Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μια διαφορετική προσέγγιση του Τύμβου της Αμφίπολης

Λεπτομερή σχέδια του μνημείου με βάση τις πληροφορίες από το υπ. Πολιτισμού

Τη στιγμή που η επιστημονική κοινότητα διχάζεται για τα μυστικά που κρύβει ο Τύμβος της Αμφίπολης, με ειδικούς να προτείνουν διαφορετικές εικασίες για τον ένοικο του τάφου, ο σχεδιαστής και ζωγράφος, Γεράσιμος Γ. Γερολυμάτος επιχειρεί να δώσει μια διαφορετική προσέγγιση.O καλλιτέχνης παρουσιάζει σχέδια του μνημείου, με βάση τις πληροφορίες που έχει δώσει στη δημοσιότητα το υπ. Πολιτισμού.«Αφού ούτε αρχαιολόγος είμαι, ούτε ιστορικός, θα προσεγγίσω το θέμα υπό το πρίσμα ενός καλλιτέχνη, που έχει μάθει να βλέπει και να σκέφτεται αναλογικά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Γερολυμάτος.

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο και δείτε τα σχέδια…

«Με αυτό το άρθρο μου για τον Τύμβο της Αμφίπολης, δεν έχω σκοπό να προσφέρω περισσότερη σύγχυση από όση ήδη υπάρχει. Αντίθετα, θέλω να δείξω μια άλλη οπτική, που μπορεί να βοηθήσει στο να αποκτήσουμε μια σαφή αντίληψη του αληθινού όγκου και των διαστάσεων του μνημείου. Οι περισσότεροι έχουμε την τάση να χανόμαστε μέσα στις λεπτομέρειες και έτσι μας διαφεύγει ο ενιαίος λόγος, που συναρτά τα μέρη ενός συνόλου. Για παράδειγμα, τον Τύμβο της Αμφίπολης σε σχέση με το ίδιο το ταφικό μνημείο που βρίσκεται στα σπλάχνα του. Σε αυτό θα μας βοηθήσει πιστεύω η αναλογία των σχέσεων, που διέπει, καθορίζει και ερμηνεύει τα πάντα γύρω μας. Αφού λοιπόν, ούτε αρχαιολόγος είμαι, ούτε ιστορικός, θα προσεγγίσω το θέμα υπό το πρίσμα ενός καλλιτέχνη, που έχει μάθει να βλέπει και να σκέφτεται αναλογικά.

Τα σχέδια που παρουσιάζω εδώ για πρώτη φορά, τα έκανα μελετώντας όλα τα στοιχεία και λαμβάνοντας υπόψιν τις φωτογραφίες, που έχουν δημοσιευτεί από το ΥΠΠΟΑ μέχρι και σήμερα. Όλα τα σχετικά εποπτικά-ογκομετρικά στοιχεία, αναγράφονται με κάθε λεπτομέρεια πάνω στα σχέδια, έτσι που για την οικονομία του άρθρου δεν θα τα επαναλάβω εδώ, παρά μόνο όπου θα χρειαστεί.

Υπενθυμίζω επίσης ότι, προϊούσας της ανασκαφής, τα σχέδια αποτυπώνουν υπό κλίμακα τα μέχρι τώρα δεδομένα, ενώ δεν αποκλείεται αυτά να αλλάξουν τις επόμενες ημέρες, ή χρόνια, (αν οι σκέψεις μου αποδειχθούν βάσιμες). Σε αντίθεση, λοιπόν, με οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, δεν έκανα τα σχέδια για το κείμενο, αλλά έγραψα το κείμενο ως επεξηγηματική αναφορά των σχεδίων.

Το σχέδιο 1, είναι μια ελεύθερη καταγραφή των δεδομένων και τοποθέτηση των στοιχείων πάνω σε μια ελαφρώς επικλινή κάτοψη του Τύμβου χωρίς κλίμακα. Ο Τύμβος είναι προσανατολισμένος σε κατεύθυνση νοτιοδυτική.

