεις ναυτικού πολέμου ή αποκλεισμού και συμμετοχής ναυτικών δυνάμεων εκ του μακρόθεν στον εξελισσόμενο στην Ουκρανία πόλεμο, καθώς και προετοιμασιών για το ολοένα και λιγότερο απίθανο ενδεχόμενο επέκτασης του πολέμου πέραν των ουκρανικών εδαφών. Η ΝΑΤΟική πλευρά φέρεται να επιδιώκει μια συγκεκριμένη στρατηγική «τοποθέτηση» για το ενδεχόμενο να αποφασίσει να χρησιμοποιήσει τα όπλα ναυτικών της δυνάμεων από τα νερά της Αδριατικής, του Ιονίου και της Μεσογείου στον ίδιο τον πόλεμο στην Ουκρανία είτε, πολύ περισσότερο, σε ενδεχόμενη γεωγραφική διεύρυνση της εξελισσόμενης στη δύσμοιρη Ουκρανία αναμέτρησης των δύο στρατοπέδων.

Αφενός το ΝΑΤΟ δείχνει να θεωρεί περίπου ως «νατοϊκή επικράτεια» το Ιόνιο Πέλαγος και την Αδριατική αυτήν ειδικά την περίοδο και, αφετέρου, το έτερο, υπό διαμόρφωση ευρωασιατικό ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο αμφισβητεί και προσπαθεί να παρεμποδίσει και να υπονομεύσει την απόλυτη κυριαρχία και την εκτεταμένη στρατηγική «τοποθέτηση» του ΝΑΤΟ σ’ αυτή τη θαλάσσια περιοχή, τουλάχιστον στις τρέχουσες συνθήκες.

Αμφότερα τα αντίπαλα μέρη, όπως εκτιμούν επίσημοι ιταλικοί κύκλοι σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα στην Ιταλία, έχουν αναβαθμίσει τον ρόλο της Αδριατικής και του Ιονίου στις στρατηγικές τους επιδιώξεις.

Η ιταλική εφημερίδα «La Repubblica» σημείωσε, επικαλούμενη και στρατιωτικές πηγές, ότι από τη θαλάσσια περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου οι ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ με «πύραυλους και μαχητικά θα μπορούσαν θεωρητικά να επηρεάσουν πιο γρήγορα τη γραμμή του μετώπου» της Ουκρανίας, σε σχέση με αντίστοιχες δυνατότητες από άλλες θάλασσες, δεδομένης της συνήθως ανεμπόδιστης κυριαρχίας τους σε αυτή τη «θαλάσσια περιοχή κοντά στα πεδία του πολέμου». Η εν λόγω κυριαρχία, όμως, ήδη αμφισβητείται δυναμικά. Στα τέλη Ιουλίου, για πρώτη φορά από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, μεγάλη ρωσική ναυτική δύναμη «πέρασε» στην Αδριατική και στο Ιόνιο και, μάλιστα, προσπάθησε να «μπλοκάρει» τη ναυαρχίδα του 6ου Αμερικανικού Στόλου, δηλαδή το αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν», περιορίζοντας τις κινήσεις της.

Να, με λίγα λόγια, τι ακριβώς συνέβη στα νερά του Ιονίου και της Αδριατικής τις τελευταίες εβδομάδες, όπως το έφερε στο φως στη γειτονική Ιταλία η συνήθως πολύ καλά ενημερωμένη σε τέτοια θέματα εφημερίδα «La Repubblica» και το αναμετέδωσαν, έστω με γενικόλογες αναφορές ως προς τη γεωγραφική θέση των συμβάντων, ορισμένα ελληνικά ΜΜΕ:

Πριν από τρεις εβδομάδες, όπως και λίγο νωρίτερα με μικρότερη ένταση, πολεμικά πλοία της Μόσχας προέβησαν σε μία ιδιαίτερα «τολμηρή ενέργεια». Όπως υποστηρίζεται, επιχείρησαν να «φράξουν» τo πέρασμα από το Ιόνιο στην Αδριατική και να παρεμποδίσουν την πορεία του μήκους 333 μέτρων γιγαντιαίου αμερικανικού αεροπλανοφόρου «Χάρι Τρούμαν», που μεταφέρει 90 μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα.

