Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μειονοτική εκπαίδευση | Οι αντιδράσεις γονέων, οι κινήσεις βουλευτών

Κοινός τόπος των δηλώσεων στον “Χ” των τριών βουλευτών, Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και Ζεϊμπέκ Χουσεΐν το …χάσμα μεταξύ δημόσιας και μειονοτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη να γίνει διάλογος αλλά με ανοιχτά σχολεία.

Διάλογο για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης, αλλά με ανοιχτά σχολεία, ζήτησαν οι βουλευτές Ροδόπης και Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, στον απόηχο των αντιδράσεων που καταγράφονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης ήδη από την περασμένη εβδομάδα. Οι αντιδράσεις που ξεκίνησαν με συμβολική κατάληψη του 1ου 20/Θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και επεκτάθηκαν σε δέκα μειονοτικά σχολεία της πόλης και των οικισμών.

Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης. Προβάλλει ως αίτημα την κατάργηση των ξεπερασμένων βιβλίων που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη» και την εισαγωγή άμεσα των σύγχρονων βιβλίων των δημοσίων σχολείων έτσι ώστε να διδάσκονται στη νέα σχολική χρονιά 2018-2019 στα μειονοτικά σχολεία. Επικαλείται την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση και υποστηρίζει ότι τα παιδιά μας, που εκπαιδεύονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία, έχουν το δικαίωμα να επωφελούνται από τα ίδια βιβλία με τους μαθητές που μορφώνονται σε δημόσια σχολεία.  

Και ενώ οι αντιδρώντες, κυρίως στην γειτονική Ξάνθη, χρησιμοποιούν την κατάληψη ως μέσο πίεσης για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης και Ροδόπης, συναντήθηκαν χθες το μεσημέρι στην Κομοτηνή με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παναγιώτη Κεραμάρη.

Κοινός τόπος των δηλώσεων στον “Χ” των τριών βουλευτών, Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και Ζεϊμπέκ Χουσεΐν το …χάσμα μεταξύ δημόσιας και μειονοτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη να γίνει διάλογος με ανοιχτά σχολεία. 

Κάθε αρχή και δύσκολη, εκτιμά ο βουλευτής κος Μουσταφά, επικαλούμενος την ενέργεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που εκτιμώντας την εικοσάχρονη παρουσία των βιβλίων του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων άνοιξε το δρόμο για την παράλληλη χρήση των βιβλίων των δημοσίων σχολείων.

“Ίσως και το ξαναγράψιμο, ίσως καινούργιων βιβλίων ή την χρήση αποκλειστικά των βιβλίων του δημοσίου προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία”, σπεύδει να προσθέσει ο βουλευτής. Κατά τον ίδιο η εκπαιδευτική  κοινότητα, δηλαδή “οι σύλλογοι διδασκόντων, ο σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμβάλουν ώστε να αρχίσει αυτή η δοκιμαστική περίοδος της ταυτόχρονης χρήσης και των δύο βιβλίων, να δούμε τα αποτελέσματά του.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση είναι πραγματικά δύσκολες και γίνονται με φειδώ και με αυτοεπιβεβαίωση”. Αναφορικά με τις αντιδράσεις των γονέων, σημειώνει “δεν καταλαβαίνω τους λόγους αυτής της έντονης αντίδρασης, από τη στιγμή που έχει δρομολογηθεί… Μην δαιμονοποιούμε  τα προβλήματα της εκπαίδευσης, παντού σε όλα τα μέρη της Ελλάδας έχουμε προβλήματα”. Σε σχέση με τα επίμαχα βιβλία ο βουλευτής Ροδόπης λέει “αυτά τα βιβλία (βιβλία του προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη) τα οποία έπαιξαν το ρόλο τους, ήταν απαίτηση της μειονότητας. Να γραφούν ειδικά βιβλία για παιδάκια που η μητρική τους γλώσσα δεν ήταν τα ελληνικά.

Όμως έχουν συντελεστεί πολλές αλλαγές, και η δομή της μειονότητας, η αντίληψή τους για την παιδεία, ο μεγάλος αριθμός σπουδαγμένων παιδιών, η ανάγκη για υποχρεωτική εννιάχρονη και σιγά-σιγά δωδεκάχρονη εκπαίδευση, έχει εμπεδωθεί στο μυαλό των ανθρώπων και πραγματικά χρειάζεται να υπάρξει αυτός ο διάλογος όχι με αυτές τις αντιλήψεις αλλά ένας δημιουργικός διάλογος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τα βέλτιστα”.

Χάσμα ανάμεσα σε δημόσια και μειονοτική εκπαίδευση, βλέπει ο Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και εκφράζει την πεποίθηση ότι “το δημόσιο σχολείο πρέπει να είναι σε επικοινωνία με το μειονοτικό και κάπως έτσι να μειωθεί το χάσμα που υπάρχει στα δύο συστήματα”. Μάλιστα παρέθεσε ένα προσωπικό παράδειγμα “εγώ σπούδασα τις εποχές που διδασκόμασταν τα ίδια βιβλία που διδάσκονταν και στα δημόσια σχολεία, στο αρρένων τότε. Ήταν επιτυχημένο αυτό, είχαμε καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας και τότε δεν είχαμε και νηπιαγωγεία που θα βοηθούσαν σε αυτή την κατεύθυνση”.