Το σχέδιο 2, υπό κλίμακα 1/1000, είναι μια πλήρης κάτοψη του Τύμβου, όπου αποτυπώνεται με σχετική ακρίβεια η αναλογική σχέση του τάφου με εμβαδό περίπου 100 τ.μ., ως προς την επιφάνεια του υπόλοιπου τύμβου των 20 περίπου στρεμμάτων (20.000 τ.μ.). Δηλαδή μια αναλογία της τάξης του 1/200! Υπάρχει επίσης και μια υψομετρική αποτύπωση τόσο του Τύμβου, όσο και του μαρμάρινου Λέοντα με την βάση του που βρισκόταν στο κέντρο πάνω σε αυτόν.

Η πρώτη εντύπωση από το συγκεκριμένο σχέδιο, δεν προκαλεί έκπληξη για το πράγματι μεγάλο μέγεθος του τύμβου, όσο για το «μικρό» μέγεθος του τάφου. Ο συντριπτικά “άδειος” χώρος, υποβάλλει στην σκέψη πολλά ερωτήματα σχετικά με το φαινομενικό ή αληθινό κενό του. Ποια λογική μπορεί να εξυπηρετούσε η σπατάλη χρόνου και χρημάτων για τη διαμόρφωση ενός τόσο μεγάλου χώρου και το κτίσιμο μιας τεράστιας περιβόλου, αν ο τελικός σκοπός ήταν πράγματι η κατασκευή ενός μνημείου με τις γνωστές διαστάσεις;

Το σχέδιο 3, που αφορά μια τομή του Τύμβου υπό κλίμακα 1/1000, καταδεικνύει από άλλη οπτική γωνία τις σχέσεις των μεγεθών. Του ταφικού μνημείου από τη μια, ως προς τον συνολικό όγκο του τύμβου από την άλλη. Σχέση, που με αναλογία 1/8 προς την διάμετρο του, όπως θα παρατηρήσετε, μόνο «αναλογική» δε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί. Μάλιστα, τα 7/8 του ακόμα άγνωστου πυρήνα του τύμβου, προκαλούν την κοινή λογική με την σκέψη, πως υπάρχουν ακόμη πολλά να βρεθούν, ίσως από «άλλες» εισόδους και σε «άλλους» θαλάμους. Η υψομετρική αποτύπωση στο σχέδιο περιλαμβάνει το σύνολο του ύψους μαζί με τον Λέοντα στην κορυφή του Τύμβου.

Στο σχέδιο 4, υπό κλίμακα 1/150, σε μια πιο λεπτομερή τομή αυτή την φορά του ταφικού μνημείου, αποτυπώνω τις καταχώσεις των θαλάμων Α-Β-Γ και την πιθανή διαδρομή των τυμβωρύχων μέχρι το νεκρικό θάλαμο στην περίπτωση που αυτός είναι συλημένος. Σχετικά με αυτό, έχω μια διαφορετική άποψη που θα καταθέσω σε μελλοντικό άρθρο ειδικά για τη σύληση και την ύπαρξη των χωμάτων εντός του ταφικού μνημείου. Διότι, δεν είναι απίθανο η προσπέλαση των τυμβωρύχων στον τάφο να μην έγινε οριζόντια, δηλαδή από την είσοδο, αλλά από πάνω με την διάνοιξη κάθετου φρέατος.

Θα αναφέρω ακόμα μερικές σχέσεις εκπληκτικών αναλογιών, που καταδεικνύουν μια ασυνήθιστα υψηλή διαφορά κλίμακας μεταξύ των δομικών παραμέτρων. Π.χ:

Ο ένας από τους ταφικούς θαλάμους με μήκος 6 μέτρων, θα χωρούσε περίπου άλλες 26,3 φορές, συνεχόμενα πάνω στον άξονα της διαμέτρου των 158,40 μέτρων.

Το πλάτος της εισόδου του ταφικού μνημείου, με 4,5 έως 5 μέτρα άνοιγμα, αναλογεί στο 1/100 της συνολικής περιμέτρου της περιβόλου, που είναι περίπου 500 μέτρα (497μ., για την ακρίβεια)

Ο Λέων, με ύψος 5,30 μέτρα, ίσα-ίσα που θα χωρούσε όρθιος ή ξαπλωτός μέσα στον προθάλαμο των Σφιγγών, ενώ με τη βάση του μαζί (15,30 μ.) φτάνει το μήκος δυόμισι θαλάμων (άνω των 2/3 δηλαδή του μήκους του ταφικού μνημείου με τα έως τώρα δεδομένα)!

