Quantcast
Connect with us

ΙΣΤΟΡΙΑ

Μενδώνη, Αμφίπολη και τα “Αμερικανάκια”

Του Αστέριου Τσιντσιφου, Ερευνητή Νομισματολόγου

Ονομάζεται Λίνα Μενδώνη και ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να στείλουμε στην ομογένεια της Αμερικής. Ήταν το καλύτερο «εργαλείο» για να μεταδώσουμε τη συσκότιση που νομίζουν ότι επέβαλαν στην Ελλάδα και στην Αμερική. Αναφέρομαι φυσικά στο μνημείο «Καστά», όπου οι πρακτικές που κακόβουλα εφαρμόστηκαν, δεν κατάφεραν να το νικήσουν. Και πώς να το νικήσουν; Πώς να εξομοίωναν ένα παλάτι με σειρά από «παράγκες» ή τυπικούς Μακεδονικούς τάφους, όπως αλλιώς τις έλεγαν; Έκαναν ότι μπορούσαν. Απομάκρυναν ότι μπορούσε να κουβαληθεί, ακόμα και τα βαριά. Κλείσιμο δρόμων και φορτηγά βοήθησαν σ’ αυτό. Αυτά κυρία Μενδώνη δεν τα γνωρίζεις; «Πρώτο χέρι» ήσουν εκεί.

Πήγες στην Αμερική λοιπόν και σαν πρώην γραμματέας του υπουργείου πολιτισμού, «ευλόγησες τα γένια» σου. «Χέστηκε» η ομογένεια αν η Ελληνική πολιτεία δια του υπουργείου πολιτισμού, υλοποίησε με πόρους της Ευρωπαϊκής ένωσης περισσότερα από 500 έργα. Και ακόμα περισσότερο αν αυτά είχαν προϋπολογισμό πάνω από 600 εκατομμύρια. Κανένας δεν σε ρώτησε εκεί για τη Σαμοθράκη, τη Θάσο, την Καβάλα, την Καστοριά, τον Όλυμπο, το Διδυμότειχο ή για τις πέτρες στη Φλώρινα. Ούτε για τα μοναστήρια του Αγίου Διονυσίου, του Αγίου Γεωργίου ή του Τιμίου Σταυρού στις Σέρρες. Όλοι σε ρώτησαν για το «παλάτι» και εσύ τι τους απάντησες; Θα δούμε τι απάντησες μετά. Πρώτα θα δούμε τον επίλογό σου, όπου επεσήμανες την πρωτοφανή σε σφοδρότητα οικονομικά κρίση και ότι η διαρκώς επιδεινούμενη υφεσιακή κατάσταση πρέπει να αντιμετωπισθεί με αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Είπες «στην προσπάθεια αυτή η συνδρομή και η ανάδειξη του πολιτισμού, ως ζωτικού παράγοντα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας και ειδικότερα μέσα από τον τουρισμό, είναι καταλυτική». Η θεωρία αυτή θα ήταν καλή, αν ακουγόταν από άλλον και όχι από εσένα που διεκδικείς τον τίτλο του νεκροθάφτη του πολιτισμού μας. Μέχρι πρόσφατα είχες και ακόμα έχεις, το κλειδί της αλήθειας του μνημείου «Καστά», που μπορεί να ξεκλειδώσει αυτά τα «πρέπει» στον επίλογό σου.  

Είπες κατά την διάρκεια της ομιλίας σου: «Πολύς λόγος έγινε για το πρόσωπο για το οποίο κατασκευάστηκε αυτό το τεράστιο σε διαστάσεις μνημείο, 497 μέτρα ο περίβολος και πάνω από 34 μέτρα το ύψος του λόφου. Ποιός έδωσε εντολή για την κατασκευή του; Ποιός ανέλαβε το κόστος; Πότε συλήθηκε; Πότε και γιατί καταχώθηκε; Ερωτήματα που ίσως να μην απαντηθούν ποτέ. Απαιτείται πολύς χρόνος συστηματικής μελέτης για να διατυπωθούν οι όποιες υποθέσεις». Αλήθεια κυρία Μενδώνη. Ψάξατε πολύ για τις απαντήσεις και δεν τις βρήκατε; Κάπου, κάποτε τις ακούγατε τις απαντήσεις και κάνατε παρεμβάσεις αποσιώπησης σε τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Απέφυγες να δώσεις και την παραμικρή απάντηση ουσίας στους διψασμένους για γνώση ομογενείς μας. Απόλαυσες το ταξιδάκι με έξοδα δικά τους και στην πραγματικότητα τους έφτυσες στα μούτρα.