Η αρχή όσων διαδραματίστηκαν έγινε, λέγεται, στις 22 Ιουλίου, όταν το ρωσικό αντιτορπιλικό «Ναύαρχος Τριμπούτς» πέρασε το Στενό του Οτράντο με κατεύθυνση προς τα βόρεια, άφησε πίσω του το ακρωτήριο του Γκαργκάνο στην Απουλία και «άραξε» ανοιχτά των ακτών της περιφέρειας Αμπρούτσο. Το ακολούθησε στα ύδατα της Αδριατικής το καταδρομικό «Βαριάγκ» με τις συστοιχίες πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς που διαθέτει, το οποίο «άραξε» μπροστά στο Σαλέντο, το αποκαλούμενο «τακούνι» της «μπότας» της Ιταλίας, ελέγχοντας με τα ραντάρ του το «πέρασμα-κλειδί» στην Αδριατική Θάλασσα. Μαζί του έφτασε στην ίδια περιοχή και το κατασκοπευτικό σκάφος «Βασίλι Τατίσεφ», που καταγράφει τις «ηλεκτρονικές αντιδράσεις» των δυνάμεων του ΝΑΤΟ.

Το ρωσικό Ναυτικό, όπως επισημαίνεται στην Ιταλία, ποτέ δεν είχε αποτολμήσει, όπως έκανε τελικά προ ημερών, έναν «ελιγμό αποκλεισμού» με στόχο να περιορίσει τις κινήσεις του αμερικανικού αεροπλανοφόρου «Τρούμαν», που βέβαια, ως «ναυαρχίδα του ΝΑΤΟ στη Μεσόγειο» βρισκόταν εκεί συνοδευόμενο από άλλα πλοία, υποδηλώνοντας πως «το ΝΑΤΟ δεν διατίθεται να απολέσει τον έλεγχο του περάσματος μεταξύ του Ιονίου και της Αδριατικής».

Το καταδρομικό «Βαριάγκ» βρέθηκε σε απόσταση μικρότερη των εκατό χιλιομέτρων από το αμερικανικό καταδρομικό «Φόρεστ Σέρμαν», με τα δύο πολεμικά πλοία να βρίσκονται στις δύο πλευρές του ακρωτηρίου Σάντα Μαρία ντι Λέουκα. Οι Ρώσοι στάθηκαν στην πλευρά της Αδριατικής και οι Αμερικανοί στο Ιόνιο, αλλά φαίνεται να συνέβη αργότερα και το αντίθετο.

Σε κάποια φάση, νότια βρέθηκε το αεροπλανοφόρο «Τρούμαν», με σχεδόν εξήντα μαχητικά-βομβαρδιστικά F18 Hornet και μια συνοδεία άλλων σκαφών του αμερικανικού πολεμικού Ναυτικού, ενώ στη μέση αναπτύχθηκε μια ομάδα του ΝΑΤΟ – η Standing Maritime Group Two – με αμερικανικά, ιταλικά, ισπανικά, τουρκικά και βεβαίως ελληνικά μαχητικά και φρεγάτες που συγκεντρώθηκαν στο Ιόνιο, σχηματίζοντας «ένα τετράγωνο γύρω από το θηριώδες αμερικανικό αεροπλανοφόρο».

Η απειλή σύρραξης στην Αδριατική και στο Ιόνιο αποκαλύφθηκε από τον ιστότοπο «The Ship Yard Naval Consultancy» που αναλύει δεδομένα από εμπορικούς δορυφόρους, ενώ επιβεβαιώθηκε από «επίσημες πηγές». Επίσης, αποστολές αναγνωριστικών αεροσκαφών του ΝΑΤΟ επί τούτου κατέγραψε ο ιστότοπος «Itamilradar».

Στις 31 Ιουλίου ένα από τα μεγάλα αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη επιτήρησης GlobalHawk, που καθημερινά απογειώνεται από αεροπορική βάση στη νότια Ιταλία και μεταβαίνει στη Μαύρη Θάλασσα για να «παρακολουθεί» τη σύρραξη στην Ουκρανία, βρέθηκε να περιπολεί επί ώρες σε «μια περιοχή του Ιονίου», αναζητώντας ρωσικά πλοία.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, το κλίμα φέρεται πλέον να «καθίσταται ανησυχητικά ψυχροπολεμικό και στις θάλασσες μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας».

Ρωσικό πλοίο καταγράφηκε, εξάλλου, σε δορυφορικές φωτογραφίες, σε απόσταση 200 μιλίων από τον Τάραντα, όπου ελλιμενίζεται ο ιταλικός Στόλος, «αντιδρώντας» στο ΝΑΤΟικό «μονοπώλιο» στην περιοχή. Το ιταλικό Μέσο ανάλυσης δεδομένων «ItaMilRadar» ανέφερε ότι το «Βαριάγκ» ενδέχεται να είναι ο λόγος για τον οποίο ένα ΝΑΤΟϊκό αεροσκάφος RCAF Lockheed CP-140, με αποστολή τη θαλάσσια επιτήρηση, αργότερα έκανε ασυνήθιστες «κυκλικές πτήσεις πάνω από το Ιόνιο, στα δυτικά της Ζακύνθου», υπενθυμίζοντας ότι και το αεροπλανοφόρο «Τρούμαν» βρισκόταν και αυτό εκείνη την ημέρα κάπου στο Ιόνιο, κοντά στην Κέρκυρα μάλλον σύμφωνα με άλλες πληροφορίες. Η θαλάσσια περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου θεωρείται ότι προσφέρει στους Αμερικανούς τη δυνατότητα «της συντομότερης επέμβασης στην Κριμαία», μέσω των αεροσκαφών F-18 Hornet που μεταφέρει το «Τρούμαν».