Ακόμη, το μήκος της περιβόλου αντιστοιχεί στο άθροισμα 25 ταφικών μνημείων στη σειρά και με 32,6 φορές το ύψος του Λέοντα με τη βάση του.

Τελικά, αφού όπως όλοι λένε “μιλάει” η γεωμετρία, οι αναλογίες του Τύμβου μάς δείχνουν, πως ίσως βρισκόμαστε στην αρχή μόνο μιας συγκλονιστικά μεγάλης αρχαιολογικής περιπέτειας που θα μας αποκαλύψει πολλά.

Ανεξάρτητα, λοιπόν, από το τι θα βρεθεί μέσα στον τάφο το επόμενο χρονικό διάστημα, έχω την πεποίθηση ότι ο Τύμβος κρύβει μέσα του πολλά περισσότερα μυστικά, που στην ουσία θα καθιστούν τις αναλογικές σχέσεις των μερών πιο αρμονικές. Θεωρώ δε απόλυτα αναγκαία την διενέργεια επιπλέον τομών σε διάφορα σημεία της επιφάνειας του, ακόμη και στο κέντρο του κατακόρυφου άξονα του Λέοντα. Θα ήταν επίσης σημαντικό, να απαντηθεί από τους αρχαιολόγους και το ζήτημα του προσανατολισμού του Λέοντα και της βάσης του, αφού ήταν ουσιαστικό και εμφανές στοιχείο της διάταξης του Τύμβου και όχι απλά διακοσμητικό.

Στην περίπτωση αυτή, θα είχε ενδιαφέρον να διασαφηνιστεί, αν ο Λέοντας βρισκόταν όχι μόνο στον ίδιο άξονα με το μνημείο (πράγμα που συμβαίνει έτσι και αλλιώς ανάμεσα στο κέντρο και σε ένα σημείο του κύκλου), αλλά κυρίως, αν ήταν μετωπικά ευθυγραμμισμένος προς την είσοδο του τάφου με κατεύθυνση νοτιοδυτική, ή αν ήταν στραμμένος προς άλλη κατεύθυνση. Αν η είσοδος που έχει βρεθεί είναι η μοναδική, τότε η καλλιτεχνική συμμετρία και ο συμβολισμός, θα απαιτούσαν την πρώτη εκδοχή της μετωπικής ευθυγράμμισης, αν και αυτό θα ενείχε τον κίνδυνο της υπόδειξης του σημείου της εισόδου για μια πιο ασφαλή ανακάλυψη της από τυμβωρύχους».

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Eurovision 2024: Μη χάσετε τον Μεγάλο Τελικό με την Ελλάδα και τη Μαρίνα Σάττι

Τον Μεγάλο Τελικό της 68ης Eurovision θα παρακολουθήσετε, σε απευθείας σύνδεση με τη σκηνή του Malmö Arena, από την ΕΡΤ1 και το Δεύτερο Πρόγραμμα με ελληνικό σχολιασμό καθώς και από το Eurovision Channel, στο ERTFLIX, στην πρωτότυπη μετάδοση, το Σάββατο 11 Μαΐου 2024, στις 22:00.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Μετά την επιτυχημένη εμφάνισή της στον Β’ Ημιτελικό, η Μαρίνα Σάττι κέρδισε για την Ελλάδα το πολυπόθητο εισιτήριο για τον Τελικό με το τραγούδι «ZARI».

Τη μουσική του τραγουδιού «ZARI» συνέθεσαν οι Μαρίνα Σάττι, OGE, Kay Be, Nick Kodonas, Jay Stolar, Gino The Ghost και Jordan Palmer, ενώ τους στίχους υπογράφουν οι VLOSPA, OGE, Μαρίνα Σάττι και Solmeister. Creative director της εμφάνισης της Μαρίνας Σάττι στη σκηνή της Eurovision είναι ο Φωκάς Ευαγγελινός, τη χορογραφία και το movement direction έχει αναλάβει ο Mecnun Giasar (Majnoon), ενώ το art direction οι NMR.

