Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόκκινα δάνεια | Δείτε τα 7 βήματα για ένταξη στον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Πώς θα υποβάλουν δηλώσεις πάνω από 400.000 υπερχρεωμένες επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

«Το γοργόν και χάριν έχει» για την ένταξη των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων στον εξωδικαστικό συμβιβασμό, προκειμένου να δουν «κούρεμα» χρέους και δόσεων μέσα στο 2017 τουλάχιστον όσες έχουν χρέη από 100.000  ή έως και 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης παρουσίασε την ηλεκτρονική εφαρμογή που θα ανοίξει στις 3 Αυγούστου στον ιστότοπο  της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr) στην οποία θα μπαίνει κάθε οφειλέτης με τους κωδικούς του Taxisnet.

Αρχικά από τις 3 Αυγούστου έως και αρχές Σεπτεμβρίου, όσοι οφειλέτες σπεύσουν πρώτοι να υποβάλουν αίτηση θα πρέπει να συμπληρώνουν μόνοι τους πού έχουν οφειλές. Αρχές Σεπτεμβρίου θα εμφανιστούν στο σύστημα προσυμπληρωμένες οι οφειλές προς το Δημόσιο (Εφορία, Ταμεία). Τον Οκτώβριο αναμένεται να έχουν ανέβει και οι απαιτήσεις των τραπεζών.

Έτσι όποιος δεν έχει ακριβή εικόνα των οφειλών του, θα χρειαστεί να περιμένει δύο ή και τρεις μήνες ακόμα, ώστε να εμφανίζονται όλες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιουργείται.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους κύριος Φώτης Κουρμούσης, η διαδικασία αναμένεται να διαρκεί περίπου 2-3 μήνες, από την αίτηση έως την τελική έγκριση.

Η τελική απόφαση της αίτησης θα γίνεται on line από 7 στάδια:

1ον: μόλις μπει στην εφαρμογή ο οφειλέτης, το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να δώσει την «εξουσιοδότηση» σε οποιονδήποτε από τους πιστωτές του να ελέγξει τις πληροφορίες για την οικονομική και περιουσιακή κατάστασή του. ,

2ον: Εκτός από τα ατομικά στοιχεία του ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και όσα «επιπρόσθετα στοιχεία» αφορούν στην επιχείρηση και στην οφειλή του (πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, δηλώσεις ΦΠΑ, τα Ε3 των τελευταίων 5 ετών, πιστοποιητικά ΓΕΜΗ, Πρωτοδικεία κλπ).

3ον: Θα επιλέγονται τα «κριτήρια υπαγωγής» βάσει των οποίων ο οφειλέτης ζητά την ρύθμιση των οφειλών του από τους πιστωτές του.

4ον: αφού συμπληρώσει τα προηγούμενα, τότε ο οφειλέτης θα προχωρά στην «υποβολή αίτησης» για να ξεκινήσει η διαδικασία.

5ον: μέσα σε 5 μέρες θα αναλαμβάνει δράση ο ειδικός συντονιστής που θα αναλάβει την υπόθεση και μέσα σε 4-5 μέρες θα κάνει τον «έλεγχο πληρότητος» του φακέλου του. Αν λείπουν στοιχεία, ο μεσολαβητής θα στέλνει μήνυμα στον οφειλέτη να τα συμπληρώσει.

6ον: αμέσως μετά ενημερώνονται οι πιστωτές ότι ο οφειλέτης έχει αναφέρει πως έχει οφειλές προς αυτούς και θα ξεκινά η φάση «Διαπραγμάτευση». Ακόμα και αν πρόκειται για απλούς εργαζόμενους, θα αναφέρονται επίσης (με βάση το ΑΦΜ τους) εφόσον τους έχει δηλώσει ο οφειλέτης. Με τους δικούς τους κωδικούς και στην ίδια πλατφόρμα, οι πιστωτές θα καταθέτουν τις προτάσεις ή τις αντιρρήσεις τους, ενώ θα γίνεται και η ψηφοφορία που θα οδηγεί στο τελικό στάδιο της έγκρισης. Η ψηφοφορία θα διεξάγεται μυστικά, αλλά τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονται στο τελικό στάδιο.

7ον:  Το τελικό στάδιο είναι το «Αποτέλεσμα» των διεργασιών που έχουν προηγηθεί και θα ανακοινώνει την τελική λύση η οποία προσφέρεται στον οφειλέτη, για το σύνολο των οφειλών του. Σημειώνεται πως για την έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης οφειλών απαιτείται η συμφωνία του οφειλέτη και της πλειοψηφίας των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται τα 2/5 των συμμετεχόντων πιστωτών με ειδικό προνόμιο, ήτοι υποθήκη, προσημείωση, ενέχυρο ή άλλο προνόμιο.

Αν όμως δεν εγκριθεί πρόταση αναδιάρθρωσης, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη. Τότε συντάσσεται πρακτικό αποτυχίας της διαπραγμάτευσης από τον συντονιστή.

dramini

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en