Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Νέα δεδομένα για την Ελλάδα με τη διπλή διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ

Στο ρόλο της εφοδιαστικής αλυσίδας για την ελληνική οικονομία, στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, στους κύριους στόχους της εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα και στις παρεμβάσεις του υπουργείου αναφέρθηκε ανάμεσα στα άλλα η υφυπουργός βιομηχανίας Θεοδώρα Τζάκρη κατά την ομιλία της στο 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, των Εμπορευματικών Μεταφορών και των Logistics αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου

Αναλυτικότερα, αναφερόμενη στο ρόλο της εφοδιαστικής αλυσίδας τόνισε ότι ο κλάδος μπορεί να αποφέρει έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο σε σταθερή και μακροπρόθεσμη βάση. Μπορεί να προσελκύσει ξένους επενδυτές, ωστόσο είναι απαραίτητο να θωρακιστεί με τις απαραίτητες υποδομές και τεχνολογία στα Logistics, προσθέτοντας ότι ο ξένος επενδυτής  για να αρχίσει να βλέπει σοβαρά την προοπτική επένδυσής του σε μια χώρα, από τα πρώτα θέματα που εξετάζει είναι εάν έχει τα εγχώρια «Εργαλεία Logistics» που θα χρειαστεί.

Παρότι η γεωστρατηγική θεση της χώρας είναι δεδομένη, πρόσφατα αναβαθμίστηκε ο ρόλος της. Με τη διπλή διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας ναυτιλίας. Κατά συνέπεια και ο Πειραιάς αυτόματα ανέβηκε στον κατάλογο των λιμένων που οι παγκόσμιοι liners εξετάζουν για τη ρότα τους. Ωστόσο, για να αξιοποιηθεί το πλεονέκτημα αυτό πρέπει να αναβαθμιστεί ο Πειραιάς, η ευρύτερη περιοχή του Θριασίου,  η Θεσσαλονίκη, τα Οινόφυτα …

Παρατήρησε ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει ακόμη ένα Εμπορευματικό Κέντρο ευρωπαϊκών προδιαγραφών. «Το Θριάσιο συζητείται τουλάχιστον 15 χρόνια τώρα. Αυτό θα λήξει και παρακάτω θα σας ανακοινώσω τον τρόπο».

Τα θέματα του κλάδου 

Μιλώντας για τα θέματα του κλάδου, επικεντρώθηκε στο θέμα της πολυνομίας στα  στα Logistics το οποίο αντιμετωπίζεται με την άμεση ενεργοποίηση του Νόμου 4302/14

Ο βαθμός του logistics outsourcing είναι ιδιαίτερα χαμηλός, μόλις 23% έναντι 49% του κοινοτικού μέσου όρου, ενώ αναπτυγμένες αγορές έχουν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά. Δεν πρέπει να μας ανησυχεί όλους αυτό το ποσοστό; Λειτουργούν όλες οι 3rd P L εταιρείες κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα;

Μείζον είναι το πρόβλημα της διείσδυσης του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές ενώ, απουσιάζει η πολυτροπική μεταφορά, ωστόσο η Ελλάδα πάσχει και στο οδικό δίκτυο, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την εθνική οδό Αθήνα – Πάτρα, η οποία είναι εθνική πύλη εισόδου εξόδου της χώρας.

Πρόβλημα τέλος αποτελεί και ο κατακερματισμός της αγοράς κάτι το οποίο μπορεί αν αντιμετωπιστεί μόνο με τις συνέργειες στα logistics.

Εθνική Στρατηγική στην Εφοδιαστική αλυσίδα

Σε ό,τι αφορά την εθνική στρατηγική αυτή τόνισε βασίζεται σε 2 πυλώνες.

Πρώτος πυλώνας: Ανάδειξη της Ελλάδας σε ανταγωνιστικό και ποιοτικό διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης με στόχο την εκμετάλλευση του διερχόμενου φορτίου και την ανάπτυξη σχετικών υποστηρικτικών δραστηριοτήτων

Δεύτερος πυλώνας: Ενδυνάμωση και εκσυγχρονισμός του Συστήματος Εμπορευματικών Μεταφορών και των Logistics της χώρας, έτσι ώστε ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας να αναπτυχθεί και να βοηθήσει ταυτόχρονα υποστηρικτικά, την ανάπτυξη των υπόλοιπων τομέων της εθνικής οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο,  τουρισμός, αγροτική παραγωγή.

Υλοποίηση στεδίων

Η υλοποίηση των σχεδίων θα γίνει μεταξύ των άλλων με: Αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών. Προσέλκυση εμπορευματικών φορτίων και δημιουργία added value services.  Προστασία περιβάλλοντος και προώθηση των πράσινων logistics. Βελτίωση του θεσμικού και του νομικού πλαισίου (απλοποίηση διαδικασιών). Μετατόπιση μεταφορικού όγκου από το οδικό δίκτυο στο σιδηρόδρομο. Ηλεκτρονικοποίηση της πληροφορίας. Ενίσχυση της αποδοτικότητας και εξωστρέφεια της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Επένδυση σε πρακτικές διοίκησης και ανάπτυξης ανθρωπίνου δυναμικού. Ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των κρίκων της εφοδιαστική αλυσίδας.