Ως «παιχνίδια ναυτικού πολέμου σε Αδριατική και Ιόνιο» παρουσιάστηκε το όλο θέμα σε διάφορα ΜΜΕ. Ως «Μπλόκο στην Αδριατική» το παρουσίασαν άλλα ΜΜΕ. «Ούτε επί Ψυχρού Πολέμου δεν είχαν γίνει τόσο επικίνδυνοι ελιγμοί» πολεμικών πλοίων, έγραψε ιταλική εφημερίδα, προσθέτοντας: «Ήταν μια προσπάθεια να παρεμποδιστoύν οι κινήσεις του αμερικανικού αεροπλανοφόρου, που παραλίγο να οδηγήσει σε σύγκρουση». Όπως επίσης γράφτηκε, αυτό που συνέβη ήταν «μια μακρά και σιωπηλή μάχη, όπου οι διοικητές του ΝΑΤΟ θέλησαν να δείξουν στους Ρώσους ότι δεν θα τους παραδώσουν τον έλεγχο ανάμεσα στην Αδριατική και το Ιόνιο Πέλαγος».

Ας θυμίσουμε εδώ, κλείνοντας την αναφορά στις όποιες πληροφορίες ή σχόλια γι’ αυτό το θεωρούμενο σοβαρότατο επεισόδιο, ότι τις τελευταίες ημέρες του περασμένου Φεβρουαρίου, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν» έπλεε βόρεια της Κέρκυρας, πριν κατευθυνθεί με τη συνοδεία υποστηρικτικών πλοίων του 6ου Στόλου των ΗΠΑ νότια, φτάνοντας σε απόσταση μικρότερη των 1.000 μιλίων από το θέατρο των επιχειρήσεων στην Ουκρανία.

Ορέστης Μουσούρης (αποσπάσματα από άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα «corfucommunists.gr»)

 

Πηγή: 902.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Ν.Δ για τις Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Νικολάου Παναγιωτόπουλου

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ :

Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Νέας Δημοκρατίας για τις προσεχείς Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Βουλευτή Καβάλας κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου, πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στα κεντρικά γραφεία του κόμματος. Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης ήταν ο σχεδιασμός των δράσεων και οι κατευθύνσεις στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα, με κύριο γνώμονα την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου και την πολιτική σταθερότητα της χώρας.
Το στοίχημα των προσεχών εκλογών είναι η αυξημένη προσέλευση και συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία, και σε αυτό το πλαίσιο μέγιστη είναι η σημασία της εφαρμογής της επιστολικής ψήφου, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά και δυναμώνει την φωνή της κοινωνίας. Η μεταρρύθμιση αυτή καθιερώθηκε και ισχύει για όποιον πολίτη το επιθυμεί, εντός και εκτός Ελλάδας.
Για την εφαρμογή εγγραφής στην επιστολική ψήφο ακολουθήστε τον σύνδεσμο: https://epistoliki.ypes.gov.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ικανοποιητική η κίνηση στις προκριματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στην Καβάλα για τα ευρωψηφοδέλτια

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι δηλώνουν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ με την μεγάλη συμμετοχή που υπήρξε στις προκριματικές εκλογές για τα ευρωψηφοδέλτια του κόμματος.

Στόχος του κόμματος αλλά και των μελών της Καβάλας, είναι η ένταξη όσο περισσότερων γίνεται ευρωβουλευτών στο Κοινοβούλιο με πρώτο και κύριο σχέδιο την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στην χώρα μας.

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ανδρουλάκης από Θεσσαλονίκη | Η χώρα μας είναι πολύ πίσω στα προβλήματα της ειδικής αγωγής

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης βρέθηκε στο 2ο Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στη Θεσσαλονίκη το μεσημέρι της Παρασκευής όπου μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

«Τα προβλήματα της ειδικής αγωγής μπορούμε να τα συναντήσουμε σε όλη την Ελλάδα. Η χώρα μας είναι πολύ πίσω σ ένα θέμα που αφορά χιλιάδες ελληνόπουλα» επεσήμανε ο κ. Ανδρουλάκης κατά την επίσκεψή του.