Η αλήθεια για το μνημείο «Καστά», περνάει μέσα από 24 ερωτήσεις που απαιτούν για απάντηση. Επειδή η έκφραση «δεν ξέρετε τη δουλειά σας» είναι πολύ αόριστη, θα δούμε παρακάτω σε πόσες απ’ αυτές μπορέσατε να απαντήσετε.

       1.      Τάφος, μνημείο, ιερό ή κάτι άλλο; Τέτοιο δίλημμα στους αρχαιολόγους δεν υπήρξε ποτέ. Όλες οι μέχρι τούδε ανασκαφές αφορούσαν       τάφους, θεμέλια οικιών ή δημόσιων κτηρίων και δρόμων. Για όλα όμως υπάρχει και η πρώτη φορά και γι αυτήν κανείς από εσάς δεν ήταν έτοιμος. Μακεδονικός τάφος λοιπόν και μάλιστα τυπικός, αφού στις παραπάνω εναλλακτικές, αυτός ταίριαζε περισσότερο. ΛΑΘΟΣ Κα ΜΕΝΔΩΝΗ

  1. Τι είναι τυπικός Μακεδονικός τάφος; Έτσι αποκαλέσατε το εύρημα. Πρέπει λοιπόν να δώσουμε τον ορισμό αυτού. Είναι μυστικά καταχωμένος, δεν έχει περίβολο, ούτε εξωτερικά διακριτικά (λιοντάρι), είναι σφραγισμένος και όχι επισκέψιμος. Η ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ Σ’ ΑΥΤΟΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.
  2. Που παραπέμπει η πανάκριβη κατασκευή; Ομολογουμένως η κατασκευή είναι πανάκριβη, αφού ο ίδιος ο Δεινοκράτης φέρεται κατ’ εσάς να την έκανε (το γράφει κάπου Κα Μενδώνη;). ΛΑΘΟΣ. Αν δεν χάσαμε το μέτρο, την κατασκευή αυτή μπορούσε να αναλάβει μόνο βασιλικό ταμείο. Όλα τα ονόματα των στρατηγών και άλλων που αναφέρθηκαν σαν ένοικοι του «τυπικού τάφου», δεν κολλάνε. ΛΑΘΟΣ ΣΑΣ. Απλά ήταν ασήμαντοι για τέτοια κατασκευή. Η αλήθεια βρίσκεται σε βασιλικό επίπεδο.    
  3. Τι σημαίνουν τα μονογράμματα στον περίβολο; Σε ποιον ανήκουν; Τα μονογράμματα δεν είναι μέρος της επιστήμης σας Κα Μενδώνη; ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ. Ανήκουν στον ΑΡ……. που ήταν ο κατασκευαστής και αν με παρακαλέσετε θα σας τον αποκαλύψω.
  4. Ήταν επισκέψιμη η κατασκευή; Αν ναι γιατί; Ομολογήθηκε τελικά πως ήταν, χωρίς όμως να αναλυθεί η λέξη ‘επισκέψιμος’. Σε ποιες περιπτώσεις ένας χώρος χαρακτηρίζεται έτσι, δεν μας είπατε. ‘Επισκέψιμος’ και τελειώσατε; Και στις αντιφάσεις που πέσατε; Τι επισκέπτονταν εκεί οι αρχαίοι; Οι υποθέσεις πάνω σ’ αυτό είναι επικίνδυνες, έτσι Κα Μενδώνη; ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ.
  5. Γιατί επέλεξαν τις σφίγγες για την είσοδο; ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ
  6. Γιατί οι σφίγγες έχουν στο κεφάλι κάλαθο; ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ
  7. Ποιο το περιβάλλον της σφίγγας στη μυθολογία; ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΤΙΠΟΤΑ
  8. Πως φωτιζόταν ο χώρος; Ένας χώρος επισκέψιμος με συνεχόμενους χώρους, που πάει σε μάκρος και χωρίς παράθυρα, δεν χρειάζονταν φωτισμό; ΤΟ ΑΓΝΟΗΣΑΝ. Τι κρατούσαν στα απλωμένα χέρια τους οι μαινάδες Κα Μενδώνη; Τα σπασμένα χέρια δεν τα βρήκατε; Γιατί δεν το ανακοινώσατε; Για να μη πάμε αλυσιδωτά στην αλήθεια;

10.Υπάρχουν Καρυάτιδες με απλωμένα χέρια; Φυσικά δεν υπάρχουν. Όμως εσείς πάτε να το καθιερώσετε. ΛΑΘΟΣ. Στη Μακεδονία οι γάιδαροι δεν πετάνε Κα Μενδώνη.

