Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Μήπως είναι καιρός ν’ ανησυχούμε για το car hacking;

Σύμφωνα με τη Symantec, ολοένα και συχνότερα γίνονται γνωστές ιστορίες για τρωτά σημεία στην ασφάλεια του λογισμικού των αυτοκινήτων. Πρέπει να ανησυχούν οι οδηγοί και πως μπορούν να προστατευτούν;

Η Symantec ανακοίνωσε μέσα από το τελευταίο white paper της με τίτλο Building Comprehensive Security into Cars, ότι η αυξανόμενη συχνότητα με την οποία αναπαράγονται τελευταία οι σχετικές πληροφορίες, έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας των οχημάτων, καθώς διάφοροι ερευνητές αποκαλύπτουν μια σειρά από τρωτά σημεία σε νέα μοντέλα αυτοκινήτων.

Τα περιστατικά αυτά αντικατοπτρίζουν το γεγονός ότι ένας αυξανόμενος αριθμός αυτοκινήτων μπορεί πλέον να συμπεριληφθεί στο λεγόμενο Internet of Things (IoT), δεδομένου ότι διαθέτουν δικούς τους υπολογιστές, λογισμικό, αλλά και συνδεσιμότητα. Κι ενώ μια τέτοια εξέλιξη επιτρέπει στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να επωφεληθούν από μια σειρά νέων τεχνολογιών, αυτό σημαίνει επίσης, ότι τα οχήματά τους εκτίθενται όλο και περισσότερο στα ίδια είδη ηλεκτρονικών απειλών που αντιμετωπίζουν και πολλές άλλες διασυνδεδεμένες συσκευές. Αναπόφευκτα ανακύπτει το ερώτημα αν είναι καιρός να αρχίσουμε να ανησυχούμε για το car hacking.

Car_hacking_concept

Η αποκάλυψη των ευαίσθητων σημείων

Αφορμή για το πιο πρόσφατο κύμα συζητήσεων στάθηκε η είδηση που ανέφερε ότι ορισμένες σειρές οχημάτων του μοντέλου Jeep Cherokee, διέθεταν σημεία τρωτά σε εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές απειλές. Οι ερευνητές Τσάρλι Μίλερ και ο Κρις Βάλασεκ, έκαναν επίδειξη μιας εικονικής επίθεσης, κατά τη διάρκεια της οποίας κατάφεραν να επέμβουν στα συστήματα μετάδοσης και πέδησης (φρένων) του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας παράλληλα να αποκτήσουν τον έλεγχο ενός αριθμού λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, η κεντρική οθόνη, το ραδιόφωνο και οι υαλοκαθαριστήρες.

Τα αποτελέσματα της επίθεσης αποδόθηκαν σε μια σειρά τρωτών σημείων και αδυναμιών του οχήματος, αρκετά από τα οποία οφείλονται στο Uconnect, το σύστημα σύνδεσης στο Internet που διαθέτουν πολλά μοντέλα αυτοκινήτων της Fiat Chrysler, συμπεριλαμβανομένων και των Jeep Cherokee. Η αποκάλυψη αυτή, ώθησε την Fiat Automobiles Chrysler στην ανάκληση 1,4 εκατομμυρίων οχημάτων, παρά το ότι -όπως τόνισε η εταιρεία- δεν έχει υπάρξει κανένα πραγματικό περιστατικό hacking σε οποιοδήποτε από τα οχήματά της.

Μερικές μέρες αργότερα, είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες που ανέφεραν ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούν το σύστημα OnStar RemoteLink της General Motors (GM), ήταν ευάλωτα σε επιθέσεις που θα επέτρεπαν σε χάκερ να εντοπίσουν το όχημα και να ξεκλειδώσουν το σύστημα ελέγχου του. Την επίδειξη μιας τέτοιας εικονικής επίθεσης έκανε ο γνωστός ερευνητής ασφάλειας και χάκερ, Σάμι Κάμκαρ, ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι επίδοξοι “εισβολείς” θα ήταν εφικτό να ξεγελάσουν τον κάτοχο ενός τέτοιου οχήματος, συνδέοντάς το σε ένα διαφορετικό ασύρματο ψευδο-δίκτυο, για να πάρουν τελικά τον έλεγχο της OnStar RemoteLink Mobile Application.

O Κάμκαρ υπέδειξε ότι η ευπάθεια δεν εντοπίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο όχημα της GM, αλλά στο application που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να εντοπίσουν και να ξεκλειδώσουν το όχημά τους. Ο ερευνητής κατέληξε ότι η εφαρμογή δεν ελέγχει σωστά το πιστοποιητικό ασφάλειας το οποίο  θα έπρεπε να διασφαλίζει ότι το τηλέφωνο του ιδιοκτήτη επικοινωνεί με τον server OnStar και μόνο. Η GM έχει δηλώσει ότι το πρόβλημα έχει πλέον διορθωθεί.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ήρθε στο προσκήνιο η Tesla, όταν άλλοι ερευνητές ανακάλυψαν έξι τρωτά σημεία στο μοντέλο S της εταιρείας, που δυνητικά θα επέτρεπαν σε κάποιον χάκερ να πάρει τον έλεγχο του οχήματος, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλειά του. Εντούτοις, διευκρίνισαν ότι επιθέσεις κατά ενός οχήματος Tesla θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθούν αν ο επίδοξος εισβολέας δεν είχε φυσική πρόσβαση στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, από τη στιγμή που θα αποκτούσε κάποιος φυσική πρόσβαση στο όχημα, έστω και μια φορά, εν συνεχεία να μπορούσε να το επηρεάσει και εξ αποστάσεως. Η “επίθεση” τους επέτρεψε να επηρεάσουν το ταχύμετρο ώστε να δείχνει λάθος ταχύτητα, να ανοιγοκλείνουν τα παράθυρα, να κλειδώνουν, να ξεκλειδώνουν, καθώς και να αναβοσβήνουν τη μηχανή του οχήματος. Η Tesla ανακοίνωσε ότι έχει ήδη επιλύσει όλα τα σχετικά το προβλήματα.