Τον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα σχολιάσουν οι Θανάσης Αλευράς και Ζερόμ Καλούτα.

Το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής, στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα ανακοινώσει η Έλενα Παπαρίζου, η μοναδική που κατέκτησε την πρώτη θέση για την Ελλάδα στη Eurovision του 2005, με το τραγούδι «My number one».

Στον Τελικό θα συμμετάσχουν οι 20 χώρες που προκρίθηκαν από τους δύο Ημιτελικούς, οι Big Five (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία) και η διοργανώτρια χώρα, Σουηδία.

Η σειρά εμφάνισης των χωρών στον Τελικό έχει ως εξής: Σουηδία, Ουκρανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ισραήλ, Λιθουανία, Ισπανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία, Ιταλία, Σερβία, Φινλανδία, Πορτογαλία, Αρμενία, Κύπρος, Ελβετία, Σλοβενία, Κροατία, Γεωργία, Γαλλία, Αυστρία

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το Ισραήλ ζήτησε από κατοίκους της ανατολικής Ράφα να απομακρυνθούν

Ο στρατός του Ισραήλ ζήτησε σήμερα από τους κατοίκους και άλλων συνοικιών της Ράφα, στο νότιο τμήμα της Λωρίδας της Γάζας, να απομακρυθούν από εκεί και να μετακινηθούν στη «διευρυμένη ανθρωπιστική περιοχή» στην αλ Μαουάσι, σύμφωνα με ανάρτηση που έκανε στο Χ εκπρόσωπος των ενόπλων δυνάμεων. Περισσότεροι από 150.000 άνθρωποι έχουν ήδη εγκαταλείψει την πόλη.

Οι νέες οδηγίες προς τους κατοίκους υποδηλώνουν ότι ο ισραηλινός στρατός ετοιμάζει νέα επίθεση στο κέντρο της Ράφα, απειλώντας με καταστροφή και εκτοπισμό πολύ περισσότερους ανθρώπους.

Τα ισραηλινά τανκς μαζεύονται κοντά σε κατοικημένες περιοχές εν μέσω συνεχών βομβαρδισμών. Παλαιστινιακές ένοπλες ομάδες δήλωσαν ότι στοχοποιούν ισραηλινά στρατεύματα στα ανατολικά.

Ο στρατός του Ισραήλ δήλωσε ότι οι χερσαίες δυνάμεις του διεξάγουν «στοχευμένη δραστηριότητα» στην ανατολική Ράφα.

Ο ΟΗΕ προειδοποίησε επίσης ότι τα τρόφιμα και τα καύσιμα εξαντλούνται επειδή δεν λαμβάνει βοήθεια μέσω των κοντινών διαβάσεων.

Τα ισραηλινά στρατεύματα ανέλαβαν τον έλεγχο και έκλεισαν το πέρασμα της Ράφα με την Αίγυπτο κατά την έναρξη της επιχείρησής τους, ενώ τα Ηνωμένα Έθνη δήλωσαν ότι ήταν πολύ επικίνδυνο για το προσωπικό και τα φορτηγά τους να φθάσουν στο επαναλειτούργημα του περάσματος Kerem Shalom με το Ισραήλ.

Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός του Ισραήλ απέρριψε την απειλή του προέδρου των ΗΠΑ να σταματήσει την προμήθεια ορισμένων όπλων αν εξαπολύσει μεγάλη επίθεση σε «πληθυσμιακά κέντρα» στη Ράφα. Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε ότι το Ισραήλ θα μπορούσε να «σταθεί και μόνο του» αν χρειαστεί.

Μετά από επτά μήνες πολέμου στη Γάζα, το Ισραήλ επιμένει ότι η νίκη είναι αδύνατη χωρίς την κατάληψη της πόλης και την εξουδετέρωση των τελευταίων εναπομεινάντων ταγμάτων της Χαμάς.