Σήμερα, σημειώνει, “με την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στα μειονοτικά σχολεία θέλει διπλή προσπάθεια για να μπορέσεις να μάθεις τα ελληνικά σε ένα παιδί το οποίο πρώτη φορά γνωρίζει την ελληνική στα πέντε και παλιά στα οκτώ του χρόνια όταν πήγαινε για πρώτη φορά στο σχολείο”. Γι’ αυτό τονίζει “αυτό το χάσμα των σχολείων, μειονοτικών και δημόσιων, πρέπει να κλείσει και να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των δύο σχολείων. Όταν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των δύο σχολείων θα κλείσει το χάσμα και ένας τρόπος για να κλείσει αυτό είναι χρήση των ίδιων βιβλίων και στα δύο σχολεία, εννοώ στο ελληνόφωνο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων. Το μειονοτικό πρόγραμμα ή το τουρκόφωνο είναι θέμα των δασκάλων που δεν θέλω να επεκταθώ”, καταλήγει.     

Με το σχόλιό του επί των  καταλήψεων στα μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης “είναι λυπηρό το να κλείνει ένα σχολείο”, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Ζεϊμπέκ Χουσεΐν. Αναφορικά με τα ίδια τα βιβλία είπε “μετρούν μια εικοσαετία στην εφαρμογή. Στην αρχή όντως τα στήριξε η μειονότητα και χρειαζόταν αυτά τα βιβλία και βοήθησαν στη μειονοτική εκπαίδευση. Όμως στη συνέχεια το υλικό δεν ανανεώθηκε, παρέμεινε στάσιμο, ενώ η μειονότητα προχώρησε. Άλλαξαν τα μυαλά, έχουμε πάρα πολλούς αποφοίτους και από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, δεν είναι η ίδια η μειονότητα που ήταν πριν 20 χρόνια, όμως τα βιβλία είναι ίδια”.

Άποψή του είναι ότι “πρέπει να συμπλέξει το μειονοτικό με το  δημόσιο σχολείο, δεν μπορεί να πηγαίνουν σε παράλληλες γραμμές”. Άλλωστε, όπως διαπιστώνει, “κατά πλειοψηφία οι απόφοιτοι των μειονοτικών σχολείων, συνεχίζουν στο δημόσιο γυμνάσιο και λύκειο”. Γι’ αυτό, προσθέτει, “πρέπει να ανοίξει ουσιαστικός διάλογος. Το αίτημα των γονιών είναι πολύ λογικό. Και ο εκπαιδευτικός έχει συνειδητοποιήσει  ότι δεν επαρκούν αυτά τα βιβλία – επειδή έχω και τον γιο μου πάει στην τρίτη τάξη στο μειονοτικό της Ξάνθης και προσπαθεί να καλύψει την ύλη με φωτοτυπίες ή από αλλού”.

Την απόφαση του υπουργείου που αφήνει στην κρίση των εκπαιδευτών των μειονοτικών σχολείων τη χρήση των δημοσίων βιβλίων (αριθ. πρωτ. 148133/H2/10-09-2018) ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης την έχει χαρακτηρίσει ως θετικό βήμα. Τονίζει όμως ότι χρήζει επανεξέτασης και διόρθωσης και απαιτεί την κατάργηση των βιβλίων που καθορίστηκαν στο πλαίσιο του «προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη», την έκδοση σαφών οδηγιών προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να καθοριστούν τα βιβλία των δημοσίων σχολείων ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό και όχι ως βοηθητικό – υποστηρικτικό για τη διδασκαλία των ελληνόγλωσσων μαθημάτων στα μειονοτικά σχολεία. 

xronos

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας: Θα είναι μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, χρειάζεται συστράτευση

Έκκληση προς τους πολίτες να στηρίξουν το έργο των πυροσβεστών και για συστράτευση των πάντων ώστε «να προστατεύσουμε το χωριό μας, το σπίτι μας, το νησί μας ή την πόλη μας», απηύθυνε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

«Είχαμε έναν άνυδρο χειμώνα. Θα είναι μία δύσκολη αντιπυρική περίοδος» δήλωσε στο Mega, υπογραμμίζοντας όμως πως «η δουλειά ενός υπουργού δεν είναι να παίρνει τη μάνικα και να σβήνει τις φωτιές, αλλά να προετοιμάζει την Πυροσβεστική και τις υπόλοιπες δυνάμεις γι αυτήν την προσπάθεια». Για αυτόν τον λόγο, όπως ανέφερε, από τον Δεκέμβριο του 2023 η Βουλή υπερψήφισε νόμο που κατέθεσε ο ίδιος με αντικείμενο την πρόληψη, η οποία όπως τόνισε είναι «ανώτερη της αντιμετώπισης».

Σχετικά με την υποχρέωση των ιδιοκτητών οικοπέδων για καθαρισμό που έληξε στις 30 Απριλίου και τον συνακόλουθο έλεγχο τους από τους δήμους, υπογράμμισε πως «βλέπω ότι αρκετοί συμπολίτες μας πειθαρχούν σε αυτό και βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετοί δήμοι κάνουν ελέγχους. Υπάρχουν και αυτοί όμως που δεν πειθαρχούν και υπάρχουν και κάποιοι δήμαρχοι, πράγματι ομολογώ, που κρύβονται πίσω από -αν θέλετε- κάποια technicalities, όπως γιατί δεν έχει βγει η ψηφιακή πλατφόρμα για να δηλώνουν οι πολίτες τα οικόπεδά τους και λοιπά».

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με το εξοπλιστικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας ΑΙΓΙΣ, επισήμανε πως «εντολή του πρωθυπουργού ήταν να ξεμπλοκάρω και να τρέξω με τάχιστες διαδικασίες το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ», ενώ συμπλήρωσε αναφέροντας πως «θα αρχίσουμε να τα παραλαμβάνουμε από το καλοκαίρι του 2025 και θα ολοκληρωθεί η παραλαβή τους μέχρι το 2030».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en