car hacking

Τέλος, μια άλλη ομάδα ερευνητών ασφάλειας από το Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε κάποια ακόμη σημεία, τρωτά σε πιθανό hacking. Η ομάδα, ανακοίνωσε ότι θα ήταν δυνατόν να τεθούν σε κίνδυνο χιλιάδες οχήματα, μέσω hacking σε συσκευές εντοπισμού που χρησιμοποιούνται κυρίως από ασφαλιστικές εταιρείες και από εφαρμογές διαχείρισης στόλου για να παρακολουθείται τη θέση του οχήματος, η ταχύτητά του και η οδική συμπεριφορά.

Αυτές οι συσκευές θα μπορούσαν δυνητικά να επηρεαστούν με την αποστολή ενός ειδικά διαμορφωμένου SMS στη μονάδα εντοπισμού. Όταν η συσκευή παραβιαστεί, οι χάκερ μπορούν να διαβιβάζουν εντολές στο δίαυλο CAN του αυτοκινήτου, ένα εσωτερικό δίκτυο που ελέγχει τα επιμέρους συστήματα του οχήματος. Αυτό ενδεχομένως τους επέτρεπε να επηρεάσουν πολλές λειτουργίες, από τους υαλοκαθαριστήρες, μέχρι και το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου.

selfdriving

Πρέπει ν’ ανησυχούν οι οδηγοί;

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ενσωματώνει νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα, η Symantec θεωρεί πολύ πιθανό να αυξηθούν κακόβουλες επιθέσεις όπως οι παραπάνω. Μέχρι σήμερα, τα περιστατικά αυτά περιορίζονται απλώς στην απόδειξη της εφικτότητας μιας επίθεσης και πραγματοποιήθηκαν από ερευνητές ασφάλειας. Ωστόσο, καθώς οι τεχνολογίες εξαπλώνονται, κακόβουλες επιθέσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν.

Οι επιθέσεις του είδους μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:

  • Πιο επικίνδυνες θεωρούνται οι επιθέσεις “over-the-air”, όταν οι “εισβολείς” επιχειρούν διείσδυση στα συστήματα ενός οχήματος από απομακρυσμένη θέση. Τέτοιες επιθέσεις απαιτούν εκτενείς προσπάθειες και βαθιά γνώση σχετικά με το όχημα και το λογισμικό του.
  • Φυσικές επιθέσεις, όπου ο χάκερ πρέπει να έχει φυσική πρόσβαση στο όχημα, είναι συνήθως πιο εύκολο να υλοποιηθούν. Πολλά οχήματα, διαθέτουν ελλιπή προστασία στο δίαυλο CAN και τις Ηλεκτρονικές Μονάδες Ελέγχου (ECU) που συνδέονται σε αυτόν. Για να γίνει μια τέτοια επίθεση, ο εισβολέας πρέπει να έχει φυσική πρόσβαση στο όχημα, με κίνδυνο να συλληφθεί.
  • Επιθέσεις μέσω mobile applications και εργαλείων υποστήριξης που επιτρέπουν απομακρυσμένες λειτουργίες ελέγχου του οχήματος, είναι επίσης πιθανές. Ευτυχώς οι περισσότερες εφαρμογές και τα εργαλεία μπορούν εύκολα να επιδιορθωθούν χωρίς να υπάρχει ανάγκη αναβάθμισης στο λογισμικό του οχήματος.

Ενώ τέτοιου είδους επιθέσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν στο μέλλον, οι οδηγοί δεν θα πρέπει να ανησυχούν, αφού είναι γνωστό ότι τα κίνητρα του κυβερνοεγκλήματος είναι κυρίως οικονομικά, οπότε το hacking στο αυτοκίνητο μάλλον θα παραμείνει μια θεωρητική δραστηριότητα, μέχρι να ανακαλυφθούν μέθοδοι “εξαργύρωσης” των επιθέσεων.

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ανησυχούν για ζητήματα ασφάλειας, μπορούν ωστόσο να πάρουν κάποια μέτρα για να μειώσουν την πιθανότητα μιας επίθεσης. Σε αυτά περιλαμβάνονται:

  • Τακτικά updates λογισμικού, που θωρακίζουν με patches το σύστημα, διορθώνοντας προβλήματα ασφάλειας.
  • Ιδιαίτερη προσοχή όταν το όχημα συνδέεται σε διαγνωστικές πλατφόρμες ή πλατφόρμες τηλεματικής, καθώς αυτές πολλές φορές ανοίγουν την πόρτα σε “εισβολείς”, για να εισέλθουν στον δίαυλο CAN.
  • Αποφυγή σύνδεσης μη αξιόπιστων συσκευών στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των οχημάτων, όπως USB sticks, τηλέφωνα ή media players. Επίσης, αν το αυτοκίνητο διαθέτει σύνδεση στο Internet, πρέπει αποφεύγεται η σύνδεση σε μη αξιόπιστα δίκτυα.

To πλήρες white paper Building Comprehensive Security into Cars της Symantec, θα το βρείτε στο http://www.symantec.com/content/en/us/enterprise/other_resources/building-security-into-cars-iot_en-us.pdf

 

itsecuritypro.gr

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en