11.Κάλαθος είναι η κιονόκρανο; Καρυάτιδες είναι ή μαινάδες; Αν πιστεύουμε στα μάτια μας, κάλαθος φυσικά. Καρυάτιδες με κάλαθο λοιπόν για εσάς. ΛΑΘΟΣ

12.Τι ήταν οι μαινάδες; Ποιες οι ιδιότητές τους στη μυθολογία; Κατ’ εσάς δεν υπάρχουν εκεί. ΛΑΘΟΣ. Έτσι το τι ήταν και οι ιδιότητές τους, μεταβιβάζονται στις Καρυάτιδες. Αυτές ακόλουθες του Διόνυσου, αυτές πλέον στο χορό και αυτές στα απλωμένα χέρια τους πυρσούς. Στα νομίσματα των Θασιτών δε, ο σάτυρος θα ερωτοτροπεί με Καρυάτιδα και όχι με μαινάδα. Δεν θα τρώει κάθε μέρα φασολάδα;

13.Ήταν το περιβάλλον του μνημείου Διονυσιακό; Όχι, για εσάς είναι οικουμενικό. ΛΑΘΟΣ είναι Διονυσιακό. Κάποτε ίσως μας εξηγήσετε Κα Μενδώνη, τι θα πει οικουμενικό τον 4ο πΧ. αιώνα. Για το σήμερα ξέρουμε και τι είναι και ποιοι το υπηρετούν.

  1. Ταύρος είναι στα επιστήλια ή κατσίκα; Εσείς ταύρο βλέπετε. ΛΑΘΟΣ. Στο κάτω κάτω Αρχαιολόγοι είστε και όχι βοσκοί.

15.Ποιοι ήταν οι κανόνες θυσίας στην αρχαιότητα; ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ

16.Ποιον συνόδευε μόνο και στεφάνωνε η Νίκη στις αρχαίες παραστάσεις; Η απάντηση ήταν επικίνδυνη και το προσπεράσατε. Ή μήπως ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΑΤΕ;

  1. Ποιος ο ρόλος του ψυχοπομπού Ερμή; Αυτό το ξέρατε, κατά περίεργο τρόπο όμως λόγω σύνδεσης με την αρπαγή της Περσεφόνης, που μόνο εσείς βλέπετε, σας βόλεψε. ΣΩΣΤΟΣ ο ρόλος, ΛΑΘΟΣ η αρπαγή.
  2. Ο αρματηλάτης είναι Θεός ή άνθρωπος; Εσείς βλέπετε τον Πλούτωνα. ΛΑΘΟΣ
  3. Που παραπέμπει το στεφάνι που φορά ο αρματηλάτης; Αφού βλέπετε Πλούτωνα, ΠΟΥΘΕΝΑ
  4. Σε τι παραπέμπουν τα δυο άλογα στο άρμα; Κατ’ εσάς σε αρπαγή Περσεφόνης. ΛΑΘΟΣ. Η αρπαγή έχει πάντα τέσσερα άλογα.

21.Ποια είναι η συνοδός του αρματηλάτη; Κατ’ εσάς η Περσεφόνη. ΛΑΘΟΣ

22.Τι προκύπτει από τη φορεσιά της συνοδού; ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΑΤΕ

23.Γιατί τα μαλλιά της γυναίκας στο άρμα είναι λυτά; ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ

24.Τι φανερώνουν τα νομίσματα που βρέθηκαν; Δεν είναι αξιόπιστη πηγή χρονολόγησης είπαν. ΛΑΘΟΣ. Γιατί δεν μας τα δείχνετε Κα Μενδώνη; Τα φωτογραφήσατε στον τόπο εύρεσης τουλάχιστον;

Η λίστα των ερωτήσεων, που στην πραγματικότητα είναι λίστα ντροπής για όλους αυτούς που εξέφρασαν άποψη, είναι αμείλικτη. .

