Στο ρόλο της εφοδιαστικής αλυσίδας για την ελληνική οικονομία, στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, στους κύριους στόχους της εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα και στις παρεμβάσεις του υπουργείου αναφέρθηκε ανάμεσα στα άλλα η υφυπουργός βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη κατά την ομιλία της στο 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, των Εμπορευματικών Μεταφορών και των Logistics αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου
Αναλυτικότερα, αναφερόμενη στο ρόλο της εφοδιαστικής αλυσίδας τόνισε ότι ο κλάδος μπορεί να αποφέρει έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο σε σταθερή και μακροπρόθεσμη βάση. Μπορεί να προσελκύσει ξένους επενδυτές, ωστόσο είναι απαραίτητο να θωρακιστεί με τις απαραίτητες υποδομές και τεχνολογία στα Logistics, προσθέτοντας ότι ο ξένος επενδυτής για να αρχίσει να βλέπει σοβαρά την προοπτική επένδυσής του σε μια χώρα, από τα πρώτα θέματα που εξετάζει είναι εάν έχει τα εγχώρια «Εργαλεία Logistics» που θα χρειαστεί.
Παρότι η γεωστρατηγική θεση της χώρας είναι δεδομένη, πρόσφατα αναβαθμίστηκε ο ρόλος της. Με τη διπλή διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας ναυτιλίας. Κατά συνέπεια και ο Πειραιάς αυτόματα ανέβηκε στον κατάλογο των λιμένων που οι παγκόσμιοι liners εξετάζουν για τη ρότα τους. Ωστόσο, για να αξιοποιηθεί το πλεονέκτημα αυτό πρέπει να αναβαθμιστεί ο Πειραιάς, η ευρύτερη περιοχή του Θριασίου, η Θεσσαλονίκη, τα Οινόφυτα …
Παρατήρησε ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει ακόμη ένα Εμπορευματικό Κέντρο ευρωπαϊκών προδιαγραφών. «Το Θριάσιο συζητείται τουλάχιστον 15 χρόνια τώρα. Αυτό θα λήξει και παρακάτω θα σας ανακοινώσω τον τρόπο».
Τα θέματα του κλάδου
Μιλώντας για τα θέματα του κλάδου, επικεντρώθηκε στο θέμα της πολυνομίας στα στα Logistics το οποίο αντιμετωπίζεται με την άμεση ενεργοποίηση του Νόμου 4302/14
Ο βαθμός του logistics outsourcing είναι ιδιαίτερα χαμηλός, μόλις 23% έναντι 49% του κοινοτικού μέσου όρου, ενώ αναπτυγμένες αγορές έχουν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά. Δεν πρέπει να μας ανησυχεί όλους αυτό το ποσοστό; Λειτουργούν όλες οι 3rd P L εταιρείες κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα;
Μείζον είναι το πρόβλημα της διείσδυσης του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές ενώ, απουσιάζει η πολυτροπική μεταφορά, ωστόσο η Ελλάδα πάσχει και στο οδικό δίκτυο, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την εθνική οδό Αθήνα – Πάτρα, η οποία είναι εθνική πύλη εισόδου εξόδου της χώρας.
Πρόβλημα τέλος αποτελεί και ο κατακερματισμός της αγοράς κάτι το οποίο μπορεί αν αντιμετωπιστεί μόνο με τις συνέργειες στα logistics.
Εθνική Στρατηγική στην Εφοδιαστική αλυσίδα
Σε ό,τι αφορά την εθνική στρατηγική αυτή τόνισε βασίζεται σε 2 πυλώνες.
Πρώτος πυλώνας: Ανάδειξη της Ελλάδας σε ανταγωνιστικό και ποιοτικό διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης με στόχο την εκμετάλλευση του διερχόμενου φορτίου και την ανάπτυξη σχετικών υποστηρικτικών δραστηριοτήτων
Δεύτερος πυλώνας: Ενδυνάμωση και εκσυγχρονισμός του Συστήματος Εμπορευματικών Μεταφορών και των Logistics της χώρας, έτσι ώστε ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας να αναπτυχθεί και να βοηθήσει ταυτόχρονα υποστηρικτικά, την ανάπτυξη των υπόλοιπων τομέων της εθνικής οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο, τουρισμός, αγροτική παραγωγή.
Υλοποίηση στεδίων
Η υλοποίηση των σχεδίων θα γίνει μεταξύ των άλλων με: Αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών. Προσέλκυση εμπορευματικών φορτίων και δημιουργία added value services. Προστασία περιβάλλοντος και προώθηση των πράσινων logistics. Βελτίωση του θεσμικού και του νομικού πλαισίου (απλοποίηση διαδικασιών). Μετατόπιση μεταφορικού όγκου από το οδικό δίκτυο στο σιδηρόδρομο. Ηλεκτρονικοποίηση της πληροφορίας. Ενίσχυση της αποδοτικότητας και εξωστρέφεια της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Επένδυση σε πρακτικές διοίκησης και ανάπτυξης ανθρωπίνου δυναμικού. Ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των κρίκων της εφοδιαστική αλυσίδας.
Παρεμβάσεις υπουργείου
Οι σχετικές παρεμβάσεις και δράσεις του υπουργείου θα υλοποιηθούν με την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου. Την ενεργοποίηση του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που προβλέπεται από το Νόμο αυτό και δεν έχει ακόμη λειτουργήσει. Ήδη όμως έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες και εντός των επόμενων 10 ημέρων θα έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση και σύσταση, με την υπογραφή της σχετικής ΚΥΑ.
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...