Παρεμβάσεις υπουργείου

Οι σχετικές παρεμβάσεις και δράσεις του υπουργείου θα υλοποιηθούν με την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου. Την ενεργοποίηση του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που προβλέπεται από το Νόμο αυτό και δεν έχει ακόμη λειτουργήσει. Ήδη όμως έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες και εντός των επόμενων  10 ημέρων θα έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση και σύσταση, με την υπογραφή της σχετικής ΚΥΑ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κεραμέως: Χωρίς την επιστολική ψήφο πολλοί συμπατριώτες μας δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν

«Χωρίς την επιστολική ψήφο οι Έλληνες πολίτες, πολλοί συμπατριώτες μας, δεν θα μπορούσαν να ψηφίσουν», ανέφερε η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως μιλώντας σήμερα στο ΕΡΤNews.

Επίσης η κ. Κεραμέως επισήμανε «πάνω από τρεις στους τέσσερις που έχουν γραφτεί έχουν ήδη παραλάβει το εκλογικό υλικό στο σπίτι τους, στο γραφείο τους, σε όποια διεύθυνση έχουν. Πάνω από εκατό χιλιάδες τα έχουν ήδη παραλάβει» και πρόσθεσε «αυτό είναι ένα μεγάλο κέρδος. Ό, τι και να ψηφίζει κανείς, σημασία έχει να ψηφίζει, νa ακούγεται, να μπορεί να ακουστεί ακριβώς η φωνή του».

Οι παραδόσεις προχώρησαν πάρα πολύ γρήγορα σημείωσε η υπουργός Εσωτερικών «Ξεκίνησαν πριν από μόλις λίγες μέρες και ήδη είμαστε σχεδόν πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της παράδοσης». Παράλληλα η κ. Κεραμέως έδωσε διευκρινίσεις και για το ποια είναι η τελευταία ημέρα για κατάθεση του φακέλου: «Εάν ζω στο εξωτερικό, η τελευταία μέρα για να έρθει η εταιρεία ταχυμεταφοράς να παραλάβει τον φάκελο είναι η 28η Μαΐου. Στην Ελλάδα, η τελευταία μέρα για να έρθει η εταιρεία ταχυμεταφοράς είναι η 3η Ιουνίου».

Τέλος, η κ. Κεραμέως τόνισε ό,τι «πρέπει να φέρουμε την επέκταση της επιστολικής ψήφου στις εθνικές εκλογές για τους Έλληνες του εξωτερικού».

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας: Θα είναι μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, χρειάζεται συστράτευση

Έκκληση προς τους πολίτες να στηρίξουν το έργο των πυροσβεστών και για συστράτευση των πάντων ώστε «να προστατεύσουμε το χωριό μας, το σπίτι μας, το νησί μας ή την πόλη μας», απηύθυνε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

«Είχαμε έναν άνυδρο χειμώνα. Θα είναι μία δύσκολη αντιπυρική περίοδος» δήλωσε στο Mega, υπογραμμίζοντας όμως πως «η δουλειά ενός υπουργού δεν είναι να παίρνει τη μάνικα και να σβήνει τις φωτιές, αλλά να προετοιμάζει την Πυροσβεστική και τις υπόλοιπες δυνάμεις γι αυτήν την προσπάθεια». Για αυτόν τον λόγο, όπως ανέφερε, από τον Δεκέμβριο του 2023 η Βουλή υπερψήφισε νόμο που κατέθεσε ο ίδιος με αντικείμενο την πρόληψη, η οποία όπως τόνισε είναι «ανώτερη της αντιμετώπισης».

Σχετικά με την υποχρέωση των ιδιοκτητών οικοπέδων για καθαρισμό που έληξε στις 30 Απριλίου και τον συνακόλουθο έλεγχο τους από τους δήμους, υπογράμμισε πως «βλέπω ότι αρκετοί συμπολίτες μας πειθαρχούν σε αυτό και βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετοί δήμοι κάνουν ελέγχους. Υπάρχουν και αυτοί όμως που δεν πειθαρχούν και υπάρχουν και κάποιοι δήμαρχοι, πράγματι ομολογώ, που κρύβονται πίσω από -αν θέλετε- κάποια technicalities, όπως γιατί δεν έχει βγει η ψηφιακή πλατφόρμα για να δηλώνουν οι πολίτες τα οικόπεδά τους και λοιπά».

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με το εξοπλιστικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας ΑΙΓΙΣ, επισήμανε πως «εντολή του πρωθυπουργού ήταν να ξεμπλοκάρω και να τρέξω με τάχιστες διαδικασίες το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ», ενώ συμπλήρωσε αναφέροντας πως «θα αρχίσουμε να τα παραλαμβάνουμε από το καλοκαίρι του 2025 και θα ολοκληρωθεί η παραλαβή τους μέχρι το 2030».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en