Αλλά με περισσότερους από ένα εκατομμύριο εκτοπισμένους Παλαιστίνιους να βρίσκουν καταφύγιο εκεί, ο ΟΗΕ και οι δυτικές δυνάμεις έχουν προειδοποιήσει ότι μια ολοκληρωτική επίθεση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μαζικές απώλειες αμάχων και σε ανθρωπιστική καταστροφή.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Eurovision: Εκτός του τελικού η Ολλανδία – 25 οι χώρες που διαγωνίζονται απόψε

Εκτός του τελικού της Eurovision τέθηκε η Ολλανδία μετά τις καταγγελίες για τον Joost Klein.

Με επίσημη ανακοίνωσή της η EBU ενημερώνει πως ο Ολλανδός τραγουδιστής δεν θα συμμετάσχει στον αποψινό μεγάλο τελικό της Eurovision.

Αν και η διοργάνωση δεν ξεκαθάρισε τι ακριβώς έχει συμβεί σχετικά με το περιστατικό, για το οποίο κατηγορείται ο καλλιτέχνης, ανακοίνωσε τον αποκλεισμό του. Η ανακοίνωση ωστόσο, κάνει λόγο για «ανάρμοστη συμπεριφορά» απέναντι σε μέλος της παραγωγής.

enu

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ο Ολλανδός καλλιτέχνης Joost Klein δεν θα συμμετάσχει στον μεγάλο τελικό του φετινού Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision.

Η σουηδική αστυνομία διερεύνησε την καταγγελία μιας γυναίκας μέλους του συνεργείου παραγωγής μετά από ένα περιστατικό που ακολούθησε την εμφάνισή του στον ημιτελικό της Πέμπτης το βράδυ. Όσο η νομική διαδικασία παίρνει τον δρόμο της, δεν θα ήταν σκόπιμο να συνεχίσει στον Διαγωνισμό.

Θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε ότι, σε αντίθεση με ορισμένες αναφορές στα μέσα ενημέρωσης και τις εικασίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το περιστατικό αυτό δεν αφορούσε κανέναν άλλο καλλιτέχνη ή μέλος της αποστολής.

Διατηρούμε πολιτική μηδενικής ανοχής απέναντι σε ανάρμοστη συμπεριφορά στην εκδήλωσή μας και δεσμευόμαστε να παρέχουμε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον εργασίας για όλο το προσωπικό του Διαγωνισμού. Υπό αυτό το πρίσμα, η συμπεριφορά του Joost Klein προς ένα μέλος της ομάδας θεωρείται ότι παραβιάζει τους κανόνες του Διαγωνισμού.

Ο μεγάλος τελικός του 68ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision θα συνεχιστεί τώρα με 25 συμμετέχοντα τραγούδια».

Η απόφαση είναι σοκαριστική, αναφέρει ολλανδικός τηλεοπτικός σταθμός

Η πρώτη αντίδραση στον αποκλεισμό του Oλλανδού καλλιττέχνη από τον τελικό της Eurovision, ήρθε σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων από τον τηλεοπτικό σταθμό Avrotros, που φιλοξενεί τον διαγωνισμό στην Ολλανδία, καθώς θεωρεί τον αποκλεισμό του Ολλανδού καλλιτέχνη «δυσανάλογο».

Το κανάλι ανέφερε σε δελτίο Τύπου που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι βρήκε τον αποκλεισμό «δυσανάλογο» δηλώντας ότι η «απόφαση είναι σοκαριστική»«Λυπούμαστε βαθύτατα και θα επιστρέψουμε σε αυτό αργότερα», προσθέτει ο τηλεοπτικός σταθμός που αποτελεί μέρος του ολλανδικού δημόσιου συστήματος ραδιοτηλεόρασης.

Η καταγγελία εις βάρος του 

Ο Τζουστ Κλάιν βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες και την επίσημη δήλωση της EBU, πιάστηκε στα χέρια με γυναίκα φωτογράφο.

Ανεπίσημες πηγές να υποστηρίζουν ότι χτύπησε μέλος της ισραηλινής παραγωγής, που έκανε ένα ασεβές σχόλιο για τον θάνατο του πατέρα του, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.