§                                 Σωστή απάντηση                                                          1 (Νο 17)

§                                 Λάθος απάντηση                                                          12

§                                 Δεν ξέρουν την απάντηση                                             5

§                                 Το προσπέρασαν – «γαργάρα»                                    6

      Μα καλά Κα Μενδώνη, με τέτοιο ενδεικτικό πήγατε να διαφωτίσετε την ομογένεια; Και ακόμα χειρότερα, όλοι στην επιστημονική κοινότητα κατά πως φαίνεται, το ίδιο ενδεικτικό έχετε. Επιστημονικοί τσαρλατάνοι είστε και θύμα σας είναι ο αρχαίος μας πολιτισμός, που δεν είστε σε θέση καν να τον ακουμπήσετε.   

Click to comment

Απάντηση

ΙΣΤΟΡΙΑ

Σαν σήμερα: 17 Οκτωβρίου 1931 – Ο Αλ Καπόνε καταδικάζεται για φοροδιαφυγή

Την αυγή της δεκαετίας του 1930, στους δρόμους του Σικάγο, αλλά και στους διαδρόμους σχεδόν κάθε υπηρεσίας επιβολής του νόμου, ένα όνομα ήταν γνωστό σε όλους και προκαλούσε τον φόβο των μεν και την οργή των δε: Αλ Καπόνε. Ο ιταλικής καταγωγής «επιχειρηματίας» είχε υπό τον έλεγχό του το μεγαλύτερο δίκτυο οργανωμένου εγκλήματος στο Σικάγο και οι δραστηριότητές του εκτείνονταν από την παρασκευή και το λαθρεμπόριο οινοπνευματωδών (τότε ίσχυαν ακόμη οι νόμοι της Ποταπαγόρευσης), τα παράνομα στοιχήματα και την παροχή «προστασίας» μέχρι τον παράνομο τζόγο, τη μαστροπεία και τη διάπραξη φόνων μελών αντίπαλων συμμοριών.

Ο Καπόνε ήταν διάσημος για τις δραστηριότητές του, σε σημείο που όταν παρευρισκόταν σε αγώνες μπέιζμπολ το πλήθος τον επευφημούσε, ενώ είχε αποκτήσει τη φήμη του Ρομπέν των Δασών της εποχής, καθώς έκανε συχνά μεγάλες δωρεές σε φιλανθρωπικά ιδρύματα. Μάλιστα, την εποχή του Μεγάλου Κραχ ο Καπόνε ήταν ο πρώτος που δημιούργησε συσσίτιο (soup kitchen) για τους ανέργους. Επίσης, φαίνεται ότι ο μεγάλος γκάνγκστερ έχαιρε και της ανεκτικότητας των Αρχών. Είναι γνωστό ότι διατηρούσε σχέσεις με τον δήμαρχο της πόλης Γουίλιαμ Χέιλ Τόμσον, ενώ είχε εξαγοράσει πολλούς αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος του Σικάγο.

Ωστόσο, η τύχη του σύντομα άλλαξε, για δύο κυρίως λόγους. Από τη μία, ο δήμαρχος Τόμσον επιχειρώντας να επανεκλεγεί το 1927 έβλεπε ότι η καμπάνια του -σε μεγάλο μέρος χρηματοδοτούμενη από τον Καπόνε– δεν θα είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα και αποφάσισε να αλλάξει τακτική. Αντικατέστησε τον αρχηγό της αστυνομίας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έρευνα στων παράνομων δραστηριοτήτων του Καπόνε. Όμως, πιο σημαντικό ρόλο στην αρχή της πτώσης του γκάνγκστερ έπαιξε η λεγόμενη Σφαγή της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου το 1929.

