Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μ. Τσάκας | Από τη Δυτική Ελλάδα ξεκινάει η τροφοδοσία πόλεων με τη σύγχρονη τεχνολογία του LNG

Την έναρξη των μεγάλων έργων υποδομών διανομής φυσικού αερίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κήρυξαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ κ. Μάριος Τσάκας και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας κ. Βασίλης Κοτρώνης, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, παρουσία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστα Σκρέκα, την Τρίτη 17 Μαΐου 2022.

Στην εκδήλωση, η οποία συνδιοργανώθηκε από τη ΔΕΔΑ και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, παραβρέθηκαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Δήμαρχος Πύργου κ. Παναγιώτης Αντωνακόπουλος, ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γιώργος Παπαναστασίου, οι βουλευτές Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου και Ιάσων Φωτήλας, στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, εκπρόσωποι Επιμελητηρίων, καθώς και παραγωγικοί και οικονομικοί φορείς της Περιφέρειας, ενώ απέστειλε χαιρετισμό ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Ανδρέας Κατσανιώτης.

Το φυσικό αέριο θα φθάσει, σε πρώτη φάση, στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, με έργα συνολικού προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.) τα οποία συγχρηματοδοτούνται από κεφάλαια της ΔΕΔΑ και πόρους από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας του ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Στο πλαίσιο των έργων θα κατασκευαστούν συνολικά 208 χιλιόμετρα δικτύου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, ενώ η τροφοδοσία των πόλεων θα γίνει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με τη σύγχρονη τεχνολογία του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG). Έως το 2023, θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 8.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών), αριθμός ο οποίος
θα είναι πολλαπλάσιος εφόσον υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση από την τοπική κοινωνία.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας δήλωσε, σχετικά: «Ένα σημαντικό έργο που θα βγάλει τη Δυτική Ελλάδα από την ενεργειακή απομόνωση και θα αποτελέσει μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης μπαίνει σήμερα σε τροχιά υλοποίησης. Σύντομα, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις της Πάτρας, του Πύργου και του Αγρινίου θα έχουνπρόσβαση στο φυσικό αέριο. Τουλάχιστον 8.000 καταναλωτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα καύσιμο με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από το πετρέλαιο. Το έργο θα έχει σημαντικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες και θα ενισχύσει την απασχόληση, καθώς στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν 800 νέες θέσεις εργασίας».

Μ. Τσάκας: Πρωτοποριακό έργο για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας γυρίζει σελίδα, περνώντας σε μια νέα ενεργειακή εποχή. Ξεκινώντας από την Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο, η ΔΕΔΑ υλοποιεί ένα μοναδικό έργο, εφαρμόζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη σύγχρονη τεχνολογία του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου. Το έργο είναι πρωτοποριακό όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αφού η Βαρκελώνη είναι η μόνη ευρωπαϊκή πόλη, με μεγαλύτερο πληθυσμό από την Πάτρα, που τροφοδοτείται με LNG», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του προς στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την αμέριστη στήριξή του στη διοίκηση και το έργο της ΔΕΔΑ, καθώς και προς τους κύριους «συνοδοιπόρους» σε αυτή την προσπάθεια: τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Κώστα Σκρέκα και τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσάκας, η τροφοδοσία της Πάτρας θα γίνεται μέσω δεξαμενών, εγκατεστημένων στον χώρο της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) της Πάτρας. Στις δεξαμενές αυτές, θα αποθηκεύεται το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και στον ίδιο χώρο θα επαναεριοποιείται προκειμένου να μεταφερθεί, ως αέριο πλέον, με χαλύβδινους και πλαστικούς σωλήνες, σε όλους τους δρόμους της πόλης.

«Η ΔΕΔΑ εφαρμόζει τις πιο σύγχρονες και πιο αυστηρές προδιαγραφές, διασφαλίζοντας το υψηλότερο επίπεδο αξιοπιστίας και ασφάλειας του έργου και ελαχιστοποιώντας τις συνέπειες στο περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής των κατοίκων» υπογράμμισε ο κ. Τσάκας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε, εξάλλου, στην «επόμενη ημέρα» των δικτύων της ΔΕΔΑ τα οποία, εκτός από φυσικό αέριο, θα διανέμουν ανανεώσιμα αέρια καύσιμα, με ελάχιστο έως μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

«Πολύ πριν ξεσπάσει η διεθνής ενεργειακή κρίση και γίνει η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που επιδείνωσε την κατάσταση, η ΔΕΔΑ είχε κάνει μια στρατηγική επιλογή που σήμερα τη δικαιώνει: είχε προετοιμαστεί κατάλληλα για να υποδεχθεί στα δίκτυά της το τοπικά παραγόμενο βιομεθάνιο και υδρογόνο», σημείωσε ο κ. Τσάκας, προσθέτοντας ότι η εταιρεία αναμένει πλέον από την ΡΑΕ την έκδοση άδειας διαχειριστή βιομεθανίου για να υλοποιήσει τα πρώτα, στην Ελλάδα, πιλοτικά έργα παραγωγής, έγχυσης και διανομής βιομεθανίου. Επιπλέον, η ΔΕΔΑ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες σε ό, τι αφορά την προοπτική διανομής υδρογόνου μέσα από τα δίκτυά της, ετοιμάζοντας πιλοτικό έργο με τίτλο «Χωριό Υδρογόνου», για την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε ρεύμα και θέρμανση ενός οικισμού.

