ΕΒΡΟΣ

Κόλαφος η γνωμάτευση του ΟΛΚ για το χωροταξικό

Στην δημοσιότητα μέσω της σελίδας του ΟΛΚ δόθηκε η γνωμοδότηση επί του Β1 Σταδίου της Μελέτης Αξιολόγησης, Αναθεώρησης & Εξειδίκευσης του

Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού &

Αειφόρου Ανάπτυξης Ανατολικής Μακεδονίας και

Θράκης. Στα κυριότερα του σημεία αναφέρει:

 

Προτείνεται να διορθωθεί, σε όλα τα σημεία όπου αναφέρεται, ο οδικός

άξονας Καβάλα-Σέρρες σε Καβάλα-Δράμα-Σέρρες (Ε61). Ο εν λόγω άξονας

συμπεριλαμβάνεται στον Κανονισμό 1315/2013 της ΕΕ και δημιουργεί

σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για την ευρύτερη περιοχή αλλά και

για το λιμένα Φίλιππος Β’ ειδικότερα διότι ενώνεται με τα Διευρωπαϊκά

Μεταφορικά Δίκτυα (κύριο Διευρωπαϊκό Διάδρομο: Orient /East Med).

_ Η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Φίλιππος Β’ με τους

Τοξότες αποτελεί έργο Α’ Προτεραιότητας σε επίπεδο υλοποίησης έργων και

θα πρέπει να υπογραμμιστεί σε όλα τα αντίστοιχα σημεία τόσο της μελέτης

όσο και της ΚΥΑ. Οι λόγοι που το συγκεκριμένο έργο αποτελεί έργο υψίστης

σημασίας και προτεραιότητας είναι οι ακόλουθοι:

Σελίδα | 6

_ Αποτελεί ώριμο έργο καθώς την παρούσα χρονική περίοδο

βρίσκεται στη φάση των Οριστικών Μελετών και έχει εγκριθεί η

Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

_ Δεν αποτελεί ιδιαίτερα δαπανηρό έργο που να απαιτεί μεγάλη

χρηματοδότηση δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της

χώρας την παρούσα περίοδο.

_ Αποτελεί έργο που αφορά Λιμένα Διεθνούς Ενδιαφέροντος &

Λιμένα ενταγμένο στο εκτεταμένα Διευρωπαϊκό Δίκτυο ΤΕΝ-Τ.

_ Δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για το λιμένα ενισχύοντας τη

δυναμική του δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη και στην

αναπτυξιακή διαδικασία της ευρύτερης περιοχής.

_ Ενισχύεται ο ρόλος της Καβάλας ως κόμβος συνδυασμένων

μεταφορών.

_ Ενισχύεται η δυνατότητα ένταξης του λιμένα σε έναν από τους

σημαντικότερους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της ΕΕ,

«Συνδέοντας την Ευρώπη – CEF».

 

_ Προτείνεται να τονιστεί περισσότερο η προοπτική του τουρισμού

κρουαζιέρας και η αναγκαιότητα εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών

για την ενίσχυσή της και για την ένταξη της περιοχής στα Διεθνή Δίκτυα

Κρουαζιέρας.

 

_ Να σημειωθεί ότι οι Λιμένες της Καβάλας δύνανται να λειτουργήσουν

συμπληρωματικά με τον λιμένα της Θεσσαλονίκης (κεντρικό διευρωπαϊκό

δίκτυο-λιμένας κορμού), ο οποίος παρουσιάζει θέματα επάρκειας χώρου,

βρίσκεται σε μικρή χρονοαπόσταση και συνδέονται μεταξύ τους με την

Εγνατία Οδό.

_ Με ποιο κριτήριο προγραμματίζεται και προωθείται η δημιουργία πλωτού

τερματικού σταθμού εκφόρτωσης, αποθήκευσης και αεριοποίησης

υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόλπο της Καβάλας; Η εν λόγω

δραστηριότητα εμπίπτει στην Οδηγία Seveso II και θα αποτελεί την τέταρτη

μονάδα στην περιοχή που εμπίπτει στην προαναφερόμενη Οδηγία,

δημιουργώντας σημαντικές περιβαλλοντικές πιέσεις και επιπτώσεις στην

περιοχή.

_ Να τονιστεί η αναγκαιότητα δημιουργίας νέας σιδηροδρομικής γραμμής

(διπλή και ηλεκτροκίνητη υψηλών ταχυτήτων) που να συνδέει τη

Θεσσαλονίκη με τα ελληνοτουρκικά σύνορα (Σιδηροδρομική Εγνατία). Στο

δίκτυο αυτό θα ενώνεται η σιδηροδρομική γραμμή Ν. Καρβάλη – Τοξότες

που εξυπηρετεί τον εμπορευματικό λιμένα Φίλιππος Β’. Το εν λόγω έργο

κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό, αν και δεν υπάρχει ωριμότητα σε επίπεδο

μελετών και τοποθετείται σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, διότι αφενός το

δίκτυο κρίνεται ανεπαρκές και απαρχαιωμένο και χρήζει εκσυγχρονισμού

και αφετέρου, δημιουργούνται σημαντικές προοπτικές τόσο σε επίπεδο

συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, όσο και σε επίπεδο

προσβασιμότητας επισκεπτών μειώνοντας δραματικά τις χρονοαποστάσεις.

_ Προτείνεται ο χαρακτηρισμός των κάθετων αναπτυξιακών αξόνων

(Καβάλα-Δράμα-Σέρρες (Προμαχώνας) και (Κομοτηνή-Νυμφαία) ως

Σελίδα | 9

πρωτεύοντες αναπτυξιακοί άξονες, που δρουν συμπληρωματικά με τον

αναπτυξιακό άξονα Ανατολή-Δύση. Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι άξονες είναι

ενταγμένοι και στο εκτεταμένο δίκτυο. Είναι γενικώς παραδεκτό, ότι με την

ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ε.Ε. και ουσιαστικά την

κατάργηση των συνόρων και την ενίσχυση της χωρικής συνέχειας,

δημιουργείται πρόσφορο έδαφος στις άλλοτε απομονωμένες και

υποβαθμισμένες περιοχές εκατέρωθεν των συνόρων, να διαδραματίσουν

ουσιαστικό και καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής,

λειτουργώντας ως πόλοι και υποδοχείς παραγωγικών δραστηριοτήτων,

επενδύσεων και αναπτυξιακών διαδικασιών εν γένει. Πιο συγκεκριμένα,

μετά την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ε.Ε., η Περιφέρεια

της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης απέκτησε Βαλκανική ενδοχώρα,

που ιστορικά αποτελούσε σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης για την

περιοχή. Οι συγκοινωνιακοί και αναπτυξιακοί άξονες από τα Ανατολικά

Βαλκάνια και τις Παρευξείνιες χώρες με το Αιγαίο και την Ανατολική

Μεσόγειο παρουσιάζουν ήδη έντονη δυναμική, που έχει αλλάξει άρδην τα

μέχρι τώρα δεδομένα και αναπτύσσονται με υψηλούς ρυθμούς.

Δημιουργείται έτσι μία ενιαία αγορά με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ κρίσιμης

σημασίας είναι και η λειτουργία των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού

στις περιοχές της Εξοχής και του Εχίνου, ο οποίος προχωρεί σε βάθος στην

Βαλκανική ενδοχώρα. Ωστόσο, ορθώς οι δύο συγκεκριμένοι

χαρακτηρίζονται δευτερεύοντες.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version