Εκείνη την ημέρα, ο Καπόνε διέταξε τον φόνο επτά μελών μιας αντίπαλης συμμορίας που είχε αρχηγό τον Ιρλανδό Τζορτζ «Μπαγκς» Μοράν, συμπεριλαμβανομένου και του τελευταίου. Τέσσερις άνδρες του Καπόνε, οι δύο φορώντας στολή αστυνομικού, κατευθύνθηκαν προς το συνεργείο αυτοκινήτων όπου βρισκόντουσαν τα μέλη της συμμορίας. Οι δύο «αστυνομικοί» διέταξαν τους επτά άνδρες να γυρίσουν προς τον τοίχο και οι άλλοι δύο συνεργάτες του Καπόνε τους εκτέλεσαν χρησιμοποιώντας δύο οπλοπολυβόλα. Ο Μπαγκς Μοράν, που εκείνη την ημέρα είδε τους «αστυνομικούς» να πλησιάζουν το γκαράζ και τελικά άλλαξε κατεύθυνση, όταν ρωτήθηκε ποιος μπορεί να είχε διατάξει αυτή την ενέργεια είπε: «Μόνο ο Αλ Καπόνε σκοτώνει έτσι». Παρά το γεγονός ότι εκείνες τις ημέρες ο Καπόνε βρισκόταν στο σπίτι του στη Φλόριντα, θεωρήθηκε ως ο υπεύθυνος του φονικού και η αμερικανική αστυνομία τον ανακήρυξε «Δημόσιο Εχθρό Νούμερο 1».

Έτσι, οι διάφορες υπηρεσίες επιβολής της τάξης ήταν αποφασισμένες να συλλάβουν με κάποιον τρόπο τον πανίσχυρο γκάνγκστερ. Ο περίφημος Έλιοτ Νες, πράκτορας του FBI και αρχηγός της λεγόμενης ομάδας των «Αδιάφθορων» (The Untouchables), είχε αρχίσει να συγκεντρώνει στοιχεία για πάνω από 5.000 παραβιάσεις των νόμων της Ποταπαγόρευσης από τον Καπόνε.

Στο μεταξύ, μια δικαστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου έμελλε να αλλάξει τα πάντα: στην υπόθεση United States v. Sullivan, το Ανώτατο Δικαστήριο απεφάνθη ότι τα κέρδη από παράνομες δραστηριότητες ήταν επίσης φορολογήσιμα από το αμερικανικό κράτος. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών και οι εφοριακές αρχές στράφηκαν προς τον Αλ Καπόνε, που ζούσε σε υπερπολυτελή διαμερίσματα, φορούσε πολύ ακριβά ρούχα και δειπνούσε στα καλύτερα εστιατόρια. Παρά τις πολυτελείς συνήθειές του, ο Καπόνε δεν είχε καταθέσει ποτέ φορολογική δήλωση, καθώς δεν μπορούσε να δικαιολογήσει τα εισοδήματά του από οποιαδήποτε νόμιμη δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται στα φορολογικά αρχεία ως μη έχων κάποιο εισόδημα.

Έτσι, ο ορκωτός λογιστής Φρανκ Γουίλσον και η ομάδα του πέρασαν όλο το καλοκαίρι του 1930 προσπαθώντας να βρουν στοιχεία που θα συνέδεαν τον Καπόνε με παράνομα κέρδη. Μελετώντας πάνω από δύο εκατομμύρια έγγραφα που είχαν συγκεντρωθεί από κατά καιρούς συλλήψεις του Καπόνε και των συνεργατών του, ο Γουίλσον κατάφερε να εντοπίσει τρία λογιστικά βιβλία που ανέφεραν ότι ο Καπόνε είχε πληρωθεί 17.500 δολάρια από μια επιχείρηση τζόγου. Προκειμένου να επιβεβαιώσει την πληροφορία, εντόπισε τον άνθρωπο που είχε σημειώσει τα βιβλία, συγκρίνοντας τον γραφικό του χαρακτήρα με καταθετήριες αποδείξεις από την τράπεζα, ενώ αργότερα εντόπισε έναν συνεργάτη του γκάνγκστερ που κατέθεσε στην τράπεζα χρήματα και αγόρασε ως αντάλλαγμα τραπεζικές επιταγές 300.000 δολαρίων, τα μετρητά από τις οποίες πήγαν κατευθείαν στον Καπόνε. Με αυτόν τον τρόπο ο Γουίλσον απέδειξε ότι τα κέρδη από την επιχείρηση τζόγου είχαν εισπραχθεί από τον Καπόνε, επομένως ο τελευταίος είχε λάβει εισόδημα για το οποίο ήταν υποχρεωμένος να πληρώσει φόρους – κάτι που φυσικά δεν είχε κάνει.