Με την αρχή μιας νέας εποχής συνέδεσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, την έναρξη κατασκευής του έργου, τονίζοντας:

«Σήμερα είναι μία μέρα δικαίωσης για όλους μας. Μία μέρα νέας ελπίδας για το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας, αφού το όραμά μας για έναν τόπο στον οποίο το φυσικό αέριο θα φτάνει παντού, δεν ακυρώνεται και δεν αναστέλλεται. Αντίθετα, εργαστήκαμε σκληρά και με σχέδιο για να είμαστε σε θέση να λέμε ότι τα τοπικά δίκτυα φυσικού αερίου θα αποτελέσουν την πολύτιμη βάση πάνω στην οποία θα στηθεί αργότερα ένα πολύ πιο εκτεταμένο δίκτυο ροής φυσικού αερίου, που δεν θα φτάνει πλέον με βυτιοφόρα σε δεξαμενές, αλλά μέσω αγωγού».

Ο  κ. Φαρμάκης έκανε εκτενή αναφορά στις συντονισμένες ενέργειες που ξεκίνησαν από το 2019 και έφτασαν έως του σημείου, αφενός να υπερδιπλασιαστούν οι αρχικώς προβλεφθέντες οικιακοί χρήστες των τοπικών δικτύων και αφετέρου, η ΔΕΣΦΑ να εντάξει στο σχέδιο ανάπτυξής της, την κατασκευή αγωγού υψηλής πίεσης προς τη Δυτική Ελλάδα και,καταλήγοντας, ευχαρίστησε όλους όσοι πίστεψαν στο εγχείρημα και δούλεψαν αποτελεσματικά γι΄ αυτό. Ειδικότερα ανέφερε:

«Θέλω να ευχαριστήσω θερμά, λοιπόν, τη ΔΕΔΑ και προσωπικά τον Μάριο Τσάκα γιατί κράτησε τον λόγο του και έτρεξε τις διαδικασίες με πολύ μεγάλες ταχύτητες. Θέλω να ευχαριστήσω την προηγούμενη, αλλά και τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που μας συνέδραμε σε όλη αυτή την πορεία. Και θέλω, βέβαια, να ευχαριστήσω τους Δημάρχους που συνέδραμαν την προσπάθεια, τους εκπροσώπους των τοπικών παραγωγικών φορέων, αλλά και τους συνεργάτες μου, μαζί με τα υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας. Όλοι μαζί δώσαμε μία υπόσχεση στους εαυτούς μας και στους συμπολίτες μας και όλοι μαζί εργαστήκαμε με πατριωτισμό, θα έλεγα, για να τηρήσουμε την υπόσχεση: Τα τοπικά δίκτυα φυσικού αερίου θα γίνουν, και θα γίνουν τώρα!».

Τέλος, ο Πρόεδρος της ΔΕΔΑ, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ κ. Βασίλης Κοτρώνης τόνισε πως τα έργα της εταιρείας στη Δυτική Ελλάδα αλλάζουν το ενεργειακό αποτύπωμα της Περιφέρειας αυτής, δημιουργώντας παράλληλα μια νέα οικονομία με ευκαιρίες απασχόλησης για το σύνολο του τεχνικού κόσμου. Εντάσσονται δε, τα έργα αυτά, στην ιδιαίτερη στόχευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Επιπρόσθετα, ο κ. Κοτρώνης δήλωσε πως με τη δημοπράτηση και την υλοποίηση έργων δικτύου φυσικού αερίου ύψους 300.000.000 ευρώ για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας, η ΔΕΔΑ στέκεται στα πόδια της πιο ισχυρή από ποτέ, έτοιμη για τις ενεργειακές προκλήσεις τουμέλλοντος.

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Ολοκληρώνετε ενα από τα σημαντικότερα έργα για την αξιοποίηση του Λιμανιού Φίλιππος Β’

Ενα από τα σημαντικότερα βήματα για την αξιοποίηση του Εμπορικού Λιμανιού, ουσιώδης προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη της πόλης της Καβάλας και ολόκληρης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ολοκληρώνεται αισίως.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en