Ήδη έχει υποβληθεί καταγγελία εις βάρος του Τζουστ Κλάιν, ενώ ανακρίθηκε και από την αστυνομία, σύμφωνα με το ολλανδικό «ΝΟS». Από ανάκριση πέρασε επίσης, το άτομο που τον κατήγγειλε, καθώς και άλλοι που βρίσκονταν μπροστά στο περιστατικό.

Η πρώτη αντίδραση του Ολλανδού τραγουδιστή στις κάμερες

Ο ίδιος μέχρι στιγμής, δεν είχε κάνει καμία δήλωση επί του θέματος, ενώ όταν τον συνάντησαν στο Malmo Arena οι δημοσιογράφοι της εκπομπής «I Love ΣουΚού», αρνήθηκε να απαντήσει.

«Τι έχεις κάνει, σύμφωνα με την EBU;», τον ρώτησε αρχικά, η δημοσιογράφος, ενώ στεκόταν έξω από το ασανσέρ, χωρίς να της δίνει ωστόσο, καμία απάντηση.

Στη συνέχεια, η ρεπόρτερ τον ξαναρωτά, με τον ίδιο να μπαίνει στο ασανσέρ και να της λέει μόνο: «Να έχετε μια όμορφη ημέρα».

Δείτε το βίντεο:

Eurovision: Ο εκπρόσωπος της Ολλανδίας αρνείται να μιλήσει για το περιστατικό βίας που κατηγορείται

Η υπόθεση έχει φτάσει στον εισαγγελέα και η διευθέτησή της σύμφωνα με δημοσιεύματα, μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες. Ο τραγουδιστής έχασε τη θέση του στην προτελευταία πρόβα του σόου στο Μάλμε της Σουηδίας την Παρασκευή, όπου επρόκειτο να εμφανιστεί στην πέμπτη θέση, πριν την Εντέν Γκολάν που εκπροσωπεί το Ισραήλ.

Όπως έγινε γνωστό, δεν εμφανίστηκε ούτε και στην τελική πρόβα, καθώς η έρευνα της EBU βρισκόταν σε εξέλιξη. Η ανακοίνωση της απουσίας του και από την πρόβα τζενεράλε έφερε αποδοκιμασίες από το κοινό, με όλα τα ενδεχόμενα, πλέον, να είναι ανοιχτά.

Η επίσημη δήλωση της EBU για το περιστατικό

Σε ένα της επίσημη δήλωση, η EBU αναφέρει για τον Joost Klein: «Η έρευνα για το περιστατικό με τον Ολλανδό καλλιτέχνη στον φετινό διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision συνεχίζεται ακόμη. Γίνονται επίσης συζητήσεις μεταξύ της EBU και του AVROTROS, του ολλανδικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα. Ενώ η έρευνα συνεχίζεται, η EBU αποφάσισε ότι ο Joost Klein δεν θα εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της 2ης Dress Rehearsal, στην οποία ψηφίζουν οι κριτικές επιτροπές από τις 37 συμμετέχουσες χώρες. Αντ’ αυτού θα χρησιμοποιηθεί η εμφάνιση του από τον Δεύτερο Ημιτελικό. Σύμφωνα με πληροφορίες του SVT, αντιπαράθεση μεταξύ του καλλιτέχνη και ενός φωτογράφου οδήγησε στην άρνηση του Joost να εμφανιστεί σήμερα».

Tην ίδια ώρα, η τραγουδίστρια του Ισραήλ έχει λάβει οδηγία να παραμείνει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της και βρίσκεται υπό συνεχή προστασία μετά τη συγκέντρωση χιλιάδων διαδηλωτών υπέρ της Παλαιστίνης στο Μάλμε της Σουηδίας.

Η ισραηλινή υπηρεσία εθνικής ασφάλειας Shin Bet προειδοποίησε την Γκόλαν να μην βγαίνει από το δωμάτιο του ξενοδοχείου της παρά μόνο για τις ερμηνείες της, αφού δέχθηκε απειλές για τη ζωή της και εν μέσω φόβων για τρομοκρατικές επιθέσεις.