Μετά από τη συγκέντρωση πολλών στοιχείων και τη διεξαγωγή μιας περίπλοκης δίκης στην οποία επιχείρησε, μεταξύ άλλων, να εξαγοράσει όλους τους ενόρκους και να έρθει σε συμφωνία με την Εισαγγελία, στις 17 Οκτωβρίου 1931 ο Αλ Καπόνε κρίθηκε ένοχος για 23 κατηγορίες φοροδιαφυγής και καταδικάστηκε σε έντεκα χρόνια κάθειρξη, ενώ αναγκάστηκε να πληρώσει πρόστιμο 250.000 δολαρίων, καθώς και να καταβάλει 30.000 δολάρια ως δικαστικά έξοδα.

Τότε, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του Αλ Καπόνε, αυτό της φυλάκισής του. Αυτή η περίοδος της ζωής του ήταν επίσης ταραχώδης, καθώς αφού εξαγόρασε σωφρονιστικούς υπαλλήλους και ζούσε στη φυλακή με όλες τις ανέσεις, μεταφέρθηκε σε μια νεόδμητη φυλακή, το Αλκατράζ. Με την είσοδό του στη φυλακή διαγνώστηκε με σύφιλη και πολύ σύντομα άρχισε να δείχνει συμπτώματα συφιλιδικής παράνοιας. Το 1939 αποφυλακίστηκε λόγω της κατάστασης της υγείας του και αποσύρθηκε στο σπίτι του στη Φλόριντα. Πέθανε από ανακοπή καρδιάς το 1947 σε ηλικία 48 ετών, ενώ ο θεράπων γιατρός του είχε αναφέρει ότι πριν πεθάνει η ζημιά που είχε προκληθεί στον εγκέφαλο του Καπόνε ήταν τόσο μεγάλη, ώστε είχε τη νοητική ικανότητα ενός 12χρονου παιδιού.

 

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Ο εορτασμός της Επετείου Απελευθέρωσης της Θράκης

Το πρόγραμμα εορτασμού της 14η Μαϊου θα γίνει την Παρασκευή 12 Μαϊου και την Κυριακή 14 Μαϊου και αφορά τους δήμους Διδυμότειχου, Ορεστιάδας, Σουφλίου και Σαμοθράκης.

Την ημέρα εκείνη ορίστηκαν:

  1. Γενικός σημαιοστολισμός του Δημοτικού Καταστήματος, των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και Ι.Δ., των σπιτιών και των ιδιωτικών καταστημάτων, από την 8η πρωινή ώρα της 13ης μέχρι και τη δύση του ηλίου της 14ης Μαΐου.
  2.  Φωταγώγηση του Δημοτικού Καταστήματος, όλων των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμών και Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 13ης και 14ης Μαΐου.

Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΜΑΙΟΥ:

Ομιλία για την επέτειο της απελευθέρωσης στα σχολεία όλων των βαθμίδων κατά την τελευταία ώρα του προγράμματος.

Την ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΙΟΥ:

Δοξολογία στην έδρα κάθε Δήμου, παρουσία των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών του Δήμου. Εκφώνηση πανηγυρικού της ημέρας, μετά τη δοξολογία στο ναό, από Δημοτικό Σύμβουλο που ορίζεται από τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο.

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Εορτασμός της 14ης Μαΐου – Επέτειος Απελευθέρωσης της Αλεξανδρούπολης

Ο εορτασμός της Επετείου απελευθέρωσης της Αλεξανδρούπολης , θα διεξαχθεί το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Μαϊου 2023. 

Για τον εορτασμό της Επετείου και τις ημέρες εκείνες έχουν οριστεί τα εξής:

  • Γενικός σημαιοστολισμός του Δημοτικού Καταστήματος, των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και Ι.Δ., των σπιτιών και των ιδιωτικών καταστημάτων, καθώς και των πλοίων που θα βρίσκονται στο λιμάνι της πόλης από της 8ης πρωινής ώρας της 13ης μέχρι και της δύσης του ηλίου της 14ης Μαΐου 2023.
  • Φωταγώγηση του Δημοτικού Καταστήματος, όλων των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμών και Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 13ης και 14ης Μαΐου 2023.
  • Ομιλία για την επέτειο της απελευθέρωσης, στα σχολεία όλων των βαθμίδων, την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 κατά την τελευταία ώρα του προγράμματος.

