ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με αύξηση μόνο 61% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Καβάλας

Μεταξύ των νέων αναπτυσσόμενων προορισμών του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα, ήταν το περασμένο έτος και το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Ε.ΛΙΜ.Ε.), στο λιμάνι της Καβάλας παρατηρήθηκε αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων 61%, σε σύγκριση με το 2012.

Το λιμάνι της Καβάλας, ωστόσο, ξεπέρασε μόνο τα λιμάνια της Μυτιλήνης και της Κω, τα οποία είχαν 42% και 57% αύξηση αντίστοιχα, ενώ το υψηλότερο ποσοστό εμφάνισε το λιμάνι του Γυθείου με 520%(!). Άλλα λιμάνια που ανήκουν στους νέους προορισμούς είναι: της Ζακύνθου (αύξηση 506%), της Θεσσαλονίκης (αύξηση 82%), του Βόλου (αύξηση 82%), της Ηγουμενίτσας (αύξηση 154%), των Χανίων, της Πάτμου, της Κεφαλονιάς και του Αγίου Νικολάου Κρήτης.

Γενικά, το 2013 παρουσίασε αύξηση 3,34%, σε σύγκριση με το 2012, η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στα σαράντα δύο λιμάνια υποδοχής κρουαζιερόπλοιων της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 5.661.867 επιβάτες, με 4.288 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 5.478.620 επιβατών και 4.753 κρουαζιερόπλοιων το 2012.

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι, συνοπτικά, τα ακόλουθα:

1) Παρότι τα πλοία ήταν λιγότερα, οι επιβάτες ήταν περισσότεροι. Αυτό συνέβη λόγω της αντικατάστασης των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων με μεγαλύτερα και νέας γενιάς πλοία άνω των 300 μέτρων μήκους.

2) Τα στοιχεία διαφέρουν από τα λογιστικά στοιχεία καταμέτρησης στα λιμάνια, παρουσιάζοντας μόνο τις αφίξεις, χωρίς τις αναχωρήσεις, με εξαίρεση το homeporting, βάσει και του συστήματος υπολογισμού της MedCruise.

3) Τα «σκήπτρα», με μεγάλη διαφορά, κατέχει το λιμάνι του Πειραιά, με 1.302.581 επιβάτες (άνοδος 7.83% στις αφίξεις και 11,10% στις αφιξοαναχωρήσεις).

4) Αντίθετα, μικρή μείωση παρουσίασαν «κλασικοί» προορισμοί, όπως η Σαντορίνη (-7,25%), η Μύκονος (-10,65%) και η Ρόδος (-13,19%).

5) Όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία για το 2014, ο αριθμός των αφίξεων πλοίων θα είναι μειωμένος, με μικρές αποκλίσεις στον αριθμό των αφιξοαναχωρούντων επιβατών. Η αστάθεια στην ανατολική Μεσόγειο (Αίγυπτος, Ισραήλ, Συρία και πρόσφατα Τουρκία), επηρεάζει έντονα το προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version