ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Νέες συνθήκες στην Black Friday 2020

Η Black Friday ήρθε και έμεινε και χαιρόμαστε κάθε χρόνο πολύ γι’ αυτό. Πλέον όλοι ξέρουμε ότι αν θέλουμε καινούριο κινητό, τηλεόραση ακόμα και ψυγείο ή πλυντήριο υπάρχει μια μαγική μέρα που θα βρούμε αυτό που ψάχνουμε στην καλύτερη τιμή.

Από πού ήρθε όμως; Η γιορτή των αγορών έρχεται, φυσικά, από την Αμερική. Είθισται να είναι η πρώτη Παρασκευή μετά το Thanksgiving (την γιορτή των Ευχαριστιών) και φέτος πέφτει στις 27η Νοεμβρίου. Ο όρος «Black Friday» ταλαιπωρήθηκε λίγο ανά τα χρόνια ώσπου να πάρει τη χαρούμενη χροιά που έχει σήμερα. Ποιες είναι οι επικρατέστερες θεωρίες για την προέλευσή του;

Το 1869 δύο επενδυτές προσπάθησαν να επηρεάσουν την τιμή του χρυσού στο αμερικανικό χρηματιστήριο εκμεταλλευόμενοι κάποιες γνωριμίες που είχαν. Με λίγο λάθος χειρισμό, μέσα σε μία μέρα ολόκληρες περιουσίες άλλαξαν χέρια ή χάθηκαν. Αργότερα η αστυνομία στη Φιλαδέλφεια χρησιμοποίησε τον όρο «Black Friday» για να περιγράψει ότι οι δρόμοι γεμίζουν από τον κόσμο που κατακλύζει την αγορά για να κάνει τα ψώνια του κατά την έναρξη της περιόδου των εορτών.

Όσο περνούσαν τα χρόνια και κέρδιζε έδαφος η μέρα των εκπτώσεων δόθηκε και μια άλλη εξήγηση για το όνομα της «Μαύρης Παρασκευής»: Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Νοέμβριο, οι καταστηματάρχες δεν έκλειναν τα ταμεία τους με κέρδος και αυτό καταγραφόταν από τους λογιστές με κόκκινο μελάνι. Αντίθετα, το δίμηνο Νοέμβριος – Δεκέμβριος, που οι καταστηματάρχες είχαν κέρδος λόγω των εορτών, αυτό καταγραφόταν στα βιβλία με μαύρο μελάνι. Αυτή είναι και η επικρατέστερη, πλέον, εξήγηση για το πως προέκυψε ο όρος «Μαύρη Παρασκευή».

Τα τελευταία χρόνια εξαπλώνεται όλο και περισσότερο, σε ακόμα περισσότερες χώρες, η μέρα των μεγάλων προσφορών. Από το 2016, χρόνο με τον χρόνο κερδίζει ακόμα μεγαλύτερο έδαφος στη χώρα μας και επεκτείνεται, από τα είδη τεχνολογίας που αφορούσε αρχικά, σε ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Πλέον, έχει γίνει μια ημέρα που την περιμένουμε κάθε χρόνο για να κάνουμε σημαντικές αγορές.



Black Friday 2020 – νέες συνθήκες

Φέτος, η ιστορία συνεχίζει να γράφεται με βάση τις νέες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Το 2020 είναι η χρονιά μιας online Black Friday όπου οι ηλεκτρονικές αγορές θα παίξουν σημαντικό ρόλο τόσο φέτος όσο και τα επόμενα χρόνια. Επομένως, για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις φετινές Black Friday τιμές και Black Friday προσφορές, δεν χρειάζεται να φύγεις καν από την άνεση και την ασφάλεια του σπιτιού σου!Γι αυτό τον λόγο και οι τοπικές επιχειρήσεις της Καβάλας έχουν πλέον κάνει τα επόμενα βήματα στις ηλεκτρονικές αγορές και ο Εμπορικός Σύλλογος της Καβάλας πλέον προσπαθεί από την πλευρά του να βρεθεί κοντά στα μέλη του. 

‘Οπως τονίζει στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ του ENA CHANNEL ο Γενικός Γραμματέας κ. Γιάννης Κελγιώργης  είναι δύσκολη η κατάσταση αυτή την στιγμή σε τοπικό επίπεδο με τους περισσότερους επαγγελματίες να ζητούν άμεσα και άλλα οικονομικά μέτρα.

Ταυτόχρονα ο κ. Κελγιώργης αποκαλύπτει ότι τις προηγούμενες ημέρες στάλθηκε επιστολή από όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας προς τον Υπουργό Ανάπτυξης,κ. Άδωνη Γεωργιάδη να υπάρξει η αλλαγή της ημερομηνίας της Black Friday και να ανοίξουν τα καταστήματα λιανικού εμπορίου την πρώτη Παρασκευή μετά την έναρξη της αγοράς από το δεύτερο lockdown. Παρέμβαση

αλλά και πιέσεις ασκεί ταυτόχρονα και ο βουλευτής της ΝΔ Π.Ε.Καβάλας κ. Μακάριος Λαζαρίδης. Σε αναμονή για τις αποφάσεις τις επόμενες ημέρες.

 

7 στους 10 δε θα κάνουν αγορές τη φετινή Black Friday

Διαφορετική θα είναι η φετινή Black Friday, με τον κορωνοϊό να έχει «παγώσει» τους καταναλωτές.
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε νέα μέτρηση στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020 (σ.σ. πριν την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου) με θέμα της καταναλωτικές συνήθειες.

Το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν την φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά. 

Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίες εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.

Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσω όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Η πλειοψηφία το 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50€, το 27% από 51 έως 100€, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500€ κάτι που σημαίνει ότι αναβάλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.

Ο εκτιμώμενος τζίρος-πωλήσεις για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version