«Έχει χρέος η κυβέρνηση να αξιοποιήσει σωστά τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για να φτάσουμε σε ένα επίπεδο υπηρεσιών για τα παιδιά αυτά και κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων και στη μετέπειτα ζωή τους, στα επίπεδα άλλων ευρωπαϊκών κρατών» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρόσθεσε: «Από την πλευρά μας, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, γιατί είναι προτεραιότητά μας, τα παιδιά αυτά που έχουν ανάγκη το κοινωνικό κράτος, έχουνε ανάγκη όλους εμάς δίπλα τους, να τους προσφέρουμε μία καλύτερη ζωή και για το μέλλον τους και για τις οικογένειές τους» .

«Το ζήτημα της ειδικής αγωγής δεν είναι ένα θέμα μόνο ευαισθησίας είναι πάνω από όλα ένα ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης» συνέχισε ο κ. Ανδρουλάκης και πρόσθεσε: «Ήρθαμε σήμερα εδώ στην Πυλαία διότι αναστέλλεται η λειτουργία του 2ου ειδικού σχολείου και νηπιαγωγείου, διότι κρίθηκαν ακατάλληλες οι υποδομές. Ενδιαμέσως της σχολικής περιόδου τα παιδιά μας μπαίνουν σε μια πολύ μεγάλη περιπέτεια, ανατρέποντας το σχολικό τους πρόγραμμα, βάζοντας σε δυσκολία και την οικογένειά τους και τα ίδια». Ο κ. Ανδρουλάκης περιηγήθηκε στο εσωτερικό του σχολείου και μίλησε με μαθητές και γονείς σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Τα λόγια σας εικονοποιούν την αποτυχία του κράτους μας, για την οποία είμαστε όλοι υπεύθυνοι, παραπάνω βεβαίως η κυβέρνηση, αλλά είμαστε όλοι υπεύθυνοι» είπε ο κ. Ανδρουλάκης, απευθυνόμενος σε μαθητές και πρόσθεσε:

«Δεσμεύομαι, ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε – και εγώ και ο Γιάννης (Βαρδακαστάνης) που έχει υπηρετήσει το αναπηρικό κίνημα, πάρα πολλά χρόνια με πρωτοβουλίες- να κάνουμε ό,τι μπορούμε να έχετε το Σεπτέμβρη αυτό που χρειάζεται. Εάν δεν το έχετε, θα φωνάξουμε ακόμη πιο δυνατά για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, γιατί για αυτό μας φώναξαν εδώ οι γονείς σας και οι καθηγητές σας. Μας δίνεται μαθήματα ζωής σήμερα» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Ο πρόεδρος ΕΣΑΜΕΑ Γιάννης Βαρδακαστάνης υπογράμμισε ότι η εκπαίδευση των ΑΜΕΑ στη χώρα μας «πρέπει να πάψει να είναι διαδικαστική» και να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο.

«Το σχολείο συνεχίζει να λειτουργεί δεν αναστέλλει τη λειτουργία του μέχρι τέλος της χρονιάς» τόνισε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Ιωάννης Κόπτσης. Σημείωσε, ότι έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, από το Υπουργείο Εσωτερικών και Παιδείας, ώστε σε ένα οικόπεδο, είκοσι στρεμμάτων, το οποίο παραχωρεί ο δήμος Θέρμης, να χτιστεί ένα μεγάλο σύγχρονο διδακτήριο, στο οποίο θα στεγαστούν τρία ειδικά σχολεία, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά θα μισθωθεί με διαγωνισμό κτίριο για τη μεταφορά των παιδιών, ώστε από το Σεπτέμβριο να μην μείνουν χωρίς σχολική στέγη. Ο κ. Κόπτσης σημείωσε ότι ότι γίνονται προσπάθειες, αναφέροντας τις επτάμιση χιλιάδες προσλήψεις φέτος στην ειδική αγωγή, το διπλασιασμό των παράλληλων στηρίξεων, κ.α.

«Υπάρχουν κάποιες εξελίξεις, χάρη στον αγώνα των γονέων» είπε ο εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων των μαθητών του 2ου ΕΕΕΕΚ, Ιωάννης Μπαρπούτας, ευχαριστώντας τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ για την επίσκεψη και για το ενδιαφέρον του. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι μέχρι αυτή την ώρα δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για τη λύση που δρομολογείται και πρόσθεσε: «Περιμένουμε να μας πουν και είμαστε συνεχώς στον αγώνα δεν πω και τα σταματήσουμε μέχρι να μπούμε σε καινούργιο σχολείο».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en