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΙΟΥ 2023:

  • Ώρα 19:00: Ακολουθία του Μεγάλου Εσπερινού στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου με τη συμμετοχή του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β΄ και των Σεβασμιώτατων Μητροπολιτών, μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας.
  • Ώρα 20:15: Λιτάνευση της ιεράς εικόνας της Παναγίας της Ελευθερώτριας, με τη συμμετοχή του ιερού κλήρου, των Αρχών και του λαού της πόλης.

ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΙΟΥ 2023: 

  • Ώρα 7:00: Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β΄, με τη συμμετοχή των Σεβασμιώτατων Μητροπολιτών, μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας.
  • Ώρα 8:00: Έπαρση σημαίας, της μεγαλύτερης στην Ευρώπη, επιφάνειας 600 τ.μ., από τον Σύλλογο Αλεξανδρουπολιτών σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, στην ανάπλαση της πλατείας δίπλα στην Αργώ. Ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου στους κεντρικούς δρόμους της πόλης από τη Φιλαρμονική του Δήμου.
  • Ώρα 10:30: Επίσημη δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου. Τον πανηγυρικό της ημέρας θα εκφωνήσει ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Ιωάννης Ζαμπούκης.
  • Ώρα 11:45: Έπαρση της σημαίας από τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης στο χώρο δίπλα στο μνημείο της Δόμνας Βισβίζη, σε ανάμνηση του γεγονότος της έπαρσης της σημαίας στο χώρο μπροστά στο Ταχυδρομείο την ημέρα της απελευθέρωσης της πόλης, στις 14 Μαΐου 1920, με τη φροντίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης και του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων.

Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο μνημείο της Δόμνας Βισβίζη.  Στεφάνι εκ μέρους της Εθνικής Αντίστασης θα καταθέσουν οι εκπρόσωποι όλων των παραρτημάτων των αναγνωρισμένων Αντιστασιακών Οργανώσεων.

Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι και οι φορείς που επιθυμούν να καταθέσουν στεφάνι παρακαλούνται να το δηλώσουν στο Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στον τελετάρχη Ευάγγελο Σιδερά, στο τηλέφωνο 2551350227 και στο e-mail vags@alexpolis.gr  μέχρι και την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 στις 13:00.

  • Ώρα 12:15: Κοινή παρέλαση των αναπήρων πολέμου, μαθητών, σπουδαστών, προσκόπων, οδηγών, της σχολής Νοσοκόμων, του παραρτήματος του Ερυθρού Σταυρού, Πολιτιστικών Συλλόγων, Αθλητικών Σωματείων, με τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, και τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, με τη συμμετοχή της στρατιωτικής μουσικής, παρουσία των Αρχών.

Χώρος παρέλασης ορίζεται η οδός Βασ. Αλεξάνδρου, από την οδό Κύπρου (από το άγαλμα της Δόμνας Βισβίζη) έως την οδό Έλλης και χώρος συγκέντρωσης των τμημάτων ορίζεται η συνέχεια της οδού Κύπρου προς την είσοδο του Λιμένα και ο χώρος προς το λιμάνι.

Προκειμένου να καταρτιστεί εγκαίρως η σειρά με την οποία θα παρελάσουν οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι και τα Αθλητικά Σωματεία, παρακαλούνται όσοι θα συμμετέχουν στην παρέλαση να δηλώσουν την παρουσία τους στον τελετάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου Ελευθέριο Γλάνια στο e-mail glanias@pamth.gov.gr μέχρι την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 στις 13:00.

  • Ώρα 19:00: Συναυλία «Ζείδωρος Βίος – Ορατόριον», στο Δημοτικό Θέατρο, σε συνδιοργάνωση του Δήμου Αλεξανδρούπολης και της Ιεράς Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης.
  • Ώρα 19:50: Υποστολή σημαίας.
  • Ώρα 20:30: Αναπαράσταση της έλευσης της εικόνας της Παναγίας Τρυφώτισσας, στο Λιμάνι.

 

Τελετάρχες ορίζονται ο Ελευθέριος Γλάνιας , υπάλληλος της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,και οι Ευάγγελος Σιδεράς και Χρήστος Κυριαζίδης, υπαλλήλοι του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en