Το περιστατικό με την εκπρόσωπο του Ισραήλ

Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό τι ακριβώς έχει συμβεί με τη συμμετοχή της Ολλανδίας. Χθες πάντως, η Γκολάν που εκπροσωπεί το Ισραήλ, δεν είχε την καλύτερη αντιμετώπιση, από τον Κλάιν. Την ώρα που απαντούσε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έδιναν οι καλλιτέχνες μετά την εμφάνισή τους, η Γκολάν δέχτηκε μια ερώτηση που προκάλεσε αντιδράσεις.

 

«Θεωρείς ότι η συμμετοχή σου στον διαγωνισμό ίσως βάζει σε κίνδυνο τους υπόλοιπους εκπροσώπους των χωρών, λόγω των όσων γίνονται αυτό το διάστημα στο Ισραήλ;», τη ρώτησε ο δημοσιογράφος.

Την ώρα που απαντούσε η Εντέν Γκολάν, δίπλα της καθόταν ο εκπρόσωπος της Ολλανδίας. Όταν κάποιος από τη διοργάνωση της είπε ότι αν δεν θέλει, μπορεί να μην απαντήσει στην ερώτηση, εκείνος πετάχτηκε λέγοντας: «Γιατί όχι;».

eurovision-22024


«Πιστεύω πως είμαστε όλοι εδώ για έναν λόγο και μόνο», 
ξεκίνησε να λέει η Ισραηλινή τραγουδίστρια, προκαλώντας την αγανάκτηση του Ολλανδού καλλιτέχνη, ο οποίος μάλιστα, δεν προσπάθησε καν να την κρύψει, κάνοντας γκριμάτσες, ενώ εκείνη μιλούσε.

«Η EBU λαμβάνει πιστεύω όλα τα μέτρα που χρειάζονται για να κάνει αυτή τη διοργάνωση ένα ασφαλές μέρος, όπου θα ενωθούν όλοι. Οπότε, πιστεύω ότι είναι ασφαλές για όλους», συνέχισε να λέει η Εντέν Γκολάν.

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης κατάφερε να ξεσηκώσει το πλήθος με το τραγούδι «Euro-Papa» στον δεύτερο ημιτελικό, το οποίο και στο τέλος της εμφάνισής του, αφιέρωσε στον πατέρα του.

Ο Τζουστ Κλάιν τον έχασε, όταν ήταν ακόμα παιδί. Έτσι, στο τελευταίο μέρος του κομματιού, θέλησε να απαγγείλει μία στροφή αφιερωμένη σε εκείνον. «Στο τέλος της ημέρας, είμαστε όλοι άνθρωποι. Ο πατέρας μου κάποτε μου είπε ότι ο κόσμος δεν έχει σύνορα. Μου λείπεις, αυτό ψιθυρίζω κάθε μέρα. Βλέπεις, μπαμπά, σε άκουσα», είπε ο τραγουδιστής, ιδιαίτερα φορτισμένος.

H εμφάνιση της Ολλανδίας στον δεύτερο ημιτελικό

Joost Klein - Europapa (LIVE) | Netherlands | Second Semi-Final | Eurovision 2024

Η υποστήριξη της Ισπανίας και το αίτημα για να τηρηθεί η ελευθερία του Τύπου

Σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή, η Δημόσια Τηλεόραση της Ισπανίας αμφισβήτησε την αξιοπιστία της Eurovision 2024 και υποστήριξε τον Ολλανδό τραγουδιστή, Τζουστ Κλάιν.

Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση στο Χ/Twitter, το ισπανικό κρατικό δίκτυο RTVE ανέφερε: «Η ισπανική αντιπροσωπεία στη Eurovision μετέφερε στην EBU τη δέσμευσή της για την ελευθερία του Τύπου και της γνώμης και απαίτησε από τη Eurovision να διασφαλίσει τον σεβασμό της».

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Ισπανία είναι μία από τις «Big Five», δηλαδή μία από τις πέντε χώρες που συνεισφέρουν τα περισσότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης (EBU), δηλαδή στη διοργανώτρια Αρχή της Eurovision 2024.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en